Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Αλεξανδρος | 4 Ιανουαρίου 2025, 00:26
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι καιρός να εξεταστεί μια πιο δίκαιη και λογική προσέγγιση. Φωτεινό παράδειγμα αυτό της Γερμανίας. 1. Δεν μπορεί να έχουμε φτάσει εδώ και δεκαετίες στο σημείο να έχουμε εξαιρετικά γρήγορα και ασφαλή οχήματα, με πολύ υψηλή φορολογία προς τον πολίτη ειδικά στα ακριβότερα οχήματα, τα οποία μπορούν να κινηθούν ασφαλώς με υψηλές ταχύτητες στην εθνική αλλά με όρια ταχύτητας παρόμοια ή ίδια με πριν πριν 50 χρόνια. Τα όρια ταχύτητας στην εθνική ακόμη και στα σημεία που είναι το όριο στα 130 χλμ/ώρα είναι πρακτικά πολύ χαμηλά. Ακόμη ένα παπάκι μπορεί να τα ξεπεράσει. Έχοντας οδηγήσει εκτενώς σε πολύ μεγάλο μέρος της Ευρώπης, έχουμε πολύ καλύτερο οδικό δίκτυο σε πλείστες περιπτώσεις απο άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Γερμανία δεν υπάρχει όριο στην εθνική όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες. Εδώ έχουμε όριο ταχύτητας που μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και αυτοκίνητο ηλικίας 50 ετών. 2. Δεν διαθέτουμε πίστες εκτός απο αυτήν στις Σέρρες. Στην Ευρώπη κάθε μεγάλη πόλη έχει τουλάχιστον δυο σοβαρές πίστες. Θα πρέπει να ενταχθούν στον ΚΟΚ και έργα που θα δίνουν χώρο στον πολίτη όπως πχ το nurburgring το οποίο είναι τυπικά κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου της Γερμανίας. 3. Οι οδηγοί δεν έχουν λάβει σοβαρή εκπαίδευση όπως στο εξωτερικό. Στην Γερμανία πχ έχουν εξέταση και νύχτα στην Εθνική με υψηλή ταχύτητα κλπ. Εδώ ακόμη εκπαιδεύουμε "παρκαδόρους". 4. Οι κάμερες στην εθνική και τα μπλόκα είναι και επικίνδυνες όταν χρησιμοποιούνται για επιβολή ορίων ταχύτητας. Οδηγοί φρενάρουν απότομα πριν τις περάσουν για να αποφύγουν το πρόστιμο ή μέσα στην μέση της εθνικής εμφανίζονται αστυνομικοί της τροχαίας που μπλοκάρουν βίαια την κυκλοφορία για να πιάσουν κάποιον που έτρεχε. 5. Μέσα στην πόλη θέλουμε όρια ταχύτητας αλλα οι οδηγοί έχουν να κάνουν με τον κάθε επικίνδυνο πεζό που θα πεταχτεί να περάσει όπου του φανεί βολικό, ποδηλάτες που κόβουν βόλτες όπου θέλουν ακόμη και στην εθνική, μπλοκάροντας την κίνηση η χωρίς φώτα την νύχτα, πιτσιρικάδες που κυκλοφορούν με ηλεκτρικά σκούτερ και άλλα πολλά τραγελαφικά και που φυσικά όλοι αυτοί δεν λογαριάζουν στοπ, κόκκινα κλπ Έχει και ο πεζός και ο ποδηλάτης ευθύνη. Γιατί να μην πάει πχ μέσα ο πεζός που θα προκαλέσει ατύχημα ή γιατί να πάει κατηγορούμενος ο οδηγός που πάτησε τον πεζό που αποφάσισε να παρανομήσει ; 6. Ο ΚΟΚ είναι και λόγος προσέλκυσης ή αποφυγης τουρισμού. Η Γερμανία είναι τεράστιος πόλος έλξης εξαιτίας του ΚΟΚ και αντίστοιχα πολλοί τουρίστες αποφεύγουν χώρες με πολύ αυστηρό ΚΟΚ. 7. Υπάρχει μελέτη που να δείχνει εάν όντως εφόσον το όριο στην πόλη μειωθεί στα 30 χλμ πόσο πολύ θα αυξηθεί η κίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα ; και γιατί να μειωθεί στα 30χλμ όταν όλα τα σύγχρονα οχήματα έχουν αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης ; Με λίγα λόγια , εγώ προτείνω να ανασχεδιάσετε το νόμο βάσει του συστήματος της Γερμανίας. Είναι αυστηρό αλλά και λογικό. Είναι δίκαιο και ασφαλές. Να πάμε σε ένα σοβαρό σύστημα που θα είναι δίκαιο για όλους , εύλογο και μπορεί να σταθεί στον χρόνο.