Αρχική Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορώνΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. Άρθρο 8 Διενέργεια ελέγχων μετακίνησης με νόμιμο κόμιστρο – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 2 ν. 1214/1981Σχόλιο του χρήστη Ιωάννης Τόσκας | 23 Φεβρουαρίου 2023, 14:49
Πρόταση Ρύθμισης/ Προσθήκης ΚΕΦ Δ' ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ Ο.Σ.Ε.Θ. ΑΕ άρθρο 8 παρ.[2] Ανάθεση συγκοινωνιακού έργου Άρθρο 3 παρ 1γ ν.4482/2017 [Αρμοδιότητες] 1. Η Ο.Σ.Ε.Θ. έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α.[…] γ. «Ελέγχει, σχεδιάζει, κατανέμει, αναθέτει, συντονίζει και επιβλέπει το εκτελούμενο συγκοινωνιακό έργο στην ΠΕ Θεσσαλονίκης». Αιτιολογική έκθεση Από την ίδρυση του ΟΣΕΘ είχε αναγνωριστεί (α 3 παρ 1γ ν.4482/2017), μεταξύ άλλων, η αρμοδιότητα για τον έλεγχο, σχεδιασμό, κατανομή μεταξύ περισσότερων παρόχων, ανάθεση, συντονισμό και επίβλεψη του συγκοινωνιακού έργου στην ΠΕ Θεσσαλονίκης και είχε προβλεφθεί να εκτελείται από θυγατρική του ΟΣΕΘ εταιρία κ.λπ... ΑΣΥΘ ΑΕ ή άλλες εταιρίες που αυτός ιδρύει ή στις οποίες συμμετέχει. Όταν καταργήθηκε (πριν ακόμη ιδρυθεί) η ΑΣΥΘ ΑΕ, αφαιρέθηκε από τον ιδρυτικό νόμο του ΟΣΕΘ κάθε σχετική αναφορά σε αυτή. Με την κατάργηση, ωστόσο, της ΑΣΥΘ συμπαρασύρθηκε σε κατάργηση όλη η σχετική παράγραφος και -προφανώς από παραδρομή- και η βασική αρμοδιότητα του ΟΣΕΘ να ελέγχει, σχεδιάζει, κατανέμει, αναθέτει, συντονίζει και επιβλέπει το συγκοινωνιακό έργο στην περιοχή ευθύνης του, από όποιον πάροχο και εάν αυτό εκτελείται. Κρίνεται, κατά συνέπεια, σκόπιμη η επαναφορά του κρίσιμου αρχικού άρθρου 3 παρ 1γ του ν.4282/2017. Πρόκειται ουσιαστικά για αποκατάσταση της πραγματικής βούλησης του νομοθέτη του ιδρυτικού του ΟΣΕΘ νόμου 4282/2017 και ταυτόχρονα για επαναφορά στον ΟΣΕΘ της απαραίτητης νομικής βάσης για την επιτέλεση του εποπτικού του ρόλου στο σύνολο των παρόχων και μέσων μαζικής μεταφοράς στην ΠΕ Θεσσαλονίκης.