Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΑΛΑΓΚΟΖΛΗΣ | 4 Δεκεμβρίου 2020, 18:01
Ασχολούμαι 10 χρόνια με τα ποδήλατα και 2 χρόνια με τα ηλεκτρικά οχήματα,ως εκ τούτου επικοινωνώ σε καθημερινή βάση με πολλούς χρήστες και υποψηφίους χρήστες ηλεκτρικών δικύκλων , τρικύκλων και γενικώς ηλεκτρικών οχημάτων. Θα ήμουν ευτυχής αν μου επιτρέπετε να συμβάλω στην προσπάθειά του υπουργείου υποδομών και μεταφορών για την εκπόνηση του σχεδίου νόμου για την ηλεκτροκίνηση. Οι σκέψεις μου για τα ελαφρά δίκυκλα η τρίκυκλα οχήματα χωρίς πεντάλ αλλά και μηχανισμό αυτόνομης κίνησης με μέγιστη εργοστασιακή ταχύτητα τα 25 χιλιόμετρα ανά ώρα να υπαχθούν στην κατηγορία ελαφριών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων ΕΠΗΟ για τους εξής λόγους: Α)ο αναβάτης ενός πατινιού των 250 watt σε ένα δρόμο μεγάλης κυκλοφορίας αντιμετωπίζει πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος , αρκεί μία μικρή κακοτεχνία στο οδόστρωμα για να εκτραπεί από την πορεία του και να βάλει σε κίνδυνο τη δική του ασφάλεια και των υπολοίπων διερχομένων οχημάτων και πεζών. Αυτό όμως έχει λιγότερες πιθανότητες να συμβεί σε ένα ελαφρύ ηλεκτρικό δίκυκλο η τρίκυκλο όχημα το οποίο κινείται με μηχανισμό αυτόματης κίνησης και με 25 χιλιόμετρα την ώρα τελική ταχύτητα εξαιτίας της ασύγκριτα μεγαλύτερες ευστάθειας και πρόσφυσης στο οδόστρωμα που διαθέτουν αυτά τα οχήματα.Β) αν υπήρχε η δυνατότητα τα ελαφρά ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα να κινούνται ΕΠΗΟμε μεγάλη ροή κίνησης οχημάτων μην μπορώντας να το ακολουθήσουν παρακωλύοντας τα, και ρισκάροντας την πρόκληση ατυχημάτων.ούτε στα πεζοδρόμια θα μπορούν να κινηθούν γιατί είναι στενά ή και ανύπαρκτα.Γ)ακριβώς επειδή αυτά τα οχήματα προσφέρουν ευστάθεια και οδική ασφάλεια σε μία χώρα με βάση τις δημογραφικές στατιστικές σχεδόν τα 2/3 του πληθυσμού είναι πάνω των 50 ετών ολοένα και αυξάνεται η κατοχή και η ζήτηση τους από ηλικιωμένους και άτομα τα οποία που με προβλήματα υγείας αδυνατούν να εξισορροπήσουν σε κάποιο όχημα.Δ) επίσης υπάρχει η ευρωπαϊκή οδηγία 2006/126/ΕΚταχύτητα κατασκευής δεν υπερβαίνουν τα 25χλμ/Ω . Φυσικά και αυτά τα οχήματα θα πρέπει να φέρουν τα ανάλογα πιστοποιητικά Ce CoC και ενδεχομένως να εγγράφονται στις εκάστοτε τροχαίες της κάθε περιοχής Με λίγα λόγια τα οχήματα των 250 watt να κυκλοφορούν χωρίς άδεια οδηγήσης.θα μπορούσε η χρήση κράνος να γίνει υποχρεωτική όπως επίσης και η ασφάλεια στα συγκεκριμένα οχήματα.για όλους τους παραπάνω λόγους θα πρότεινα με τα ελαφριά ηλεκτρικά τρίκυκλα ή δίκυκλα που η ταχύτητα εργοστασιακής κατασκευής δεν ξεπερνάει τα 25 χιλιόμετρα ανά ώρα να συμπεριληφθούν στην κατηγορία ΕΠΗΟ και να θεωρούνται και να κυκλοφορούν ως ποδήλατα με τις ανωτέρω υποχρεώσεις. Με εκτίμηση Αλαγκοζλης Παρασκευάς