1. Στις ΑΠΥ ανατίθενται οι αρμοδιότητες που αφορούν στην:
1.1. διενέργεια εξετάσεων για απόκτηση πτυχίου ραδιοερασιτέχνη,
1.2. έκδοση των πτυχίων,
1.3. έκδοση, τροποποίηση, ανανέωση των Ελληνικών αδειών συμπεριλαμβανομένων και των αδειών της σειράς «SV0» (sierra victor zero),
1.4. έκδοση, τροποποίηση, ανανέωση των αδειών ραδιοερασιτεχνικών σταθμών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνιών.
1.5. έκδοση ειδικών αδειών αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων.
1.6. ειδική εκχώρηση συχνοτήτων για την πραγματοποίηση δοκιμών. Οι ειδικές εκχωρήσεις μπορούν να αφορούν ζώνες συχνοτήτων εκτός αυτών που έχουν απονεμηθεί στην υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη ή/και χρήση μεγαλύτερης ισχύος της επιτρεπομένης.
1.7. έλεγχο των ημερολογίων των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών.
1.8. έλεγχο του παρόντος κανονισμού και επιβολή προβλεπομένων κυρώσεων.
2. Οι ΑΠΥ τηρούν Μητρώο των αδειών που έχουν εκδώσει.
3. Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ ανατίθενται οι αρμοδιότητες:
3.1. κατανομής-έγκρισης των ραδιοερασιτεχνικών διακριτικών κλήσεως στις ΑΠΥ,
3.2. μέριμνας για συγκρότηση και διανομή στις ΑΠΥ, των ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων (πολλαπλών επιλογών) για τις εξετάσεις απόκτησης πτυχίου ραδιοερασιτέχνη,
3.3. καθορισμού του «τύπου» των εντύπων όλων των πτυχίων και αδειών ραδιοερασιτεχνών (συμπεριλαμβανομένων και των αδειών SV0) καθώς και της έκδοσης και διανομής στις ΑΠΥ των εντύπων αυτών,
3.4. καθορισμού του «τύπου» αιτήσεων για θέματα ειδικής αδειοδότησης και τα της έκδοσης πινάκων αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων που έχουν αδειοδοτηθεί από τις ΑΠΥ.
3.5. ανάληψης ή υποστήριξης διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην ορθή εφαρμογή του παρόντος κανονισμού και στην ανάπτυξη του ραδιοερασιτεχνισμού (ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, διοργάνωση συνεδρίων, εκθέσεων, ενημερωτικών σεμιναρίων που απευθύνονται σε υπαλλήλους των ΑΠΥ, εκπαιδευτικών σεμιναρίων σε ραδιοερασιτέχνες που εντάσσονται στον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, έκδοση ειδικών ενημερωτικών εντύπων κλπ),
3.6. έκδοσης οδηγιών για την ορθή εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού και την ασφαλέστερη λειτουργία των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών,
3.7. έκδοσης οδηγιών, σε συνεργασία με την ΕΕΑΕ, για την προστασία των ραδιοερασιτεχνων από ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, την λήψη κατάλληλων μέτρων κ.λ.π.
3.8. υποστήριξης και συντονισμό των ΑΠΥ σε θέματα έγκρισης ειδικών διακριτικών κλήσεως και έκδοσης ειδικών αδειών αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων.
3.9. μέριμνας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των σχετικών διαδικασιών και ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος υποβοήθησης του έργου των ΑΠΥ και της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΥΜΔ για θέματα διαχείρισης ειδικών διακριτικών κλήσεως, κατανομής διακριτικών κλήσεως στις ΑΠΥ, ηλεκτρονικής έκδοσης ραδιοερασιτεχνικών αδειών μέσω του διαδικτύου, τήρησης ηλεκτρονικών Μητρώων των αδειών ερασιτεχνικών σταθμών ασυρμάτου, αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων, ειδικών εκχωρήσεων συχνοτήτων για την πραγματοποίηση δοκιμών κλπ.
4. Για τα θέματα εποπτείας του ραδιοφάσματος και της προστασίας από παρεμβολές επιλαμβάνεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ενώ για τα θέματα προφύλαξης του κοινού από ηλεκτρομαγνητικά πεδία επιλαμβάνεται η Εθνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ), σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Με δεδομένο ότι οι περισσότερες ΠΥ δέν διαθέτουν προσωπικό με τις απαραίτητες γνώσεις οι αρμοδιότητες 1.5 έως και 1.8 θα έπρεπε να είναι αντικείμενο της κεντρικής υπηρεσίας.
Η ανάθεσή τους στις ΑΠΥ θα δημιουργήσει προβλήματα λόγω άγνοιας και όγκο αλληλογραφίας (με υπηρεσιακές ταχύτητες;) ανάμεσα σ’αυτές και την ΚΥ.
Άρθρο 10 παρ. 4 περί αρμοδιοτήτων της ΕΕΑΕ και την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας στα θέματα προφύλαξης του κοινού από ηλεκτρομαγνητικά πεδία.
Οι επικαλούμενες ισχύουσες διατάξεις, στην προκειμένη περίπτωση η ΚΥΑ 53571/3839/2000 (ΦΕΚ Β’1105) που αφορά “τη λήψη μέτρων προφύλαξης του κοινού από την λειτουργία κεραιών εγκατεστημένων στην ξηρά”, δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη την φύση, τις ανάγκες και τις συνθήκες λειτουργίας της υπηρεσίας ραδιο-ερασιτέχνη. Αντίθετα, ορίζει όρια ακτινοβολίας και προβλέπει διαδικασίες αδειοδότησης κεραιών εκπομπής που αφορούν επαγγελματικούς σταθμούς εκπομπής που παρέχουν υπηρεσίες στο κοινό. Έτσι, τείνει να δημιουργηθεί μία σημαντική απόκλιση σε αυτά που προβλέπονται για την υπηρεσία ραδιο-ερασιτέχνη, μεταξύ της κείμενης νομοθεσίας και αυτών που διαφαίνεται να ισχύουν διεθνώς αλλά και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και εφαρμόζουν οι κατασκευαστές ραδιοερασιτεχνικών συσκευών με παγκόσμια εμβέλεια. Οι διαφορές αυτές εστιάζονται κυρίως στον καθορισμό της ισχύος των ερασιτεχνικών σταθμών και τον τρόπο μέτρησης αυτής.
Συνεπώς, προτείνεται ο καθορισμός της ισχύος να συμορφωθεί με τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα και να τροποποιηθεί η ΚΥΑ 53571/3839/2000, κάνοντας σαφή αναφορά για την απαλλαγή των κεραιών των σταθμών της υπηρεσίας ράδιο-ερασιτέχνη από τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Άρθρο 10 Αρμοδιότητες Υπηρεσιών
1. Στις ΑΠΥ ανατίθενται οι αρμοδιότητες που αφορούν στην:
1.6. ειδική εκχώρηση συχνοτήτων για την πραγματοποίηση δοκιμών. Οι ειδικές εκχωρήσεις μπορούν να αφορούν ζώνες συχνοτήτων εκτός αυτών που έχουν απονεμηθεί στην υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη ή/και χρήση μεγαλύτερης ισχύος της επιτρεπομένης.
Δεν είναι απόλυτα κατανοητό, εάν θα έχουν δικαίωμα χρήσης του δικαιώματος όλοι οι Ραδιοερασιτέχνες, ανεξαρτήτου κατηγορίας Ραδιοερασιτεχνικής άδειας που τους έχει εκχωρηθεί.
Θα πρέπει να γίνει λεπτομερής αναφορά, πιθανών περιορισμών ισχύος και συχνοτήτων, σχετιζόμενων πάντα με αντικειμενικά κριτήρια όπως της ηλικίας του ενδιαφερόμενου ατόμου, της κατηγορίας της Ραδιοερασιτεχνικής άδειας κ.τ.λ.
Πρότασή μας, είναι η δυνατότητα πραγματοποίησης επιπλέον δοκιμών και από Ραδιοερασιτέχνες εισαγωγικού επιπέδου, υπό την επίβλεψη Ραδιοερασιτέχνη κατηγορίας 1, καθώς αφορά μεγαλύτερα επίπεδα ισχύος, από τα προβλεπόμενα.
1.7. έλεγχο των ημερολογίων των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών.
Στην περίπτωση που ο Ραδιοερασιτεχνικός σταθμός, διατηρεί ηλεκτρονικό ημερολόγιο επαφών σε σταθερό ηλεκτρονικό υπολογιστή, θα πρέπει να δίνεται το απαραίτητο χρονικό περιθώριο και να γίνεται δεκτό αντίγραφο εκτύπωσης, του εν λόγω προγράμματος.
Στο παρελθόν το εν λόγω ημερολόγιο, έφερε σφραγίδα του ΥΥΜΔ, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί για την ανωτέρω περίπτωση.
2. Οι ΑΠΥ τηρούν Μητρώο των αδειών που έχουν εκδώσει.
Το μητρώο θα πρέπει να βρίσκεται αναρτημένο στο διαδίκτυο, ώστε να υπάρχει άμεση ενημέρωση των Ραδιοερασιτεχνικών Φορέων, αλλά και από συναρμόδιες υπηρεσίες που σχετίζονται με ελέγχους των Ραδιοερασιτεχνικών σταθμών (βλέπε Ε.Ε.Τ.Τ κ.α).
3. Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ ανατίθενται οι αρμοδιότητες:
3.3. καθορισμού του «τύπου» των εντύπων όλων των πτυχίων και αδειών ραδιοερασιτεχνών (συμπεριλαμβανομένων και των αδειών SV0) καθώς και της έκδοσης και διανομής στις ΑΠΥ των εντύπων αυτών
Στο παρελθόν έγιναν πολλές προσπάθειες δημιουργίας εντύπων Ραδιοερασιτεχνικών αδειών, που προσεγγίζουν τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά πρότυπα, πάντα όμως η προσπάθεια έμενε στη μέση και δεν υπήρξε μία ολοκληρωμένη πρόταση.
Ελπίζουμε σε κάτι, που δεν θα μας κάνει για μια ακόμη φορά να ξεχωρίζουμε από τα υπόλοιπα κράτη, όπως τα έντυπα αδειών της κατηγορίας SW που δημιουργούσαν προβλήματα κατά την επίσκεψη των Ραδιοερασιτεχνών στο εξωτερικό.
3.4. καθορισμού του «τύπου» αιτήσεων για θέματα ειδικής αδειοδότησης και τα της έκδοσης πινάκων αναμεταδοτών-επαναληπτών-ραδιοφάρων που έχουν αδειοδοτηθεί από τις ΑΠΥ.
Θα πρέπει να διατηρήσουμε την φόρμα ¨Δήλωση Ραδιοερασιτεχνικού Αναμεταδότη¨ και να δοθούν αναλυτικές οδηγίες συμπλήρωσης, για τα επιπλέον έντυπα που θα χρειαστούν.
3.5. ανάληψης ή υποστήριξης διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην ορθή εφαρμογή του παρόντος κανονισμού και στην ανάπτυξη του ραδιοερασιτεχνισμού (ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, διοργάνωση συνεδρίων, εκθέσεων, ενημερωτικών σεμιναρίων που απευθύνονται σε υπαλλήλους των ΑΠΥ, εκπαιδευτικών σεμιναρίων σε ραδιοερασιτέχνες που εντάσσονται στον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, έκδοση ειδικών ενημερωτικών εντύπων κλπ)
Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια πρέπει να απευθύνονται και στους Ραδιοερασιτέχνες που δεν είναι ενταγμένοι στον Επιχειρησιακό σχεδιασμό της Γ.Γ.Π.Π, καθώς είναι βέβαιο πως μέσα από την παρακολούθηση τους, θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, θα ενθαρρυνθούν για περαιτέρω συμμετοχή και τέλος, θα μπορούν να διαχειριστούν καταστάσεις ανάγκης.
Κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει, πως μόνο ενταγμένοι Ραδιοερασιτεχνικοί Σταθμοί θα χρειαστεί να συμμετάσχουν σε κάποιο έκτακτο περιστατικό.
4. Για τα θέματα εποπτείας του ραδιοφάσματος και της προστασίας από παρεμβολές επιλαμβάνεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)
Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο, πως την ευθύνη της επιτήρησης του ραδιοφάσματος, έχει η Ε.Ε.Τ.Τ.
Είναι η μόνη υπηρεσία, που έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό, την τεχνογνωσία και το ειδικευμένο προσωπικό που απαιτείται για τον έλεγχο και πιστοποίηση επιβλαβούς παρενόχλησης.
Με αφορμή προσφάτων αιτημάτων προστασίας από παράνομες δραστηριότητες εντός των υποζωνών της Υπηρεσίας Ραδιοερασιτέχνη, απέδειξαν την διάθεση τους αλλά και την αποτελεσματικότητα τους.
Θα πρέπει με το παρόντα κανονισμό, να αποφύγουμε λάθη νομοσχεδίων όπως του 3431/2006, που δεν δέσμευε με τις απαραίτητες αρμοδιότητες επιτήρησης και προστασίας από παρεμβολές, την Υπηρεσία της Ε.Ε.Τ.Τ.
Προτείνω να γίνεται ανάρτηση σε ιστοσελίδα του υπουργείου όλων των callsign που είναι σε ισχύ μαζί με την ημερομηνία λήξης τους για να μπορεί οποιοσδήποτε να διαπιστώσει αν ένα callsign που ακούγεται στον αέρα είναι υπαρκτό ή προϊόν της φαντασίας αυτού που το χρησιμοποιεί.
§ 4 – Για τα θέματα εποπτείας του ραδιοφάσματος και της προστασίας από παρεμβολές επιλαμβάνεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), …
Ο Νόμος 3431/2006, που ορίζει μεταξύ άλλων τις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ, εξαιρεί την εφαρμογή του Νόμου αυτού σε ραδιοερασιτέχνες. Κατά συνέπεια, οι δύο Υπουργικές Αποφάσεις αντικρούονται μεταξύ τους και κανείς δεν υποχρεούται να κάνει επιτήρηση των ραδιοσυχνοτήτων της Υπηρεσίας Ραδιοερασιτέχνη. Γι’ αυτό θα πρέπει να προβλέπεται τουλάχιστον από μεταβατικές διατάξεις (μέχρι την αλλαγή του Νόμου 3431/2006) ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ.
Επικροτούμε το ότι με τις § 3.8 και 3.9 το ΥΥΜΔ έχει την αρμοδιότητα υποστήριξης και συντονισμού των ΑΠΥ καθώς και του σχεδιασμού και της υλοποίησης ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος υποβοήθησης του έργου των ΑΠΥ για την ηλεκτρονική καταγραφή όλων των στοιχείων που αφορούν τους ραδιοερασιτέχνες στην Ελλάδα (άδειες, ειδικά διακριτικά κλπ.). Θεωρούμε ότι σ’ αυτό το πληροφοριακό σύστημα θα πρέπει να έχουν πρόσβαση (read only) όλες οι ενδιαφερόμενες Υπηρεσίες στην Ελλάδα, όπως η ΕΛΑΣ, η ΕΕΤΤ, η Πολεοδομία κλπ., για να αποφεύγεται η ταλαιπωρία αδειούχων, δηλαδή νόμιμων ραδιοερασιτεχνών από ελέγχους, συλλήψεις, παραπομπές σε δίκη κλπ.
§ 3: Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ ανατίθενται οι αρμοδιότητες:
§ 3.6: ανάληψης ή υποστήριξης διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην ορθή εφαρμογή του παρόντος κανονισμού και στην ανάπτυξη του ραδιοερασιτεχνισμού (ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, διοργάνωση συνεδρίων, εκθέσεων, ενημερωτικών σεμιναρίων που απευθύνονται σε υπαλλήλους των ΑΠΥ, εκπαιδευτικών σεμιναρίων που εντάσσονται στον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, έκδοση ειδικών ενημερωτικών εντύπων κλπ),
§ 3.7: έκδοσης οδηγιών για την ορθή εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού και την ασφαλέστερη λειτουργία των ραδιοερασιτεχνικών σταθμών.
Τα «ενημερωτικά σεμινάρια» προς υπαλλήλους των ΑΠΥ, που αναφέρονται στο 3.6, προϋποθέτουν εθελοντική συμμετοχή. Από την μέχρι σήμερα εμπειρία μας από τους «αρμόδιους» υπαλλήλους των Νομαρχιών θεωρούμε απαραίτητη την «ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» των υπαλλήλων των ΑΠΥ, η οποία θα πρέπει να περιληφθεί στην παράγραφο 3.7.
§ 1.6 ειδική εκχώρηση συχνοτήτων για την πραγματοποίηση δοκιμών. Οι ειδικές εκχωρήσεις μπορούν να αφορούν ζώνες συχνοτήτων εκτός αυτών που έχουν απονεμηθεί στην υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη ή/και χρήση μεγαλύτερης ισχύος της επιτρεπομένης.
Λάθος διατύπωση: Η λέξη «απονεμηθεί» να γίνει «εκχωρηθεί».
Άρθρο 10 παρ.4 Δεν διευκρινίζεται ρητά ποιος φορέας επιβλέπει το ραδιοερασιτεχνικό φάσμα. Η Ε.Ε.Τ.Τ. που αναφέρει η παρούσα Υ.Α. απαλλάσσεται από την δικαιοδοσία της σε ραδιοερασιτέχνες σύμφωνα με τον νόμο 3431/2006.
Στο θέμα της εποπτείας του ραδιοφάσματος θα πρέπει να υπάρξει αποσαφήνιση καθώς η Ε.Ε.Τ.Τ που αναφέρεται στον παρόντα κανονισμό απάλλασσεται από την δικασιοδοσία της σε ραδιοερασιτέχνες σύμφωνα με τον νόμο 3431/2006.
Αυτή τη στιγμή 19/5/2011 12:19UTC 14.215ΜΗz για άλλη μια φορά, όπως κάθε χρόνο, είναι στον αέρα το TC1919ATA. Ένα ΕΔΚ της Τουρκίας, ΑΚΡΩΣ προσβλητικό και προπαγανδιστικό για την Ελλάδα.
Γιατί όχι το ΥΥΜΔ σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία να προβαίνει σε κινήσεις για την καταστολή τέτοιων φαινομένων?
Ποιος επιβλεπει το Ρ/Ε φασμα? Η ΕΕΤΤ συμφωνα με την ΥΑ ΑΠΑΛΛΑΣΕΤΑΙ απο την δικαιοδοσια της επι των Ρ/Ε συμωνα με τον Ν.3431/2006.
Προτείνω το ακόλουθο, «2. Οι ΑΠΥ τηρούν Μητρώο των αδειών που έχουν εκδώσει και τα αναρτούν σε ειδική σελίδα στο internet, στην οποία αναγράφεται το διακριτικό κλήσεως το ονοματεπώνυμο του ραδιοερασιτέχνη και η ημερομηνία εκδόσεως της άδειας. «
«3.5. ανάληψης ή υποστήριξης διαφόρων δράσεων που αποσκοπούν στην ορθή εφαρμογή του παρόντος κανονισμού και στην ανάπτυξη του ραδιοερασιτεχνισμού»
Οι ΑΠΥ θα χρειαστούν αρκετή βοήθεια διότι οι περισσότερες και δε γνωρίζουν το αντικείμενο και επειδή τους «φορτώθηκε» και άλλο ένα καθήκον που συκγριτικά με τα υπόλοιπα, το δικό μας ίσως για αυτούς «ΔΕ ΧΡΗΖΕΙ» προτεραιότητα.