Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 15 Διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγώνΣχόλιο του χρήστη ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ | 21 Μαΐου 2021, 00:36
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών θα πρέπει με τεράστια χαρά να υποσχεθώ, επιτέλους την καταγραφή της εξέτασης με οπτικοακουστικά μέσα! Πάγιο αίτημα χρόνων του κλάδου και τεράστιο εφόδιο κατά της διαφθοράς και των φαινομένων χρηματισμού των εξεταστών. Δεύτερο μεγάλο θετικό στις αλλαγές είναι η κατάργηση της οπισθογωνίας, μία τραγική, επικίνδυνη, και άχρηστη δοκιμασία που μόνο χρήσιμο χρόνο εκπαίδευσης κατανάλωνε! Έχω κι εγώ όμως, όπως και η πλειοψηφία των συναδέλφων, ένσταση, όσον αφορά την αλλαγή θέσεων του εκπαιδευτή με τον εξεταστή! Προκύπτουν πολλά προβλήματα από κάτι τέτοιο τα όποια σας παραθέτω. 1. Αν από λάθος χειρισμό του μαθητή προκύψει ατύχημα-φθορά στο εκπαιδευτικό όχημα, υπεύθυνος είναι ο εκπαιδευτής. Δικό του το όχημα, δική του και η ευθύνη και το όποιο κόστος επισκευής. Τι γίνεται λοιπόν στην περίπτωση που ο εξεταστής ο οποίος καμία εμπειρία ή εκπαίδευση δεν έχει στο να αντιδρά σε πιθανά λάθη υποψηφίων για την αποφυγή σύγκρουσης δεν καταφέρει να αποφύγει την ενδεχόμενη σύγκρουση; Ποιος θα αποζημειώσει σε αυτή την περίπτωση τον εκπαιδευτή για την φθορά στο όχημά του; Ο εξεταστής; Η περιφέρεια, ή θα επιστρέψουμε πάλι στα απαράδεκτα ασφαλιστήρια του κατάπτυστου νόμου Σπίτζη;;; Έναν νόμο που και εσείς πολεμήσατε! 2. Εφόσον γίνεται καταγραφή της εξέτασης, άρα και οι όποιες πιθανές κινήσεις του εκπαιδευτή, ποιος ο λόγος να μην κάθεται αυτός την γνώριμη θέση, ώστε να προστατέψει την ακεραιότητα όλων, καθώς και την περιουσία του; Άλλο ένα θέμα που θα ήθελα να θίξω είναι ο προγραμματισμός των εξετάσεων. Τουλάχιστον στην περιοχή της Θεσσαλονίκης που δραστηριοποιούμαι και απ’όσο γνωρίζω και σε άλλες περιοχές, είναι μόνιμο πρόβλημα οι τεράστιες αναμονές των υποψηφίων για τις εξετάσεις είτε θεωρητικές, είτε πρακτικές! Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ή να ξενυχτάμε έξω από τις διευθύνσεις μεταφορών προκειμένου να προλάβουμε να κλείσουμε ημερομηνίες εξέτασης για τους μαθητές μας, ή να εφαρμόζονται παρανόμως πλαφόν στον αριθμό υποψηφίων ανά σχολή, κάτι που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού! Θα πρέπει επιτέλους οι διευθύνσεις μεταφορών να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΕΣ να προγραμματίζουν τις εξετάσεις σε εύλογο χρονικό διάστημα από την αίτηση του κάθε υποψηφίου! Πχ σε 15 ημέρες μέγιστο. Αλλιώς να υπάρχουν διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις! Τα επόμενα ζητήματα, είναι οικονομικά: 1. Η εκπαίδευση στην οδήγηση και την ασφαλή συμπεριφορά, ΔΕΝ είναι είδος πολυτελείας, ούτε καταναλωτικό αγαθό! Είναι είδος πρώτης ανάγκης! Είναι η ασφάλεια των παιδιών μας! Ειδικά στη χώρα μας με τα τραγικά στατιστικά θανάτων και τροχαίων ατυχημάτων! Κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών! Ήδη το κράτος παίρνει 141€ παράβολα, το μεγαλύτερο ποσοστό των καυσίμων (το μεγαλύτερο κόστος στην εκπαίδευση του υποψηφίου) είναι φόροι, και με 24% ΦΠΑ το κέρδος του κράτους από την εκπαίδευση ενός οδηγού, είναι μεγαλύτερο από αυτό του εκπαιδευτή!!!!!! 2. Φορολογικές ελαφρύνσεις για την ανανέωση του στόλου των εκπαιδευτικών οχημάτων, ανάλογες με αυτές των ΤΑΞΙ. Το εκπαιδευτικό όχημα, είναι εργαλείο δουλειάς με ήδη υπέρογκο κόστος χρήσης-συντήρησης. Είναι εντελώς άδικη η αντιμετώπιση του κλάδου σε αυτόν τον τομέα!