Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Giesenhagen Esther | 4 Δεκεμβρίου 2020, 18:53
Ένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 250 watt σε οποιοδήποτε ηλεκτρικό όχημα και αν είναι τοποθετημένος σε βοηθάει ικανοποιητικά σε ανηφόρες με κλίση έως 5-6 μοίρες. Από εκεί και μετά τα πράγματα δυσκολεύουν. Αν διαθέτεις ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο και ηλικία έως 40-50 χρονών, κάνεις πετάλι και ανεβαίνεις και σε ανηφόρες με μεγαλύτερη κλίση, ίσως και σε οποιαδήποτε απότομη ανηφόρα. Αν είσαι πάνω από 50 χρονών και όχι γυμνασμένος ποδηλάτης (οι περισσότεροι δεν είναι γυμνασμένοι ποδηλάτες), τότε σε ανηφόρες με μεγαλύτερη από 5-6 μοίρες κλίση δύσκολα ανεβαίνεις και αν είναι πολύ πιο απότομη η ανηφόρα πάνω από 8-10 μοίρες το πιο πιθανό είναι, ότι δεν μπορείς να ανέβεις και καθόλου. -Τι κάνεις σε αυτή την περίπτωση; - Χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο, αν έχεις. Αν δεν έχεις αυτοκίνητο επειδή δεν έχεις την οικονομική δυνατότητα να το αγοράσεις και να το συντηρήσεις ή δεν έχεις δίπλωμα ή για κάποιο λόγο δεν μπορείς να βγάλεις δίπλωμα οδήγησης ή έχεις κινητικά προβλήματα ή άλλα προβλήματα υγείας ή είσαι της τρίτης ηλικίας ή δεν έχεις μάθει ποτέ ισορροπία και ούτε πρόκειται ποτέ να μάθεις ισορροπία, γιατί είσαι ήδη κάποιας ηλικίας, θα ψάξεις να αγοράσεις ένα δίκυκλο ή τρίκυκλο, για να μπορέσεις να ανέβεις σε αυτές τις απότομες ανηφόρες, που αναγκαστικά πρέπει να διασχίσεις, γιατί πρέπει να πας στη δουλειά σου, να κάνεις τις καθημερινές σου αγορές, να πας στο σχολείο και να κάνεις μια βόλτα αναψυχής. - Και τι δίκυκλο ή τρίκυκλο θα αγοράσεις; - Ένα που να μπορεί να ανέβει αυτές τις ανηφόρες. Αν είσαι σε ημιορεινή περιοχή θα αναγκαστείς να επιλέξεις δίκυκλο ή τρίκυκλο κάπου στα 500watt και αν είσαι σε ορεινή περιοχή θα πας σε δίκυκλο ή τρίκυκλο έως 1000 watt για να μπορείς να ανεβαίνεις με άνεση στις ανηφόρες. -Και μετά τι γίνεται; - Είσαι παράνομος. - Γιατί; - Γιατί προσπάθησες και βρήκες ένα μέσο μετακίνησης, το οποίο εξυπηρετεί τις πραγματικές σου ανάγκες, είναι οικονομικό στην αγορά και τη συντήρηση του και δεν μολύνει το περιβάλλον αλλά η πολιτεία δεν συμφωνεί με αυτή σου την επιλογή, γιατί παρόλο που κινείται με ταχύτητα το πολύ 25 χλμ/ώρα, όμως δεν έχει ποδωστήρια, είναι τρίκυκλο, είναι πάνω από 250 watt και γι αυτό σε θεωρεί παράνομο. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που το έδαφος της είναι ημιορεινό και ορεινό, δηλαδή από τα 131.944 τ.χλμ. τα 100.000 τ.χλμ είναι ημιορεινό και ορεινό έδαφος, δεν μπορεί να εφαρμόζεται ο ίδιος ευρωπαϊκός νόμος που εφαρμόζεται για παράδειγμα στην Ολλανδία , που η μισή χώρα βρίσκεται λιγότερο από ένα μέτρο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, το ¼ κάτω από το επίπεδο της θάλασσας και το υψηλότερο σημείο της χώρας έχει μόλις 321 μέτρα υψόμετρο ή σε παρόμοιες ευρωπαϊκές χώρες, Για τους παραπάνω λόγους σας προτείνω: 1. Τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα να έχουν μέγιστη ισχύ έως 1000 watt και χειρόγκαζο και να αναπτύσσει ταχύτητα 25 χλμ/ώρα είτε με την υποβοήθηση είτε με το χειρόγκαζο και να θεωρούνται και να κυκλοφορούν ως ποδήλατα. 2. Τα ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα σκούτερ να έχουν μέγιστη ισχύ έως 1000 watt, είτε έχουν πετάλια είτα όχι, να αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα και να θεωρούνται και να κυκλοφορούν ως ποδήλατα. 3. Τα παραπάνω οχήματα που αναφέρω στην 1 και 2 παράγραφο να παίρνουν υποχρεωτικά αριθμό κυκλοφορίας από την Τροχαία, να ασφαλίζονται υποχρεωτικά, οι αναβάτες να φορούν κράνος υποχρεωτικά αλλά για την κυκλοφορία τους να μην απαιτείται άδεια οδήγησης – δίπλωμα. Ας δούμε την Ελληνική πραγματικότητα κατάματα και σας παρακινώ, ώστε το νομοσχέδιο που τελικά θα καταθέστε για ψήφιση στη Βουλή να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Με εκτίμηση Giesehhagen Esther