Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντοςΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΠΑΤΑΣ | 20 Μαΐου 2021, 13:44
Είναι τεράστιο αντικίνητρο να πρέπει να διαγράψουμε τις κανονικές πινακίδες για να πάρουμε ιστορικές, γιατί έχει αποδειχθεί ότι τα τελευταία πέντε χρόνια έχει αλλάξει πολλές φορές ο νόμος για τα ιστορικά αυτοκίνητα και οι αλλαγές ήταν ριζικές, από το να κυκλοφορούμε, έως το ότι δεν μπορούμε να κυκλοφορούμε καθόλου. Δεν ήταν απλές μικρές λεπτομέρειες. Κανένας λοιπόν δεν μας εγγυάται ότι αργότερα θα αλλάξει ο νόμος και δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν πάλι τα ιστορικά αυτοκίνητα. Εξάλλου, τα αυτοκίνητα που έχουν κανονικές πινακίδες έχουν πληρώσει φόρο, τελωνείο κλπ. Γιατί λοιπόν να χαθούν όλα αυτά, τα οποία ανεβάζουν και την αξία του αυτοκινήτου σε περίπτωση πώλησης; Εξάλλου με το νέο σύστημα κατάθεσης πινακίδων που γίνεται ηλεκτρονικά είναι πάρα πολύ εύκολο μηχανογραφικά για το κράτος να ξέρει ανά πάσα στιγμή με ποια ιδιότητα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κυκλοφορεί. Διότι θα μπορεί να ελεγχθεί όταν κυκλοφορεί με την μία ιδιότητα να μην μπορεί να κυκλοφορεί με την δεύτερη και θα πρέπει να σταματήσει η μία ιδιότητα για να μπορεί να κυκλοφορεί με την άλλη. Είναι εύκολο να γίνει μηχανογραφικά και με τις αντίστοιχες ποινές. Συνεπώς, θεωρώ ότι με το νέο σύστημα κατάθεσης πινακίδων ηλεκτρονικά δεν βλέπω κανένα πρόβλημα στο να μπορεί το κράτος να παρακολουθεί τον τρόπο που κινείται ένα αυτοκίνητο. Γιατί διαφορετικά τα αυτοκίνητα μας θα χάσουν αξία, όλους αυτούς τους φόρους που έχουμε πληρώσει και θα έχουμε μία δικαιολογημένη ανησυχία για το τί νόμος θα δημιουργηθεί αύριο το πρωί, ενδεχομένως από μία άλλη κυβέρνηση. Εν κατακλείδι η ηλεκτρονική κατάθεση πινακίδων λύνει απόλυτα το πρόβλημα για την ύπαρξη κανονικών και ιστορικών πινακίδων.