Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντοςΣχόλιο του χρήστη ΣΠΥΡΙΔΩΝ | 23 Μαΐου 2021, 20:51
Η παράγραφος 2(γ) του μέρους που αφορά την διαδικασία καταχώρησης του οχήματος ως ιστορικού,αφού πρώτα διαγραφεί από τα μητρώα του Υπουργέιου Μεταφορών είναι μη αναγκαία. Οι ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων μικρού κυβισμού έχουν την οικονομική δυνατότητα να καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας και να ασφαλίζουν τα οχήματά αυτά συμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσια, με μόνη επιφύλαξη την ανταποκριση στις απαιτήσεις ελέγχου των ΚΤΕΟ.Μέχρι και σήμερα ένα παλαιό όχημα μπορεί να φέρει κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας και είναι και στην ευχέρεια του ιδιοκτήτη να το καταχωρήσει και σαν ιστορικό σε μια από τις Ομοσπονδίες Ιστορικών Οχημάτων και αυτό βρίσκει ευχαριστημένους τους πάντες. Επιπρόσθετα η ανωτέρω παράγραφος δεν προβλέπει καν τις περιπτώσεις όπου παλαιά οχήματα που παρέμεναν σε ακινησία επί σειρά ετών με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας και τους ιδιοκτήτες τους να έχουν σε πολλές περιπτώσεις αποβιώσει, να έχουν μεταβιβασθεί ως αντικείμενα, με χρήση μόνο μιας υπεύθυνης δήλωσης ανάμεσα σε παλιό και νέο ιδιοκτήτη, να έχουν αναπαλαιωθεί ,να έχουν χαρακτηριστεί ως Ιστορικά από τις ανωτέρω Ομοσπονδίες , αλλά τώρα με την προϋπόθεση της διαγραφής, να χάνουν το δυνατότητα αυτή του χαρακτηρισμού ως ιστορικά, ενώ στην ουσία είναι!Είναι πολλά τα οχήματα που έχουν σωθεί από ανθρώπους που εκτιμουσαν την ιστορική αξία αυτών και με την προϋπόθεση της διαγραφής θα παραμείνουν καθηλωμένα σε ακινησία ,χωρίς καμμία δυνατότητα συντήρησής τους. Τέλος, ύπάρχουν οχήματα που έχουν αποκτηθεί μέσω ΟΔΔΥ και τέθηκαν σε κυκλοφορία την χρονιά που αποκτήθηκαν, η οποία αναγράφεται πολλές φορές στο έτος κατασκευής του οχήματος, ενώ τα στοιχεία του αριθμού πλαισίου του να αποδεικνύουν ότι το έτος κατασκευής είναι προγενέστερο αυτού που αναγράφεται στην Άδεια Κυκλοφορίας. Σαν παράδειγμα ,μπορεί όχημα που παρήχθηκε το 1975 να αναγράφει στην άδεια κυκλοφορίας ως έτος κατασκευής το έτος 1985,επειδή τότε τέθηκε σε κυκλοφορία στην Ελλάδα. Ενώ λοιπόν το όχημα είναι στην πραγματικότητα ιστορικό 46 ετών ,με το παρόν νομοσχέδιο ο ιδιοκτήτης του δεν απαλάσσεται από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας Ιστορικού Οχήματος.Αυτή η περίπτωση πρέπει επίσης να προβλεφθεί στο υπό έκδοση νομοσχέδιο.