• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας Γιάν' | 4 Ιανουαρίου 2025, 13:35

    Ωραία τα νέα μέτρα και μακάρι να φέρουν αποτέλεσμα. Ωστόσο υπάρχουν δύο θέματα τα οποία θα πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το πρώτο αφορά στην αντιμετώπιση της κίνησης. Το όριο των 30 χμ/ώρα θα πρέπει να εφαρμοστεί σε περιοχές στις οποίες δε θα προκαλέσει ασφυξία και αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση. Θα πρέπει οι δήμοι να υποχρεωθούν σε συγκοινωνιακές μελέτες με την αρωγή επιστημόνων προς τον σκοπό αυτό. Το δεύτερο θέμα είναι η αδικία της οποίας είναι de facto οι οδηγοί (όλων των τύπων οχημάτων) έναντι των πεζών. Οι πεζοί εφόσον κυκλοφορούν σε δρόμους, πεζοδρόμια κλπ θα πρέπει να ελέγχονται και αυτοί από το νέο Κ.Ο.Κ. Θα πρέπει να κινούνται νόμιμα και με την αντίστοιχη προσοχή και σύνεση που θα πρέπει να δείχνουν και οι οδηγοί. π.χ. θα πρέπει να διασχίζουν το δρόμο από τη διάβαση και όχι απ' όπου να 'ναι. να περπατούν στο πεζοδρόμιο εφόσον υπάρχει και όχι στο δρόμο ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και τη λωρίδα κίνησης των οχημάτων. Θα πρέπει να έχουν όλη τους την προσοχή στο δρόμο και όχι στο κινητό τους όταν τον διασχίζουν. Επίσης οι χρήστες αργών μέσων όπως ποδηλάτων, πατινιών κλπ θα πρέπει επίσης να τηρούν τον ΚΟΚ. Δεν μπορεί να κινούνται ανάποδα σε μονοδρόμους, να διασχίζουν φανάρια με κόκκινο σηματοδότη και να παρεμποδίζουν την κίνηση ταχύτερων οχημάτων οδηγώντας στη μέση της λωρίδας. Θα πρέπει λοιπόν ΚΑΙ αυτές οι συμπεριφορές να τιμωρούνται με αντίστοιχο πρόστιμο. Η σωστή συμπεριφορά στο δρόμο δε μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη λήψη μέτρων με τη μορφή τιμωρίας. Θα πρέπει να αποκτήσουμε γενικότερα κυκλοφοριακή παιδεία, και αυτό αφορά ΟΛΟΥΣ τους χρήστες του δρόμου. Οι οδηγοί οποιουδήποτε μέσου εκπαιδεύονται για να πάρουν το δίπλωμα. Οι υπόλοιποι χρήστες όμως δεν εκπαιδεύονται για να κυκλοφορήσουν. Το μάθημα 3-4 ωρών στο δημοτικό ή το νηπιαγωγείο με τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη δεν αρκεί. Θα πρέπει λοιπόν ΠΡΩΤΑ να ενταχθεί το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής σε ΟΛΑ τα σχολεία και σε τουλάχιστον 2 χρονιές (μια χρονιά νωρίς για τη βασική εκπαίδευση των παιδιών και μία χρονιά στο λύκειο για περαιτέρω και πιο αναλυτική εκπαίδευση, μάθηση σημάτων, προτεραιοτήτων κλπ). Το μάθημα αυτό, ειδικά τη δεύτερη χρονιά θα πρέπει να εξετάζεται με αυστηρές εξετάσεις με τη χρήση πραγματικών σεναρίων κίνησης στο δρόμο. Με αυτό τον τρόπο δε θα έχει κανείς πλέον τη δικαιολογία ότι δεν ήξερε και ίσως καταφέρουμε να έχουμε δρόμους στους οποίους θα αισθανόμαστε ασφάλεια. Τέλος, τα νέα μέτρα, για να έχουν αποτέλεσμα θα πρέπει η εφαρμογή τους να ελέγχεται αυστηρά. Γι αυτό θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη αστυνόμευση των δρόμων γιατί διαφορετικά ο νέος ΚΟΚ είναι δώρον άδωρο.