Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΞΕΤΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΣ Άρθρο 18 Μητρώο εξεταστώνΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Αλεξίου | 26 Μαΐου 2021, 18:47
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναφορικά με την παράγραφο 2, δεν καθορίζεται καμμία προϋπόθεση (π.χ. αλγόριθμος) που να προσδιορίζει ποιος είναι ο απαιτούμενος ανά έτος, βάσει αναγκών (αριθμού υποψηφίων), αριθμός των εξεταστών που θα συμμετέχουν στο έργο ανά περιφερειακή ενότητα. Η παράγραφος 3 στην περίπτωση β' είναι πολύ αυστηρή. Στην περίπτωση ιδιαίτερα αντικοινωνικών παραβάσεων και μόνο (π.χ. οδήγηση υπό την επήρεια μέθης) με βρίσκει σύμφωνο. Για δε την παράγραφο 5, σε καμμία χώρα (πλην μίας) δεν προβλέπεται άσκηση δημόσιας εξουσίας και δη στο χώρο της οδικής ασφάλειας από ιδιώτες. Ούτε όμως υπάρχουν και ανάγκες να συμβεί κάτι τέτοιο (π.χ. δυσανάλογα μεγάλος αριθμός υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των εξεταστών). Δεν μπορεί να εκχωρηθεί η διαδικασία της οδικής ασφάλειας στον ιδιωτικό τομέα. Πουθενά στον κόσμο δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο! Οι ιδιώτες με ποιον τρόπο θα αμείβονται από το Ελληνικό Δημόσιο και με τι ποσό; Επίσης σκεπτόμενος το γνωστό απόφθεγμα "Έκαστος εφ' ω ετάχθη" θεωρώ ότι οι εξετάσεις υποψηφίων οδηγών ανήκουν ως πεδίο άσκησης δημόσιας λειτουργίας αποκλειστικά στο χώρο των μεταφορών, όπως παρομοίως άλλες αρμοδιότητες ανήκουν στο πεδίο λειτουργίας άλλων δημοσίων φορέων. Οπότε, για τους υπαλλήλους που προέρχονται εκτός Υπηρεσιών Μεταφορών και ΚΤΕΟ και του Υπουργείου να τεθεί οπωσδήποτε η προϋπόθεση συμμετοχής αυτών ΜΟΝΟΝ ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ, βάσει αναγκών. Η βασική δεξαμενή άντλησης εξεταστών πρέπει να παραμείνει στον τομέα των μεταφορών από τις προαναφερθείσες Υπηρεσίες και μόνο όταν οι υπάλληλοι δεν επαρκούν (με σαφή διατύπωση) να εξεταστεί η δυνατότητα ένταξης και υπαλλήλων από άλλες Υπηρεσίες και πάντως ΕΝΤΟΣ του Δημοσίου Τομέα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και οι Δ/νσεις Μεταφορών και ΚΤΕΟ της χώρας διαθέτουν εμπειρότατους υπαλλήλους και σε αυτήν την εμπειρία πρέπει να υπάρξει πραγματικό ενδιαφέρον και επένδυση για καλύτερο αποτέλεσμα και όχι σε ανθρώπους εκτός χώρου μεταφορών. Επιπλέον, απαραίτητο θεωρώ ότι οι συμμετέχοντες εφεξής στο έργο (οι υφιστάμενοι εξεταστές διαθέτουν την εμπειρία) θα πρέπει να διαθέτουν άδειες οδήγησης όλων των κατηγοριών οχημάτων. Επειδή γίνεται και λόγος, οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές είναι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ και οι πιστοποιημένοι εξεταστές είναι ΕΞΕΤΑΣΤΕΣ. Δεν μπορούν οι ρόλοι να συγχέονται σε καμμία των περιπτώσεων.