1. Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η οργάνωση του τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών σύμφωνα με την Οδηγία 97/67/EΚ της 15.12.1997, όπως τροποποιήθηκε από τις Οδηγίες 2002/39/ΕΚ της 10.6.2002 και 2008/6/ΕΚ της 20.2.2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με τις οποίες θεσπίζονται κανόνες που διέπουν την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, με στόχο την ανάπτυξη της ταχυδρομικής αγοράς και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς όφελος των χρηστών.
2. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται στα αυτοτελή δίκτυα των ενόπλων δυνάμεων, στην επίσημη αλληλογραφία του Ελληνικού κράτους, η οποία διακινείται εντός διπλωματικών σάκων, και σε φορείς ή επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστήσει και λειτουργούν δίκτυα διακίνησης αλληλογραφίας για ίδια χρήση.
Άρθρο 1 Σκοπός και Πεδίο Εφαρμογής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός και Πεδίο Εφαρμογής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 Ορισμοί
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 3 Γενικές αρχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Αρμοδιότητες Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αρμοδιότητες Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 Περιεχόμενο και ποιότητα καθολικής υπηρεσίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7 Παροχή καθολικής υπηρεσίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Χρηματοδότηση Καθολικής Υπηρεσίας και Λειτουργικών Δαπανών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 Τιμολόγηση καθολικής υπηρεσίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Εσωτερικά λογιστικά συστήματα καθολικής υπηρεσίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Γενική άδεια παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ειδική άδεια παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13 Υποχρεώσεις φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Προστασία χρηστών ταχυδρομικών υπηρεσιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Παροχή πληροφοριών από τους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διοικητικές και λειτουργικές δαπάνες Ε.Ε.Τ.Τ.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αποζημιώσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ρυθμίσεις θεμάτων ΕΛΤΑ Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Καταργούμενες Διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εθνικό Παρατηρητήριο Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Όροι και Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 25 Άσκηση του επαγγέλματος του ραδιοηλεκτρονικού και του ραδιοτεχνίτη – Ίδρυση και λειτουργία των ραδιοηλεκτρονικών εργαστηρίων
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 26 Μητρώα
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 27 Μεταβατικές Διατάξεις
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 28 Σύσταση Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιακών Δικτυακών Υποδομών & Πληροφορικής
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 29 Μετονομασία Οργανικών Μονάδων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποιήσεις του ν.3431/2006 (ΦΕΚ 13 Α΄) και του ν.2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α΄)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Εκκαθαρίστριες εταιρίες της ναυτικής υπηρεσίας.
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 32 Αδειοδότηση Κατασκευών Κεραιών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 33 Παροχή πληροφοριών για δίκτυα
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 34 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Δεκεμβρίου 2010, 20:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Ιανουαρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 173 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
ΣΚΟΠΟΣ ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΟΦΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ. ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΟ ΕΝΑ ΟΥΤΕ ΤΟ ΑΛΛΟ. ΝΟΜΟΙ ΥΠΗΡΧΑΝ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΑΛΛΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΛΕΚΓΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ. ΓΕΓΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΟΦΕΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΑΝ Ο ΠΑΟΧΟΣ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΔΕΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ. ΟΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΥΔΡΟΚΕΦΑΛΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΥΔΡΙΚΕΦΑΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΚΕΡΔΟΣ ΘΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΛΟΙΠΟΝ Η ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΕ ΣΩΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΘΥΝΟΝΤΕΣ ΙΤΕ ΕΔΩ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΧΩΡΑ.
1) Παράγραφος 2: Δίνεται ορισμός για τον όρο «ταχυδρομικό δίκτυο» περιοριστικά μόνο για τον φορέα Καθολικής Υπηρεσίας. Ως γνωστόν, «ταχυδρομικό δίκτυο» διαθέτουν και χρησιμοποιούν και οι λοιποί φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών. Το «ταχυδρομικό δίκτυο» αυτό συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ταχυμεταφορών που λειτουργούν κάτω από την άδεια της αδειοδοτημένου φορέα. Ως εκ τούτου, προκύπτει η ανάγκη επέκτασης του όρου «ταχυδρομικό δίκτυο» σε όλους τους φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών.
2) Παράγραφος 10: Προς αποσαφήνιση, προτείνεται η επαναδιατύπωση της τελευταίας πρότασης ως εξής: «Μόνον τα ανωτέρω αντικείμενα που συνοδεύουν το Διαφημιστικό Ταχυδρομείο θεωρούνται αντικείμενα αλληλογραφίας».
3) Παράγραφος 14: Δεν είναι κατανοητό σε ποιες υπηρεσίες παραπέμπει ο ορισμός «Υπηρεσίες που παρέχονται με χρέωση ανά μεμονωμένο αντικείμενο».
ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΊ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Ι
Υπολογισμός καθαρού κόστους της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας
Μέρος Α: Προσδιορισμός Καθολικής Υπηρεσίας
Προτεινόμενη τροποποίηση:
1. Διαφορετικό αριθμό ημέρών διανομής από τις προβλεπόμενες στο άρθρο 6.
Αιτιολόγηση:
Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να υπάρχει δυνατότητα είτε μείωσης είτε αύξησης των ημερών ανάλογα με το είδος της παρεχόμενης υπηρεσίας ή της περιοχής κλπ, κατόπιν σχετικής μελέτης της ΕΕΤΤ.
Μέρος Β: Υπολογισμός καθαρού κόστους
Προτεινόμενη τροποποίηση υπάρχοντος κειμένου:
Το καθαρό κόστος των υποχρεώσεων παροχής καθολικής υπηρεσίας είναι κάθε κόστος συναφές και αναγκαίο για την αποτελεσματική (αποδοτική – efficient) λειτουργία της παροχής καθολικής υπηρεσίας. Το καθαρό κόστος των υποχρεώσεων παροχής καθολικής υπηρεσίας υπολογίζεται ως η διαφορά μεταξύ του καθαρού κόστους της αποτελεσματικής λειτουργίας του φορέα παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας με υποχρεώσεις παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και του αποτελεσματικού κόστους λειτουργίας του ίδιου φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών χωρίς υποχρεώσεις παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας.
Αιτιολόγηση:
Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να ορισθεί αφής εξαρχής ότι μόνο το κόστος που προκύπτει από μια αποτελεσματική λειτουργία του ΦΠΚΥ θα λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό του καθαρού κόστους. . Η Οδηγία 2008/6/ΕΚ αναφέρεται στην αποτελεσματική λειτουργία του ΦΠΚΥ καθώς και στην εφαρμογή του αποτελεσματικού κόστους για τον προσδιορισμό του καθαρού κόστους της παροχής καθολικής υπηρεσίας στα σημεία 15 και 29 του Προοιμίου, στο 2ο εδάφιο της παραγρ. 14 του Άρθρου 1 και Μέρος Β του Παραρτήματος 1.
Προτεινόμενη προσθήκη νέου κειμένου:
Το αποτελεσματικό κόστος του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας υπολογίζεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων που θα προσδιορίζει η ΕΕΤΤ και βάσει του αποτελεσματικού (αποδοτικό – efficient) κόστους που θα έπρεπε αυτός να έχει εάν παρείχε τις υπηρεσίες καθολικής υπηρεσίας υπό συνθήκες πλήρους ανταγωνισμού. Το αποτελεσματικό κόστος είναι το ελάχιστο κόστος που θα είχε ο φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας για τη λειτουργία του εξαιρουμένων τυχόν μη αποδοτικών τρόπων λειτουργίας.
Κατά τον υπολογισμό του καθαρού κόστους συνεκτιμώνται τα έσοδα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας από την παροχή των καθολικών υπηρεσιών καθώς και των έσοδα από μη καθολικές υπηρεσίες που προέρχονται από τα σημεία που υποχρεούται να έχει από την νομοθεσία για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας.
Αιτιολόγηση:
Η προσθήκη της διάταξης είναι αναγκαία για να καθοριστεί επακριβώς η έννοια του αποτελεσματικού κόστους παροχής υπηρεσιών καθολικής υπηρεσίας. Η Οδηγία 2008/6/ΕΚ αναφέρεται στην αποτελεσματική λειτουργία του ΦΠΚΥ καθώς και στην εφαρμογή του αποτελεσματικού κόστους για τον προσδιορισμό του καθαρού κόστους της παροχής καθολικής υπηρεσίας στα σημεία 15 και 29 του Προοιμίου, στο 2ο εδάφιο της παραγρ. 14 του Άρθρου 1 και Μέρος Β του Παραρτήματος 1. Συνεπώς ο παρών νόμος οφείλει να ορίσει ξεκάθαρα τον ορισμό του αποτελεσματικού κόστος του ΦΠΚΥ καθώς και τη μεθοδολογία προσδιορισμού του.
Επίσης, παραδείγματα μη αποδοτικών τρόπων λειτουργίας είναι ενδεικτικά τυχόν υπεράριθμο προσωπικό, τυχούσες μισθολογικές αμοιβές υψηλότερες των συλλογικών συμβάσεων της ΓΣΣΕ καθώς και τυχόν πρόσθετα κόστη τα οποία έχει που δεν αφορούν τις υποχρεώσεις του ως φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, όπως για παράδειγμα κόστη διοικητικών υπηρεσιών, διοίκησης και εν γένει κεντρικών υπηρεσιών που δεν έχουν σχέση με τη λειτουργία του έργου της διακίνησης των ταχυδρομικών αντικειμένων.
Προτεινόμενη τροποποίηση υπάρχοντος κειμένου:
Κατά τον υπολογισμό του καθαρού κόστους συνεκτιμώνται όλα τα άλλα σχετικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων ενδεχόμενων άυλων οφελών και οφελών της αγοράς που αποκομίζει φορέας παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και οποιασδήποτε μορφής άμεσων ή έμμεσων επιδοτήσεων από το Κράτος, στον οποίο έχει ανατεθεί η παροχή καθολικής υπηρεσίας καθώς και το δικαίωμα για εύλογα κέρδη και τα κίνητρα της αποτελεσματικότητας σε σχέση με το κόστος.
Αιτιολόγηση:
Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να ορισθεί συγκεκριμένα ότι όλες οι επιδοτήσεις που λαμβάνει ο ΦΠΚΥ σε οποιαδήποτε μορφή, συμπεριλαμβανομένου και της εξαίρεσης από τον ΦΠΑ για τις καθολικές υπηρεσίες, θα λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό ου καθαρού κόστους.
Προτεινόμενη προσθήκη νέου κειμένου:
Για τον υπολογισμό του αποτελεσματικού κόστους του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας σχετικά με την παροχή των υπηρεσιών καθολικής υπηρεσίας η ΕΕΤΤ δύναται να χρησιμοποιεί επιπλέον και οικονομοτεχνικά μοντέλα ή/και άλλα διεθνώς εφαρμοσμένα μοντέλα, προσαρμοσμένα για την περίπτωση του συγκεκριμένου φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας. Κατά τον υπολογισμό του καθαρού κόστους της καθολικής υπηρεσίας θα εξαιρούνται τυχόν έξοδα που δεν ανταποκρίνεται στο αποτελεσματικό (αποδοτικό – efficient) κόστος λειτουργίας της καθολικής υπηρεσίας, Τυχόν αποκλίσεις του κόστους που θα προκύπτει από τα εν λόγω μοντέλα σε σχέση με το κόστος που θα προκύπτει από τα σχετικά κοστολογικά συστήματα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας θα αιτιολογούνται από αυτόν και όπου η αιτιολόγηση κριθεί από την ΕΕΤΤ ως μη ικανοποιητική, τότε ως αποτελεσματικό κόστος του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας θα χρησιμοποιείται το κόστος του μοντέλου ή θα χρησιμοποιείται ένα κόστος που θα κυμαίνεται μεταξύ του κόστους του μοντέλου και του αντίστοιχου κόστους από τα κοστολογικά συστήματα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης της ΕΕΤΤ.
Αιτιολόγηση:
Η προσθήκη της διάταξης είναι αναγκαία ώστε να καθοριστεί η δυνατότητα της ΕΕΤΤ να προσδιορίζει το καθαρό αποτελεσματικό κόστος βάσει οικονομοτεχνικών ή/και άλλων μοντέλων που εφαρμόζονται διεθνώς ή/και στην Ελλάδα στην περίπτωση των ταχυδρομείων ή/και των τηλεπικοινωνιών.
Μέρος Γ΄: Κάλυψη του καθαρού κόστους των υποχρεώσεων καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας
Προτεινόμενη προσθήκη νέου κειμένου:
Ο τυχόν επιμερισμός στους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας αφορά μόνο τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών και τις υπηρεσίες /έσοδα αυτών που λειτουργούν στο πλαίσιο της ειδικής άδειας για παροχή καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών και μόνο, ενώ θα εξαιρούνται πλήρως του μηχανισμού αποζημίωσης οι υπηρεσίες και που άπτονται οι υπηρεσίες και τα έσοδα αυτών που αφορούν το πλαίσιο των Γενικών Αδειών. Στην περίπτωση επιμερισμού τυχόν αποζημίωσης από τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, αυτή δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,5% των συγκεκριμένων εσόδων τους που υπάγονται στο πλαίσιο της ειδικής άδειας τους από την παροχή καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Αιτιολογία:
Η προσθήκη είναι αναγκαία για να ορισθεί ξεκάθαρα η βάση του επιμερισμού , ήτοι τα έσοδα από παροχή καθολικών υπηρεσιών, καθώς και να ορισθεί ένα ανώτατο όριο (πλαφόν) που θα επιβαρύνει τους ανταγωνιστές του ΦΠΚΥ, ώστε από τη μια ο επιμερισμός της αποζημίωσης να μην λειτουργεί ως αντικίνητρο για την είσοδο νεοεισερχόμενων και από την άλλη να μην δυσχεραίνει η επιβίωσή τους στην αγορά. Άλλως δεν θα υπάρξει ανταγωνισμός και θα διαιωνιστεί το μονοπώλιο με ότι αυτό συνεπάγεται για το εύρος και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στο κοινό.
Γενικό Σχόλιο:
– Πέρα από τα κάτωθι σχόλια, ισχύουν και τα θέματα που θίγονται στην από 29/10/10 επιστολή της ACS προς τον Υφυπουργό Υποδομών με τίτλο «Σχέδιο νόμου για τη μεταφορά της Οδηγίας 2008/6/ΕΚ στην ελληνική νομοθεσία – Προϋποθέσεις και όροι για τη διασφάλιση ενός πλήρως απελευθερωμένου και υγιούς ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην αγορά Ταχυδρομικών Υπηρεσιών στην Ελλάδα», αριθμ. Πρωτ. Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 2246/1-11-2010, & αριθμ. Πρωτ. Γ. Γ. Επικοινωνιών 2687/1-11-2010.
Γενικό Σχόλιο:
– Πέρα από τα κάτωθι σχόλια, ισχύουν και τα θέματα που θίγονται στην από 29/10/10 επιστολή της ACS AEE προς τον Υφυπουργό Υποδομών με τίτλο «Σχέδιο νόμου για τη μεταφορά της Οδηγίας 2008/6/ΕΚ στην ελληνική νομοθεσία – Προϋποθέσεις και όροι για τη διασφάλιση ενός πλήρως απελευθερωμένου και υγιούς ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην αγορά Ταχυδρομικών Υπηρεσιών στην Ελλάδα», αριθμ. Πρωτ. Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 2246/1-11-2010, & αριθμ. Πρωτ. Γ. Γ. Επικοινωνιών 2687/1-11-2010.
Στους σκοπούς του υπό κατάρτιση Νομοσχεδίου, πρέπει να συμπεριληφθούν και οι minimum –maximum ποινές ή ρήτρες που θα αφορούν τόσο την πλημμελή ή μη ποιοτική παραγωγή Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, από τους παρόχους.
Είτε γιατί οι τελευταίοι δεν μπορούν, είτε γιατί δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμορφωθούν προς τα προβλεπόμενα από την Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία.
Ποινές ή ρήτρες που, όταν εφεσιβάλλονται από τον καταγγελλόμενο πάροχο, θα κρίνονται και από θεσμοθετημένο Διοικητικό Όργανο.
Οι ανεξάρτητες αρχές ( ΕΕΤΤ – Επιτροπή Ανταγωνισμού ), πρέπει να διαφυλάξουν το ρυθμιστικό και συμβουλευτικό τους ( προς τις δραστηριοποιούμενες Εταιρείες ) χαρακτήρα και να μην εκφυλιστούν σε μπαμπούλες που χωρίς περιορισμούς και κανόνες και δεύτερη ( από άλλο Όργανο ) κρίση , αποφασίζουν και διατάσσουν, υπέρ ή εναντίον των συμφερόντων οποιουδήποτε από τους εμπλεκομένους στα ζητήματα που κάθε φορά προκύπτουν.
Αναφέρομαι στην παράγραφο 2 και θεωρώ ότι η εξαίρεση πρέπει να αφορά και την Ελληνική Αστυνομία, την ΕΥΠ, την Πυροσβαστική Υπηρεσία και το Λιμενικό Σώμα.
Στον νόμο αυτό δεν ορίζονται οι υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Ενδιαφέροντος (π.χ πληρωμή συντάξεων σε απομακρυσμένες περιοχές, ταχυδρομικές επιταγές, υπηρεσίες Ταχυδρομικού Ταμειευτηρίου κλπ)και δεν προβλέπεται μηχανισμός αποζημίωσης του φορέα καθολικής υπηρεσίας για τις υπηρεσίες αυτές. Οι υπηρεσίες αυτές δεν ανήκουν στις καθολικές υπηρεσίες.
Είναι γνωστό ότι οι υπηρεσίες αυτές ζημιώνουν σήμερα τον ΕΛΤΑ και η ζημία καλύπτεται από την εκμετάλευση του αποκλειστικού τομέα. Με την απελευθέρωση των Ταχυδρομικών υπηρεσιών δεν θα υπάρχει αποκλειστικός τομέας και συνεπώς δεν θα χρηματοδοτούνται οι υπηρεσίες αυτές.
Το αποτέλεσμα θα είναι ο ΕΛΤΑ να αναστείλει τις ζημιογόνες δραστηριότητες (διανομή συντάξεων, οικονομικές συναλλαγές στις απομακρυσμένες περιοχές) και να κλείσει τα περισσότερα Ταχυδρομικά Γραφεία της επαρχίας και των νησιών. Για την καθολική υπηρεσία δεν απαιτείται η ύπαρξη Ταχ Γραφείων αλλά η απλή συνεργασία, για αποκλειστικά ταχυδρομικές υπηρεσίες, με τοπικά πρακτορεία.
Υποθέτω ότι έχει ληφθεί υπόψη η παράμετρος αυτή και αποτελεί πολιτική απόφαση η αναστολή αυτής της δραστηριότητας.
Και τα Σώματα Ασφαλείας; Αυτά δεν έχουν δικά τους δίκτυα; Αν ναι, θα πρέπει να εφαρμοσθεί ο ίδιος κανόνας, όπως και στις Ένοπλες Δυνάμεις
Μπράβο, συνεχίστε και πιο γρήγορα από το 2013 εάν είναι εφικτό !!!