Αρχική Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορώνΆρθρο 7 Προσλήψεις προσωπικού από τις εταιρείες Ομίλου Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. Σχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ ΟΣΥ | 27 Φεβρουαρίου 2023, 20:13
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ: Για άλλη μία φορά, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, φάνηκε όχι μόνο αναξιόπιστη και ανακόλουθη, αλλά, στο παρόν νομοσχέδιο, παραβιάζουσα την αρχή της ίσης μεταχείρισης μεταξύ εργαζομένων σε δημόσιες επιχειρήσεις! Παρά το ότι ο ίδιος ο Υπουργός δεσμεύτηκε στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 26-10-2022 ότι μία σειρά εργασιακών θεμάτων θα ρυθμισθούν σε επερχόμενο νομοσχέδιο, εν τούτοις ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΗΦΘΗΚΑΝ στο παρόν νομοσχέδιο μία σειρά διατάξεων που δεν κατέστησαν μέρος της Επιχειρησιακής ΣΣΕ 2022-2023, «αφού θα νομοθετηθούν», όπως ήταν η θέση της εταιρείας, σε συνέχεια της ανακοίνωσης του Υπουργού. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρ.Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Γιάννης Ξιφαράς, ακύρωσε την προγραμματισμένη για την 31-10-2022 συνάντησή του με τα σωματεία της εταιρείας με την εξής αιτιολογία: «Σε συνέχεια της παρουσίασης από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών στο Υπουργικό Συμβούλιο την περασμένη εβδομάδα σχετικά με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που θα περιλαμβάνονται στο ερανιστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου, εκτιμώ ότι παρέλκει η αυριανή προγραμματισμένη συνάντηση με το Σωματείο. Η επίσημη ανακοίνωση και το σχετικό Δελτίο Τύπου του Υπουργού υπερκαλύπτουν την όποια δική μου δέσμευση προς τους εκπροσώπους των εργαζόμενων. Σου ζητώ λοιπόν να τους καλέσεις άμεσα ώστε να προχωρήσει η υπογραφή της ΣΣΕ μεταξύ Διοίκησης και εκπροσώπων των εργαζόμενων, εφόσον πλέον έχει ανακοινωθεί με τον πιο επίσημο τρόπο ότι προχωράμε στις αιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις..», σύμφωνα με το mail που έστειλε στις 30-10-2022 στον Δ/ντα Σύμβουλο και στα σωματεία. Πρέπει λοιπόν άμεσα να περιληφθούν στο τελικό νομοσχέδιο που θα εισαχθεί στη Βουλή οι πιο κάτω αναφερόμενες ρυθμίσεις. Μόνο έτσι θα διασωθεί το όποιο κύρος έχει απομείνει στην ηγεσία του Υπουργείου και η εμπιστοσύνη που πρέπει να διαπνέει τις σχέσεις του Κράτους με τους πολίτες του. Η ανάγκη αυτή επιτείνεται από το γεγονός ότι στο άρθρο 5 του παρόντος νομοσχεδίου παρέχονται (και ορθά) αυξήσεις και άλλες διευκολύνσεις στους συναδέλφους της ΣΤΑΣΥ ΑΕ. 1. Η πρώτη ρύθμιση η οποία πρέπει να περιληφθεί στο παρόν, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, είναι η εξής: Εργαζόμενοι της εταιρείας Ο.ΣΥ. Α.Ε. που συμπληρώνουν: α) δεκαπέντε (15) έτη υπηρεσίας, θεωρούνται ισόβαθμοι κατά ποσοστό 35% της θέσης Σταθμάρχη-Οδηγού, β) εικοσιπέντε (25) έτη υπηρεσίας, θεωρούνται ισόβαθμοι κατά ποσοστό 50% της θέσης Σταθμάρχη-Οδηγού και γ) τριάντα έξι (36) έτη υπηρεσίας, θεωρούνται ισόβαθμοι της θέσης Σταθμάρχη-Οδηγού. 2. Μία από τις δεσμεύσεις του Υπουργού ήταν και η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των προσληφθέντων συναδέλφων μας για τη μισθολογική τους κατάταξη [παράδειγμα μη εφαρμογής, η προκήρυξη 1/2020 - ΑΔΑ:9137465ΧΘΞ-ΥΓ0, στην οποία η εμπειρία για τους τεχνίτες αναφερόταν ως προσόν κατάταξης, αποδεικνυόμενη με την αντίστοιχη άδεια άσκησης επαγγέλματος όπως Άδεια άσκησης επαγγέλματος Μηχανοτεχνίτη Αυτοκινήτων, Ηλεκτροτεχνίτη Αυτοκινήτων, Τεχνίτη Αμαξωμάτων (φανοποιού), Τεχνίτη Βαφής (Αυτοκινήτων), Ηλεκτροσυγκολλητή και Οξυγονοκολλητή Β΄ ή Α΄ τάξης κλπ. σε συνδυασμό με τη βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα για τη διάρκεια της απασχόλησης και της ασφάλισης, δηλ. της εργασίας και στον ιδιωτικό τομέα]. Η εξιδιασμένη εμπειρία άλλωστε αποτελεί και αναγκαίο προσόν για την άψογη εκτέλεση υπηρεσιών σε έναν φορέα όπου απαιτείται υψηλή εξειδίκευση και γνώση της αντιμετώπισης αναρίθμητων τεχνικών ζητημάτων, προς όφελος του επιβατικού κοινού. Πλην όμως, με τον Ν. 4354/2015, η εμπειρία και η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα ΔΕΝ υπολογίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια, παρά το ότι βαθμολογείται με 7 μονάδες ανά μήνα και έως 84 μήνες! Δηλαδή από τη μια η εταιρεία ζητά έμπειρους τεχνίτες, οδηγούς κλπ. αλλά από την άλλη τους αμείβει ως ανειδίκευτους, αν δεν έχουν προϋπηρεσία στο δημόσιο (γεγονός πολύ πολύ σπάνιο!). Επειδή είναι προφανής η αδικία, η οποία μάλιστα εν προκειμένω γέννησε εργαζομένους δύο ταχυτήτων στην ΟΣΥ, για το λόγο αυτό προτείνουμε όπως προβλεφθεί ότι, όπου στην προκήρυξη 1/2020 αλλά και σε κάθε μελλοντική προκήρυξη για πρόσληψη προσωπικού στην εταιρεία (οδηγοί, τεχνίτες, διοικητικοί κλπ.), στην οποία η εμπειρία των υποψηφίων βαθμολογείται (ανεξαρτήτως αν αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού ή όχι), τότε η σχετική προϋπηρεσία που διανύθηκε στον ιδιωτικό τομέα να υπολογίζεται για την κατάταξη των εργαζομένων στα μισθολογικά κλιμάκια, κατ’ εξαίρεση του άρθρ. 11 παρ.4 του Ν. 4354/2015. Επισημαίνουμε ότι η ηγεσία του Υπουργείου, όχι μόνο δεν έπραξε τίποτα προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της ισότητας, αλλά, στο άρθρο 41 παρ. 3 Ν. 4972/2022 (ΦΕΚ Α' 181/23.09.2022), νομοθέτησε ότι «Το μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού των Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε., ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και Ο.ΣΥ. Α.Ε., με την επιφύλαξη των παρ. 1 και 2 του παρόντος, ρυθμίζεται από τον ν. 4354/2015»!!!