Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 15 Διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγώνΣχόλιο του χρήστη PATIKAS | 30 Μαΐου 2021, 16:15
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με το άρθρο 15 κατά την πρακτική εξέταση επιβατηγών, φορτηγών & λεωφορείων ο εξεταστής κάθεται μπροστά στη θέση του συνοδηγού.Αυτή είναι μία εγκληματική διάταξη που μεγιστοποιεί τους κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Κανείς εξεταστής δεν έχει την πείρα έγκαιρης και ορθής χρησιμοποίησης των πεντάλ στη θέση του συνοδηγού και οι κίνδυνοι σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων είναι μεγάλοι. Με ένα επιμορφωτικό σεμινάριο που προβλέπεται στο άρθρο 33 – παρ.1 του σχεδίου νόμου δεν δύνανται οι εξεταστές να αποκτήσουν την πείρα που απαιτείται για την έγκαιρη και ορθή χρήση των πεντάλ. Οι εκπαιδευτές οδήγησης είναι καθημερινά αρκετές ώρες στους δρόμους και έχουν την απιτούμενη πείρα ορθολογικής χρήσης των πεντάλ. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να αντιστοιχηθεί με ένα σεμινάριο των εξεταστών μίας ή δύο εβδομάδων. Ο εμπνευστής της παρ.1 του άρθρου 33 του σχεδίου νόμου είτε είναι άσχετος από οδική ασφάλεια είτε απλά προσπαθεί να μεταθέσει στους εξεταστές, τις ευθύνες του Υπουργείου σε περίπτωση τροχαίου. Ο εξεταστής θα βρεθεί αντιμέτωπος με ποινικές, αστικές και πειθαρχικές ευθύνες εξαιτίας των τερατουργηματικών διατάξεων του άρθρου 15 – παρ.4 & άρθρου 33 -παρ.1. Είναι οξύμωρο ότι ενώ η πλειονότητα των εξεταστών δεν έχει καν δίπλωμα για φορτηγό, λεωφορείο & νταλίκα και οι εμπνευστές του σχεδίου νόμου περιμένουν να αποτρέψουν πιθανά τροχαία ατυχήματα. Ειδικά στα βαρέα οχήματα, λόγω της αντικειμενικής δυσκολίας, ασχολείται μόλις το 30% των εκπαιδευτών και περιμένουμε ο εξεταστής να παρέμβει εγκαίρως και ορθώς με την εκπαίδευση ενός σεμιναρίου ... Εφόσον οι πρακτικές εξετάσεις καταγράφονται από φορητή κάμερα 360 μοιρών, που ο έλεγχός της εξασφαλίζει το αδιάβλητο των εξετάσεων, δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάθεται ο εξεταστής στη θέση του συνοδηγού. Η επιμονή του Υπουργείου ο εξεταστής να κάθεται στη θέση του συνοδηγού σε συνδιασμό με το Μητρώο Ιδιωτών Εξεταστών οδηγεί στο ανερυθρίαστο συμπέρασμα ότι σκοπός δεν είναι η διαφάνεια και η οδική ασφάλεια αλλά σταδιακά να αναγκαστούν να αποχωρήσουν από το έργο των πρακτικών εξετάσεων οι υφιστάμενοι δημόσιοι υπάλληλοι. Μετά το πρώτο ατύχημα που θα γίνει και ο εξεταστής θα βρεθεί αντιμέτωπος με ποινικές, αστικές και πειθαρχικές ευθύνες, οι υπόλοιποι εξεταστές θα αναγκαστούν να αποχωρήσουν από τις εξετάσεις, για να μην βρεθούν κι αυτοί υπόλογοι μετά από κάποιο τροχαίο ατύχημα.