Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντοςΣχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Χόλης | 31 Μαΐου 2021, 13:31
Αξιότιμοι κύριοι, Κατ΄αρχάς βλέπουμε θετικά την κατεύθυνση του σχεδίου νόμου και οι παρατηρήσεις επικεντρώνονται κυρίως σε παραλήψεις που θεωρούμε ότι υπάρχουν ή/και σε διευκρινήσεις που πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να υπάρχουν: Διευκρίνηση Παράκληση να διευκρινιστεί ότι τα ιστορικά οχήματα με τις νέες διατάξεις θα μπορούν να έχουν το δικαίωμα ακινησίας με την “ηλεκτρονική κατάθεση” των νέων ιστορικών πινακίδων όπως ισχύει για τις “κανονικές” κρατικές πινακίδες και δεν θα αποτελούν τεκμήριο διαβίωσης όπως ισχύει με τις υφιστάμενες ιστορικές πινακίδες. Αίτημα Ίσως η πλέον σημαντική ανησυχία που έχουν οι κάτοχοι οχημάτων που σήμερα κατέχουν “κανονικές” κρατικές πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας, είναι ότι πιθανόν η επιλογή τους να ενταχθούν στο νέο νόμο θα απαξιώσει τα οχήματά τους, καθότι δεν θα έχουν ληφθεί υπόψη τα σημαντικά έξοδα εκτελωνισμού και τα τέλη κυκλοφορίας που για πολλά έτη καταβάλουν. Υπάρχει λοιπόν το αίτημα οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων να μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις υφιστάμενες “κανονικές” κρατικές πινακίδες για να ενταχθούν στο νέο νόμο και να έχουν την δυνατότητα στο μέλλον για την αντίστροφη διαδικασία. Έτσι αφ’ ενός δεν θα χάσουν τις “κανονικές” κρατικές πινακίδες και αφ’ ετέρου θα μπορούν να επαναφέρουν τα οχήματά τους στη σημερινή κυκλοφοριακή δυνατότητα για οποιοδήποτε λόγο. Ως παρατήρηση 1) Δεν υπάρχει πρόβλεψη για οχήματα τα οποία: 1.1. Έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα και εκτελωνιστεί ως ιστορικά με περιορισμένη δυνατότητα κυκλοφορίας. Είναι τα λεγόμενα εισαγόμενα ως αντικείμενο. 1.2. Κυκλοφορούσαν νόμιμα στην Ελλάδα πριν από χρόνια, έχουν ήδη διαγραφεί και τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία είναι ελλιπή ή ανύπαρκτα ή χρωστούν τέλη 1.3. Ανήκουν σε αποβιώσαντες ιδιοκτήτες ή σε εταιρείες που δεν υπάρχουν πλέον (με βάση την άδεια κυκλοφορίας) και έχουν αλλάξει ιδιοκτήτες με απλές υπεύθυνες δηλώσεις 2) είναι σωστότερο να λαμβάνεται υπόψη για την ηλικία του οχήματος το έτος κατασκευής, έναντι έτους πρώτης κυκλοφορίας. Με εκτίμηση Αλέξανδρος Χόλης