Αρχική Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορώνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Άρθρο 18 Πρότυπα εκπομπών ρύπων φορτηγών ΔΧ – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 4 ν. 3887/2010Σχόλιο του χρήστη ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΑΛΑΡΗΣ | 27 Φεβρουαρίου 2023, 15:19
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Ο Συνδεσμος Ελληνικών Μεταφορικών Επιχειρήσεων Υγρών Καυσίμων, Θερμής Ασφάλτου και Χημικών Υγρών είναι ριζικά αντίθετος με τη ρύθμιση νεων ταξινομήσεων EURO VI-D.Μια απλή μελέτη κόστους μεταφοράς και απόσβεση επενδεδυμένου κεφαλαίου με στοιχεία κομίστρων απο τη Στατιστική Υπηρεσία θα επιβεβαιώσει οτι ο κλάδος μας αδυνατεί να επενδύσει με ίδια κεφάλαια κόστη που ξεπερνάνε τα 80000€ για ελκυστήρα και 110000€ για τριαξωνικό πλαίσιο με τους δασμούς. Ο κλάδος μας έχει πρόβλημα βιωσιμότητας απο τα χαμηλά κόμιστρα λόγω ολιγοπωλιακού καθεστώτος της αγοράς καυσίμων και έλλειψης οδηγών ADR. Τα υψηλά επιτόκια και η αδυναμία χρηματοδότησης απο τις τράπεζες για μεταχειρισμένα οχήματα δεν επιτρέπουν την αντικατάσταση τόσο ακριβών οχημάτων. Εαν μπορούσαμε θα είχαμε αντικαταστήσει τουλάχιστον με EURO 5 τα φορτηγά μας. Οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων με την προοπτική εξηλεκτρισμού θα χάνουν συνεχώς φορτία. Η ρύθμιση θα φέρει τα εντελώς αντίθετα αποτελέσματα και θα αυξήσει υπέρογκα τις τιμές των ήδη ταξινομημένων. Προτείνουμε την παράταση ταξινόμησης νέων οχημάτων EURO 5 ώσπου η αγορά το επιτρέψει και ενταχθούμε σε προγράμματα επιδότησης για την αντικατάσταση και την αγορά καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων νεότερης τεχνολογίας. Με εκτίμηση Ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Μ.Ε.Π.Π.Ε. Άγγελος Φαλάρης