Αρχική Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμούΜέρος Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΣχόλιο του χρήστη Αθανάσιος Μόσχου | 1 Μαρτίου 2023, 09:53
Είναι καταρχήν αδιανόητο να αναρτώνται προς διαβούλευση Νομοσχέδια για κρίσιμα θέματα, με διάρκεια «διαβούλευσης» μόλις 4 ημέρες, εκ των οποίων οι 3 είναι Αργίες! Τι στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο Νόμος απαιτεί διαβούλευση 2 εβδομάδων. Μόνο ως προσχηματική συνεπώς μπορεί να χαρακτηρισθεί. Επί του: Άρθρο 12 Πόρος υπέρ τεχνικών υπαλλήλων δημοσίου – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 53 ν. 4412/2016 (α) Ο εν λόγω πόρος προέκυψε ως αποτέλεσμα Συμφωνίας μεταξύ ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και Εργοληπτικών Οργανώσεων και αφορά αποκλειστικά τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, μέλη της ΕΜΔΥΔΑΣ. Από πουθενά δεν προκύπτει ότι μπορεί να προστεθούν και άλλοι εταίροι στη Συμφωνία αυτή, η οποία κυρώθηκε και με το Ν.4412/16 στο άρθρο 53, παρ. 7θ αυτού. (β) Τα ποσά τα οποία αποδίδει ο πόρος αυτός, παρά την αύξηση των Έργων τα τελευταία χρόνια, δεν υπερβαίνει τα 1000 € μεικτά ετησίως, τα οποία αντιστοιχούν (μετά την αφαίρεση φόρου και συνδρομής στο ΤΕΕ) σε λιγότερα από 740 € ετησίως, δηλαδή σε περίπου 60 € μηνιαίως, ποσό το οποίο είναι αδύνατο να μοιραστεί περαιτέρω. Οι ευθύνες οι οποίες επωμίζονται οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί, σε όλο το φάσμα παραγωγής Δημοσίων Έργων είναι δυσανάλογα μεγάλες και προφανώς δεν καλύπτονται από το ελάχιστο αυτό ποσό, πολύ δε μάλλον αν πρόκειται να μοιραστεί στο μισό, γεγονός το οποίο δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να συμβεί. (γ) Αν το Υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι πρέπει να αμείψει πρόσθετα τους συναδέλφους Γεωτεχνικούς, υπάρχει πληθώρα τρόπων να το πράξει αυτό, όχι όμως «με τα λεφτά των άλλων». Ενδεικτικά μπορεί να προβλέψει κάποιο πρόσθετο ποσοστό κράτησης, ανάλογα με το πλήθος των δικαιούχων, όπως ακριβώς έγινε και με τους Μηχανικούς ΤΕ. Ή να προκύψει μια αντίστοιχη Συμφωνία με αυτή της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ. Σε καμία περίπτωση όμως με τον αναγραφόμενο τρόπο.