Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντοςΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Ρούσσης | 31 Μαΐου 2021, 15:29
Ονομάζομαι Χρήστος Ρούσσηs και δραστηριοποιούμαι στο χώρο αναπαλαίωσης και ανακατασκευής στρατιωτικών οχημάτων. Η οικογενειακή επιχείρηση την οποία σήμερα διοικώ έχει πάνω από 3 δεκαετίες παρουσίας στο χώρο του κλασσικού οχήματος. Η ενασχόληση με την αναπαλαίωση και ανακατασκευή στρατιωτικών οχημάτων προήλθε από την αγάπη για την ιστορία και την ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς μέσω όχι μόνο της διάσωσης αλλά και της θέσης σε κυκλοφορία στρατιωτικών οχημάτων jeep (τζιπ), τόσο των λεγομένων ¼ τόνου όσο και των ¾ τόνου οχημάτων. Το σχέδιο νόμου όπως είναι διαμορφωμένο αναφέρει ότι εξαιρεί από τη χορήγηση κρατικών στοιχείων κυκλοφορίας τα οχήματα ειδικού τύπου, πυροσβεστικά και στρατιωτικά. Η γενίκευση όπως αναφέρεται θα δημιουργήσει σύγχυση για τα στρατιωτικά τζιπ τα οποία είναι όμοια με τα πολιτικά τζιπ (με διαφορετική ίσως εμφάνιση). Ασφαλώς, δε μπορεί να είναι στις προθέσεις του νομοθέτη να απαγορέψει τη κυκλοφορία εξαιρώντας από τη χορήγηση κρατικών στοιχείων κυκλοφορίας, σε στρατιωτικού τύπου και εμφάνισης τζιπ, τα οποία είναι κανονικά οχήματα κυκλοφορίας και ως τέτοια αγοράστηκαν από πολίτες και κυκλοφόρησαν κανονικά επι δεκαετίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αρκετά από αυτά μάλιστα, κυκλοφορούν ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα με κανονικές «συμβατικές» κρατικές πινακίδες. Η μη χορήγηση κρατικών στοιχείων κυκλοφορίας θα οδηγήσει όχι μόνο στον αφανισμό των τζιπ (αφού κανένας δεν θα θελήσει να αγοράσει ή να συντηρήσει ένα όχημα που δε θα μπορεί να τεθεί σε δημόσια κυκλοφορία πάρα μόνο για τις περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις στο σχέδιο νόμου, δηλαδή στην ουσία 2-3 φορές το χρόνο). Επιπροσθέτως, αυτό θα οδηγήσει στην οικονομική απαξίωση αυτών των οχημάτων και στο μαρασμό και κλείσιμο επιχειρήσεων σαν τη δικιά μου (που συντηρεί 5 οικογένειες), απώλειες θέσεων εργασίας με ο,τι αυτό συνεπάγεται. Επαναλαμβάνω ότι η συντριπτική πλειοψηφία των στρατιωτικών οχημάτων που βρίσκονται σε χέρια ιδιωτών είναι τζιπ, δηλαδή κανονικά οχήματα κυκλοφορίας με μονή διαφορά (και αυτή αν υπάρχει) στην εμφάνιση σε σχέση με τα «πολιτικά» τζιπ. Πολλά δε εξ’ αυτών, βρίσκονται ακόμα και σήμερα σε κυκλοφορία στην Ελλάδα με τις κανονικές «συμβατικές» κρατικές πινακίδες. Επομένως, οποιαδήποτε εξαίρεσή τους από τη χορήγηση κρατικών στοιχείων κυκλοφορίας όπως στα υπόλοιπα ιστορικά οχήματα θα ήταν εντελώς άδικη, και παράλογη (και εν τέλει αντισυνταγματική). Επομένως, το σχέδιο νόμου πρέπει να ορίζει απολύτως συγκεκριμένα τους τύπους στρατιωτικών οχημάτων που εξαιρούνται από τη χορήγηση κρατικών στοιχείων κυκλοφορίας, π.χ. των ερπυστριοφόρων. Όλα τα υπόλοιπα «στρατιωτικού» τύπου/εμφάνισης ιστορικά οχήματα (π.χ. τα τζιπ) θα μπορούν να λαμβάνουν κανονικά κρατικά στοιχεία κυκλοφορίας όπως όλα τα άλλα ιστορικά οχήματα. Σε σχέση με την υποχρεωτική διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρομαι στα σχόλια που έχουν ήδη δημοσιευθεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης τα οποία θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας αφού δεν είναι όλα τα ιστορικά οχήματα καταχωρημένα στο Μητρώο (π.χ. υπάρχουν ιστορικά οχήματα που δεν έχουν λάβει ποτέ κανονικές «συμβατικές» πινακίδες κυκλοφορίας από το Υπουργείο, πολλά ιστορικά οχήματα έχουν εισαχθεί ή αγορασθεί χωρίς να ταξινομηθούν, πολλά οχήματα έχουν βρεθεί εγκαταλελειμμένα κλπ). Μετά τιμής, Χρήστος Ρούσσης