Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 15 Διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγώνΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ" | 23 Μαΐου 2021, 15:13
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο εκπαιδευτής πρέπει και επιβάλλεται να είναι σε μια και μόνο θέση, στη θέση του συνοδηγού για το μόνο λόγο ότι είναι ο μόνος που έχει την απαιτούμενη εμπειρία να ακινητοποιήσει το όχημα προς αποφυγή τροχαίου ατυχήματος, προστατεύοντας τις ζωές των επιβαινόντων στο όχημα, των λοιπών χρηστών της οδού, την περιουσία του και φυσικά την περιουσία τρίτων. Ο εκπαιδευτής είναι επίσης ο μόνος που γνωρίζει την πραγματική εικόνα και συμπεριφορά του υποψηφίου μαθητή του, ενώ ο εξεταστής, όπως είναι λογικό (βλέποντας τον για πρώτη φορά) θα είναι στην κυριολεξία με τα πόδια πάνω στο φρένο, χωρίς να διαθέτει την απαραίτητη γνώση και εμπειρία χειρισμού οχήματος από τη θέση του συνοδηγού. Η χρήση των βοηθητικών πεντάλ από μη επαγγελματία εκπαιδευτή μπορεί να αποβεί εξίσου επικίνδυνη. Εμείς εδώ και πολλά χρόνια ζητήσαμε και προτείναμε τις κάμερες καταγραφής στην καμπίνα του οχήματος για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε… Δική μας πρόταση είναι… Εμείς το ζητήσαμε, το προτείναμε και το θέλουμε… Θα είναι ένα σύστημα διαύγειας που θα επιτρέψει στους σωστούς επαγγελματίες εκπαιδευτές να δουλέψουν και να εκπαιδεύσουν σωστούς οδηγούς συμβάλλοντας στη μείωση των ατυχημάτων και στη διαμόρφωση μιας καλύτερης οδικής παιδείας στη χώρα μας. Ζητάμε το αυτονόητο, να δοθεί στον εκπαιδευτή η θέση που αρμόζει στο λειτούργημά του και επιβάλλουν οι στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας και όχι το «πίσω» κάθισμα. Ο κλάδος μας πέρασε πολλά επί ένα χρόνο και επί υπουργίας του κ. Σπίρτζη. Ο τότε υπουργός, με άδικη και πρωτοφανή εμμονή, απαξιωτική για τον κλάδο, απαίτησε να βρίσκεται ο εκπαιδευτής έξω από το αυτοκίνητο, κάτι το οποίο ήταν εντελώς παράλογο και εξαιρετικά επικίνδυνο. Τότε μέσω των εκπροσώπων του κλάδου, μας άκουσε ο νυν υπουργός, όντας τότε αντιπολίτευση, μας διαβεβαίωσε ότι με την αλλαγή της Κυβέρνησης θα αλλάξει αυτό, όπως και άμεσα έπραξε με την αναστολή του 4599/19. Σήμερα προς μεγάλη μας έκπληξη ανακοινώνει ο ίδιος ο υπουργός ότι το νέο νομοσχέδιο που ετοίμασε το υπουργείο θέλει τον εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα, αλήθεια ποια η διαφορά; Μπορεί να επέμβει σε περίπτωση ανάγκης από το πίσω κάθισμα; Συμφωνούμε απόλυτα με το νομοσχέδιο, άλλωστε οι κάμερες είναι πάγιο αίτημά μας, όμως διαφωνούμε κάθετα με τη θέση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα. Πρέπει επιτέλους να κατανοήσετε ότι: Ο λόγος που πρέπει ο εκπαιδευτής να είναι στη θέση του συνοδηγού είναι για να διαφυλάξει την οδική ασφάλεια, για να αποφύγει τυχόν ατύχημα και μόνο γι΄αυτό. Ο εξεταστής δεν γνωρίζει τον υποψήφιο, και σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να επέμβει πρόωρα ή και κατά λάθος προκαλώντας μεγαλύτερη ταραχή στον υποψήφιο, ο οποίος βρίσκεται σε έντονη ψυχολογική πίεση. Πολλές φορές άριστα εκπαιδευμένος μαθητής, από το άγχος του και μόνο δεν μπορεί να αντιδράσει σωστά. Η μεγάλη εμπειρία που έχει ο εκπαιδευτής εξαιτίας των πολλών ωρών εκπαίδευσης, του δίνει την ευχέρεια να μπορεί να προβλέπει αν ο μαθητής θα πέσει σε κάποιο σφάλμα ή όχι. Κάθε όχημα συμπεριφέρεται διαφορετικά (μάρκα, όγκος αυτοκινήτου, φρένα, ελαστικά κλπ). Ο εξεταστής όσο εκπαιδευμένος κι αν είναι δε θα μπορεί να προσαρμόζεται από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο. Θα υπάρχουν μηνύσεις κατά του συνοδηγού εξεταστή από τις σχολές οδηγών και από τους υποψήφιους, ως υπεύθυνο για τη μη αποφυγή ενδεχόμενου ατυχήματος ή ακόμα και για την άστοχη επέμβασή του. Το εκπαιδευτικό αυτοκίνητο είναι το προσωπικό του αυτοκίνητο, και ίσως το μοναδικό της οικογένειάς του, οπότε και αν ακόμα υπάρξει ασφάλεια που θα καλύπτει την τυχόν ζημία, η οικογένειά του θα μείνει χωρίς αυτοκίνητο και ο ίδιος χωρίς δουλειά για μέρες. Δε γίνεται πάταξη της διαφθοράς αλλάζοντας τις θέσεις. Εν κατακλείδι, τη στιγμή που θα υπάρχουν κάμερες μέσα στο αυτοκίνητο και θα καταγράφονται τα πάντα ποιος ο λόγος αυτής της υποβάθμισης του εκπαιδευτή;;; Θεωρούμε ότι τα επιχειρήματά μας είναι τεκμηριωμένα και ουσιαστικά. Ένα σύστημα ελέγχου και διαφάνειας, υποστηριζόμενο και από τις νέες τεχνολογίες, εφόσον εφαρμοστεί, θα καταστήσει περιττή τη συζήτηση περί θέσης του εκπαιδευτή, εντός ή εκτός του οχήματος, στο εμπρός ή το πίσω κάθισμα. Η απομάκρυνση του εκπαιδευτή από τη θέση του συνοδηγού θα δημιουργήσει μόνο προβλήματα και κινδύνους.