Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Ηλίας | 6 Ιανουαρίου 2025, 12:15
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θέμα: Ποινές για υπέρβαση ορίων ταχύτητας - εξορθολογισμός ορίων ταχύτητας Ο νόμος εντάσσει στην κατηγορία Ε2-Α την υπέρβαση ορίου ταχύτητας κατά 20 χλμ/ώρα, ήτοι προβλέπει διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ. Το πρόστιμο αυτό μπορεί να θεωρηθεί δικαιολογημένο αν, για παράδειγμα, επιβληθεί σε οδηγό που πηγαίνει με 45 σε έναν πολύ στενό δρόμο πυκνοκατοικημένης περιοχής (με όριο 30), αλλά υπερβολικό σε οδηγό που πηγαίνει με 115 σε Α/Δ με όριο 100, στον οποίον οι συνθήκες (μεγάλη ευθεία, καλός καιρός, λίγη κυκλοφορία) μπορεί να το επιτρέπουν. Τα πρόστιμα για την υπέρβαση ορίων ταχύτητας ακόμη δεν έχουν εξορθολογιστεί και δεν ακολουθούν ευρωπαϊκά πρότυπα. Λόγου χάριν, στη Γερμανία έχει επιβληθεί στη μητέρα μου πρόστιμο 40 ευρώ για υπέρβαση ορίου ταχύτητας κατά 7 χλμ/ώρα σε ζώνη με όριο 30. Λογικό μέτρο. Το 150 φαντάζει υπερβολικό... Προτάσεις: - κλιμάκωση των διοικητικών προστίμων ώστε να αντικατοπτρίζουν την πραγματική παράβαση - εξορθολογισμός ορίων ταχύτητας (δηλαδή αύξησή τους) σε ορισμένα σημεία Α/Δ (π.χ. Περιφερειακή Υμηττού σε σημεία που το όριο είναι 70 και η τήρηση του είναι επικίνδυνη για τον οδηγό, λόγω επίμονης καταδίωξης από τους υπόλοιπους οδηγούς). Όλα τα "τεχνικά" αυτά ζητήματα πρέπει να έχουν λυθεί πριν την εφαρμογή του Νόμου.