Αρχική Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορώνΆρθρο 13 Ρυθμίσεις ζητημάτων Ε.Ι.Χ. με οδηγό – Τροποποίηση περ. 1 υποπαρ. Η2 παρ. Η άρθρου πρώτου ν. 4093/2012Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Μπιλάνης | 25 Φεβρουαρίου 2023, 22:48
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κύριοι/ κυρίες, ‘Ηταν επιτακτική η ανάγκη της επέκταση της κατ εξαίρεσης ελάχιστης διάρκειας στα τριάντα (30’) λεπτά στην νησιωτική χώρα για την ολική εκμίσθωση με οδηγό. Επιτέλους γίνεται κατανοητό απ όλους πως σε έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς όπως είναι η Ελλάδα και ειδικά τα νησιά της η θερινή Περίοδος ξεκινάει απο τον Μάρτιο μέχρι και τον Νοέμβριο. Ο νομοθέτης σκεπτόμενος ορθά κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει όμως να λάβει υπόψιν του και να εντάξει στην εξαίρεση αυτή το μεγαλύτερο νησί μας, την Κρήτη. Οι ανάγκες των τουριστών αλλά και των επιχειρηματιών του κλάδου μας δεν μπορούν να καλυφθούν με την ελάχιστη μίσθωση των τριών ωρών και ποσού 82 ευρώ αντίστοιχα. Με αφορμή αυτό θα πρέπει επίσης να επαναπροσδιοριστεί το ελάχιστο μίσθωμα το οποίο είναι υπερβολικό και αποτρεπτικό για τον Τουρίστα ( Ξένο και Έλληνα) με αποτέλεσμα να ευνοείται συγκεκριμένη ομάδα επαγγελματιών του μεταφορικού κλάδου. Επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεις αναγκάζονται να λάβουν λιγότερο από το ελάχιστο επιτρεπτό μίσθωμα καθώς στην χαμηλή περίοδο Μάρτιο-Μάιο & Οκτώβριο-Νοέμβριο να μην μπορούν να είναι ανταγωνιστική και αντιμετωπίζουν την δυσαρέσκεια από τον καταναλωτή. Θα ήταν επιθυμητό από όλο τον κλάδο των Ενοικιαζόμενων ΙΧ με οδηγό η ελάχιστη μίσθωση να είναι μεταξύ 20-25 ευρώ το οποίο παραμένει κατά πολύ (500-600%) πάνω από τις ελάχιστες χρεώσεις άλλων επαγγελματιών ομάδων του μεταφορικού κλάδου συνεπώς δεν επηρεάζει και δεν πλήττει τα συμφέροντα τους. Τέλος θα πρέπει να διασαφηνιστεί το έργο των ΙΧ με οδηγό και να γίνει ξεκάθαρο πως δεν συνιστά υποκλοπή μεταφορικού έργου η μεταφορά επιβατών από τόπο σε τόπο από επιχειρήσεις που διαθέτουν άδεια για ενοικίαση Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης(ΕΙΧ) οχημάτων με οδηγό και τηρούν τις προβλεπόμενες εκ του Ν. 4093/2012 προϋποθέσεις, (ήτοι προκράτηση, ηλεκτρονική και έγγραφη σε έντυπή η ηλεκτρονική μορφή εντός του οχήματος, νόμιμη σύμβαση με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία αναρτημένη ως οφείλεται στην πλατφόρμα του ΥΜΕ κτλ) και δεν δύναται να επιβληθούν σε βάρος τους οι κυρώσεις που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 1903/1990 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 του ν. 4663/2020 και ισχύει, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις αυτές. Επίσης, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που δημιουργείται όταν η κράτηση γίνεται από άλλο πρόσωπο από αυτό που τελικώς επιβιβάζεται, κάτι το σύνηθες στα νησιά, καθώς συνηθίζεται τα τουριστικά καταλύματα ή ακόμα και φυσικά πρόσωπα για λογαριασμού μέλους της οικογένειας τους να παραγγέλνουν ψηφιακά τις υπηρεσίες μεταφοράς για λογαριασμό των πελατών τους, οι οποίοι τελικά επιβιβάζονται στο όχημα. Ο οδηγός του εν λόγω μεταφορικού μέσου οφείλει να κατέχει το αποδεικτικό της ψηφιακής προκράτησης, με χρονοσήμανση που προηγείται της έναρξης της μεταφοράς, καθώς και έγγραφη σύμβαση που συνάπτεται με την επιβίβαση του/των επιβατών, ενώ δεν είναι υποχρεωτικό να ταυτίζονται τα στοιχεία της προκράτησης με τα στοιχεία των επιβατών. Αναμένουμε με αγωνία και ευελπιστούμε στην αναγνώριση του έργου μας το οποίο είναι εξίσου σημαντικό με όλα τα υπόλοιπα τουριστικά επαγγέλματα και δεν υστερούμε σε τίποτα έναντι άλλων μεταφορικών ομάδων.