Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 21 Αποζημίωση Εξεταστών και ΕποπτώνΣχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΟΜΠΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ | 30 Μαΐου 2021, 19:51
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 21: Αποζημίωση εξεταστών. Για άλλη μια φορά σε ένα ακόμη νομοσχέδιο που μεταξύ άλλων αφορά και τη διαδικασία εξετάσεων για τη χορήγηση αδειών οδήγησης και την αποζημίωση των υπαλλήλων εξεταστών, επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία σχετικά με την αποζημίωση. Από το έτος 1995, με την αριθμ. 5189/1233/24-1-1995 υ.α και στη συνέχεια με την αριθμ. 2019090/1918/0022/19.3.1998 όμοια, που για πρώτη φορά, αν δεν κάνω λάθος, χορηγήθηκε στους υπαλλήλους εξεταστές η αποζημίωση για το ειδικό έργο της πρακτικής εξέτασης οδηγών και υποψηφίων οδηγών σαν να μην πέρασε μια μέρα. Το μόνο που άλλαξε είναι το ποσό της αποζημίωσης με διάφορες αυξομειώσεις κατά περιόδους, με το ύψος της αποζημίωσης μηνιαίως στην προ μνημονίων εποχή να είναι 550 € μικτά (412 € καθαρά) και σήμερα 250 € μικτά ή 182 € καθαρά. Στην πραγματικότητα όμως ούτε αυτά τα 182 € εισπράττονται, αν αφαιρέσουμε τα έξοδα μετάβασης στις αφετηρίες εξέτασης και τη φορολογία. Η αποζημίωση κατ’ εκτίμηση μου είναι 120 €. Για την παραπάνω αποζημίωση η υποχρέωση συμμετοχής στις εξετάσεις σήμερα είναι 5 κατ’ ελάχιστον συμμετοχές το μήνα ενώ παλαιότερα η υποχρέωση αυτή ήταν 3 κατ' ελάχιστον το μήνα. Για κάθε συμμετοχή πέραν των πέντε, δεν καταβάλλεται άλλη αμοιβή πάνω από το ποσό. Το Ελληνικό κράτος εισπράττει καθημερινά έσοδα, ως έσοδα υπέρ του δημοσίου- ούτε καν ως έσοδα κατά το ήμισυ εισπραττόμενα- και ενώ απεκδύεται του κόστους παροχής υλικού στις υπηρεσίες Μεταφορών & Επικ/νιων, πχ Εκτύπωση Δελτίων Εκπαίδευσης Εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, δεν παρέχει κανένα έσοδο στις Περιφέρειες για την αντιμετώπιση ίσως των αναγκών σε προμήθεια αναλωσίμων. Άλλωστε και στο παρόν νομοσχέδιο βλέπουμε ότι το κόστος για την αγορά και τοποθέτηση καμερών για τις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις θα το επωμιστούν οι Περιφέρειες. Για τις θεωρητικές εξετάσεις έχει ήδη νομοθετηθεί και προβλεφθεί η καταβολή από τον υποψήφιο παραβόλου 15 € , όπου τα 5€ αποτελούν έσοδο των Περιφερειών, πλην όμως το ποσό αυτό δεν έχει ποτέ αποδοθεί στις Περιφέρειες για λόγους γραφειοκρατικούς. Είναι απαράδεκτο οι Περιφέρειες να εργάζονται αποκλειστικά για το κράτος χωρίς ουσιαστικά έσοδα. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1. Είναι πλέον απαιτητό και δίκαιο οι Περιφέρειες να εισπράξουν έσοδα από την εργασία που προσφέρουν οι υπάλληλοι τους. 2. Νομοθετείστε το εισπραττόμενο σήμερα παράβολο των 15 € για τις θεωρητικές εξετάσεις να γίνει ξανά 10 € και να εισπράττεται ως έσοδο υπερ του δημοσίου, αφού έτσι κι αλλιώς τα 5 € δεν αποδίδονται στις Περιφέρειες. 3. Χορηγήσετε στις Περιφέρειες το δικαίωμα είσπραξης παραβόλου 20 € για τις πρακτικές εξετάσεις, το οποίο θα αποτελεί έσοδο της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία ανήκει η Δ/νση Μεταφορών & Επικ/νιων. 4. Νομοθετήστε ότι η αποζημίωση των εξεταστών οι οποίοι θα εκτελούν το έργο της πρακτικής εξέτασης οδήγησης θα γίνεται από την Περιφέρεια με ποσό ανάλογο του αριθμού των υποψηφίων που θα εξετάζει κάθε εξεταστής, αλλά και του χρόνου που απαιτείται για την εξέταση. (Δεν μπορεί εξέταση 30 min για άδεια οδήγησης επιβατικού να αμείβεται το ίδιο με εξέταση 2 ωρών για χορήγηση ΠΕΙ) 5. Νομοθετείστε, όχι απαραίτητα τώρα, ώστε οι Περιφέρειες να έχουν το δικαίωμα να προσλαμβάνουν τεχνικό κυρίως προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου 12μηνης διάρκειας, για την ενίσχυση των αποδεκατισμένων πλέον Υπηρεσιών Μεταφορών και με το μισθολογικό κόστος να βαρύνει την Περιφέρεια, από τα εισπραττόμενα έσοδα από τις άδειες οδήγησης αλλά και από τις ταξινομήσεις και μεταβιβάσεις οχημάτων. Εννοείται ότι η όποια πρόσληψη θα γίνεται μετά από έγκριση και αυστηρό έλεγχο του ΑΣΕΠ.