Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Γιαννης Σ | 3 Ιανουαρίου 2025, 22:31
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(α) Η υφιστάμενη νομοθεσία δεν παρέχει σαφείς οδηγίες για το πού πρέπει να σταματούν τα οχήματα που πραγματοποιούν διήθηση όταν πλησιάζουν στο τέλος του δρόμου, όπως σε φανάρια ή διαβάσεις πεζών. Για παράδειγμα, αν ένα όχημα που διεισδύει ανάμεσα στις λωρίδες φτάσει σε σημείο όπου υπάρχει διάβαση πεζών ή φανάρι, δεν είναι εφικτό να συνεχίσει την πορεία του προς εκείνο το σημείο χωρίς να παραβιάσει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή να δημιουργήσει κίνδυνο. Αυτό δημιουργεί δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις, ειδικά όταν δεν υπάρχει επαρκής χώρος για ασφαλή ακινητοποίηση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα οχήματα θα πρέπει να σταματούν με ασφάλεια μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εμποδίζουν την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων ή των πεζών. Εναλλακτικά, είναι σημαντικό να θεσπιστούν σαφείς κανονισμοί και να δημιουργηθούν ειδικές ζώνες αναμονής για τις μοτοσυκλέτες, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια όλων των χρηστών του δρόμου. Οι ζώνες αυτές θα βρίσκονται μεταξύ της γραμμής των οχημάτων και της διάβασης πεζών, εξασφαλίζοντας ότι οι μοτοσυκλέτες δεν εμποδίζουν άλλους οδηγούς ή πεζούς. Επιπλεον πρέπει να επιβάλλεται η απαγόρευση της διήθησης τα τελευταία 10-15 μέτρα πριν από φανάρια, διασταυρώσεις ή διαβάσεις πεζών, εκτός αν υπάρχουν κατάλληλες υποδομές (όπως οι ζώνες αναμονής). Παραδείγματα σήμανσης: "Ζώνη αναμονής μοτοσυκλετών" (10μ πριν από τη διάβαση πεζών) "Απαγορεύεται η διήθηση πέρα από αυτό το σημείο" (β) Η διαλεύκανση ατυχημάτων που προκαλούνται κατά τη διήθηση, όταν όλα τα οχήματα κινούνται παράλληλα με χαμηλη ταχύτητα στην ίδια λωρίδα, είναι μία νέα πρόκληση. Για παράδειγμα, η ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος κατά τη διήθηση μιας μοτοσυκλέτας ανάμεσα σε δύο λωρίδες, όταν ένα αυτοκίνητο κάνει ελιγμό για την αποφυγη μιας λακουβας, και ενώ παραμενει στην λωριδα κυκλοφοριας που ήταν. Στην περίπτωση αυτή, ο ελιγμός για την αποφυγή εμποδίου εντός της ίδιας λωρίδας είναι δικαιολογημένος. Ωστόσο, ο οδηγός θα οφείλει να έχει ελέγξει για τυχόν οχήματα, όπως μοτοσυκλέτες που διέρχονται από τη διήθηση; Η διήθηση απαιτεί από τον μοτοσυκλετιστή να παρακολουθεί την κίνηση των οχημάτων και να είναι προετοιμασμένος για τέτοιου είδους ελιγμούς. Συνοπτικά, το ερώτημα που έχω είναι "Αν ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας και παραμένει εντός της, κινούμενος με χαμηλή ταχύτητα, τότε υποχρεούται να ελέγχει για μοτοσυκλέτες που πραγματοποιούν διήθηση για να πραγματοποιησει ελιγμό και να αποφύγει μία λακκούβα;"