• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Νταντής' | 9 Ιανουαρίου 2025, 10:02

    Η βελτίωση του ΚΟΚ είναι αναγκαία, μάλιστα έχει αργήσει ήδη. Στο παρόν νομοσχέδιο λείπει κάτι πολύ σημαντικό: η αστυνόμευση. Μπορεί να μην αφορά το ΥΠ.ΜΕΤ. αλλά χωρίς Τροχαία φοβάμαι δεν θα τηρηθούν οι αλλαγές και βελτιώσεις. Ενώ οι κάμερες θεωρητικά θα λειτουργήσουν το ενωρίτερο μετά το 2026 και ακόμη και τότε κυρίως σε κεντρικά και ημικεντρικά σημεία. Δηλαδή σε ένα μικρό τμήμα του συνολικού οδικού δικτύου της χώρας. Η συνεχόμενη διαχρονικά τακτική των Κυβερνήσεων να απασχολούν το προσωπικό της Τροχαίας σε αλλότρια καθήκοντα, είναι καιρός να σταματήσει. Και να αποδοθεί το προσωπικό στην Τροχαία. Επίσης, ο ΚΟΚ προκειμένου να λειτουργήσει άνετα και σωστά αλλά και για να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις, χρειάζεται να αποκτήσει η χώρα επιτέλους σωστή και επαρκή Δημόσια Συγκοινωνία όπως και οι άλλες Ευρωπαικές χώρες. Πχ η Λ. Μαραθώνος στην Αττική καλύπτεται από λεωφορεία που τη διατρέχουν, οι εκατέρωθεν οικισμοί όμως δεν εξυπηρετούνται. Ταυτόχρονα σε πολύ ελάχιστες περιπτώσεις η Δ. Συγκοινωνία λειτουργεί σε συντονισμό με τα δρομολόγια των Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Οι κάτοικοι παρατημένοι στην τύχη τους, είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν ΙΧ, Ταξί κλπ. και μιλάμε για την πρωτεύουσα της χώρας! Άλλες πόλεις στο εξωτερικό που δεν είναι πρωτεύουσες πχ Μόναχο, διαθέτουν πυκνά και εκτεταμένα δρομολόγια λεωφορείων, τραμ και Μετρό που λειτουργούν συντονισμένα. Στα καθ’ υμάς μέχρι τώρα είδαμε μόνο κάποια νέα Λεωφορεία αλλά ουχί σοβαρή επέκταση δρομολογίων. Παράλληλα στα ΜΣΤ δεν προστέθηκε κάτι καινούργιο. Ενώ και οι σταθμοί παραμένουν χωρίς κάποιο εκσυγχρονισμό, όσοι δεν διέθεταν μπάρες (πχ Παλλήνη και πέρα) παραμένουν έτσι. Εάν λοιπόν δεν βελτιωθούν κατά πολύ οι Δ. Συγκοινωνίες και δεν εμφανισθεί η Τροχαία, φοβάμαι σε λίγα χρόνια πάλι θα μας έρθει νέος ΚΟΚ για διαβούλευση. Όσον αφορά το όριο ταχύτητος των 30χλμ/ω σε κατοικημένες περιοχές, θα χρειασθεί πρώτα να μας πουν οι μηχανολόγοι αν η οδήγηση με αυτή τη χαμηλή ταχύτητα επί μακρόν μπορεί να βλάψει της μηχανές, να αυξήσει τις εκπομπές αερίων κλπ. Εφόσον δεν υπάρχει πρόβλημα συμφωνώ στις γειτονιές το όριο να είναι 30χλμ/ώρα με προυπόθεση να τοποθετηθούν οι απαραίτητες πινακίδες. Σημαντικό: Πολλοί ΟΤΑ μέχρι και σήμερα δεν διαθέτουν επαρκείς οδοσημάνσεις, ούτε ολοκληρωμένες μελέτες κυκλοφορίας κλπ. Ταυτόχρονα και η κεντρική Διοίκηση (ΥΠ.ΕΣ. κλπ.) μέχρι σήμερα αμελεί να ελέγξει ΟΤΑ & Περιφέρειες για την κατάσταση και την ποιότητα των δρόμων ευθύνης τους. Απαραίτητο είναι πριν την εφαρμογή του νόμου οι ΟΤΑ και οι Περιφέρειες να εξασφαλίσουν τις νέες οδοσημάνσεις. Ο νέος ΚΟΚ δεν ασχολείται καθόλου με τα ανασφάλιστα, ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ και με απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας οχήματα που κυκλοφορούν. Είναι ντροπή που το κράτος μας εν έτη 2025 δεν μπορεί να συγκρίνει - ή προσποιείται ότι δεν μπορεί(;) - τέσσερα αρχεία (ΥΠ.ΜΕΤ, Ασφ. Εταιριών, ΚΤΕΟ & ΥΠ.ΟΙΚ.) ώστε να διαπιστώσει τους παραβάτες. Δυστυχώς αυτή η διασταύρωση δεν απαιτήθηκε από την αρχική ΤΡΟΙΚΑ που ακολούθως βαπτίσθηκε σε θεσμούς, θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι τώρα ο έλεγχος... Στον νέο ΚΟΚ δεν είδα να αναφέρονται (ή μου ξέφυγε) όρια ταχύτητος στους μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους εντός / εκτός κατοικημένων περιοχών. Χρειάζεται να ορισθεί και αυτό. Στο Άρθρο 34, για τις παραβάσεις για παράνομη στάθμευση. Η απόσταση 5 μέτρα από τη διάβαση των πεζών δεν έχει νόημα, εκτός αν τοποθετήθηκε εκ του πονηρού για είσπραξη προστίμων. Η απαγόρευση θα πρέπει να ισχύει όταν ο προφυλακτήρας του οχήματος βρίσκεται εντός έστω για λίγο της διάβασης πεζών. Αφού δεν υπάρχουν επαρκείς Δημόσιες Συγκοινωνίες, μη θέλουμε να δυσκολεύουμε και άλλο τη ζωή των πολιτών. Άρθρο 17 οι διηθείσεις να επιτρέπονται μόνο όταν τα οχήματα είναι σταματημένα και μόνο εκ αριστερών. Εάν η πρόταση μου περιέχει λάθη, παρακαλώ δείξτε κατανόηση, δεν διαθέτω γνώσεις συγκοινωνιολογίας. Πέρα από τον ΚΟΚ συμπεριέλαβα και κάποιες σκέψεις μου για τη βελτίωση των Δημ. Συγκοινωνιών, οι οποίες παραμένουν σε ανεπίτρεπτα χαμηλό επίπεδο, παρά την υψηλότατη φορολογία άμεσων / έμμεσων φόρων που ισχύει στη χώρα μας. Επομένως χρειάζεται να ληφθεί υπόψη και αυτή η αρνητική διαφορά αναποτελεσματικότητας των υψηλών φόρων ως προς το παρεχόμενο έργο Δ. Συγκοινωνίας. Καλή θέληση να υπάρχει. Συγγνώμη για τη μακρυγορία, ήθελα να καλύψω σφαιρικά το θέμα αφού ένας ΚΟΚ δεν φέρνει την άνοιξη.