Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 1 Σκοπός και αρχές οργάνωσηςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ | 22 Απριλίου 2010, 21:46
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
22 απριλιου 2010 Αγαπητοι κυριοι , Σας επαινώ για αυτή την δυνατότητα που δίνεται σε κάθε Ελληνα πολίτη να συμμετάσχει με προτάσεις στις εκάστοτε αποφάσεις νόμων . Το θεωρώ εξαιρετικά τιμητικό . Είμαι κάτοχος 3τονης νομαρχιακής αδείας φορτηγού . Πρίν έξη χρόνια το αγόρασα (33000,00 ευρώ) με δάνειο δεκαετές απο τράπεζα , εξαναγκασμένος απο την ανεργία όπου είχα βιώσει . Νωρίτερα της αγοράς αυτής , ήμουν επι 14 χρονια επιτυχημένος οδηγός υπάλληλος , αλλά απο ανεργία και για κάτι καλύτερο οικονομικά , έκανα το άνοιγμα... . Απο το ξεκίνημα μου ώς ελεύθερος επαγγελματίας ζώ ένα δράμα . Δυσκολεύομαι οικονομικά να τα βγάλω πέρα , λόγω του χαμηλού ημερήσιου κομίστρου που εισπράτω απο την μίσθωση του φορτηγού μου , σε μεταφορική ανώνυμη εταιρία μεταφορών , καθώς είναι το μοναδικό μου έσοδο , λόγω της πολύωρης χρησιμοποιησής μου απο την εκάστοτε μεταφορική εταιρία και της χρονικής αδυναμίας να βρώ πελάτη για μεταφορά , στο υπόλοιπο της ημέρας . Για να νοιώσετε τι εννοώ , θα σας πώ οτι το κόμιστρο που υπάρχει στην πιάτσα για την 3τονη αδειά που κατέχω , είναι 120,00 ευρω ανά μέρα σύν φπα . Μέσα απο το ποσό αυτό πρέπει να πάρω το μεροκαματό μου , επειδή δουλεύω ο ίδιος το όχημα , το ημερήσιο κόστος πετρελαίου της διανομής , το ποσοστιαίο κόστος ασφαλισής μου , το ποσοστιαίο κόστος ασφάλισης του φορτηγού μου , το ποσοστιαίο κόστος για βλάβες του φορτηγού , το ποσοστιαίο κόστος για την καλοκαιρινή μου άδεια (δυο εβδομάδες συνήθως ) . Σας πληροφορώ ότι δεν μπορώ να καλύψω τα έξοδα που δημιουργούνται απο τα ανωτέρω και σημειώστε ότι είμαι ευτυχής που δουλέυω τουλάχιστον τις 15 απο τις 20 εργάσιμες του μήνα . Σαν αποτέλεσμα των ανωτέρω αντιμετωπίζω την κατάσταση να πληρώνω τα απαραίτητα για την κίνησή μου με την εξής σειρά , το πετρέλαιο , τα ασφάλιστρα του οχήματος , τις ζημιές του οχήματος , το μεροκάματο , με τελευταία τα ασφαλιστικά έξοδα . Είμαι δηλαδή ένας υπάλληλος μιάς μεταφορικής εταιρίας που με αποκαλούν "ο οδηγός" , (ενώ είμαι ελεύθερος επαγγελματίας) ,δουλεύωντας εξαντλητικά απο το πρωί στις 5 και 45 , έως τις 4 , 5 , 6 η ώρα το απόγευμα χωρίς διάλειμμα , λόγω του φόρτου εργασίας και σε συνάρτηση με το οξύ κυκλοφοριακό , ενώ σαν σπαθί επικρέμεται η βουβή (απειλή) του ανταγωνισμού . Δηλαδή είμαι κατ ουσίαν ένας υπάλληλος μεταφορικής εταιρίας , χωρίς βαρέα ένσημα οδηγού( βλέπε ένσημα ελευθ. επαγγελματία ) , χωρίς αποζημίωση καλοκαιρινής άδειας , χωρίς δώρο χριστουγένων , χωρίς επίδομα Πάσχα , χωρίς αύξηση του μεροκάματου , (τα τελευταία 3 χρόνια εισπράττω το ίδιο ποσό 120,00) , χωρίς αμοιβή επισκευών οχήματος . Πέραν αυτών αντιμετωπίζω και το δράμα των κλοπών των εμπορευμάτων που μεταφέρω , που τα τελευταία 3 χρόνια μου κόστισαν περίπου 2000 ευρώ που κατέβαλα απο το μεροκάματό μου , στην μεταφορική εταιρία (που είμαι μισθωμένος) . Επιπλέον την διανομή την διεξάγω μόνος μου , χωρίς βοηθό . Αυτό με επιβαρύνει σωματικά ,( 20-30 σημεία διανομής ), οδηγώντας με να μην καταφέρω βιολογικά να φτάσω το όριο σύνταξης που σχεδιάζετε (67). Καταλαβαίνετε απο τα ανωτέρω ότι είμαι ένα βαρκάκι στον ωκεανό , που πρέπει να με βοηθήσεται να επιβιώσω (ΤΟ ΕΝΝΟΩ) . Γι αυτά έχω να σας προτείνω να περιλάβεται στον νόμο τα κάτωθι . 1) Εξασφάλιση για την κατώτερη ημερήσια αποζημίωση ( 3τονης άδειας ) , στα 185,00 ευρώ . Με ανάλογη αύξηση των μεγαλύτερων τόνων . 2) Υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη (μερικη η ολική)των εμπορευμάτων που μεταφέρω , με κόστος του ιδιοκτήτη των εμπ/των η , της μεταφορικής που με έχει μισθώσει . 3) Βαρέα ένσημα , (με κόστος της επιπλέον επιβάρυνσης των σημερινών ενσήμων μου( Ο.Α.Ε.Ε ) , της μεταφορικής εταιρίας που με έχει μισθώσει ) . 4) Υποχρεωτική αναπροσαρμογή της ημερήσιας αποζημίωσης στο μεροκαματό , κάθε έτος , τουλάχιστον με ποσοστό ίσο η λίγο πάνω απο τον πληθωρισμό . 5) Υποχρεωτική ημερήσια ύπαρξη βοηθού , κατά την διάρκεια των διανομών και των περισυλλογών εμπ/των . Με υποχρεωτική την αμοιβή του απο τον ιδιοκτήτη των εμπ/των η της μεταφορικής εταιρίας που είμαι μισθωμένος . Αυτή η προτασή μου περιέχει μια σημαντική ευκαιρία για την καταπολέμηση της ανεργίας . 6) Δημιουργία γραφείου στο υπουργείο συγκοινωνιών , συνηγόρου του μικρομεταφορέα , για την προστασία των μικρομεταφορέων ( δηλ. όσων έχουν μία νομαρχιακή άδεια ) . Απέναντι στις οργανωμένες νομικά και λογιστικά μεταφορικές εταιρίες που είναι οι κυρίαρχοι της αγοράς . 7) Κατα την διάρκεια της τριετούς σύμβασης του μικρομεταφορέα με την μεταφορική εταιρία , να γίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ απο πλευράς μεταφορικής εταιρίας , η καταβολή του ΕΝΟΣ ΤΡΙΤΟΥ , της ημερήσιας αποζημίωσης του κομίστρου του μικρομεταφορέα . Καθώς η εκάστοτε μεταφορική εταιρία μας δίνει "ρεπό" , όποτε κρίνει η ίδια , παρότι υπάρχει εν ισχύ η 3ετής σύμβαση συνεργασίας , που εμένα με υποχρεώνει να είμαι καθημερινά διαθέσιμος για έργο , ενώ εκείνη όποτε κρίνει με βγάζει "ρεπό" . Εγώ όμως να είμαι υποχρεωμένος να πληρώσω την ημερήσια (ποσοστιαία) μου υποχρέωση στο ασφαλιστικό μου ταμείο . ΕΔΩ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ οτι η ειδοποίηση για το "ρεπό" συμβαίνει αργά το απόγευμα της προηγουμένης του "ρεπό" . 8) Να συμπεριληφθεί στον νέο νόμο ως επιλογή , πρώτον , η πρόβλεψη για την χωρίς κόστος μεταβίβαση της νομαρχιακής άδειας του μικρομεταφορέα στην μεταφορική εταιρία που τον μισθώνει , για τον χρόνο που την μισθώνει και δεύτερον η πρόσληψη του μικρομεταφορέα ώς υπαλλήλου της , με καθεστώς υπαλληλικής σχέσης και αποζημίωσης βλαβών του οχήματος . Αυτά τα δύο που σίγουρα δεν θα γίνουν δεκτά απο τις μεταφορικές εταιρίες , θα αναδείξουν την εκμετάλευση του μικρομεταφορέα που ενώ θεωρείται ελεύθερος επαγγελματίας , κατ' ουσίαν είναι ένας πολύ οικονομικός υπάλληλος για τις μεταφορικές εταιρίες , αφού τον χρησιμοποιούν ως υπάλληλο , χωρίς τις υποχρεώσεις που απορρέουν απο την "υπαλληλική σχέση" . 9) Υποχρεωτική επιπλέον αποζημίωση του μικρομεταφορέα , απο την μεταφορική εταιρία που τον μισθώνει , του κόστους βλαβών του οχήματος . 10) Να γίνει η αλλαγή της τεκμαρτής φορολόγησης , σε κατάσταση εσόδων-εξόδων , με σκοπό την συνεισφορά του μικρομεταφορέα στην οικονομική διάσωση της χώρας , αλλά το κόστος της να ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΕΙ Ως ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΗΓΗ , βάσει των δεμάτων που αναγράφονται στο εκάστοτε τιμολόγιο αποστολής . 11) Μείωση του φόρου καυσίμων στους μικρομεταφορείς . Σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να σας δώσω την εικόνα που βιώνω απο εξαετίας , όπως και χιλιάδες συναδελφοί μου , που σας εγγυώμαι ότι είναι εικόνα σύγχρονου δουλεμπόριου . Με εκτίμηση Δημόπουλος Γιάννης