Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Θανάσης | 7 Ιανουαρίου 2025, 13:58
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
-Πρόστιμο χρήσης κινητού: Πολύ μεγαλύτερο αν οδηγεί επικίνδυνα ή εμπλακεί σε ατύχημα , η αφαίρεση εγγράφων άνευ ουσίας. Ειδικά η επικίνδυνη οδήγηση λόγω χρήσης κινητού είναι μάστιγα , και πρέπει να εντατικοποιηθούν και οι έλεγχοι καθώς η παράβαση εκτός του παραβατικού πχήματος είναι επικίνδυνη και για τους τρίτους. -Ζώνη-κράνος: Η προτεινόμενη ποινή είναι αναίτια , δυνητικά εξοντωτική και έχει εισπρακτικό και εκδικητικό χαρακτήρα. Αναίτια. Η μη χρήση τους , αφορά την υγεία και ζωή του παραβάτη αποκλειστικά. Με αυτή την λογική θα έπρεπε να επιβάλλεται ποινή στους παχύσαρκους , τους καπνιστές , τους χρήστες τοξικών ουσιών (αλκοόλ , κάνναβη κλπ.) , τους καταθλιπτικούς με αυτοκαταστροφικό ιδεασμό ή ανεπαρκή αυτοφροντίδα. Το σκεπτικό "σου παίρνω χρήματα για το καλό σου" , είναι είναι υποκριτικό καθώς οι παραβάτες γνωρίζουν το ενδεχόμενο και την πιθανότητα των δυνητικών επιπτώσεων , και προφανώς αναλαμβάνουν την ευθύνη για τον εαυτό τους. Ταυτόχρονα κάθε ποινή μόνο οικονομικά βλαπτική μπορεί να είναι για τον παραβάτη. Η τρέχουσα νομοθεσία είναι ήδη επαρκώς αυστηρή. Στην χειρότερη περίπτωση θα μπορούσε να υπάρχει ένα πρόστιμο μέχρι 50 ευρώ εν είδει χρηματικής επίπληξης και αφαίρεση εγγράφων μέχρι 1 μήνα. Ειδικά για τους επαγγελματίες οδηγούς (delivery , taxi κλπ.) η χρήση τους θα μπορούσε να μην είναι υποχρεωτική και απλά να συνιστάται. Ειδικά για την περίπτωση βροχής και χιονιού και δίκυκλο θα πρέπει να υπάρχει πρόστιμο (π.χ 100 ευρώ) λόγω της υψηλής επικινδυνότητας. Ειδικά σε συνθήκες καύσωνα (>35 υπό σκιά) και τις ώρες 11-17 , το κράνος θα μπορούσε να είναι προαιρετικό. Εάν οδηγός που δεν φορά κράνος ή ζώνη , εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα , η χρηματική ποινή του θα πρέπει να ορίζεται από δικαστήριο , ανάλογα με την επίπτωση της παράβασης. -Παραβίαση STOP-κόκκινου : Πολλοί οδηγοί ελέγχουν πριν τα παραβιάσουν και άρα τα παραβιάζουν με ασφάλεια. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει το πρόστιμο να είναι μέχρι 150 ευρώ ανάλογα με το πλήθος των οχημάτων στην διασταύρωση. Π.χ σε περίπτωση μη ύπαρξης άλλων οχημάτων (π.χ 4 το πρωί) και εφόσον υπήρξε έλεγχος από τον οδηγό θα πρέπει να μην υπάρχει ποινή. Σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος λόγω παραβίασης , η ποινή θα πρέπει να είναι αυστηρή και να ορίζεται από δικαστήριο , ανάλογα με τις επιπτώσεις της παράβασης. -Όριο ταχύτητας 30χλμ: Είναι επιβλαβές για τα οχήματα , πρακτικά ανεφάρμοστο , και δημιουργεί περισσότερους ρύπους και κατανάλωση καυσίμου λόγω οδήγησης σε υψηλές στροφές. Θα πρέπει τα οχήματα να κινούνται μόνο με 1η ταχύτητα (σχέση) , κάτι που καταστρέφει το κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης είναι ανούσιο να πηγαίνεις με 30 σε μία ευθεία χωρίς διασταύρωση , όπου δεν υπάρχουν οχήματα ή πεζοί στο οδόστρωμα. Πρέπει να μην εφαρμοστεί. Ήδη , το όριο των 50χλμ. είναι συχνά αχρείαστο και ανεφάρμοστο σε δρόμους όπως η Κηφισίας (ανά τμήμα) η Κηφισσού , η Αλεξάνδρας. Θα ήταν δίκαιο , να επιβάλλεται πρόστιμο αν ο οδηγός/παραβάτης εμπλακεί σε ατύχημα. Αν δε προκαλέσει ατύχημα , η ποινή θα πρέπει να είναι αυστηρή και να ορίζεται από δικαστήριο , ανάλογα με τις επιπτώσεις της παράβασης. Για να αντιληφθείτε το ανεφάρμοστο και παράλογο του μέτρου , μετρήστε δειγματοληπτικά , πόσα οχήματα στην Αθήνα κινούνται με έως 50χλμ.