• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων' | 10 Δεκεμβρίου 2024, 01:03

    Η πρόταση για νέα οργανωτική δομή του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., καθώς και για ενίσχυσή του με πρόσθετο ανθρώπινο δυναμικό αξιολογείται ως εξαιρετικά σημαντική προκειμένου να επιτελεί τον ρόλο του αποτελεσματικά και απρόσκοπτα. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη και τα αναφερόμενα στο Ν.5014/2023, στην παρ. 1 του προτεινόμενου άρθρου, δεν είναι σαφές το αντικείμενο του Τμήματος Ασφάλειας Μεταφορών που συστήνεται (αφορά στην ασφάλεια στον αεροπορικό και σιδηροδρομικό τομέα μόνο ή ευρύτερα, τι αρμοδιότητες έχει κλπ). Επιπλέον, για το τμήμα αυτό, όπως και για εκείνο της Πρόληψης, Μελετών, Ανάλυσης, Εφαρμογών και Στατιστικής, δεν καθίσταται σαφές με τι ειδικότητες θα στελεχωθούν, αφού προβλέπονται στο προσωπικό μόνο διερευνητές, νομικοί και διοικητικό προσωπικό. Στα συγκεκριμένα τμήματα θα μπορούσε να απασχολείται και προσωπικό που δεν διαθέτει εμπειρία στη διερεύνηση ατυχημάτων. Στο ίδιο άρθρο, στην παρ.2, δεδομένου του πλήθους των σιδηροδρομικών συμβάντων που αναφέρονται στο δίκτυο της χώρας, προτείνεται η ανακατανομή του συνόλου των διερευνητών σε (κατά μέγιστον) 14 θέσεις διερευνητών αεροπορικών ατυχημάτων και (κατ’ ελάχιστον) σε 10 θέσεις διερευνητών σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Στο ίδιο άρθρο, θα ήταν σκόπιμο να υπάρχει περαιτέρω σαφής αναφορά σε ειδικότητες προσωπικού (ΠΕ/ΤΕ/ΔΕ, ειδικότητες μηχανικών κλπ), σε εξειδικευμένη εμπειρία (π.χ. μηχανοδηγοί) και σε ειδικεύσεις που είναι χρήσιμες για τις δραστηριότητες του οργανισμού, όπως Πολιτικοί Μηχανικοί, ή Αγρονόμοι Τοπογράφοι, καθώς και μηχανικοί με εμπειρία σε θέματα Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων και σε θέματα ασφάλειας σιδηροδρομικού και αεροπορικού τομέα.