Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντοςΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΡΤΣΕΛΙΔΗΣ, Δικηγόρος | 31 Μαΐου 2021, 19:53
Η προσπάθεια που γίνεται είναι αξιέπαινη, καθώς για πρώτη φορά παρατηρείται ουσιαστική κρατική ενασχόληση, κατατείνουσα στην οργάνωση του καθεστώτος κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων. Ακολουθούν παρατηρήσεις επί των άρθρων: Άρθρο 26 παρ. 2 α’: Πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένη πρόβλεψη των φορέων που πιστοποιούν την ιστορικότητα του οχήματος. Η ύπαρξη ενός μόνο φορέα (και μάλιστα ιδιωτικού) θα οδηγήσει σε ex lege δημιουργία μονοπωλίου, που θα εξυπηρετεί μικροσυμφέροντα και τσέπες ημετέρων δίνοντάς τους υπέρμετρη εξουσία. Προτείνεται όλοι οι υφιστάμενοι φορείς (δηλαδή οι Ομοσπονδίες ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΕΣΧΕΣ) να δύνανται να εκδίδουν τα σχετικά πιστοποιητικά με προκαθορισμένο κόστος. Άρθρο 26 παρ.2 γ’: Εσφαλμένη επιλογή του όρου «διαγραφή». Λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλά αυτοκίνητα δεν έχουν καταχωρηθεί ποτέ στο μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας του Υπουργείου, είτε διότι οι ιδιοκτήτες τους τα απέκτησαν με υπεύθυνη δήλωση / ιδιωτικά συμφωνητικά, είτε διότι αυτά εισήχθησαν στην Ελλάδα σαν αντικείμενα συλλογών (δασμολογική κλάση 9705), θα προκύψει πρόβλημα κατά την διαγραφή τους από το μητρώο, καθώς αυτή δεν θα μπορεί να πραγματοποιηθεί. Συνεπώς, πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη και για τα μη ταξινομημένα οχήματα (πχ δήλωση όλων των οχημάτων από τους σημερινούς ιδιοκτήτες τους, ανεξαρτήτως του καθεστώτος κτήσης τους, υπό τον όρο ότι αυτά δεν απασχολούν). Άρθρο 27. Ορθή η ελεύθερη κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων. Άρθρο 29. Ορθό το σκεπτικό της πρόβλεψης υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου. Παρ’ όλα αυτά, διαφωνώ με την ετήσια περιοδικότητά του, καθώς πιθανόν να οδηγήσει σε καταστάσεις αυθαιρεσίας και χρηματισμού, που σε καμία περίπτωση δεν συνάδουν με τη σκέψη του Νομοθέτη. Το ΚΤΕΟ πρέπει να είναι διετές, όπως είναι και για τα λοιπά, μη ιστορικά οχήματα. Άρθρο 30. Εφόσον επιτρέπεται καθημερινή κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων η καταβολή τελών κυκλοφορίας είναι ορθή. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να υπάρξει επαναπροσδιορισμός του ύψους αυτών, καθώς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο ιδιοκτήτης ιστορικού οχήματος είναι στην πλειονότητα των περιπτώσεων, ιδιοκτήτης ακόμη ενός, μη ιστορικού οχήματος και συνεπώς ήδη καταβάλλει τέλη. Έτσι η καταβολή τελών για 2, 3 ή και περισσότερων οχημάτων θα αποτελέσει δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος. Επιπλέον, τα τέλη των ιστορικών οχημάτων πρέπει να παραμείνουν σταθερά (προσδιορισμένα άπαξ και εσαεί), ώστε να μην οδηγηθούμε μελλοντικά σε υπέρμετρες αυξήσεις. Εξυπακούεται ότι πρέπει να εξαιρεθούν από κάθε είδους φορολογικά τεκμήρια, όπως επίσης πρέπει να προβλεφθεί και δικαίωμα «ακινησίας» με ηλεκτρονική κατάθεση όπως ισχύει και για τις κρατικές πινακίδες.