• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΑ' | 9 Δεκεμβρίου 2024, 23:28

    Ένας επιθεωρητής που προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα, για να επιθεωρήσει τομείς επιθεώρησης της ΑΠΑ θα πρέπει να έχει πολύχρονη εμπειρία στο αντικείμενο. Αυτό σημαίνει ότι απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα, σε σχετικό αντικείμενο για σειρά ετών. Εδώ έχουμε το πρόβλημα σύγκρουσης συμφερόντων αφού ο συγκεκριμένος εργαζόμενος προέρχεται από το χώρο που επιθεωρείται από την ΑΠΑ και πιθανόν, αν δεν απασχολείται στην ίδια την εταιρεία που επιθεωρεί (ο επιθεωρούμενος είναι και ο επιθεωρών), μπορεί να απασχολείται στον πιο σκληρό ανταγωνιστή της και ακόμα και αν έχει απομακρυνθεί από αυτή, όταν τελειώσει η σύμβαση με την ΑΠΑ, θα επιστρέψει σε κάποιες από αυτές, αν στο μεταξύ έχει απομακρυνθεί. Για τον Έλληνα Πολίτη και το Ελληνικό Κράτος, πως μπορεί να διασφαλιστεί η ακεραιότητα, η αντικειμενικότητα και η αμεροληψία του επιθεωρητή σε ένα τέτοιο περιβάλλον; Πόσο τελικά απειλείται η ασφάλειά του; Η λύση έχει δοθεί εδώ και πολύ καιρό με προτάσεις όλων των κομμάτων του Κοινοβουλίου, ακόμα και βουλευτές της συμπολίτευσης, χωρίς ωστόσο να έχουν εισακουσθεί. Και η λύση αυτή είναι η πιο συμφέρουσα οικονομική και εθνική αφού δεν προκαλεί έξοδα για το ελληνικό κράτος και διασφαλίζει την ακεραιότητα, αντικειμενικότητα και αμεροληψία του επιθεωρητή, για τον πολύ απλό λόγο ότι ο δημόσιος υπάλληλος έχει περάσει από απαιτητική διαδικασία για τον διορισμό του, έχει δώσει όρκο για τις υπηρεσίες του και αν δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, την χάνει. Όλοι οι Αερολιμενικοί Υπάλληλοι της ΥΠΑ μπορούν να καλύψουν σχεδόν όλο το φάσμα επιθεωρήσεων της ΑΠΑ, αφού διαθέτουν πτυχία διαφόρων ειδικοτήτων, όπως Μηχανικοί, Νομικοί, Φυσικοί, Περιβαλλοντολόγοι, Οικονομολόγοι, Χειριστές Αεροσκαφών κλπ. Ο κλάδος των Αερολιμενικών της ΥΠΑ, αποτελείται από υπαλλήλους αυξημένων τυπικών προσόντων, άπαντες κατηγορίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με άριστη γνώση αγγλικής γλώσσας και είναι σχεδόν όλοι κάτοχοι αεροπορικού πτυχίου «Flight Dispatcher». Η πολύχρονη ενασχόλησή τους στην ΥΠΑ με κανονιστικές και ελεγκτικές αρμοδιότητες για την τήρηση της αεροπορικής νομοθεσίας στους ελληνικούς αερολιμένες προσέδωσε στους υπαλλήλους του κλάδου μεγάλη εμπειρία και γνώση, οδηγώντας νομοτελειακά τον κλάδο προς τον τομέα της κανονιστικής ρύθμισης και εποπτείας, που σήμερα ασκείται από την Α.Π.Α. Αποτελεί, λοιπόν, ανορθολογική διαρροή ανθρώπινων πόρων να μην αξιοποιηθούν στην ΑΠΑ και στις Αεροπορικές Αρχές των Αεροδρομίων, με δεδομένο ότι το προσωπικό αυτό ήδη υπάρχει στην ΥΠΑ και είναι επιμορφωμένο και δεν επιβαρύνει με νέες προσλήψεις τον κρατικό προϋπολογισμό, βρίσκεται ήδη στα αεροδρόμια όπου υφίσταται το πεδίο ελέγχων και τέτοιο πολύτιμο προσωπικό είναι εξαιρετικά δυσεύρετο ακόμα και στην διεθνή και κοστοβόρα αγορά εργασίας. Αυτό λοιπόν που πρέπει να γίνει είναι αυτό που έχουν ζητήσει και όλα τα κόμματα της Βουλής συμπεριλαμβανομένων βουλευτών της συμπολίτευσης: Επανασύσταση Αεροπορικών Αρχών εντός περιφερειακών αερολιμένων και μετάταξη των αντίστοιχων αερολιμενικών από την ΥΠΑ στην ΑΠΑ και το Μητρώο Επιθεωρητών να περιλαμβάνει αυτούς τους Αερολιμενικούς του Δημοσίου που μπορούν να εγγυηθούν την ασφάλεια του πολίτη, την αντικειμενικότητα και με την προληπτική ελεγκτική δράση τους να συμβάλλουν στην αποτροπή και πιθανού σοβαρού αεροπορικού δυστυχήματος.