Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 15 Διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγώνΣχόλιο του χρήστη Εμμανουήλ Καστρινάκης | 23 Μαΐου 2021, 10:00
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να παραθέσω τις αρνητικές συνέπειες της παρουσίας του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα του οχήματος του κατά την διαδικασία της εξέτασης: α) Δεν είναι σαφές ποιον βαρύνει η ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος. β) Αν το παραπάνω κενό καλυφθεί με κάποιο νέο προϊόν από τον κλάδο των ασφαλειών, τότε το κόστος απόκτησης διπλώματος θα αυξηθεί σημαντικά. γ) Κατά της διάρκεια της εξέτασης η απόδοση των υποψηφίων οδηγών μειώνεται λόγω της ψυχολογικής πίεσης που επιφέρει η διαδικασία. Έχοντας δίπλα τους έναν άνθρωπο που βλέπουν πρώτη φορά και τους κρίνει το παραπάνω φαινόμενο θα ενταθεί με αποτέλεσμα να απορρίπτονται οι υποψήφιοι όχι λόγω έλλειψης προσόντων ή γνώσεων αλλά λόγω υπέρμετρου άγχους. δ) Ο νόμος αφαιρεί από τον εκπαιδευτή τη δυνατότητα παρέμβασης για να μην προκληθεί ζημιά στο βασικότερο εργαλείο της δουλειάς του τη στιγμή που το κράτος δεν εξασφαλίζει την τήρηση του ΚΟΚ από τους λοιπούς χρήστες του δρόμου. Τουναντίον οι παραβατικές και επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια συμπεριφορές από τους λοιπούς χρήστες των οδών είναι σύνηθες φαινόμενο. ε) Φωτογραφίζεται ως μοναδικός υπεύθυνος ο εκπαιδευτής για τις καταγγελίες διαφθοράς στην διαδικασία της εξέτασης. στ) Απαξιώνονται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου αφού με την ύπαρξη κάμερας εντός του οχήματος μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελεγχθεί η εγκυρότητα οποιασδήποτε εξέτασης. Καταλήγοντας χαιρετίζω την καταγραφή με κάμερα την διαδικασία της εξέτασης καθώς και την δυνατότητα που δίνεται στον υποψήφιο να οδηγήσει για 5 λεπτά χωρίς να κρίνεται, γεγονός που θα επιδράσει θετικά στην ψυχολογία του. Αλλά για να ζητηθεί από τον εκπαιδευτή να μην έχει δυνατότητα παρέμβασης θα πρέπει προηγουμένως να έχει διαμορφωθεί το κατάλληλο και ασφαλές οδικό περιβάλλον.