Τα κόμιστρα για τις διενεργούμενες με Φ.Δ.Χ. μεταφορές διαμορφώνονται ελεύθερα, μετά από συμφωνία του φορτωτή και του μεταφορέα. Κατ΄ εξαίρεση, στις περιπτώσεις μεταφοράς πετρελαιοειδών, το κόμιστρο δύναται να καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλιας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 11 Κόμιστρα"
#1 Σχόλιο Από ΧΑΤΖΗΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ Στις 23 Απρίλιος, 2010 @ 10:42
ΧΑΙΡΕΤΑΙ. ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΚΟΜΙΣΤΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΗ ΕΝΑ ΠΛΑΦΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ Η ΝΑ ΥΠΑΡΧΗ ΤΟ ΤΟΝΟΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ. ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΕΑ.ΓΙΑΤΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΝΗ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΑΓΩΓΕΑ-ΕΙΣΑΓΩΓΕΑ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΤΟ ΚΟΣΤΟΛΟΓΕΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΙΩΝΤΩΝ ΤΟΥ ΑΛΑ ΚΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΙ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ
#2 Σχόλιο Από Μανος Χριστος. Στις 25 Απρίλιος, 2010 @ 05:00
ΓΕΙΑ ΣΑΣ.ΤΑ ΚΟΜΙΣΤΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ?.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ Ο ΦΟΡΤΩΤΗΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΤΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ.
#3 Σχόλιο Από ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Στις 26 Απρίλιος, 2010 @ 07:04
ΘΕΜΑ ΚΟΜΙΣΤΡΟΝ ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΟΤΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΕΣ(99%)ΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΗ Ο ΝΟΜΟΣ!!ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ,ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΒΥΤΙΟΦΟΡΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
#4 Σχόλιο Από STAROYK Στις 26 Απρίλιος, 2010 @ 23:26
Μεμονωμένοι μεταφορείς πρεπει οργανωθούμε και να παρέχουμε γρηγορότερες,καλύτερες και οικονομικότερες υπηρεσίες παρακάμπτοντας (ενδιάμεσους και διαμεταφορείς) για να μας μένει το
κόμιστρο και να μη περνούμε μέρος αυτού ?!?!?!
Το μεταφορικό έργο ανήκει στους μεταφορείς .-
#5 Σχόλιο Από Σωματειο «Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ» Στις 29 Απρίλιος, 2010 @ 08:59
Ειδικά για τα κόμιστρα για τις ειδικές μεταφορές πετρελαιοειδών προϊόντων θεωρούμε ότι πρέπει να εξακολουθήσει ο καθορισμός τους με Διυπουργική Απόφαση προς διασφάλιση του Γενικού Δημόσιου Συμφέροντος, της προστασίας των καταναλωτών και της ακώλυτης παροχής μεταφορικών υπηρεσιών στον συγκεκριμένο τομέα που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στην Χώρα μας. Ο καθορισμός από την Διοίκηση ανωτάτων και κατωτάτων ορίων κομίστρων των εθνικών οδικών μεταφορών για σοβαρούς λόγους προστασίας του Δημοσίου Συμφέροντος, δεν είναι αντίθετος στο Κοινοτικό Δίκαιο Ανταγωνισμού καθότι τα άρθρα 3 στοιχεία εε και ζζ, 5, 85, 86 και 90 της Συνθήκης δεν εμποδίζουν ένα Κράτος – Μέλος να ορίζει με ρυθμίσεις τα κό-μιστρα των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων, αρκεί η Διοίκηση να μην εγκαταλείπει την εξουσία της περί καθορισμού των κομίστρων σε ιδιώτες – επιχειρηματίες, αλλά να λαμβάνει αποφάσεις αφού λάβει υπόψιν τις προτάσεις και εισηγήσεις τους αλλά και τις σχετικές παρατηρήσεις άλλων Δημοσίων και Ιδιωτικών οργάνων.
Εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αντίστοιχες ρυθμίσεις περί κομίστρων περιέχονται στα εθνικά δίκαια και άλλων Κρατών – Μελών (Γερμανία και Ιταλία) και έχουν κριθεί απολύτως σύννομες από τα Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Κοινότητος (ΔΕΚ C-38/97 Librandi Συλλογή της Νομολογίας του Δικαστηρίου 1998 Ι-05955 ΔΕΚ C-96/94 Centro Servizi Spediporto Συλλογή 1995 1-02883, ΔΕΚ C-185/91 Reiff Συλλογή 1993 Ι-05801 και ΔΕΚ C-185/ 91 Bundesanstalt fuer den Gueterfernverkehr – Gebrueter Reiff GMBH KG).
#6 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΠΕΤΡΑΚΑΚΙΣ Στις 29 Απρίλιος, 2010 @ 11:40
Τα κόμιστρα ………. Κατ’ εξαίρεση, στις περιπτώσεις μεταφοράς πετρελαιοειδών, το κόμιστρο δύναται να καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
προτεινόμενη αναδιατύπωση
Τα κόμιστρα ………. Κατ’ εξαίρεση, στις περιπτώσεις μεταφοράς επικινδύνων εμπορευμάτων, το κόμιστρο δύναται να καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
#7 Σχόλιο Από Λιόντος Νίκος Στις 2 Μάιος, 2010 @ 17:04
Να υπαρχει κατωτερο κομιστρο για να προφυλαχθει απο εξευτελισμο το επαγγελμα και βεβαια να γινουν οι μεταφορες ασφαλης
#8 Σχόλιο Από ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ Στις 2 Μάιος, 2010 @ 18:46
Τα κόμιστρα θα πρέπει να είναι ελέυθερα, δηλαδή να συμφωνούνται μεταξύ φορτωτή και μεταφορέα, όπως συμβαίνει σε όλες τις ελεύθερες οικονομίες.Στην Ελλάδα για τα οχήματα κοινού φόρτου υπάρχουν τα λεγόμενα αμφιοριακά κόμιστρα, τα οποία, σχεδόν ποτέ δεν εφαρμόζονται, παρά μόνο στις μεταφορές , που πραγματοποιούνται για λογαριασμό του δημοσίου, ή Οργανισμών ,που εποπετεύονται από αυτό.Επομένως η ύπαρξή τους έχει ελάχιστη αξία. Εκεί, όμως που εφαρμόζονται είναι στις μεταφορές υγρών καυσίμων, όπου το κράτος εγγυάται τα κόμιστρα και την λεγόμενη »σημαία». Απαιτείται η άμεση κατάργηση της διαδικασίας αυτής, καθώς η απελευθέρωση των κομίστρων στα καύσιμμα θα μειώσει το μεταφορικό κόστος και επομένως την τελική τιμή των καυσίμων στον καταναλωτή.
Επιπλέον, η ενιαοποίηση των αδειών ΦΔΧ θα επιτρέψει πολλά φορτηγά κοινού φόρτου, τα οποία σήμερα υποαπασχολούνται, να μετατραπούν σε βυτιοφόρα, με άμεσο όφελος για τους ιδοκτήτες τους αλλά και για το καταναλωτικό κοινό, αφού ο ανταγωνισμός θα ρίξει τις τιμές των κομίστρων στα καύσιμα, που σήμερα είναι υψηλές.
#9 Σχόλιο Από Τοπακας Ιωαννης Στις 3 Μάιος, 2010 @ 07:11
ΤΑ ΚΟΜΙΣΤΡΑ ΗΔΗ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.ΟΙ ΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΣΤΗ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ. ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΦΟΡΤΗΓΑ, Η ΦΟΡΤΗΓΑ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΛΟΓΟ ΜΙΚΡΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΦΟΡΤΗΓΑ. ΕΤΣΙ ΟΙ ΝΟΜΙΜΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΑΘΕΜΙΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΟΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΝΘΗΚΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΛΛΩΝ ΜΕΣΑΖΟΝΤΩΝ-ΜΕΣΙΤΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟ ΚΟΜΙΣΤΡΟ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ Ο ΜΕΤΑΦΟΡΕΑΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ..ΕΤΣΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΙ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΛΟΓΩ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΜΕΣΑΖΟΝΤΩΝ
ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ «ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ» Η ΑΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΑΠΟ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ Η ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΥΓΙΟΥΣ ΑΝΤΑΓΟΝΙΣΜΟΥ
#10 Σχόλιο Από Θεοφανιδης Κωστας, προεδρος ΠΣΣΑΜΕΕ (Πανελληνιος Συλλογος Συμβουλων Ασφαλους Μεταφορας Επικινδυνων Εμπορευματων Στις 3 Μάιος, 2010 @ 16:29
Αρθρο 9 Κομιστρα
Στην εξαιρεση να υπαρχει δυνατοτητα κατά την κριση της Επιτροπης Οδικων Μεταφορων να περιληφθουν και καποιες άλλες κατηγοριες Επικινδυνων Εμπορευματων . Ο καθορισμος των ελαχιστων κομιστρων στα καυσιμα εχει λογικη για να αποτραπουν παραβατικες συμπεριφορες (κλοπη, λαθρεμπορια, ποιοτικη αλλοιωση, κλπ) προς τις οποιες θα ωθηθουν ορισμενοι μεταφορεις πιεζομενοι από τον ανταγωνισμο κοστους για να καλυψουν εμμεσως το κοστος τους, η συμπεριφορες κακης συντηρησης και αρνητικης επιπτωσης στην Οδικη Ασφαλεια η Δημοσια Υγεια με εμπλοκη σε ατυχηματα οχηματων με φορτια μεγαλης επικινδυνοτητας.
Τα ελαχιστα κομιστρα θα υπολογιζονται για ιδανικες συνθηκες αξιοποιησης του χρονου και της χωρητικοτητας του οχηματος, ώστε να είναι μεν μικροτερες των πραγματικων κοστολογιων αλλα να αποτελουν ελαχιστο κατωφλι και εμποδιο σε αθεμιτο ανταγωνισμο.
Προτεινεται επισης η διατηρηση μονο της μιας «σημαιας» ημερησιως και καταργηση της δευτερης, για μειωση του κοστους μεταφορας, η εναλλακτικα ο επανασχεδιασμος της φορμουλας καθορισμου των ελαχιστων κομιστρων.