Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 6 Ύλη θεωρητικής εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) | 1 Ιουνίου 2021, 12:56
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Λαμβάνοντας υπόψη: • την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», συνταγματικές επιταγές και απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσίας, όπως : • τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής: «1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ [...]» • τον ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, η ΕΣΑμεΑ προτείνει τις ακόλουθες τροποποιήσεις και προσθήκες: 1. Οι υποψήφιοι οδηγοί που προσέρχονται στις αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών για συμμετοχή σε θεωρητική εξέταση υποχρεούνται να έχουν παρακολουθήσει τα ελάχιστα απαιτούμενα μαθήματα θεωρητικής εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικές ενότητες που αφορούν σε ευάλωτους χρήστες ειδικά ως προς την υποενότητα που αφορά σε χρήστες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις σχεδιάζεται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία και χρόνιες παθήσεις (ΙΝ-Ε.Σ.Α.μεΑ.) [...] 3. Η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών μοτοσικλετών (Κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α) περιλαμβάνει τις εξής βασικές θεματικές ενότητες: α. Εξοπλισμός αναβάτη, β. Χειρισμός μοτοσικλέτας, γ. Ασφάλεια μοτοσικλέτας, δ. Οδικές συνθήκες και οδηγική συμπεριφορά, ευάλωτοι χρήστες της οδού,[...] 4. Η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών φορτηγών (Κατηγορία C1, C) περιλαμβάνει τις εξής βασικές θεματικές ενότητες: α. Τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος π.χ. διαστάσεις, μάζες, β. Φόρτωση οχήματος και μεταφορά εμπορευμάτων, γ. Ζεύξη – απόζευξη φορτηγών αρθρωτών οχημάτων και συρμών, δ. Διοικητικά έγγραφα, ε. Ειδικές σημάνσεις, στ. Οδηγική συμπεριφορά και εγρήγορση, ζ. Οικολογική και περιβαλλοντική διάσταση της οδήγησης, η. Λοιποί χρήστες της οδού, συμπεριλαμβανομένων πεζών και ατόμων με αναπηρία θ. Ωράριο οδήγησης και ανάπαυσης [...] 5. Η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών λεωφορείων (Κατηγορία D1, D) περιλαμβάνει τις εξής βασικές θεματικές ενότητες: α. Μεταφορά επιβατών, στην οποία περιλαμβάνεται υποχρεωτικά ειδική ενότητα που αφορά σε μεταφορά επιβατών με αναπηρία και κυρίως επιβατών χρηστών αναπηρικού αμαξιδίου, όπου επιβάλλεται η χρήση της ράμπας των λεωφορείων β. Τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος π.χ. διαστάσεις, μάζες, γ. Διοικητικά έγγραφα, δ. Ειδικές σημάνσεις, ε. Οδηγική συμπεριφορά και εγρήγορση, στ. Οικολογική και περιβαλλοντική διάσταση της οδήγησης, ζ. Λοιποί χρήστες της οδού, συμπεριλαμβανομένων πεζών και ατόμων με αναπηρία η. Ωράριο οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών [...]