Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 15 Διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγώνΣχόλιο του χρήστη Αμανατίδου Ελένη | 22 Μαΐου 2021, 21:20
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα μπορούσε να σχεδιαστεί σύστημα προγραμματισμού εξετάσεων. Ο εκπαιδευτής θα βεβαιώνει την ολοκλήρωση της πρακτικής εκπαίδευσης με αριθμό ΔΕΕ και τη διαθεσιμότητά του για εξετάσεις. Ο κάθε υποψήφιος θα μπορεί να επιλέγει από τις διαθέσιμες ημερομηνίες τον εκπαιδευτή του. Ως προς το μέρος της εξεταστικής διαδικασίας και αναφερόμενη ως εξετάστρια... θεωρώ πως κανένα σεμινάριο του ΕΚΔΔΑ δεν μπορεί να παράσχει εκπαίδευση για την ασφαλή ακινητοποίηση του οχήματος από τον εξεταστή. Και ποιος καλύπτει τον υπάλληλο εξεταστή από τις ποινικές ευθύνες σε περίπτωση ατυχήματος ή και δυστυχήματος. Δεν νομίζω πως θα υπάρξει εξεταστής να καθίσει σε θέση συνοδηγού (ειδικά σε λεωφορείο ή φορτηγό), εκτός εάν πρόκειται για πιστοποιημένο εκπαιδευτή απόφοιτο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εάν ο απώτερος στόχος σας είναι να λειτουργήσετε το μητρώο με πιστοποιημένους εκπαιδευτές, αυτό θα πρέπει να ξεκαθαριστεί και να υπάρξει σχετική μέριμνα και στο επίπεδο εκπαίδευσης. Επίσης, και πάλι, βάση του σχεδιασμού σας, αποτελεί η αμφισβήτηση της ακεραιότητας του εκπαιδευτή. Τότε γιατί δεν τον απαλλάσσετε από τη διαδικασία και να έρχεται ο υποψήφιος με όποιο όχημα επιθυμεί. Το ίδιο είναι πρακτικά. Θεωρώ πως η θέση του εκπαιδευτή είναι στη θέση του συνοδηγού, για την ασφάλεια των επιβαινόντων και την προστασία της περιουσίας του. Εάν ο εξεταστής έχει τη διάθεση να ελέγξει τη διαδικασία μπορεί να το κάνει και να εφαρμόσει τις πειθαρχικές διαδικασίες σε περίπτωση παρέμβασης του εκπαιδευτή. Εάν τίθεται θέμα χρηματισμού, αυτό δεν θα περιμένουν οι εμπλεκόμενοι να το κάνουν μέσα στο αυτοκίνητο. Εάν ο εξεταστής έχει χρηματιστεί θα μπορεί να πατήσει πεντάλ ή να κάνει υποδείξεις στον εξεταζόμενο; Θεωρώ πως όχι, καθώς θα καταγράφεται. Επομένως πως θα το κάνει ο εκπαιδευτής, αναρωτιέμαι. Ας είμαστε λίγο ρεαλιστές. Να υπενθυμίσω πως με την προηγούμενη προσπάθεια "πάταξης της διαφθοράς" αφήσατε έναν εξεταστή στο όχημα και για μεγάλο χρονικό διάστημα κάνατε πειραματισμούς με τους 74+. Σε τέτοια σημεία πάταξης της διαφθοράς φτάσατε... ο εξεταστής και ο ηλικιωμένος σε πριβέ εξέταση. Και θεωρώ πως δικαίως υπήρξαν οι κινητοποιήσεις που ταλαιπώρησαν τόσο πολύ το κοινωνικό σύνολο. Η δική μου πρόταση είναι να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση των εξεταστών και να εφαρμοστεί η διάταξη για την κατοχή αντίστοιχη άδειας οδήγησης. Η εκπαίδευση θα πρέπει να περιλαμβάνει και θέματα διαχείρισης των υποψηφίων (άγχος), κανόνες συμπεριφοράς, θεωρητική και πρακτική επανεκπαίδευση, καθώς και εξετάσεις αξιολόγησης. Ο εξεταστής να παραμείνει στην πίσω θέση έως τη σταδιακή αντικατάσταση των υπαρχόντων εξεταστών με πιστοποιημένους εκπαιδευτές εγγεγραμμένους στο μητρώο εξεταστών χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή του υποψηφίου. Για τους υπάρχοντες εξεταστές να δοθούν κίνητρα για την πιστοποίησή τους σε τομείς παροχής μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, δεν θα χρειαζόταν καμία καταγραφή και καμία αλλαγή στη διαδικασία, εάν υπήρχε πρόβλεψη για δειγματοληπτική επανεξέταση υποψηφίων από την Αρχή Διαφάνειας. Μήπως θα πρέπει να αναζητήσετε στοιχεία εξετάσεων οδηγών που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα; Θεσμοθετήστε την υποχρεωτική καταγραφή και συσχέτιση των εμπλεκομένων εκπαιδευτών/εξεταστών από οδηγούς που προκαλούν τροχαία ή παραβάσεις. Επενδύστε στην ενίσχυση της ευθύνης που φέρει ο καθένας μας. Δώστε κίνητρα στους εξεταστές να πραγματοποιούν ουσιαστικές εξετάσεις με σεβασμό στον εξεταζόμενο.