- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - http://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 26 Αναμεταδότες-Επαναλήπτες-Ραδιοφάροι

1. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του ραδιοερασιτεχνισμού και της διευκόλυνσης των ραδιοερασιτεχνικών επικοινωνιών επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου, εκδίδονται από τις ΑΠΥ ειδικές άδειες «κατηγορίας 1» αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων σε ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους έπειτα από ελέγχους ηλεκτρομαγνητικής εναρμόνισης που πραγματοποιούνται από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ.

2. Για την έκδοση ειδικής άδειας «κατηγορίας 1» αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων, υποβάλλεται αίτηση στην ΑΠΥ. Υπόδειγμα της αίτησης αναρτάται στον ιστοχώρο του ΥΥΜΔ με μέριμνα της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΥΜΔ. Η αίτηση υπογράφεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου ή από φυσικό πρόσωπο που νομίμως έχει εξουσιοδοτηθεί ειδικά για τον σκοπό αυτό (εφεξής «υπεύθυνος του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου»). Η αίτηση συνοδεύεται από φάκελο που περιλαμβάνει:

2.1. Υπεύθυνη δήλωση (του άρθρου 8 του ν.1599/1986) του υπεύθυνου του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου με την οποία αποδέχεται κάθε ευθύνη για την σύννομη εγκατάσταση και καλή λειτουργία του σταθμού.
2.2. Υπεύθυνη δήλωση (του άρθρου 8 του ν.1599/1986) του υπεύθυνου του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου, στην οποία δηλώνεται ότι έχουν εξασφαλισθεί όλες οι απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις που προβλέπονται από την νομοθεσία.
2.3. Τοπογραφικό σκαρίφημα ή χάρτη της ευρύτερης περιοχής εγκατάστασης του σταθμού ή φωτογραφίες της τοποθεσίας εγκατάστασης.
2.4. Άδεια του ιδιοκτήτη του χώρου ο οποίος επιτρέπει την εγκατάσταση του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου συμπεριλαμβανομένης και της κεραίας.
2.5. Τεχνικό παράρτημα στο οποίο περιέχονται σχέδιο συντήρησης του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου και προβλεπόμενα έγγραφα που αφορούν την συμμόρφωση του σταθμού ως σταθερής εγκατάστασης, προς τις ισχύουσες διατάξεις για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα.
2.6. Προβλεπόμενο παράβολο.
2.7. Το ισχύον καταστατικό εφόσον πρόκειται για ραδιοερασιτεχνικό σύλλογο.

3. Η ΑΠΥ μετά τον έλεγχο πληρότητας των δικαιολογητικών και των τεχνικών και λοιπών στοιχείων των αιτήσεων, αποστέλλει αντίγραφο της αίτησης (χωρίς τον φάκελο) στην κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ η οποία προβαίνει σε ελέγχους ηλεκτρομαγνητικής εναρμόνισης των σταθμών σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και λοιπές συναρμόδιες υπηρεσίες. Στη συνέχεια και μετά την επιτυχή εναρμόνιση η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει την ΑΠΥ η οποία προβαίνει στην έκδοση της ειδικής άδειας.

4. Σε περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο δεν εναρμονίζονται συγκεκριμένοι αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι, η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους και τους ζητά να υποβάλλουν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος κοινή νέα πρόταση που θα επιλύει το πρόβλημα. Οι υπό διένεξη αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι δεν αδειοδοτούνται από τις ΑΠΥ μέχρι την οριστική επίλυση της διένεξης.

5. Απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία οποιουδήποτε αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου για τον οποίο δεν έχει εκδοθεί ειδική άδεια.

6. Σε περιπτώσεις πρόκλησης επιβλαβών παρεμβολών ο υπεύθυνος του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου άρει άμεσα κάθε δυσλειτουργία ή προβαίνει σε διακοπή λειτουργίας του και ενημερώνει την ΕΕΤΤ και την ΑΠΥ.

7. Τον Δεκέμβριο εκάστου έτους οι ΑΠΥ αποστέλουν στην κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ αντίγραφα των ειδικών αδειών αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων προκειμένου να εκδοθεί το επόμενο έτος, ο ετήσιος συγκεντρωτικός πίνακας.

8. Όταν αριθμός σταθμών λειτουργούν ταυτόχρονα σε κοινό κύκλωμα είτε ως σταθμοί αναμετάδοσης ή εν παραλλήλω ή σε διαφορετικές συχνότητες, κάθε σταθμός πρέπει να εκπέμπει το δικό του χαρακτηριστικό κλήσεως ή αυτό που χαρακτηρίζει όλους τους σχετικούς σταθμούς.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 26 Αναμεταδότες-Επαναλήπτες-Ραδιοφάροι"

#1 Σχόλιο Από sv8ajn Στις 16 Μάιος, 2011 @ 21:09

1.Δεν αναφερει τι θα ισχυσει για τους σταθμους που χρησιμοποιουν και ψηφιακα προγραμματα οπως το APRS η ECHOLINK.Θα μπορουσε να ειναι δυνατη η χρηση αναμεταδοτων-επαναληπτων μικρης ισχυος εως 500 mw.
2.Απομακρυσμενοι (και μεμονωμενοι) απο το κεντρο ραδιοερασιτεχνες χωρις προσβαση σε κεντρικους αναμεταδοτες-επαναληπτες θα μπορουσαν επισης να λειτουργουν αναμεταδοτες η επαναληπτες μικρης ισχυος.
Με την ευκαιρια να σας υπενθυμισω οτι εδω και 2 χρονια στα παραλια της ραδιοχωρας ΤΑ λειτουργει επαναληπτης R7 (νομιμος;)με τον ιδιο υποτονο 88,5 του R7 της Αθηνας με αποτελεσμα να μην ακουγεται η Αθηνα.

#2 Σχόλιο Από Γιάννης Μακρής Στις 17 Μάιος, 2011 @ 14:34

Θα συμφωνήσω με τον SV8AJN.

Σε Δημους (μετά Καλλικράτη) στους οποιους αποδεδειγμένα ΔΕΝ λειτουργεί αναμεταδότης-επαναλήπτης, που ανήκουν σε απομακρυσμένες περιοχές και ΔΕΝ καλύπτονται απο αναμεταδότες Συλλόγων,

Ισως να μπορουσε να επιτευθεί η καλύτερη αξιοποίηση του Ρ/Ε φάσματος σε τέτοιες περιοχές, με την δυνατότητα μεμονωμένων ρ/ε να αξιώσουν την αδειοδότηση συζευκτη VHF-UHF ή και μικρής ισχύος αδειοδοτημένου επαναλήπτη UHF.

Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε την χρήση ελάχιστης ισχύος για την επαφή.

Η αδειοδότηση θα μπορουσε να γίνει με μονογράμματο διακριτικό ή με προσθήκη κατάληξης /R επι του διακριτικου του αιτώντα και να οριστεί υπευθυνος του διαζευκτη (Link) ο αιτών την αδειοδότηση.

η αιτηση και ο ελεγχος θα ανετίθετο στην οικία ΑΠΥ ή και στην ΕΕΤΤ.

Μεγιστο υψός κεραίας 4μ, εγκατάσταση σε δοθείσα μέγιστη υψόμετρική διαφορά απο την περιοχή εξυπηρέτησης και με μέγιστη ισχύ 10W θα διεσφάλιζε την προστασία των λοιπών χρηστών απο τυχουσες παρεμβολές, ενω η προαπαιτουμενη υποχρεωτική ενεργειακή αυτονομία θα μπορουσε να κάνει την εγκατάσταση πολύτιμο εργαλείο στην παροχή τηλεπικοινωνιών σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.

#3 Σχόλιο Από SW1KWA Στις 17 Μάιος, 2011 @ 18:37

Πρέπει στους επαναλήπτες – αναμεταδότες λαμβάνουν άδεια, να χορηγείται και ορισμένη προθεσμία για την εγκατάστασή τους μέχρι 6 μήνες. Πολλοί επαναλήπτες λαμβάνουν άδεια και δεν εγκαθίστανται ποτέ. Αποτέλεσμα αυτού είναι κάποιοι να καταλαμβάνουν – ιδιοποιούνται τις συχνότητες, χωρίς να έχουν την δυνατότητα εγκατάστασης εξοπλισμού. Αποτέλεσμα τοπικοί κυρίως σύλλογοι να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν. Μεγάλο είναι και το πρόβλημα με τα DIGIPEATER, όπου υπάρχει πλήθος εγκεκριμένων,αλλά λειτουργεί ένα μέρος αυτών. Το δίκτυο λειτουργεί πολύ καλά στην Βόρεια Ελλάδα, καλά στην Θεσσαλία, Ήπειρο, δραματικά στην Αττική, στην Πελοπόννησο προσπαθεί να επιβιώσει στην εντατική και στα νησιά και ιδίως στην Κρήτη δεν έχουν ανακαλύψει αυτή την τεχνολογία. Στον εγκεκριμένο πίνακα τα DIGIPEATER καταλαμβάνουν το 120% της επικράτειας.

#4 Σχόλιο Από SW1QEY Στις 17 Μάιος, 2011 @ 23:25

> Στην παράγραφο 5.
«Απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία οποιουδήποτε αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου για τον οποίο δεν έχει εκδοθεί ειδική άδεια.»
_______________________________________
Θα ήθελα να γνωρίζω όταν ένας αναμεταδότης ή επαναλήπτης ή …, δεν έχει εκδοθεί ειδική άδεια, τι κυρώσεις υπάρχουν, υπάρχει αυτόματη διαδικασία ελέχγου & κυρώσεων στον υπεύθυνο του αναμεταδότη-επαναλήπτη;

Παρακαλώ πολύ να γίνει σχετική διευκρίνηση.

#5 Σχόλιο Από Μιχάλης Κτενάς SV8GKE Στις 18 Μάιος, 2011 @ 13:10

Σε αυτό το άρθρο θα πρέπει να εξαιρεθούν οι ραδιοφάροι από την διαδικασία αδειοδότησης μόνο από τους συλλόγους.Είναι και αυτό μια παγκόσμια πρωτιά που θα έχουμε.Σε όλες τις χώρες επιτρέπεται σε μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες να έχουν στην κατοχή τους ραδιοφάρους αδειοδοτημένους. Κάνοντας μια σχετική έρευνα στο διαδίκτυο στις λίστες των ραδιοφάρων θα δείτε ότι σχεδόν στο 100% είναι μεμονωμένων ρ/ε.
Ο 1579 προέβλεπε εκχώρηση διακριτικών σε μεμονωμένος ρ/ε που ασχολούνται με την μελέτη της διάδοσης.
Είναι λάθος να μπαίνουν οι ραδιοφάροι στο ίδιο καθεστώς αδειοδότησης με τους επαναλήπτες-αναμεταδότες.
Ο ραδιοφάρος είναι ένα «εργαλείο» μελέτης της διάδοσης,μας βοηθάει όλους να δούμε πότε είναι εφικτή η επικοινωνία με μακρινούς σταθμούς. Επίσης επειδή είναι 24ωρη η λειτουργία του βοηθάει στην αποτύπωση μελετών για τα διάφορα είδη διάδοσης(TEP,TROPO,Es κλπ) χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να υπάρχει ενεργός σταθμός εκείνη την στιγμή.

Ένας ραδιοφάρος λοιπόν τοποθετημένος στην Ελλάδα είναι περισσότερο χρήσιμος σε σταθμούς του εξωτερικού και αντίστοιχα οι του εξωτερικού σε εμάς.
Γιαυτό λοιπόν τον λόγο η πλειοψηφία των ρ/ε συλλόγων δεν θα προβεί ποτέ στην τοποθέτηση ραδιοφάρου που εξυπηρετεί όλους τους άλλους εκτός από τα μέλη τους,δεδομένου ότι και το κόστος προμήθειας-συντήρησης είναι μεγάλο, θα πάνε και πάλι στην λύση αναμεταδότη-επαναλήπτη.

Η πρόταση μου λοιπόν είναι να έχουν το δικαίωμα αδειοδότησης ραδιοφάρων εκτός των συλλόγων και μεμονωμένοι ραδιοερασιτέχνες όπως συμβαίνει στην παγκόσμια ρ/ε κοινότητα.

Ευχαριστώ.

#6 Σχόλιο Από Δημητριος Παλλης SW1JGW Στις 18 Μάιος, 2011 @ 15:14

Συμφωνω απολυτως με τον προλαλησαντα, αν η εγκατασταση ραδιοφαρων γινει αποκλειστικη αρμοδιοτητα των συλλογων τοτε δυστυχως δεν θα υπαρχουν ραδιοφαροι.
δυστυχως τα σωματεια προσανατολιζονται κυριως στην εγκατασταση επαναληπτων γιατι αυτο ζηταει η πληοψηφεια των μελων.
ετσι λοιπον η εγκατασταση των ραδιοφαρων επαφιεται στην προσφορα μεμονομενων ραδιοερασιτεχνων. Δεν πρεπει λοιπον να τους κοψουμε την δυνατοτητα γιατι τοτε η χωρα μας απο αυτη την αποψη θα ειναι μια μαυρη περιοχη για τους υπολοιπους ευρωπαιους οπως ειναι πχ η ερημος σαχαρα…

#7 Σχόλιο Από Γιάννης SV2CPH Στις 18 Μάιος, 2011 @ 15:57

1. Στην αγορά μέρος μηχανημάτων HF είναι πάνω απο 100W, ή πάνω απο 50W VHF/UHF ας ληφθεί υπόψη στην ισχύ λειτουργίας των σταθμών. Αν η ισχύς είναι κρίσιμο σημείο για την πολιτεία να μεριμνήσει για την έγκριση καταλλήλων μηχανημάτων.
2. Υποχρεωτική ένταξη όλων των ραδιοερατεχνών στα ΠΣΕΑ (είναι η ουσιαστική σύνδεση με την κοινωνία).
3. Καλύτερος έλεγχος ραδιο-συχνοτήτων με συνεργασία ΕΕΤΤ με ραδιο-ερασιτεχνικούς συλλόγους (ή με οποιαδήποτε αλλη υπηρεσία ελέγχου ραδιοφάσματος).

#8 Σχόλιο Από Κωνσταντίνος SV1DPI Στις 18 Μάιος, 2011 @ 17:58

Γνώμη μου ότι η τοποθέτηση ραδιοφάρων (beacons) πρέπει να επιτρέπεται και σε μεμονωμένα πρόσωπα κι όχι μόνο σε συλλόγους. Τα beacons είναι το χρησιμότερο εργαλείο μελέτης της διάδοσης και πρέπει να ενθαρρύνεται η τοποθέτησή τους κι όχι να περιορίζεται.

#9 Σχόλιο Από Νικος ΚΑΡΚΑΒΕΛΙΑΣ SV3BSF Στις 18 Μάιος, 2011 @ 21:49

1.Γιατι πρεπει να ειμαστε μελη ενος συλλογου ωστε να μπορουμε να κανουμε κατι?(κατασκευη – συντηρηση ενος ραδιοφαρου , επαναληπτη, ψηφιακου σταθμου κλπ).? Κατι τετοιο μας γυριζει πισω σε παλιες πρακτικες που για να γινεις ραδιοερασιτεχνης επρεπε να εισαι μελος καποιου συγκεκριμενου συλλογου .
2.Οι ραδιοφαροι ειναι ενα σημαντικο εργαλειο για την διαδωση των ραδιοσυχνοτητων και την μελετη τους .
3. Καλύτερη αξιοποίηση του φάσματος ραδιοσυχνοτητων απο την ΕΕΤΤ ωστε να σταματησει αυτο το προβλημα με την αλογιστη τοποθετηση αναμεταδοτων οι οποιοι επικαλυπτει ο ενας τον αλλο , μονο και μονο για να σηματοδοτει την υπαρξη και του αναλογου συλλογου που τον τοποθετησε.
Και το συμαντικοτερο ολων .Δεν τους χρησιμοποιει κανενας μετα απο λιγο καιρο .

#10 Σχόλιο Από Δημητρης – sv4nwd Στις 18 Μάιος, 2011 @ 22:03

Αποψη μου ειναι να επιτρεπεται η εγκατασταση και λειτουργία ραδιοφάρου απο μεμονομενο ραδιοερασιτέχνη, που ετσι και αλλιως γινεται με δικά του έξοδα , εστω και κατω απο συγκεκριμενες προυποθεσεις (ισχύς,συχνότητα εκπομπής κλπ) μεσω μιας τυπικής άδειας,γιατι οντως ειναι ενα εργαλείο μελέτης τις διάδοσης.

#11 Σχόλιο Από Κώστας Στις 19 Μάιος, 2011 @ 10:50

Η πλειονότητα των ραδιοφάρων εγκαθίστανται, χρηματοδοτούνται και συντηρούνται από μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες με μοναδικό σκοπό τον έλεγχο της διάδοσης και την εξυπηρέτηση των ξένων – κατά κύριο λόγο – ραδιοερασιτεχνών. Αν την λειτουργία αυτήν την αναλάβουν οι σύλλογοι, απλά δεν θα υπάρξουν ραδιοφάροι στην Ελλάδα διότι ο κεντρικός σκοπός των συλλόγων δεν είναι η εξυπηρέτηση των ξένων ραδιοερασιτεχνών αλλά η εξυπηρέτηση των μελών τους. Είναι μάλλον ατυχές το να νομίζουμε ότι τα ελάχιστα χρήματα που διαθέτουν οι σύλλογοι, θα τα δαπανήσουν σε κάτι που εξυπηρετεί τους ξένους και όχι τα μέλη τους.
Αν κάποιος ιδιώτης θέλει να αναλάβει να λειτουργεί έναν ραδιοφάρο μέσα σε ένα πλαίσιο μη-αυθαιρεσίας (αίτηση-αιτιολογία-ειδική άδεια-συγκεκριμένη συχνότητα-συγκεκριμένες προδιέγραφες κλπ) γιατί να μην μπορεί να το κάνει?

#12 Σχόλιο Από Πναγιώτης Νταντής – SV1GRN Στις 22 Μάιος, 2011 @ 16:49

Για τις άδειες λειτουργίας ραδιοφάρων, συμφωνώ με τους συναδέλφους και προτείνω να χορηγούνται και σε ραδιοερασιτέχνες. Οι άδειες αυτές να ισχύουν για συγκεκριμένο διάστημα π.χ. ενός έτους και φυσικά να ανανεώνονται.

Για την παράγραφο 2.1 του άρθρου 26 προτείνω να συμπληρωθεί και το παρακάτω κείμενο στην υπεύθυνη δήλωση που θα υπογράφει ο υπεύθυνος του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου:
«Δηλώνω ότι κατά το διάστημα κατάθεσης της παρούσης το σωματείο μου δεν λειτουργεί κανένα μη αδειοδοτημένο επαναλήπτη-αναμεταδότη-ραδιοφάρο. Ομοίως κατά το χρονικό διάστημα που θα είμαι υπεύθυνος το σωματείο μου δεν θα θέσει σε λειτουργία (κανονική ή δοκιμαστική) κανένα μη αδειοδοτημένο επαναλήπτη-αναμεταδότη-ραδιοφάρο.»
Με εκτίμηση.

#13 Σχόλιο Από SW1LHP Στις 24 Μάιος, 2011 @ 00:50

Συμφωνώ απόλυτα με όλους τους συναδέλφους.
Η δυνατότητα χορήγησης άδειας ραδιοφάρων σε μεμονωμένους ρ/ε υπήρχε στον προηγούμενο κανονισμό και δυστυχώς αφαιρέθηκε τώρα….
πρέπει να επανέλθει αυτή η δυνατότητα …
τους λόγους τους ανέλυσαν ήδη οι συνάδελφοι παρακάτω
ευχαριστώ

#14 Σχόλιο Από Δημήτρης SV1UY Στις 24 Μάιος, 2011 @ 11:43

Οι ψηφιακοί σταθμοί που έχουμε στα σπίτια μας π.χ. PACKET Mailboxes, HF PACTOR Mailboxes, κόμβοι ECHOLINK, σταθμοί APRS που στέλνουν BEACONS ανά 30 λεπτά θα πρέπει να αδειοδοτούνται ιδιαιτέρως ή εξαιρούνται από το παρόν προτεινόμενο άρθρο;

Δεν μας φτάνει η οικονομική δυσπραγία των τελευταίων ετών και τώρα πρέπει να παίρνουμε για το κάθε τι ειδική άδεια για να εισπράττονται παράβολα, αλλά και να τρέχουμε κάθε τόσο για ανανέωση αδειών για το HOBBY; Αντί να μειωθεί η γραφειοκρατία αυξάνεται;

Νομίζω ότι αυτή η παγκόσμια πρωτοτυπία θα σκοτώσει τις ήδη παραπαίουσες ψηφιακές επικοινωνίες των ραδιοερασιτεχνών στη χώρα μας.

Πρότασή μου είναι να ξεκαθαριστεί αυτό το θέμα και να εξαιρεθούν οι εγκαταστάσεις στα σπίτια μας επειδή υπάρχει απόλυτος έλεγχος από εμάς τους ίδιους σε περίπτωση δυσλειτουργίας τους.

Αλλωστε δεν μπορεί να τα περιμένουμε όλα από τους συλλόγους οι οποίοι με τα πενιχρά οικονομικά μέσα που διαθέτουν προσπαθούν να επιζήσουν. Πρέπει να να μην αφαιρεθεί το δικαίωμα που έχει μέχρι σήμερα ο κάθε ραδιοερασιτέχνης να μπορεί να συνεισφέρει από μόνος του στο ραδιοερασιτεχνικό δίκτυο, αλλά και στο κοινωνικό σύνολο, χωρίς τα μη αναγκαία εμπόδια που προτείνονται, ιδιαίτερα δε αν αυτά τα εμπόδια δημιουργούν και επιπλέον χρηματικό κόστος.

#15 Σχόλιο Από Κ. Κράλλης SV1XV Στις 25 Μάιος, 2011 @ 22:50

Η διακριτική ευνοϊκή μεταχείριση των συλλόγων έναντι μεμονωμένων ραδιοερασιτεχνών σε θέματα αδειοδοτήσεως αναμεταδοτών και ραδιοφάρων κινείται στα όρια της συνταγματικότητας. Ιδίως όταν είναι γνωστό σε όλους ότι δεν γίνεται με σκοπό την προώθηση της συλλογικότητας στο χώρο των ραδιοερασιτεχνών αλλά για μείωση του φόρτου εργασίας των αρμοδίων.

Ειδικού τύπου μη επιτηρούμενοι σταθμοί, π.χ. ψηφιακοί αναμεταδότες, mailboxes, ραδιοφάροι και πομποί τηλεμετρίας έχουν περιορισμένο ενδιαφέρον για τους Συλλόγους. Για τέτοιους σταθμούς θα πρέπει να εκδίδονται άδειες και σε μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες.

#16 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 26 Μάιος, 2011 @ 19:57

Στα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά με την αίτηση εγκατάστασης νέου αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου περιλαμβάνονται:
§ 2.3 – Τοπογραφικό σκαρίφημα ή χάρτη της ευρύτερης περιοχής εγκατάστασης του σταθμού ή φωτογραφίες της τοποθεσίας εγκατάστασης.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν διασφαλίζει ότι το σημείο εγκατάστασης που εμφαίνεται σ’ αυτά είναι και το πραγματικό. Για τον λόγο αυτό προτείνεται να δηλώνονται οι ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ της εγκατάστασης, που είναι το μόνο στοιχείο που προσδιορίζει με ακρίβεια τη θέση του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου.
Όσον αφορά τη φωτογραφία, θα πρέπει να είναι γνωστό στο ΥΥΜΔ ότι, όταν η εγκατάσταση ευρίσκεται μέσα σε στρατιωτική περιοχή, δεν επιτρέπεται η φωτογράφηση.

#17 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 26 Μάιος, 2011 @ 19:57

§ 2.5 – Τεχνικό παράρτημα στο οποίο περιέχονται σχέδιο συντήρησης του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου και προβλεπόμενα έγγραφα που αφορούν την συμμόρφωση του σταθμού ως σταθερής εγκατάστασης προς τις ισχύουσες διατάξεις για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα.

Η παράγραφος δεν διευκρινίζει ποια είναι τα προβλεπόμενα έγγραφα ή σε ποια διάταξη προβλέπονται. Η αοριστία αυτή θα επιτρέψει στους (μη εκπαιδευμένους) υπαλλήλους των ΑΠΥ να την ερμηνεύσουν κατά το δοκούν, ενώ δεν θα εξασφαλίζεται η ασφαλής χρήση της εγκατάστασης.

#18 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 26 Μάιος, 2011 @ 19:58

§ 3 – Η ΑΠΥ μετά τον έλεγχο πληρότητας των δικαιολογητικών και των τεχνικών και λοιπών στοιχείων των αιτήσεων, αποστέλλει αντίγραφο της αίτησης (χωρίς τον φάκελο) στην κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ η οποία προβαίνει σε ελέγχους ηλεκτρομαγνητικής εναρμόνισης των σταθμών σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και λοιπές συναρμόδιες υπηρεσίες. Στη συνέχεια και μετά την επιτυχή εναρμόνιση η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει την ΑΠΥ η οποία προβαίνει στην έκδοση της ειδικής άδειας.

Θα πρέπει απαραιτήτως να αναφέρεται ένα χρονικό περιθώριο για τη συνολική διαδικασία έκδοσης της άδειας, π.χ. 3 μήνες από την κατάθεση της αίτησης.

#19 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 26 Μάιος, 2011 @ 20:00

§ 4: Σε περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο δεν εναρμονίζονται συγκεκριμένοι αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι, η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους και τους ζητά να υποβάλλουν εντός εύλογου χρονικού διαστήματος κοινή νέα πρόταση που θα επιλύει το πρόβλημα. Οι υπό διένεξη αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι δεν αδειοδοτούνται από τις ΑΠΥ μέχρι την οριστική λύση της διένεξης.

1) Πρέπει να διευκρινίζεται ξεκάθαρα ότι η παράγραφος αυτή αφορά ΝΕΕΣ αιτήσεις για εναρμόνιση, που κατατίθενται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, και δεν αφορά εναρμόνιση μεταξύ ήδη εναρμονισμένης εγκατάστασης και νέας εγκατάστασης!
2) Θεωρούμε ότι η κατοχύρωση της υπό διεκδίκηση συχνότητας από περισσότερους των δύο συλλόγους δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ΔΙΕΝΕΞΗΣ μεταξύ τους, αλλά θα πρέπει να δίδεται στον πρώτο που θα την αιτηθεί χρονικά και ο δεύτερος να αποκλείεται αυτόματα. Είναι απαραίτητη η προσαρμογή της παραγράφου ως εξής:

§ 4: Σε περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο δεν εναρμονίζονται μεταξύ τους αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι, για τους οποίους έχει κατατεθεί νέα αίτηση λειτουργίας μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα, η απόδοση της διεκδικούμενης συχνότητας θα δίδεται σε εκείνον που θα την αιτηθεί πρώτος με βάση την απόλυτη χρονική στιγμή κατάθεσης της αίτησης (ημερομηνία και ώρα). Στην συνέχεια η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους ανάλογα.

#20 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 26 Μάιος, 2011 @ 20:01

§ 5 – Απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία οποιουδήποτε αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου για τον οποίο δεν έχει εκδοθεί ειδική άδεια.

Θα πρέπει να αναφέρεται ρητώς ότι μη αδειοδοτημένες εγκαταστάσεις θεωρούνται παράνομες και σε τέτοια περίπτωση επιλαμβάνεται του θέματος η ΕΕΤΤ. Να σημειωθεί ότι σήμερα λειτουργούν δεκάδες παράνομες εγκαταστάσεις και κανείς δεν επιλαμβάνεται του θέματος.

#21 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ Στις 26 Μάιος, 2011 @ 20:01

§ 7 – Τον Δεκέμβριο εκάστου έτους οι ΑΠΥ αποστέλλουν στην κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ αντίγραφα των ειδικών αδειών αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων προκειμένου να εκδοθεί το επόμενο έτος ο ετήσιος συγκεντρωτικός πίνακας.

Θα πρέπει να αναφέρεται ρητά μέχρι πότε το ΥΥΜΔ πρέπει να έχει εκδώσει τον πίνακα αυτό, π.χ. μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

#22 Σχόλιο Από Τάσος SV1RD Στις 26 Μάιος, 2011 @ 23:06

Από τον 5ο αιώνα π.Χ. που η έννοια της δημοκρατίας χαρακτηρίζει σταδιακά την ευνομούμενη πολιτεία, τέθηκε η αρχή της «ισονομίας». (ισονομία =η κατάσταση κατά την οποία όλοι οι πολίτες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου και δεν προβλέπεται διαφορετική μεταχείριση για κανέναν). Η Ισονομία κατοχυρώνεται στην σύγχρονη ελλαδική πολιτεία με το άρθρο 4 παραγρ. 1 του Συντάγματος, του σημαντικότερου και ιερότερου νόμου που σκοπό έχει να προστατεύει τους πολίτες από την αυθαιρεσία.
Δυστυχώς οι συντάκτες του παρόντος σχεδίου υπουργικής απόφασης, συνειδητά αγνοούν την αρχή της ισονομίας και της ισότητας των πολιτών μετά από δυόμιση χιλιάδες χρόνια ιστορίας της λέξης και της δημοκρατίας. Υπάρχουν λοιπόν με την λογική του οι ραδιοερασιτέχνες ως φυσικά πρόσωπα και οι σύλλογοι ως νομικά πρόσωπα που δεν έχουν την ίδια δυνατότητα, άρα ο «νόμος» τους βλέπει άνισα.

Αναρωτιέμαι την λογική με την οποία ένας αναμεταδότης μπορεί να είναι σωστός και νόμιμος από έναν σύλλογο 25 ατόμων, που μπορεί στο καταστατικό του να φαίνεται σαν ραδιοερασιτεχνικός αλλά σε αυτόν μπορεί να υπάρχουν μόνο ένας ή δύο ραδιοερασιτέχνες από τους οποίους τελικά ένας θα είναι με βάση τον νόμο υπεύθυνος, ενώ αντίθετα ένας ραδιοερασιτέχνης (που ειδικά στην επαρχία υπάρχουν αρκετοί), που έχει στην κατοχή του εξαιρετική θέση για την εγκατάσταση και την δυνατότητα λειτουργίας, θα είναι επίσης υπεύθυνος μάλιστα ο ίδιος για την σωστή χρήση του, δεν μπορεί και είναι άνισος ως προς τον τελικά απρόσωπο αυτό σύλλογο.

Η αντισυνταγματικότητα αυτή έχει και άλλες παρενέργειες. Ο ραδιοερασιτεχνισμός θα έλεγε κανείς και σωστά ότι είναι ένα συλλογικό χόμπι και είναι καλό να προχωράει μέσα από συλλόγους. Στην χώρα μας όμως που δεν υπάρχει δημοκρατική συνείδηση του ενεργού πολίτη, υπάρχουν μερικοί μεγάλοι σύλλογοι που ελέγχονται σχεδόν ισοβίως από συγκεκριμένες ομάδες –κλίκες, και υπάρχουν και αρκετοί διεσπαρμένοι σύλλογοι (κατ’ όνομα αλλά στην ουσία σύλλογοι -σφραγίδες) που δημιουργήθηκαν μόνο και μόνο για την εγκατάσταση ενός ή δύο επαναληπτών. Μία ολιγομελής ομάδα 2-5 ατόμων (κάτι συνηθισμένο στην χώρα μας), αν θέλει να πειραματιστεί ή να εγκαταστήσει ένα καινούργιο ραδιοφάρο, ή μια εγκατάσταση ψηφιακού επαναλήπτη, πάνω σε μια νέα τεχνολογία στην οποία δεν πρόκειται κανένας σύλλογος να ενδιαφερθεί πρώιμα, δεν μπορεί, εκτός αν υποταχθεί σε μια από τις προαναφερθείσες καταστάσεις χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι θα τα καταφέρει, γιατί και ο κάθε σύλλογος δεν σημαίνει ότι θα συναινέσει στο ενδιαφέρον ή την απαίτησή τους εκτός αν δεχτεί δωρεά των συσκευών , μόνο που ήδη στο παρελθόν συνέβη και αυτό, δωρεά να μην γίνεται δεκτή.

Οι σύλλογοι είναι αποτέλεσμα συλλογικότητας, που προέρχεται από την ελεύθερη και αβίαστη συνεργασία πολλών πολιτών για ένα κοινό σκοπό, συλλογικότητα με το ζόρι δυστυχώς δεν γίνεται και είναι απαράδεκτη.

Βλέπουμε λοιπόν πως μια απλή παρανομία από πλευράς του Δημοσίου μπορεί να κάνει τα πράγματα τόσο πολύπλοκα και τελικά άχρηστα.
Ένα σημαντικό θέμα είναι να ξεχωρίσουμε τις περιπτώσεις, όπως τις βλέπουν οι ραδιοερασιτέχνες και όχι το κράτος που με τρεις λέξεις “αναμεταδότες, επαναλήπτες και ραδιοφάροι” τις βάζει στο ίδιο τσουβάλι μολονότι αυτό δεν είναι σωστό.
1.Υπάρχουν οι αναμεταδότες φωνής, που δουλεύουν αναλογικά σε δύο συχνότητες σε full duplex, ενίοτε διασυνδέονται και με άλλες συχνότητες (links) με τον ίδιο τρόπο.
2. Οι αναμεταδότες φωνής που δουλεύουν αναλογικά σε μία συχνότητα και αποθηκεύουν και αναμεταδίδουν την λήψη τους (παπαγάλοι) που χρησιμοποιούνται σπάνια σαν πρόχειρες εγκαταστάσεις σε emergency.
3. Υπάρχουν οι ψηφιακοί επαναλήπτες Packet Radio που δουλεύουν διασυνδεδεμένοι σε δίκτυο και σε μία ή πολλές συχνότητες.
4. Οι ψηφιακοί επαναλήπτες APRS που δουλεύουν κατά κανόνα όλοι στην ίδια συχνότητα και ο κάθε ένας υποτίθεται ότι καλύπτει κενά που δεν βλέπουν οι άλλοι.
5. ψηφιακοί κόμβοι Dstar που χρησιμοποιούν φωνή ή δεδομένα αργής ταχύτητας, σε δύο συχνότητες full duplex και διασυνδεδεμένοι μεταξύ τους μικροκυμματικά ή μέσω διαδικτύου.
6. Ψηφιακοί κόμβοι dstar δεδομένων συνήθως (αλλά όχι απαραίτητα), σε διασύνδεση με τους προηγούμενους που δουλεύουν simplex.
7. Ραδιοφάροι. Που εκπέμπουν σε cw (συνήθως) το διακριτικό τους τακτικά και χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της διάδοσης.
8. Σταθμοί που δεν περιλαμβάνονται εδώ αλλά είναι απομεμακρυσμένοι, αυτόνομοι και χρησιμοποιούνται σαν σταθμοί καιρού ή τηλεμετρίας για αποστολή και συλλογή στοιχείων, μέσα από ένα υπάρχον ψηφιακό δίκτυο Packet radio ή APRS ή Dstar.
Οι δύο τελευταίες περιπτώσεις (7,8) που είναι και πιο σημαντικές για την ραδιοερασιτεχνική και εν γένει επιστημονική έρευνα, πρέπει να διακριθούν και η αδειοδότησή τους να είναι απλούστερη, υπάρχει δε μεγάλο ενδιαφέρον από ραδιοερασιτέχνες και ελάχιστο έως καθόλου από συλλόγους.
Οι περιπτώσεις 1 και 5 που αναφέρονται σε αναμεταδότες φωνής, είναι σχετικά ακριβές εγκαταστάσεις και δεν νομίζω ότι υπάρχει ενδιαφέρον από ραδιοερασιτέχνες να κάνουν μόνοι τους κάτι σχετικό, δεν μπορεί όμως από μια υπουργική απόφαση αυτό να αποκλείεται σε παράβαση όπως είπαμε του συντάγματος.
Όλες οι υπόλοιπες περιπτώσεις (3,4 & 6), που έχουν να κάνουν μάλιστα με ψηφιακή διασύνδεση Packet Radio, Dstar, APRS ή οτιδήποτε νέο προκύψει, είναι απαραίτητο να μπορούν να στηθούν και από ραδιοερασιτέχνες που έχουν την θέληση και την δυνατότητα να συνεισφέρουν στο κοινό δίκτυο. Στην εποχή που έχει σημασία η εθελοντική προσφορά και προσπάθεια, είναι απαράδεκτο αυτή να σταματάει και να ποδηγετείται μέσα σε συγκεκριμένα κακοχυμένα καλούπια.
Από μία άποψη το γεγονός ότι το θέμα των επαναληπτών έχει πλέον την θέση του σε συγκεκριμένο άρθρο είναι θετικό, από την άλλη δείχνει την άγνοια της πολιτείας για την πολυπλοκότητα και σημασία του θέματος και τέλος προχωράει όπως και τα προηγούμενα σε αντισυνταγματικό διαχωρισμό των ίσων πολιτών και των πλέον ίσων, συλλόγων, προφανώς για να μην ασχολούνται οι κρατικοί υπάλληλοι με τον κάθε ένα πολίτη ραδιοερασιτέχνη αλλά μόνο με τους ίδιους γνωστούς τους στους συλλόγους.

#23 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Στις 27 Μάιος, 2011 @ 10:35

Παράγραφος 2.2. «Υπεύθυνη δήλωση (του άρθρου 8 του ν.1599/1986) του υπεύθυνου του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου, στην οποία δηλώνεται ότι έχουν εξασφαλισθεί όλες οι απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις που προβλέπονται από την νομοθεσία».
Ποιες άδειες και ποιες εγκρίσεις; Πιστεύουμε ότι η παράγραφος είναι πολύ αόριστη. Προτείνουμε ή να αναφέρει σαφώς σε ποιες άδειες και εγκρίσεις αναφέρεται ή να απαλειφτεί.

Παράγραφος 2.5. «Τεχνικό παράρτημα στο οποίο περιέχονται σχέδιο συντήρησης του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου και προβλεπόμενα έγγραφα που αφορούν την συμμόρφωση του σταθμού ως σταθερής εγκατάστασης, προς τις ισχύουσες διατάξεις για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα».
Να σας θυμίσουμε ότι μιλάμε για Ραδιοερασιτεχνικούς επαναλήπτες- αναμεταδότες – ραδιοφάρους, τους οποίους οι τοπικοί Σύλλογοι συντηρούν ανελλιπώς βάσει προγραμμάτων που έχουν εκπονήσει οι ίδιοι. Και επειδή δεν πρόκειται για επαγγελματικές εγκαταστάσεις, νομίζουμε ότι αρκεί μία υπεύθυνη δήλωση του Συλλόγου για τη συμμόρφωση προς τα ζητούμενα.

#24 Σχόλιο Από ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ SW1MN0 Στις 30 Μάιος, 2011 @ 02:59

ΕΝΑΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΟΣΟΙ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΤΕΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΗΜΕΙΟ.ΛΗΨΗ ΑΔΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΛΛΟΝ ΣΥΛΟΓΟ ΜΟΝΟ ΑΝ Ο ΤΟΠΙΚΟΣ,ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ,ΔΗΛΩΣΗ ΑΔΕΙΝΑΜΙΑ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΜΗ ΕΓΓΑΤΑΣΤΑΣΗΣ.

#25 Σχόλιο Από SV1BJY Στις 30 Μάιος, 2011 @ 10:38

Ασχολούμαι με την μελέτη της διάδοσης κυρίως στα VHF και στα μικροκύματα. Οι εγκατεστημένοι ραδιοφάροι είναι πρωτεύον εργαλείο για μένα και για πολλούς συναδέλφους. Τόσο καιρό ένιωθα ευγνωμοσύνη για όλους αυτούς που ξόδεψαν χρόνο και χρήμα για να έχω στη διάθεση μου αυτό το εργαλείο που ονομάζεται ραδιοφάρος. Με τον παρόντα κανονισμό βλέπω ότι τους βάζετε μαζί με επαναλήπτες και αναμεταδότες και το χειρότερο: Αφαιρείτε την δυνατότητα σε μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες να λειτουργούν ραδιοφάρους! Έτσι δυστυχώς θα κλείσουν όλοι. Στο εξωτερικό ο κάθε ραδιοερασιτέχνης μπορεί να έχει σε λειτουργία ραδιοφάρο και ΜΟΝΟ σε ισχύ μεγαλύτερη των 10W θα πρέπει να έρθει σε συνεννόηση για λήψη ειδικής άδειας. Θα μπορούσε και εδώ να γίνει εξαίρεση και να δοθεί η δυνατότητα σε συναδέλφους να συνεχίσουν να μας παρέχουν αυτό το εργαλείο μελέτης.

#26 Σχόλιο Από ΠΡΟΤΥΠΗ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Στις 30 Μάιος, 2011 @ 14:44

§ 4: Σε περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο δεν εναρμονίζονται συγκεκριμένοι αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι, η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους και τους ζητά να υποβάλλουν εντός εύλογου χρονικού διαστήματος κοινή νέα πρόταση που θα επιλύει το πρόβλημα. Οι υπό διένεξη αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι δεν αδειοδοτούνται από τις ΑΠΥ μέχρι την οριστική λύση της διένεξης.
1) Πρέπει να διευκρινίζεται ξεκάθαρα ότι η παράγραφος αυτή αφορά ΝΕΕΣ αιτήσεις για εναρμόνιση, που κατατίθενται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, και δεν αφορά εναρμόνιση μεταξύ ήδη εναρμονισμένης εγκατάστασης και νέας εγκατάστασης!
2) Θεωρούμε ότι η κατοχύρωση της υπό διεκδίκηση συχνότητας από περισσότερους των δύο συλλόγους δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ΔΙΕΝΕΞΗΣ μεταξύ τους, αλλά θα πρέπει να δίδεται στον πρώτο που θα την αιτηθεί χρονικά και ο δεύτερος να αποκλείεται αυτόματα.

Συμφωνούμε απολύτως με όλες τις τοποθετήσεις της ΕΕΡ στο παρόν άρθρο.

#27 Σχόλιο Από Pericles SV8BUR Στις 30 Μάιος, 2011 @ 16:45

Συμφωνώ με τα σχόλια του Δημήτρη SV1UY και ζητώ να εξαιρεθούν απο τον προτεινόμενο νόμο τα ψηφιακά, APRS IGATES μετεωρολογικοί σταθμοί, PACKET GATEWAYS κλπ τα οποία λειτουργούν στα σπίτια μας. Αλλιώς οι ψηφιφιακες επικοινωνίες των ραδιερασιτεχνών καταδικάζονται σε βέβαιο θάνατο.

#28 Σχόλιο Από Σύλλογος Ραδιοερασιτεχνών Ασ. Ν. Ξάνθης Στις 30 Μάιος, 2011 @ 20:10

Πρέπει να διευκρινιστεί ξεκάθαρα ότι η παράγραφος αυτή αφορά ΝΕΕΣ αιτήσεις για εναρμόνιση, που κατατίθενται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, και δεν αφορά εναρμόνιση μεταξύ ήδη εναρμονισμένης εγκατάστασης και νέας εγκατάστασης.
Θεωρούμε ότι η κατοχύρωση της υπό διεκδίκηση συχνότητας από περισσότερους των δύο συλλόγους δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ΔΙΕΝΕΞΗΣ μεταξύ τους, αλλά θα πρέπει να δίδεται στον πρώτο που θα την αιτηθεί χρονικά και ο δεύτερος να αποκλείεται αυτόματα.
Στην παράγραφο § 2.5 δεν διευκρινίζει ποια είναι τα προβλεπόμενα έγγραφα.

#29 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 05:49

1. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του ραδιοερασιτεχνισμού και της διευκόλυνσης των ραδιοερασιτεχνικών επικοινωνιών επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου, εκδίδονται από τις ΑΠΥ ειδικές άδειες «κατηγορίας 1» αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων σε ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους έπειτα από ελέγχους ηλεκτρομαγνητικής εναρμόνισης που πραγματοποιούνται από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ.

Όταν η τελευταία διαδικασία εναρμόνισης, πραγματοποιήθηκε μόνο από την Ε.Ε.Τ.Τ, πραγματικά το αποτέλεσμα φάνηκε εξαιρετικό.

Στην συνέχεια, την διαδικασία πραγματοποίησε το ΥΥΜΔ, όπου εκεί διαπιστώθηκαν λάθη, αδειοδότησης επαναληπτών με μεγάλο ποσοστό πραγματικής αλλήλοκάλυψης, αναμεταδότες και επαναλήπτες που δεν υπήρχαν κατά την διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης του πίνακα και εμφανίστηκαν μετά από 20 ημέρες στον τελικό πίνακα , προβληματίζοντας τους Ραδιοερασιτέχνες για την πληρότητα και ορθότητα της διαδικασίας.

Πιστεύουμε πως πρόκειται για διαδικασία που πρέπει να εκπονείται, αποκλειστικά από την Ε.Ε.Τ.Τ, καθώς διαθέτει τον εξοπλισμό, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό για την διεκπεραίωση της συγκεκριμένης υποχρέωσης.

#30 Σχόλιο Από Απόστολος Ιωαννίδης, SV1WA Στις 31 Μάιος, 2011 @ 05:56

Προτείνω :

26.1. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του ραδιοερασιτεχνισμού και της διευκόλυνσης των ραδιοερασιτεχνικών επικοινωνιών επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου, εκδίδονται από τις ΑΠΥ ειδικές άδειες «κατηγορίας 1» αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων σε ραδιοερασιτέχνες ή ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους έπειτα από ελέγχους ηλεκτρομαγνητικής εναρμόνισης που πραγματοποιούνται από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ.

(Δέν υπάρχει λόγος να γίνεται διαχωρισμός συλλόγων και μεμονομένων ραδιοερασιτεχνών, ιδιαίτερα όσον αφορά τους ραδιοφάρους.)

26.1.1 Για την λειτουργία ραδιοφάρων ή επαναληπτών στον χώρο εγκατάστασης των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών υπο την εποπτεία του υπεύθυνου του σταθμού δέν απαιτείται ειδική άδεια.

26.5 Απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία οποιουδήποτε αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου για τον οποίο δεν έχει εκδοθεί ειδική άδεια εκτός εάν λειτουργεί στόν χώρο εγκατάστασης ραδιοερασιτεχνικού σταθμού υπό την άμεση επίβλεψη του υπευθύνου του σταθμού.

Προτείνω τα παραπάνω 26.1.1 και 26.5 για την διευκόλυνση πειραματισμού και δοκιμών, καθώς δέν προκύπτουν προβλήματα εναρμόνισης ή παρεμβολών εφ’όσον υπάρχει άμεση επίβλεψη του υπεύθυνου του σταθμού. Η παραπάνω δυνατότητα μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιπτώσεις ανάγκης.

#31 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 06:30

2. Για την έκδοση ειδικής άδειας «κατηγορίας 1» αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων, υποβάλλεται αίτηση στην ΑΠΥ. Υπόδειγμα της αίτησης αναρτάται στον ιστοχώρο του ΥΥΜΔ με μέριμνα της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΥΜΔ. Η αίτηση υπογράφεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου ή από φυσικό πρόσωπο που νομίμως έχει εξουσιοδοτηθεί ειδικά για τον σκοπό αυτό (εφεξής «υπεύθυνος του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου»). Η αίτηση συνοδεύεται από φάκελο που περιλαμβάνει:
2.1. Υπεύθυνη δήλωση (του άρθρου 8 του ν.1599/1986) του υπεύθυνου του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου με την οποία αποδέχεται κάθε ευθύνη για την σύννομη εγκατάσταση και καλή λειτουργία του σταθμού.

2.2. Υπεύθυνη δήλωση (του άρθρου 8 του ν.1599/1986) του υπεύθυνου του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου, στην οποία δηλώνεται ότι έχουν εξασφαλισθεί όλες οι απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις που προβλέπονται από την νομοθεσία.

Ο εκάστοτε αναμεταδότης – επαναλήπτης, θα παίξει σημαντικό ρόλο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και πρέπει να βρίσκεται πάντοτε σε άριστη λειτουργία.
Μια εγκατάσταση αναμεταδότη – επαναλήπτη έχει ιδιαιτερότητες έναντι των άλλων και πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή όπως σε περιπτώσεις συνεγκατάστασης με υπηρεσίες που διατελούν ‘ευαίσθητα’ καθήκοντα και κρίνεται σημαντική η τοποθέτηση ειδικών φίλτρων προστασίας, κάτι που συχνά δεν εφαρμόζεται.
Ο υπεύθυνος λειτουργίας του εκάστοτε αναμεταδότη, θα πρέπει να έχει τεχνικό υπόβαθρο και να κατέχει πιστοποιημένες τεχνικές γνώσεις και όχι θεωρητικές γενικών κατευθύνσεων.
Προτείνουμε την προσθήκη του όρου ‘υπεύθυνου τεχνικού’ στην συγκεκριμένη παράγραφο.
Για την πληρότητα του φακέλου, θα γίνεται έλεγχος από τον τον αρμόδιο υπάλληλο της ΑΠΥ, κατά την κατάθεση του φακέλου.

#32 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 06:40

2.3. Τοπογραφικό σκαρίφημα ή χάρτη της ευρύτερης περιοχής εγκατάστασης του σταθμού ή φωτογραφίες της τοποθεσίας εγκατάστασης.

Το σκαρίφημα της εγκατάστασης κρίνεται απαραίτητο για τους ελέγχους που πιθανά πρέπει να πραγματοποιήσει μια υπηρεσία.
Από αυτά δεν εξαιρούνται οι ιδιωτικοί χώροι, στρατιωτικές περιοχές.

Θα πρέπει να γίνεται κοινοποίηση αυτών των στοιχείων από το ΥΥΜΔ, προς τον κάτοχο του εκχωρημένου χώρου, ώστε να γίνεται διασταύρωση και ενημέρωση του φορέα που φιλοξενεί τις συσκευές.

#33 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 06:46

2.4. Άδεια του ιδιοκτήτη του χώρου ο οποίος επιτρέπει την εγκατάσταση του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου συμπεριλαμβανομένης και της κεραίας.

Θα πρέπει να κατατίθεται έγγραφο του ιδιοκτήτη και να αναφέρει το σύνολο των συσκευών και των κεραιών που δέχεται να φιλοξενήσει, καθώς παρατηρούνται φαινόμενα αποδοχής εγκατάστασης μιας συσκευής και στη συνέχεια να χρησιμοποιείται η ίδια άδεια για απεριόριστο αριθμό αιτήσεων αδειοδότησης επαναληπτών.

#34 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 06:52

2.5. Τεχνικό παράρτημα στο οποίο περιέχονται σχέδιο συντήρησης του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου και προβλεπόμενα έγγραφα που αφορούν την συμμόρφωση του σταθμού ως σταθερής εγκατάστασης, προς τις ισχύουσες διατάξεις για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα.

Να υιοθετηθεί ένα ημερολόγιο συντήρησης και αποκατάστασης των βλαβών του σταθμού και να προσκομίζεται αντίγραφο προς την αρμόδια υπηρεσία του ΥΥΜΔ, ανά 2ετία ή όποτε υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ελέγχου.

#35 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 06:55

2.6. Προβλεπόμενο παράβολο.

Εφόσον πρόκειται για άδεια κατηγορίας 1, θα πρέπει το κόστος του παραβόλου και η διάρκεια ισχύος της άδειας να είναι αντίστοιχου ποσού και χρονικού διαστήματος.

#36 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 06:58

3. Η ΑΠΥ μετά τον έλεγχο πληρότητας των δικαιολογητικών και των τεχνικών και λοιπών στοιχείων των αιτήσεων, αποστέλλει αντίγραφο της αίτησης (χωρίς τον φάκελο) στην κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ η οποία προβαίνει σε ελέγχους ηλεκτρομαγνητικής εναρμόνισης των σταθμών σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και λοιπές συναρμόδιες υπηρεσίες. Στη συνέχεια και μετά την επιτυχή εναρμόνιση η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει την ΑΠΥ η οποία προβαίνει στην έκδοση της ειδικής άδειας.

Να προσδιοριστεί ο χρόνος διεκπεραίωσης της διαδικασίας, καθώς έχουν υπάρξει χρονικά διαστήματα ετών, ως ότου εκδοθεί μια άδειας λειτουργίας ορισμένων επαναληπτών

#37 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 07:18

4. Σε περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο δεν εναρμονίζονται συγκεκριμένοι αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι, η κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους και τους ζητά να υποβάλλουν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος κοινή νέα πρόταση που θα επιλύει το πρόβλημα. Οι υπό διένεξη αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάροι δεν αδειοδοτούνται από τις ΑΠΥ μέχρι την οριστική επίλυση της διένεξης.

Θα πρέπει να γίνει έγκαιρη ειδοποίηση των ενδιαφερόμενων και να υπάρξει ιδιαίτερη αντιμετώπιση της συγκεκριμένης υπόθεσης.

Παρατηρητής με φυσική παρουσία των διαπραγματεύσεων θα πρέπει να είναι το Υ.Υ.Μ.Δ, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις Συλλόγων που δεν καταβάλουν προσπάθεια εύρεσης λύσης και η υπόθεση διαιωνίζεται. Σε τέτοια περίπτωση θα πρέπει το Υ.Υ.Μ.Δ να προτρέπει τον δεύτερο, στην εξεύρεση λύσης μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

#38 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 07:25

5. Απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία οποιουδήποτε αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου για τον οποίο δεν έχει εκδοθεί ειδική άδεια.

Η διεκπεραίωση ενός αιτήματος φυσικού προσώπου ή Συλλογικού οργάνου, περιορίζεται σε χρονικό διάστημα που προβλέπεται από το νόμο.
Όταν αυτά τα χρονοδιαγράμματα, δεν τηρούνται και εκδίδεται πίνακας εγκεκριμένων αναμεταδοτών κάθε 2-3 χρόνια, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα στην υπηρεσία Ραδιοερασιτέχνη και εγκυμονεί κινδύνους σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Έτσι θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να τηρεί τους νόμους του κράτους, αλλά και η αρμόδια υπηρεσία, να επιταχύνει τις διαδικασίες.

#39 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 07:29

6. Σε περιπτώσεις πρόκλησης επιβλαβών παρεμβολών ο υπεύθυνος του αναμεταδότη-επαναλήπτη-ραδιοφάρου άρει άμεσα κάθε δυσλειτουργία ή προβαίνει σε διακοπή λειτουργίας του και ενημερώνει την ΕΕΤΤ και την ΑΠΥ.
Θα πρέπει να υπάρχει τεχνική τεκμηρίωση, πως η παρεμβολή προέρχεται από δυσλειτουργία του ραδιοερασιτεχνικού εξοπλισμού και όχι από έλλειψη διατάξεως φίλτρων ή άλλης αιτίας, του εταίρου σταθμού.

#40 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών Στις 31 Μάιος, 2011 @ 07:32

7. Τον Δεκέμβριο εκάστου έτους οι ΑΠΥ αποστέλλουν στην κεντρική υπηρεσία του ΥΥΜΔ αντίγραφα των ειδικών αδειών αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων προκειμένου να εκδοθεί το επόμενο έτος, ο ετήσιος συγκεντρωτικός πίνακας.

Θα πρέπει να ισχύει για τις καινούριες αιτήσεις και όχι για ήδη αδειοδοτημένες που θα καταχωρούνται αυτομάτως, στον νεότερο πίνακα επαναληπτών.

#41 Σχόλιο Από Μιχάλης Κτενάς SV8GKE Στις 31 Μάιος, 2011 @ 09:31

Επανερχόμενος στο θέμα θα διαπιστώσετε ότι κανένας από τους συλλόγους που τοποθετήθηκαν δεν ασχολήθηκε με το θέμα των ραδιοφάρων,ΜΟΝΟ για επαναλήπτες-αναμεταδότες έχουν ενδιαφέρον για τους λόγους που έχουν αναλύσει πολλοί συνάδελφοι μαζί με εμένα στα προηγούμενα σχόλια.

Πρέπει λοιπόν να δοθεί η δυνατότητα σε μεμονωμένους ρ/ε να λειτουργούν ραδιοφάρους,σαφώς βέβαια να οριστεί κάποιο πλαίσιο για την σωστή λειτουργία τους.

Ευχαριστώ.

#42 Σχόλιο Από Δημήτρης – SV1UY Στις 31 Μάιος, 2011 @ 21:42

Δυστυχώς Μιχάλη μου SV8GKE έχεις απόλυτο δίκαιο. Ολοι οι σύλλογοι τήρησαν σιγήν ιχθύος αναφορικά με τους ραδιοφάρους αλλά και με τους διάφορους άλλους ψηφιακούς σταθμούς (APRS IGATES, PACKET RADIO GATEWAYS, WEATHER STATIONS, PACKET RADIO MailBoxes, HF Pactor MialBoxes, ECHOLINK NODES, κ.λ.π.) που πολλοί συναδελφοι έχουν στα σπίτια τους, λες και είμαστε αντίζηλοι σε κάτι.

Δεν ενδιαφέρονται για την πρόοδο του ραδιοερασιτεχνισμού αλλά για μόνο για την δική τους προώθηση.

Το ίδιο και με πολλούς άλλους συναδέλφους που αναφέρθηκαν στο θέμα. Ολοι τους μίλησαν για την ανάγκη ελέγχου των κατόχων ραδιοφάρων και διαφόρων άλλων ψηφιακών σταθμών που αν και τους εξυπηρετούν στο hobby τους, επειδή δεν θέλουν να στήσουν αυτοί ψηφιακούς αναμεταδότες ή ραδιοφάρους, αυτοί που θέλουν να τους στήσουν ας τρέχουν κάθε χρόνο για να ανανεώσουν την άδεια των APRS IGATES, PACKET MAILBOXES, WEATHERSTATIONS, FILL IN APRS DIGIS κλπ κλπ. Αφού δεν χρειάζεται να τρέχουν αυτοί για τις άδειες και να πληρώνουν και παράβολα, δεν πειράζει, ας ταλαιπωρούνται οι άλλοι, αρκεί να μην ταλαιπωρούμαστε εμείς. Τελείως γρεκύλικη συμπεριφορά «φίλοι» μου.

Ετσι δεν θα πάμε μπροστά όμως.

73 de SV1UY