Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 7 Κύκλος Σ.Β.Α.Κ.Σχόλιο του χρήστη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας ΕΜΠ | 4 Δεκεμβρίου 2020, 17:56
Οι υπηρεσίες που προβλέπεται να γωνομοδοτούν στο στάδιο 5 του ΣΒΑΚ: «Υπηρεσίες και φορείς που ορίζονται στο άρθρο 52 του ν. 2696/1999, «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Α’ 57), για τα μέτρα ρύθμισης της οδικής κυκλοφορίας και την έγκρισή τους και στο άρθρο 52Α για τα μέτρα που αφορούν σε χερσαίους χώρους λιμένων, β) το Τμήμα Προγραμματισμού, Συντονισμού και Κανόνων Οδικής Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την εξέταση της συνάφειας των μέτρων που προάγουν την οδική ασφάλεια με το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, γ) οι καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες ή φορείς, όπως αυτές προσδιορίζονται στο σχέδιο δράσης, οι οποίες θα κληθούν μεταγενέστερα είτε να εγκρίνουν είτε να υλοποιήσουν μέτρα που προτείνονται από το Σ.Β.Α.Κ.. πρέπει να εμπλέκονται από το στάδιο 4 του ΣΒΑΚ πριν τη διαβούλευση για τα μέτρα. Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο οι παραπάνω υπηρεσίες εμπλέκονται στο στάδιο 5 του ΣΒΑΚ, όταν έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση για τα μέτρα. Αυτό ενέχει τον εξής κίνδυνο. Οι πολίτες συμμετέχουν σε μία διαδικασία με την πεποίθηση ότι δαπανούν προσωπικό χρόνο σε μία ουσιαστική διαδικασία αναμόρφωσης των πόλεών τους. Δε μπορεί στη συνέχεια όλη αυτή η διαδικασία να ακυρώνεται, όταν εμπλέκονται οι υπηρεσίες που έχουν συναρμοδιότητα λήψης αποφάσεων. Θα πρέπει όλες αυτές οι υπηρεσίες να εμπλέκονται κατά το στάδιο 4 πριν την εκκίνηση της διαβούλευσης για τα μέτρα, ώστε τα μέτρα που θα περάσουν από τη διαβούλευση να μην ακυρώνονται στη συνέχεια. Επιπλέον θα πρέπει να είναι σαφές στη νομοθεσία ότι δε μπορεί οι παραπάνω υπηρεσίες να εμποδίζουν τη μετάβαση των πόλεων προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Κατά συνέπεια η τεκμηρίωση άρνησης αποδοχής ενός μέτρου από τις παραπάνω υπηρεσίες θα πρέπει να τεκμηριώνεται μόνο ως προς τους σκοπούς, τις προτεραιότητες και το όραμα του ΣΒΑΚ και να συνοδεύεται από κάποια αντιπρόταση προς αυτήν την κατεύθυνση. Σε αντίθετη περίπτωση (που η τεκμηρίωση δε βασίζεται στους σκοπούς, τις προτεραιότητες και το όραμα του ΣΒΑΚ, αλλά στη διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης ως προς το επίπεδο εξυπηρέτησης της οδικής κυκλοφορίας και δε συνοδεύεται από κάποια αντιπρόταση) θα πρέπει να έχει το δικαίωμα ο φορέας εκπόνησης να μην τη λάβει υπ' όψη.