Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντοςΣχόλιο του χρήστη Ε.Ο ΦΙΛ.Π.Α | 31 Μαΐου 2021, 17:33
ΑΡΘΡΟ 26 παρ. 4. «Τα οχήματα ειδικού τύπου» που αναφέρει η διάταξη, θεωρούμε ότι πρέπει να διακριθούν σε δύο (2) υποκατηγορίες, ήτοι αυτά με μικτό βάρος κάτω των 3.500 χλγ και αυτά με μικτό βάρος άνω των 3.500 χλγ. Τούτο δε διότι υπάρχουν στρατιωτικά κλπ οχήματα ειδικού τύπου, που ευχερώς πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλούς κυκλοφορίας, (ενδεικτικά: μικρά τζιπ, μοτοσυκλέτες κλπ). Για τα οχήματα αυτά, (ενν. κάτω των 3.500 χλγ), πρέπει να ισχύουν τα αναφερόμενα στο άρθρο 26 παρ. 2 και 3, 27 παρ. 1 και εν γένει να κυκλοφορούν όπως και τα λοιπά ιστορικά οχήματα. ΑΡΘΡΟ 26 παρ. 5. Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη, που να επιτρέπει στον κάτοχο οχήματος που χαρακτηρίζεται ως ιστορικού ενδιαφέροντος και προς τούτο έχει γίνει διαγραφή του και έχει καταθέσει τις συμβατικές πινακίδες κυκλοφορίας, να προβαίνει σε αποχαρακτηρισμό του ιστορικού ως άνω οχήματός του, να επανεγγράφεται αυτό στο Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, λαμβάνοντας πλέον συμβατικές πινακίδες κυκλοφορίας. Αυτό δε το δικαίωμα να χορηγείται άπαξ. Η αιτιολογική βάση μιας τέτοιας ρύθμισης, είναι ότι τονώνει το αίσθημα ασφάλειας δικαίου στους πολίτες που έχουν ήδη όχημα χαρακτηρισμένο ως ιστορικό ή που θα χαρακτηριστεί ως τέτοιο, από την ψήφιση του νόμου και επέκεινα, ότι σε κάθε περίπτωση, (ενδεικτικά: αλλαγή επί τα χείρω του νομοθετικού πλαισίου, όπως πχ συνέβη το 2017), θα μπορεί να αποχαρακτηρίσει το όχημά του και να το κυκλοφορεί σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του Κ.Ο.Κ. Προτείνουμε συνεπώς να υπάρξει νέα παράγραφος, με αριθμό 5 με το ανωτέρω περιεχόμενο. ΑΡΘΡΟ 26 ΠΑΡ. 2 ΠΕΡ. δ. Είναι υπαρκτή η περίπτωση, που ιδιοκτήτης οχήματος, (αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας κλπ), είτε έχει απωλέσει τον τίτλο κτήσης (π.χ ιδιωτικό συμφωνητικό), είτε έχει αποκτήσει αυτό ως αδέσποτο, κατά τις διατάξεις του ΑΚ, σε κάθε όμως περίπτωση νέμεται αυτό για χρονικό διάστημα που πολλές φορές υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του ΑΚ για την κτήση κυριότητας κινητού με τακτική ή έκτακτη χρησικτησία. Ενώ υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις που κάτοχοι τέτοιων οχημάτων, τα έχουν ήδη χαρακτηρίσει ιστορικά και έχουν προς απόδειξη λάβει τη σχετική πιστοποίηση της Δ.Ο.Π.Ο (ήτοι κάρτα F.I.V.A). Θεωρούμε συνεπώς ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε κάτοχο οχήματος ήδη χαρακτηρισμένου ως ιστορικό με προγενέστερες διατάξεις είτε πρόκειται να χαρακτηριστεί ως ιστορικό με τις διατάξεις του παρόντος Νόμου, να μπορεί να ενταχθεί στον υπό ψήφιση Νόμο, ακόμα και αν δεν έχει διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αρκεί να αποδεικνύει με αδιαμφισβήτητο τρόπο (ενδεικτικά, κάρτα F.I.V.A, ένορκες βεβαιώσεις κλπ), ότι έχει την κυριότητα του εν λόγω οχήματος με τα προσόντα της τακτικής ή έκτακτης χρησικτησίας Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει συνεπώς νέα περίπτωση δ στην παρ. 2 του άρθρου 26, που να αναφέρει: «δ. Σε περίπτωση αδυναμίας της κατά τα άνω υπό περ. γ΄ διαγραφής του οχήματος, δύναται ο κάτοχος αυτού να ολοκληρώνει τη διαδικασία χαρακτηρισμού ως ιστορικού, αποδεικνύοντας με τρόπο αδιαμφισβήτητο (ενδεικτικά, κάρτα F.I.V.A, ένορκες βεβαιώσεις κλπ), ότι έχει την κυριότητα του εν λόγω οχήματος με τα προσόντα της τακτικής ή έκτακτης χρησικτησίας, όπως ορίζει ο ΑΚ». ΑΡΘΡΟ 26 ΠΑΡ. 2 ΠΕΡ. ε. Είναι εξαιρετικά σύνηθες, κάτοχοι οχημάτων, (αυτοκινήτων και μοτοσικλετών), να έχουν αυτά σε ιδιωτικούς χώρους φύλαξης ή και επισκευής και η διαδικασία αποκατάστασής τους, για διάφορους λόγους (ενδεικτικά: οικονομικούς, δυσκολίας ανεύρεσης γνησίων ανταλλακτικών κλπ), να είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και οπωσδήποτε με άγνωστο το χρόνο ολοκλήρωσης της αποκατάστασής τους. Για τους λόγους αυτούς, αυτονόητο είναι ότι αυτά θα χαρακτηριστούν ως ιστορικά, οποτεδήποτε ολοκληρωθεί η αποκατάσταση/ανασκευή τους. Για λόγους τάξης, μπορεί να προστεθεί παρ. ε στο άρθρο 26 που να έχει ως ακολούθως: «ε. Οχήματα που βρίσκονται στην κατοχή, φυσικού ή και νομικού προσώπου και είναι στο στάδιο της ανακατασκευής τους, προκειμένου να χαρακτηριστούν ως οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος, δύνανται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία του άνω χαρακτηρισμού τους, οποτεδήποτε ολοκληρωθεί η αποκατάσταση/ανασκευή τους».