Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"ΜΕΡΟΣ Α’ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Λαμπρόπουλος | 26 Μαΐου 2021, 13:10
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικές παρατηρήσεις Το εισαγωγικό μέρος πρέπει να αλλάξει και να διαμορφωθεί ως εξής Αντικείμενο του παρόντος είναι η ρύθμιση κάθε ζητήματος, σχετικού με την εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών και δικύκλων όλων των κατηγοριών οδήγησης. ΑΡΘΡΟ 3 Για τους σκοπούς του παρόντος νομοσχεδίου οι ορισμοί πρέπει να αναδιαμορφωθούν ως εξής 2. Οι υπάλληλοι του Υ Π Ο Μ Ε Δ Ι που λαμβάνουν μέρος στο έργο των εξετάσεων θα πρέπει να κατέχουν την αντίστοιχη άδεια του οχήματος που εξετάζουν. 7. Με τον ορισμό Σ Ο Β Α Ρ Ο Ο Δ Η Γ Η Τ Ι Κ Ο Σ Φ Α Λ Μ Α κατά την διάρκεια της πρακτικής δοκιμασίας αναγνωρίζεται ότι υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των εξεταστών, των εκπαιδευτών, αλλά και των χρηστών του οδικού δικτύου, γεγονός που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη εάν είναι πρέπον ο εξεταστής να βρίσκεται στην θέση του συνοδηγού. 9. Οι επόπτες πρέπει να υπάγονται στην αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου ενώ οι αρμοδιότητές τους δεν πρέπει να έχουν χαρακτήρα ελέγχου κατά την διάρκεια της πρακτικής δοκιμασίας. 10. Η ποιότητα του έργου των πρακτικών δοκιμασιών, δεν μπορεί διασφαλιστεί με την συνεχή διαπίστωση παραβάσεων εκ μέρους των εποπτών, αλλά μόνο με την ουσιαστική εκπαίδευση των υποψηφίων προτού προσέλθουν στο χώρο της εξέτασης. 11. Η αξιολόγηση εξεταστών. και εποπτών πρέπει να αποτελεί αρμοδιότητα της οργανικής μονάδας του υπουργείου επί τη βάση των διαθέσιμων στοιχείων. Επίσης η παραπάνω μονάδα καταρτίζει κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για τον βαθμό και τα όρια παρέμβασης των εποπτών, στο έργο των πρακτικών δοκιμασιών. Καταγγελίες και ενστάσεις όλων των κατηγοριών, με ευθύνη των εποπτών διαβιβάζονται στον Σ Υ Ν Η Γ Ο Ρ Ο Τ Ο Υ Π Ο Λ Ι Τ Η Μ Ε Ρ Ο Σ Β Το ηλικιακό ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα αλλά και να συνεισφέρει σημαντικά στην αύξηση των τροχαίων. Προτείνω να αλλάξει και επανέλθει στα 18 έτη. Κ Ε Φ Α Λ Α Ι Ο Γ Οι εκπαιδευτές μετά το πέρας της θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης χορηγούν βεβαίωση στον υποψήφιο που αναγράφει όλα τα προβλεπόμενα μαθήματα καθώς και τις δοκιμασίες που αυτοί έχουν πραγματοποιήσει, με την ένδειξη Ι Κ Α Ν Ο Σ Π Ρ Ο Σ Ο Δ Η Γ Η Σ Η Η βεβαίωση συνοδεύει το Δ Ε Ε του υποψηφίου κατά την διάρκεια των θεωρητικών και πρακτικών δοκιμασιών. Α θ ρ α 14 15 Οι υποψήφιοι πριν την πορεία εξετάζονται στις ειδικές δοκιμασίες, σε κατάλληλο χώρο χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή και ενώπιον κοινού. Ακολουθεί πορεία σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας, με την παρουσία του εκπαιδευτή στο όχημα στη θέση του συνοδηγού και του εξεταστή στο πίσω μέρος του οχήματος. Πλοήγηση και πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας δεν συνάδουν. Αντίθετα η πλοήγηση μπορεί να φανεί χρήσιμη μόνο για αυστηρά εκπαιδευτικούς λόγους. Η διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά με οχήματα και δίκυκλα που διαθέτουν οι σχολές οδηγών, χωρία να υπάρχουν εξαιρέσεις. Α Ρ Θ Ρ Ο 16 Το παραπάνω άρθρο επιβάλλεται να αποσυρθεί διότι όχι μόνο δεν εξασφαλίζει την διαφάνεια και την αντικειμενικότητα αλλά κατά την εφαρμογή του θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα, τόσο στο έργο της πρακτικής δοκιμασίας όσο και γενικά στην ολική λειτουργία των εξετάσεων. Η διαφάνεια στο έργο της πρακτικής δοκιμασίας δεν μπορεί να προκύψει μέσα από την οπτικοακουστική καταγραφή, ούτε βεβαίως μπορεί να επιβληθεί με ποινές και παρεμβάσεις κατά την διάρκεια του έργου. Υπάρχουν άλλου είδους ασφαλιστικές δικλείδες, που πρέπει να καθιερώσουμε πριν ο υποψήφιος προσέλθει στο χώρο της εξέτασης π.χ. η Β Ε Β Α Ι Ω Σ Η του εκπαιδευτή που ήδη έχω αναφέρει μαζί μαζί με ένα ποινολόγιο, που θα συνοδεύεται ακόμα και με την αφαίρεση της άδειας, είναι μέτρα που σε πρωτογενές επίπεδο μπορούν να ισχύσουν άμεσα. Κ Ε Φ Α Λ Α Ι Ο Δ 2. Στο μητρώο εξεταστών εγγράφονται αυτοδίκαια όλοι οι ενεργεία υπάλληλοι του υπουργείου κατηγορίας Π Ε και Τ Ε που έχουν τα απαιτούμενα ουσιαστικά προσόντα, και είναι κάτοχοι της αντίστοιχης άδειας του οχήματος που επιθυμούν να εξετάζουν. Η πιστοποίηση των εξεταστών, καθώς και η χορήγηση των αντίστοιχων αδειών γίνεται με δαπάνες του υπουργείου. 5. Στο Μητρώο εξεταστών Δ Ε Ν Μ Π Ο Ρ Ο Υ Ν Ν Α Ε Γ Γ Ρ Α Φ Ο Ν Τ Α Ι Ι Δ Ι Ω Τ Ε Σ. Άρθρο 19 2. Στο μητρώο εποπτών δύναται να εγγράφεται το προσωπικό του υπουργείου και των περιφερειών, που ανήκει στις κατηγορίες Π Ε και Τ Ε 3. Στο μητρώο εποπτών δεν μπορεί να ενταχθεί το ένστολο ανθρώπινο δυναμικό της ελληνικής αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της ενικής αρχής διαφάνειας, ο ρόλος και προσανατολισμός των παραπάνω αρχών έχει ριζικά διαφορετικό προσανατολισμό και δεν συνάδει με το έργο των πρακτικών δοκιμασιών.