1. Ο κάτοχος ισχύουσας αλλοδαπής ραδιοερασιτεχνικής άδειας μη σύμφωνης με την Σύσταση T/R 61-01 της CEPT, η οποία εκδόθηκε από χώρα με την οποία υφίσταται ισχύουσα συμφωνία αμοιβαιότητας με την Ελλάδα, έχει δικαίωμα εγκατάστασης και λειτουργίας ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κατά την διάρκεια της προσωρινής του παραμονής στην Ελλάδα για διάστημα μέχρι τριών (3) μηνών χωρίς να απαιτείται έκδοση ελληνικής άδειας. Η λειτουργία των σταθμών πρέπει να είναι σύμφωνη με τους περιορισμούς της ραδιοερασιτεχνικής άδειας της αλλοδαπής και πάντως σε καμία περίπτωση δεν υπερβαίνουν τα όρια ισχύος και τις ζώνες συχνοτήτων που ισχύουν στην Ελληνική νομοθεσία. Ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει με κάθε πρόσφορο μέσο την ΑΠΥ ή την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ, δύο (2) μήνες πριν την ημερομηνία εισόδου του στη χώρα, την πρόθεση του να ασκήσει ραδιοερασιτεχνική δραστηριότητα και να δηλώσει τον εξοπλισμό που προτίθεται να εισάγει για τον σκοπό αυτό.
2. Ο κάτοχος ισχύουσας αλλοδαπής ραδιοερασιτεχνικής άδειας μη σύμφωνης με την Σύσταση T/R 61-01 της CEPT και ο οποίος προέρχεται από χώρα με την οποία δεν υφίσταται συμφωνία αμοιβαιότητας με την Ελλάδα, δεν έχει δικαίωμα εγκατάστασης και λειτουργίας ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κατά την διάρκεια της παραμονής του στην Ελλάδα.
Άρθρο 23 – Κάτοχοι αλλοδαπής άδειας ραδιοερασιτέχνη μη σύμφωνης με την Σύσταση TR 61-01 της CEPT
Και στον τίτλο και στις παραγράφους 1 και 2 θα πρέπει η Σύσταση ή να διορθωθεί σε TR 61-02 ή να προστεθεί «ή με τη Σύσταση TR 61-02»
Ο αλλοδαπός ραδιοερασιτέχνης, που ενδιαφέρεται να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει ραδιοερασιτεχνικό σταθμό κατά την προσωρινή διαμονή του στην Ελλάδα, σκόπιμο είναι να απευθύνεται στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ και όχι στην ΑΠΥ, 1) γιατί δεν υπάρχει τρόπος να μάθει από το εξωτερικό ποια είναι η αρμόδια ΑΠΥ και 2) για να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου του από άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες, ΕΛΑΣ κλπ.
Σχετικώς με την παράγραφο 1. και ειδικότερα με την υποχρέωση αλλοδαπού τρίτης χώρας (εκτός της ΕΕ δηλαδή) να ενημερώσει με κάθε πρόσφορο μέσο την ΑΠΥ (?) ή την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ, δύο (2) μήνες πριν την ημερομηνία εισόδου του στη χώρα, την πρόθεση του να ασκήσει ραδιοερασιτεχνική δραστηριότητα και να δηλώσει τον εξοπλισμό που προτίθεται να εισάγει για τον σκοπό αυτό.
Είναι ίσως λογικότερο στην σύγχρονη πραγματικότητα που η παγκόσμια αγορά booking των διακοπών σε χώρες του εξωτερικού διαχειρίζεται κλεισίματα διακοπών ατόμων ακόμα & 20 ημέρες πριν την πραγματοποίησή τους να μην είμαστε ως χώρα τουριστικού προορισμού ΤΟΣΟ εκτός χρονικών ανοχών ώστε κάποιος ραδιοερασιτέχνης τρίττης χώρας ΜΕ ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ ΜΑΛΙΣΤΑ, όταν θα αποφασίσει να επισκεφθεί στις διακοπές του την Ελλάδα, να έιναι ΗΔΗ εκτός χρονικού ορίου υποβολλής της πρόθεσής του άσκησης & του ραδιοερασιτεχνικού του χόμπυ στις σύντομες διακοπές του εδώ! Αυτό ακριβώς θα συμβεί όταν απαιτούμε να έχει ήδη δηλώσει την πρόθεσή του τουλάχιστον 2 μήνες (60 ημέρες) πριν έρθει! Και αν το καταννοώ ορθώς για να είναι «νόμιμος» όταν έρθει, θα πρέπει να έχει λάβει & θετική απάντηση ΕΓΓΡΑΦΩΣ στο ότι το γνωστοποίησε!!! Δήλαδή με τις δεδομένες ταχύτητες εξυπηρετήσεως του Ελληνικού γραφειοκρατικού δημοσίου συστήματος θα λάβει την απάντηση περίπου δύο μήνες μετά την αποχώρησή του από την χώρα μας!!!
Θεωρώ ότι ειδικά σε περιπτώσεις που ο ραδιοερασιτέχνης αυτός προέρχεται από χώρα με ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ αδειών, θα αρκούσε να υποχρεούται σε έγγραφη γνωστοποίηση της πρόθεσής του αυτής έστω & 15 ημέρες πριν την αναχώρησή του, με υποχρεωτική ΟΜΩΣ κατάθεση αντιγράφου αδείας του στα ΠΡΕΣΒΕΥΤΙΚΑ η ΠΡΟΞΕΝΙΚΑ Ελληνικά γραφεία που σαφώς θα υπάρχουν στην χώρα του αφού υπάρχει και συμφωνία αμοιβαίοτητας, (ακόμα & αν η κατάθεση γίνει μεσω πληρεξούσιου στο γραφείο τουρισμού που ίσως εκδόσει τα εισητήρια του προς Ελλάδα και θα αναλάβει ευχαρίστως να το πραξει για να μη χάσει τον πελάτη του άλλωστε)!
Στις δύσκολες για το Έθνος οικονομικές εποχές ακόμα & ο ραδιοερασιτεχνικός «τουρισμός» είναι απαίτηση να είναι ευπρόσδεκτος! Αυτό ΔΕΝ γίνεται με απαίτηση 2 μηνών προγνωστοποίησης που απαιτείτε με το άρθρο ως έχει!