• Σχόλιο του χρήστη 'Τηλέμαχος Σωτηροπουλος' | 8 Ιανουαρίου 2025, 15:29

    1) Άρθρο 20 ΚΟΚ υπέρβαση ορίου ταχύτητας έως 20χλμ πάνω από το όριο. Το πρόστιμο των 150€ είναι υπερβολικό και θα πρέπει να μετριαστεί πχ να πάει στην κατηγορία Ε1Α, ήτοι 30€. Η υποτροπή είναι άλλο θέμα, πρέπει να αξιολογείται διαφορετικά. Αιτιολόγηση: Τα χαμηλά πρόστιμα δίνουν έναυσμα στο προσωπικό να επιμένουν περισσότερο στους ελέγχους, να επιβάλουν περισσότερα πρόστιμα, να αλληλεπιδρούν με περισσότερους οδηγούς, παραβάτες ή μη. Αυτό κατά την άποψη μου αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας των χρηστών της οδού. Κάθε παράβαση ΚοΚ που βεβαιώνεται, επικοινωνείτε στο κύκλο εκάστου παραβάτη και έτσι το κοινωνικό σύνολο σχηματίζει άποψη για το αν γίνονται έλεγχοι ή όχι. Οι αυστηρές ποινές είναι μεν αποτρεπτικές, ωστόσο πχ στα ελληνικά δεδομένα όλοι μιλούν στο κινητό παρά την αυστηρή ποινή που ήδη υπάρχει. 2) Άρθρο 48 πρέπει στην κατάληψη τμήματος οδού ή πεζόδρομου να προστεθεί και η κατάληψη τμήματος του πεζοδρομίου, διότι με τον ισχύοντα ΚΟΚ η κατάληψη πεζοδρομίου με αντικείμενα (πχ κασάκια, διαφημιστικές σημαίες, καρέκλες, μπαριέρες) δεν τιμωρείται. Ο ειδικός ποινικός νόμος που ισχύει παλαιά για την στέρηση άδειας κατάληψης πεζοδρομίου, αφορούσε κυρίως τραπεζοκαθίσματα και από πταίσμα (άρθρο3 ν1080/80) τελικά με την κατάργηση των πταισμάτων κατέληξε να μην υφίσταται ποινή που να μπορεί να επιβληθεί από αστυνομικό όργανο.