Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 15 Διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγώνΣχόλιο του χρήστη Λιούφης Κώστας | 31 Μαΐου 2021, 01:52
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κανείς δεν αμφισβητεί την ευγενή πρόθεση για βελτίωση των υπηρεσιών εκπαίδευσης και εξέτασης μέσα σε ένα διαφανές πλαίσιο. Άλλοτε ως "τομεάρχης" κ.υπουργέ είχατε μιλήσει για την "φυσική θέση" του εκπαιδευτή και εμφανιστήκατε ως λύτης του τραγικού αδιεξόδου στο οποίο περιήλθε εκπαιδευτικό/εξεταστικό γίγνεσθαι λόγω του "γονατογραφήματος Σπίρτζη"(δικά σας λόγια),με αποτέλεσμα όλη η εκπαιδευτική κοινότητα να ελπίζει και να προσδοκά το αυτονόητο από εσάς. Αλλά φευ... Προς τί η τιμωρία της θέσης εκπαιδευτή αγαπητοί; Ποιά διαφθορά ακριβώς θα πατάξετε με το να καταστρέφετε τα τελευταία προσχήματα του επαγγέλματος μας; Πυροβολείτε εκπαιδευτές όπως ο θίασος που προηγήθηκε της υπουργίας σας. Ξεχνάτε βέβαια ότι οι όποιοι "ταχυδρόμοι" θα είχαν εξαλειφθεί εάν είχαν εξαφανιστεί οι "παραλήπτες". Αλλά όχι,εκεί είναι η κοινωνία των αγγέλων. Ή μήπως δηλαδή πιστεύετε ότι ο άγιος εξεταστής δεν θα κάνει τα ίδια αν είναι μπροστά; Θα μου πείτε,ότι υπάρχουν διεφθαρμένοι εκπαιδευτές και θα συμφωνήσω. Προφανώς και δεν υπάρχει μόνο καπνός. Αν όμως δεν μπορείς να βρεις πέντε δέκα ποντικούς,δεν βάζεις φωτιά στην αποθήκη ολάκερη. Υπάρχουν τίμιοι εξεταστές και τίμιοι εκπαιδευτές. Από αυτούς θα πρέπει όλοι και εσείς προσωπικά να ζητήσετε συγγνώμη. Είμαστε τα χλωρά κ.Υπουργέ και είμαστε περισσότεροι από όσο φαντάζεστε. Για μας στις ακριτικές περιοχές(ναι,από αυτές που σας εκλέγουν)είναι θέμα τιμής. Κάνετε τα ίδια με τον προκάτοχο σας. Αφήστε πια τους δύσμοιρους επαγγελματίες να κάνουν την δουλειά τους απρόσκοπτα και χωρίς παλινωδίες. Κοιτάξτε να διορθώσετε το υπουργείο και τους υπαλλήλους σας πρωτίστως. Όπως τραγουδούν χορεύουμε άλλωστε. Ας μην χτυπάμε το σαμάρι γιατί φοβόμαστε το γαϊδούρι. Αποσύρετε την ανοησία της πίσω θέσης που δεν εξυπηρετεί τίποτα εκτός από την περαιτέρω σκύλευση του κλάδου μας. Εάν πραγματικά θέλετε να αλλάξετε κάτι(και μεις μαζί σας) θωρακίστε το αδιάβλητο ξεκινώντας από τους ίδιους τους εξεταστές. Ναι,στις κάμερες,ιδιαίτερα δε,στις αίθουσες εξέτασης. Θέλουμε δύσκολο δίπλωμα κ.υπουργέ και λοιποί συνεργάτες. Θέλουμε να κάνετε την διαφορά. Μαζί σας. Εάν εξετάσετε διεξοδικώς τις στατιστικές των ατυχημάτων θα διαπιστώσετε και οι ίδιοι,ότι μεγάλη ευθύνη για αυτά δεν έχει η ανεπάρκεια χειρισμών όπως αυτοί έχουν διδαχθεί και εξεταστεί αλλά η ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ροπή του εκάστοτε οδηγού/αναβάτη στην παραβατικότητα.Η αυτόβουλη ανυπακοή στους κανόνες. Ασφαλώς θα γνωρίζετε ότι η συμμόρφωση σε κανόνες ξεκινάει από το σπίτι και το σχολείο. ΕΚΕΙ πρέπει να στοχεύσουμε ομοθυμαδόν. Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να δείξουμε έργο και αποτελέσματα αλλά πραγματικά η βελτίωση μας σαν κοινωνία που κυκλοφορεί σε δρόμους θέλει χρόνο και συνέπεια από το σχολείο. Όχι με ανόητα και οριζόντια μέτρα που στοχοποιούν ιδιώτες και επαγγελματικές ομάδες επειδή δεν έχουμε την αποφασιστικότητα να κάνουμε τομές εκεί που πρέπει. Επίσης,είναι αστείο να θεωρείτε ότι ο "νέος εξεταστής" θα είναι εκπαιδευμένος να ανταπεξέλθει στο μπροστινό κάθισμα. Χρόνια,δεκαετίες βελτίωσης της κιναισθητικής αντίληψης μέσα από την τριβή με κάθε είδους μαθητές δεν μπορούν να αντικατασταθούν με ολιγοήμερα σεμινάρια. Αλήθεια ο "εξεταστής μπροστά" πιστεύετε ότι θα έχει την δυνατότητα να ελέγξει άρτια την συμπεριφορά του υποψήφιου(που δεν γνώρισε ποτέ εκπαιδευτικά),την ψυχολογική του φόρτιση, ενώ σημειώνει,ενώ ελέγχει την κίνηση έξω και παράλληλα όντας ανυποψίαστος για τυχόν επικίνδυνες καταστάσεις θα καλείται να κάνει χρήση των πεντάλ για να σώσει την κατάσταση; Ρωτώ λοιπόν Ο δάσκαλος ΤΙ εξυπηρετεί πίσω; Σε περίπτωση ατυχήματος ποιός θα έχει την ευθύνη; Τι θα γίνει με το ακινητοποιημένο αυτοκίνητο που αποτελεί περιουσία του ιδιώτη εκπαιδευτή και δεν του το έχετε ακριβώς χαρίσει και πώς θα συνεχίσει την εργασία του ο εκπαιδευτής τις επόμενες μέρες; Υπάρχει πλήρης ασφαλιστική κάλυψη; Ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα δεν έχει καμία εμπλοκή σε μια τέτοια περίπτωση. Όμως αυτός θα είναι που θα μείνει με το πρόβλημα. Δεν είμαστε τα ασφαλιστικά αποκούμπια. Ούτε βέβαια οι υποψήφιοι θα φορτωθούν το κόστος της ασφαλιστικής κάλυψης της διαδικασίας από τυχοδιωκτικές ασφαλιστικές χωρίς αντίκρυσμα. Ο κλάδος ψυχορραγεί,είτε λόγω πολύμηνων αποχών και ανεφάρμοστων νόμων(δεν άνοιξε ρουθούνι εκεί) είτε λόγω πανδημίας(για την οποία λόγω του ιδιότυπου λοκντάουν από τους εξεταστές το 2019 μείναμε και χωρίς οικονομική βοήθεια ξέρετε-ναι εμείς είχαμε λοκντάουν και πριν την πανδημία). Στην πλειονότητα του αποτελείται από τίμιους και φιλότιμους επαγγελματίες που θα σταθούν στο πλευρό σας σε όποια λογική μεταρρύθμιση θέλετε να κάνετε. Η ύπαρξη της κάμερας αποτελεί εγγύηση της διαδικασίας,όπως και η απειλή της αυστηρής τιμωρίας για την οποία οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να είναι βέβαιοι ότι θα έρθει. Η θέση όμως του εκπαιδευτή είναι ΜΠΡΟΣΤΑ όπως και σεις έχετε στο παρελθόν(σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις)αναφέρει. Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω για την διαβλητότητα των εξετάσεων σε άλλες χώρες της Ευρώπης στις οποίες ο εκπαιδευτής είναι μπροστά. Εκεί προφανώς δεν υπάρχει διαφθορά,ε;΄H μήπως υπάρχει; Ακόμα και οι Ευρωπαίοι "εισηγητές" περί πίσω θέσης στην χώρα τους έχουν τον εκπαιδευτή μπροστά. Αγαπητοί,θα είμαστε μαζί σας σε κάθε ενέργεια που θα βελτιώσει τον κλάδο και σεβόμενοι την δημοκρατικότητα της διαδικασίας της διαβούλευσης τονίζουμε ότι θα στηρίξουμε την πλειονότητα των άρθρων με εξαίρεση την τοποθέτηση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα. Αυτή είναι η πρόταση μας,είναι η πρόταση επαγγελματιών,ειδικών στην εκπαιδευτική διαδικασία που με τιμή και περηφάνια σας καταθέτουμε. Με εκτίμηση. Σωματείο Εκπαιδευτών Δυτικής Μακεδονίας.