• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Νικολαΐδης' | 4 Ιανουαρίου 2025, 14:46

    Οι απαγορεύσεις στάθμευσης του αρ. 34 ως προς τις αποστάσεις από κάθετα οδοστρώματα, τομή ρυμοτομικών, πινακίδες Ρ-1 και Ρ-2, φωτεινούς σηματοδότες, διαβάσεις και στάσεις, 1 μ. όταν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, σε μεγάλο μέρος τους είναι υπερβολικές, χωρίς πραγματική συνεισφορά στην οδική ασφάλεια. Μεταφέρονται από προγενέστερες ρυθμίσεις ΚΟΚ άλλων εποχών προσχηματικά, ώστε να μην ασκηθεί κριτική γιά απομείωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, χωρίς να είναι δυνατόν να εφαρμοστούν στις σημερινές συνθήκες των πόλεων όπως έχουν διαμορφωθεί εδώ και πολλές δεκαετίες. Αυτό θα μπορούσε να το δείξει μία εμπεριστατωμένη μελέτη επί του θέματος, η οποία όμως από όσο μπορώ να γνωρίζω δεν έχει μεριμνήσει κανείς ώστε να γίνει. Τέλος, στην πράξη, σχεδόν ποτέ δεν βεβαιώνονται παραβάσεις γιά τις πλέον υπερβολικές εκ των απαγορεύσεων, καθώς είναι κοινός τόπος η υπερβολή που τις χαρακτηρίζει, τη στιγμή που οι προφανώς επικίνδυνες ή αντικοινωνικές παραβάσεις έχουν πάρει ανεξέλεγκτη έκταση. Κατά την άποψή μου, βασιζόμενη σε επαγγελματική εμπειρία και την καθημερινότητα ως πολίτη, οι μόνες αναγκαίες και επαρκείς γιά την οδική ασφάλεια απαγορεύσεις είναι: - 5 μ. από το κάθετο οδόστρωμα ή σε όλο το πλάτος του κάθετου πεζοδρομίου αν είναι μεγαλύτερο, σε όλες τις διασταυρώσεις, καθώς και εντός των διαβάσεων και μόνο, χωρίς ιδιαίτερη ρύθμιση γιά αποστάσεις από πινακίδες και σηματοδότες. Αυτό επαρκεί γιά την ορατότητα και την κίνηση των πεζών, ενώ καθιστά ευχερέστερη την αστυνόμευση, καθώς απλοποιεί το ισχύον καθεστώς και επικεντρώνει τον έλεγχο στην ουσία. - 12 μ. συνολικά στις στάσεις, όσο και το μήκος του λεωφορείου (και 18 μ. γιά τις στάσεις αρθρωτών με ειδική σήμανση), γιά την ευχερή είσοδο και έξοδο των επιβατών, καθώς εδώ και δεκαετίες τα λεωφορεία κάνουν στάση σε λωρίδα κυκλοφορίας, την οποία εκ των πραγμάτων διακόπτουν. Τα μεγαλύτερα μήκη αποσκοπούσαν στην είσοδο και έξοδο στη λωρίδα στάθμευσης, η οποία στις σημερινές συνθήκες είναι ανεφάρμοστη. - Ως προς την απόσταση 1 μ. από το άκρο όταν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, την οποία ουδείς τηρεί ή αστυνομεύει, η ενδεδειγμένη ρύθμιση γενικής εφαρμογής είναι η θεσμοθέτηση συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας και κοινής χρήσης του οδοστρώματος από μηχανοκίνητη κυκλοφορία και πεζούς, στο σύνολο των δρόμων που δεν έχουν ή έχουν ανεπαρκή πεζοδρόμια, ρυθμίζοντας αυτό που συμβαίνει παντού στην πράξη και δεν πρόκειται να εξαλειφθεί εκ των πραγμάτων σε ορατό χρονικό ορίζοντα. Ευχαριστώ ΙΝ