Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 29 Τεχνικός έλεγχοςΣχόλιο του χρήστη Βασίλειος Γκουζάνης, δικηγόρος | 23 Μαΐου 2021, 01:50
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 29 - Τεχνικός Έλεγχος ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1. Στην Οδηγία 2014/45/ΕΚ (ΕΕ L 127 της 3-4-2014) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, «σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους» και στην μέχρι σήμερα ισχύουσα Υ.Α. 49372/3352 της 7ης Ιουλίου 2017 (ΦΕΚ 2726Β) προβλέπεται ότι τα Κράτη Μέλη μπορούν να ορίζουν διαφορετική περίοδο τεχνικού ελέγχου για τα ΟΙΕ, ακόμα και να απέχουν εντελώς από τον τεχνικό τους έλεγχο. Επομένως η συχνότητα του τεχνικού ελέγχου, είναι πολιτική επιλογή του Υπουργείου και όχι νομική υποχρέωσή του. Εμείς θα τονίσουμε πως μέχρι σήμερα, το Υπουργείο δεν επέβαλλε τεχνικό έλεγχο στα ΟΙΕ (βλ. το άρθρο 3 § 2 Υ.Α. 49372/3352 της 7-7-2017 ΦΕΚ 2726Β και το έγγραφο του Υπουργείου Ανάπτυξης Μεταφορών και Δικτύων Φ23/49370/5171//14-3-2013). Μπορεί λοιπόν κανείς βάσιμα να υποστηρίξει, πως πρόκειται για προσβολή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του Πολίτη στην Διοίκηση. Από κει και πέρα, θα συμφωνήσουμε με άλλους προλαλήσαντες σχολιαστές στο ότι κατά κανόνα, τα ΟΙΕ βρίσκονται σε άψογη κατάσταση και στατιστικά στοιχεία σε όλη την Ευρώπη δείχνουν, ότι ποτέ δεν διαπιστώνονται ελλείψεις στον τεχνικό τους έλεγχο. 2. Ωστόσο, υπάρχει και μία ουσιώδης αντίρρηση, η οποία έχει να κάνει με την φύση των ΟΙΕ. Βάσιμα αμφισβητείται η ικανότητα των ελεγκτών στα ΚΤΕΟ, να αποδώσουν ικανοποιητικά όταν ελέγχουν ΟΙΕ. Ένα παράδειγμα από προσωπική εμπειρία: Διάταξη έλξης (κοτσαδόρος) σε ιστορικό όχημα κατασκευής 1982. Το εργοστάσιο κατασκευής παρείχε κοτσαδόρο, με εθνική έγκριση τύπου διότι τότε δεν υφίστατο ευρωπαϊκό σήμα Ε, η οποία έχει ενσωματωθεί και στην έγκριση τύπου που υπέβαλε στο Υπουργείο ο Αντιπρόσωπος τότε. Σήμερα, είναι ανέφικτη η ανεύρεση της έγκρισης τύπου, οι δε ελεγκτές στα ΚΤΕΟ απαιτούν να εγκατασταθεί διάταξη έλξης με κωδικό Ε (πράγμα που άν γίνει, αναιρεί την ιδιότητα του ΟΙΕ διότι θα είναι ουσιώδης μετατροπή του). Πρέπει λοιπόν να διασφαλιστεί ότι οι ελέγχοντες τα ΟΙΕ, θα έχουν και γνώση, και εμπειρία, για το αντικείμενο του ελέγχου τους.