1. Οι εκδιδόμενες άδειες ραδιοερασιτεχνών διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, στην «κατηγορία 1» η οποία είναι ισοδύναμη-αντίστοιχη της άδειας “CEPT radio amateur license” της Σύστασης Τ/R 61-01 της Ευρωπαϊκής Συνδιάσκεψης Ταχυδρομείων και Τηλεπικοινωνιών (CEPT) όπως ισχύει και στην «κατηγορία εισαγωγικού επιπέδου» η οποία είναι εναρμονισμένη με την Αναφορά της Επιτροπής Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της CEPT «ECC REPORT 89 – A radio amateur entry level examination and licence» όπως ισχύει. Η «κατηγορία εισαγωγικού επιπέδου» απευθύνεται σε ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να ασχοληθούν εισαγωγικά με τον ραδιοερασιτεχνισμό ή/και την ακρόαση ραδιοσταθμών χωρίς να απαιτείται λεπτομερειακή γνώση τεχνικών και επιστημονικών θεμάτων του ραδιοηλεκτρικού τομέα. Τα δικαιώματα χρήσης των αδειών αυτών έχουν ως εξής:
1.1. Οι κάτοχοι άδειας «κατηγορίας 1» (άδεια CEPT) έχουν δικαίωμα χρήσης όλων των εκχωρημένων υποζωνών συχνοτήτων στην «Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη» και στην «Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη μέσω Δορυφόρου» σύμφωνα με τον Εθνικό Κανονισμό Κατανομής Ζωνών Συχνοτήτων και τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού. Η άδεια «κατηγορίας 1» χορηγείται σε κατόχους πτυχίου «κατηγορίας 1» ή σε κάτοχο αντιστοίχου πτυχίου HAREC της αλλοδαπής ή σχετικής βεβαίωσης σύμφωνα με τη Σύσταση Τ/R 61-02 και επιτρέπει στον κάτοχο της, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, την άσκηση ραδιοερασιτεχνικής δραστηριότητας στην Ελληνική επικράτεια καθώς και στις χώρες που έχουν αποδεχτεί την υπόψη Σύσταση στα πλαίσια αμοιβαιότητας και σύμφωνα με τις αντίστοιχες εθνικές νομοθεσίες και τους περιορισμούς της Σύστασης.
1.2. Οι κάτοχοι άδειας «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου» έχουν περιορισμένα δικαιώματα χρήσης των εκχωρημένων υποζωνών συχνοτήτων στην «Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη» και στην «Υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη μέσω Δορυφόρου» σύμφωνα με τον Εθνικό Κανονισμό Κατανομής Ζωνών Συχνοτήτων (ΕΚΚΖΣ) και τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού. Η άδεια «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου» χορηγείται σε κατόχους αντίστοιχου πτυχίου ραδιοερασιτέχνη και επιτρέπει στον κάτοχο της, την άσκηση ραδιοερασιτεχνικής δραστηριότητας μόνο στην Ελληνική επικράτεια.
2. Για τους ραδιοερασιτεχνικούς αναμεταδότες-επαναλήπτες-ραδιοφάρους χορηγούνται ειδικές άδειες «κατηγορίας 1» από τις ΑΠΥ και εκδίδεται σχετικός Πανελλαδικός Πίνακας από την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΥΜΔ.
Πάράλειψη αυτού του κανονισμού είναι η πρόβλεψη χορηγησης άδειας και διακριτικού ραδιοακροατού.
Ο καθένας σήμερα μπορεί να πάρει ένα δέκτη βραχέων και να κάνει λήψη αλλά οι ραδιοακροατές ανταλλάσσουν κάρτες επιβεβαίωσης λήψης (QSL cards) με τους ραδιοερασιτέχνες αλλά και σταθμούς άλλων υπηρεσιών.
Για το λόγο αυτό χρειάζονται διακριτικά.
Αυτά θα μπορούσαν να είναι της μορφής SVLnnnn (n=αριθμός 0-9) όπως συνηθίζεται διεθνώς.
Σχετικά με τίς άδειες «εισαγωγικής κατηγορίας» προτείνω να είναι ακριβώς αυτό που ορίζει το όνομά τους και συνεπώς να εκδίδονται μόνο μία φορά με διάρκεια 5 έτη. Στο διάστημα αυτό να δικαιούται ο κάτοχος να εξετασθεί για την απόκτηση αδείας κατηγορίας 1, σε όλες τις εξεταστικές περιόδους. Κατ’εξαίρεση να ανανεώνεται διαρκώς και ατελώς μόνο γιά ΑΜΕΑ.
Οι περιορισμοί της άδειας «εισαγωγικής κατηγορίας» όσον αφορά κυρίως τις υποζώνες συχνοτήτων (δεδομένου ότι οι περιορισμοί ισχύος δύσκολα ελέγχονται) θα πρέπει να δίνουν ισχυρό κίνητρο αναβάθμισης.
Επικροτώ την δημιουργία της κατηγορίας Entry level, θα πρέπει να είναι όμως με σοβαρούς περιορισμούς στην ισχύ (10 ή 20W) ώστε να αναγκαστούν αν θέλουν να συνεχίσουν, να ενταχθούν σε σωματεία και να πάρουν όλα εκείνα τα εφόδια που θα τους κάνουν ικανούς να περάσουν στις δυσκολότερες εξετάσεις αφενός, αφετέρου να μην εκθέσουν εαυτούς και αλλήλους σε συχνότητες που γίνονται διεθνείς επαφές.
Για τους SW που θα γίνουν SV θεωρώ ότι δεν πρέπει να μπει άλλος περιορισμός (όπως γράφτηκε να μην βγαίνουν εκεί που προβλέπεται CW). Είναι αυτονόητο ότι αφού δεν ξέρουν CW δεν θα καταλαβαίνουν και δεν θα βγαίνουν εκεί. Αν κάτσουν και μάθουν CW θα έχουν χωρίς επιπλέον διαδικασία περισσότερες συχνότητες διαθέσιμες (αν όχι, κακό του κεφαλιού τους…)
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΧΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΑΔΕΙΕΣ.
Θεωρώ τον ραδιοερασιτεχνισμό ως ένα άθλημα ικανοτήτων των αισθητηρίων οργάνων, με κορυφαίο την ακοή, μυαλού και αντανακλαστικών (για το κλασικό CW χειρισμό του κλειδιού Morse), τεχνική γνώση των ηλεκτρονικών και ελάχιστη ίσως γνώση της αγγλικής γλώσσας. Από την άλλη υπάρχει η ασύρματη επικοινωνία που δίνει το πλεονέκτημα στον κάθε τυχαίο να ομιλεί με τον φίλο του από απόσταση, να κάνει πλάκα και χαβαλέ και να βρίζει και να παρεμβάλει πιθανό, όποιον μιλά εκείνη την στιγμή στον αέρα, χωρίς τον φόβο να τον ξυλοφορτώσουν για αυτά που λέει, αυτόν το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι μια άδεια για τον τροχονόμο που θα τον σταματήσει για έλεγχο (1 στα 1000 δηλαδή). Από την άλλη μεριά έχουμε την Ελληνική πραγματικότητα που επιβραβεύει και προστατεύει το παράνομο και ότι βλάπτει το γενικό συμφέρον (βλέπε πολιτική).
Συμπέρασμα που θα φτάσουμε; Τους συλλόγους τους ενδιαφέρει πόσα μέλη θα αποκτήσουν και ποιος θα τα εισπράττει για να παρέχει την ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΉ, εάν κάποιος μπορεί την αστεία πλέον εκπαίδευση να την κάνει μέσω βιβλίων μόνος του, τότε θα γίνει χαμός. Για ποια εκπαίδευση μιλούν, ότι πρέπει να γνωρίζεις είναι αστείο σαν το δίπλωμα του αυτοκινήτου, το μόνο που θέλουν είναι να υποχρεώσουν τον υποψήφιο να κάνει και Χ ώρες μαθήματα σε σύλλογο, το δε επόμενο στάδιο είναι να καθοριστεί η μίζα του εξεταστή πλέον για να σε περάσει, στην άδεια αυτοκινήτων είναι 200€ από ότι ξέρω, στον ραδιοερασιτέχνη πόσο θα πάει;
Κάποιοι ραδιερασιτέχνες!!! τώρα μιλούν για την μη απαραίτητη γνώση του χειρισμού στο CW, διότι υπάρχουν οι υπολογιστές, σκεφτείτε δηλαδή το ποδόσφαιρο να χρειάζεται γνώση υπολογιστή, οπότε οι παίκτες με τις ειδικές ικανότητες (Πελέ Κρόϊφ Μπεκαμ), να είναι μηδενικά.
Τελευταία για ποιους κανονισμούς μιλάμε, εδώ είναι Ελλάδα, εγώ στην γειτονιά μου έχω 5 κεραίες CB, λόγω όμως ότι οι δικές μου κεραίες είναι 3 και ποιο μεγάλες των γειτόνων, ήλθε η αστυνομία να ρωτήσει αν έχω άδεια, όταν τους έδειξα την άδεια, (την οποία ως έγγραφο το έβλεπαν πρώτη φορά) και τους εξήγησα μερικά πράγματα απλά δέχτηκαν να μην το συνεχίσουν το θέμα χωρίς να είναι βέβαιοι και να ξέρουν γιατί. Όταν δε τους είπα ότι οι κεραίες και η χρήση CB στο σπίτι είναι παράνομη και τους υπέδειξα τις κεραίες, εισέπραξα την απάντηση (ε αυτές είναι αστείες κεραίες μπροστά στις δικές σου), αντιλαμβάνεστε λοιπόν την γνώση των εν λόγω κανονισμών από τα αρμόδια όργανα.
Εμπρός λοιπόν σύλλογοι ανίκανοι και θολοί μπορείτε εύκολα στην χώρα μας να καταστρέψετε αυτό το άθλημα.
73 SV2HOA
Εκτιμώ πως θα πρέπει να αποσαφηνιστεί πλήρως στο τι ακριβώς αφορά η άδεια κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου. Δηλαδή, σε ποιές περιοχές συχνοτήτων (τόσο στις υπερυψηλές και άνω -VHF, UHF-όσο και στις υψηλές -HF-) μπορεί να εκπέμπει κάποιος. Επίσης ποιά modes μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί αλλά επίσης,ιδιαίτερα σημαντικό, με ποιά ισχύ μπορεί να εκπέμψει. Θεωρώ πως η άδεια εισαγωγικού επιπέδου πρέπει να είναι μια άδεια με χαρακτηριστικά όπως αυτά που η ίδια περιγραφή της ορίζει. Δεν θα πρέπει δηλαδή να αφορά σε μια άδεια που θα επιτρέπει στον κάτοχό της να παρακάμπτει τεχνηέντως την ανάγκη απόκτησης άδειας 1ης κατηγορίας. Θα συμφωνήσω και εγώ με την σειρά μου με αρκετούς προλαλήσαντες οι οποίοι ανέφεραν πως θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη κάποια διαδικασία εποπτείας της ικανότητας του κατόχου άδειας εισαγωγικού επιπέδου. Κάτι τέτοιο μπορεί εύκολα να γίνει με την επίτευξη ικανού αριθμού επιβεβαιωμένων επαφών στις αντίστοιχες υποζώνες των βραχέων (μέσω καρτών qsl) ανά έτος με ευθύνη συλλόγων και συνυποβολή αντιγράφων του ημερολογίου σταθμού αλλά και των καρτών QSL.
Ευχαριστώ
Κώστας Παπαδόπουλος
…Η «κατηγορία εισαγωγικού επιπέδου» απευθύνεται σε ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να ασχοληθούν εισαγωγικά με τον ραδιοερασιτεχνισμό ή/και την ακρόαση ραδιοσταθμών χωρίς να απαιτείται λεπτομερειακή γνώση τεχνικών και επιστημονικών θεμάτων του ραδιοηλεκτρικού τομέα.
Στο άρθρο αυτό γίνεται πολύ περιορισμένη περιγραφή για την «κατηγορία εισαγωγικού επιπέδου» και τα όσα αναφέρονται στο άρθρο αυτό αλλά και στο άρθρο 21: Τεχνικές Διατάξεις, § 1 (για τη συνολική ενεργό ακτινοβολούμενη ισχύ) και § 5 (για τις επιτρεπόμενες υποζώνες συχνοτήτων) δεν έχουν καμία σχέση με τα αναγραφόμενα στην Αναφορά της Επιτροπής Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της CEPT “ECC REPORT 89 – A radio amateur entry level examination and licence”.
– Στο ECC REPORT 89 αναφέρεται ότι «Ο Ραδιοερασιτεχνισμός διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο να αναπτυχθεί και να εδραιωθεί μακροπρόθεσμα το ενδιαφέρον ενός ατόμου για την επιστήμη και την τεχνολογία. Τα άτομα αποφασίζουν για τις σπουδές που τους ενδιαφέρουν σε πολύ μικρή ηλικία. Το να κινηθεί το ενδιαφέρον παιδιών και νέων θα έπρεπε να είναι ο βασικός σκοπός για κάθε νέα άδεια. Για να είναι αποτελεσματική μια άδεια εισαγωγικού επιπέδου, θα πρέπει να συγκινεί παιδιά και νέους.»
– Στο ECC REPORT 89 αναφέρεται επίσης (§ 5.1): «Θα πρέπει να χρειάζεται κάποιος ΛΙΓΟ χρόνο για να πάρει την άδεια εισαγωγικού επιπέδου. Ο στόχος είναι να κάνουμε τους νεοεισερχόμενους να ασχοληθούν σύντομα με το αντικείμενο, για να τους κινηθεί το ενδιαφέρον. Τα μαθήματα και οι εξετάσεις για το εισαγωγικό επίπεδο θα πρέπει να διαρκούν λίγο χρόνο, να είναι λιγότερο θεωρητικά και να ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ώστε ο υποψήφιος να είναι «ασφαλής» ως χειριστής. «Ασφαλής» σημαίνει ότι ο κάτοχος αυτής της αδείας θα καταλαβαίνει τους κανονισμούς και τις τεχνικές απαιτήσεις, που προστατεύουν άλλους χρήστες του ραδιοφάσματος και θα γνωρίζει άριστα τη ραδιοερασιτεχνική πρακτική. Μετά θα ενθαρρύνεται η αυτοεκπαίδευση μέσω των (περιορισμένων) δικαιωμάτων της άδειας και της πίεσης των αδειούχων της ίδιας κατηγορίας, ώστε το άτομο να μπορεί να φτάσει το ανώτερο επίπεδο γνώσεων της άδειας HAREC.»
Πώς επιτυγχάνονται τα παραπάνω στο υπό διαβούλευση κείμενο; Από πού θα λαμβάνει ο υποψήφιος τη ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;
§ 1 Οι εκδιδόμενες άδειες ραδιοερασιτεχνών διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, στην «κατηγορία 1», η οποία είναι ισοδύναμη – αντίστοιχη της άδειας «CEPT radio amateur license» της Σύστασης T/R 61-01 ….
Οι άδειες που δίδονται ΣΗΜΕΡΑ, είναι συμβατές με την TR 61-01. Η αλλαγή με την ενοποίηση των δύο κατηγοριών προβλέπεται από την TR 61-02, άρα θα πρέπει να διορθωθεί η Σύσταση, που αναφερεται στην παράγραφο αυτή.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΥΘΕΙ ΑΔΕΙΑ ΑΚΡΟΑΤΟΥ ΟΠΟΥ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΝΑ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΑΔΕΙΑ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΟΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ.
Θεωρώ την καθιέρωση της εισαγωγικής κατηγορίας καθώς και την πρόβλεψη δυνατότητας χειρισμού σταθμού απο εκπαιδευόμενους (υπο την επίβλεψη αδειούχου) ως τις σημαντικότερες καινοτομίες στο χόμπυ.
Και οι δύο διευρύνουν το κοινό που θα ασχοληθεί με τον ραδιοερασιτεχνισμό αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν περισσότερες απαιτήσεις απο τους ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους και τους παλαιότερους ρ/ε που θα πρέπει να συμβάλλοουν στην επιμόρφωση των νεότερων. Καλή αρχή και ακόμη καλλίτερη συνέχεια!
sw1mne
Για την κατηγορία 1 να βρεθεί μια φόρμουλα να ανακαλείτε η άδεια αν δεν αποδεικνύετε από το ημερολόγιο σταθμού ή με κάρτες ότι δεν γίνονται επαφές, έστω μια η δυο σε μια πενταετία η κάτι τέτοιο για να μην έχουμε το σημερινό φαινόμενο άπειρες άδειες και πολύ λίγες για τον σκοπό που χορηγηθήκαν.
Αστικά λεωφορεία , λατομεία, χιονοδρομικά, Δήμοι, εκχιονιστικά ,κυνηγοί, ομάδες διάσωσης και ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας εκπέμπουν παράνομα με καμιά προδιαγραφή και όταν βρουν τα δύσκολα βγάζουν μια άδεια ραδιοερασιτέχνη και ξεμπερδεύουν μια και η άδεια για ειδικό ραδιοδίκτυο είναι πανάκριβη και δύσκολη η έκδοση της (μελέτες, ονόματα χειρίστων κλπ)
Και τέλος δημιουργία δημόσιας βάσης δεδομένων με τα χαρακτηριστικά κλήσης .
Ορθή η καθιέρωση εισαγωγικής άδειας, μόνο που θα πρέπει να προσεχθεί η κατανομή ζωνών συχνοτήτων και δικαιωμάτων ώστε να υπάρχει ουσιαστικό κίνητρο για την αναβάθμιση στην 1η κατηγορία και να μην καταλήξει η εισαγωγική άδεια να νομιμοποιεί κάθε χρήση και κατάχρηση συχνοτήτων και ισχύων.
Όπως ορθά σημειώνεται και από άλλον συνάδελφο, δεν έχει ληφθεί μέριμνα για τους ραδιοακροατές (SWL). Υπάρχει ανάγκη εδραίωσης του θεσμού των ραδιοακροατών καθώς μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία προσέλκυσης αρκετών νέων στο χώρο του ραδιοερασιτεχνισμού με τις καλύτερες προϋποθέσεις εξέλιξης σε συνειδητοποιημένους ραδιοερασιτέχνες.
Για τον ΣΥ.ΡΑ.Π.
SV2DOF
Κύριοι στο άρθρο 6 παράγραφος 1.2 γιατί διαχωρίζετε την κατηγορία εισαγωγικού επίπεδου από τους συναδέλφους των της Ευρωπαϊκής Ένωσης τους στερείτε το δικαίωμα χρίσης εκτός της Ελληνικής επικράτειας ενώ δίδετε το δικαίωμα στους αλλοδαπούς.
Στην φυση και στη ζωη κυριαρχει η θεωρια της εξελιξης και της φυσικης επιλογης. Τι σημαινει αυτο. Οτι οτι ειναι αχρηστο νομοτελιακα μπαινει στο περιθωριο. Οτι ειναι χρησιμο επιβιωνει. το CW δεν κινδυνευει να απαξιωθει επειδη θα αφαιρεθει απο την εξεταστικη υλη. Στις comercial επικοινωνιες επειδη πλεον δεν ηταν αναγκαια μπηκαν στο περιθωριο. Εδω ομως επειδη ειναι αναγκαια, επειδη με την χρηση του κωδικα CW μπορει καποιος με πολυ απλα μεσα να πραγματοποιησει επαφες, αυτο απο μονο του θα τα κρατησει ζωντανο και μαγευτικο για καποια πολυ μεγαλη μεριδα ραδιοερασιτεχνων. Οποτε η αναγκη πλεον της γνωσης τους θα οδηγησει πολλους στο να τα μαθουν. Αυτο ομως ειναι ασχετο απο το αν πρεπει να ειναι η οχι εξεταστεα υλη. Παλαιοτερα (εδω ερχετε και η φυσικη επιλογη) ισως να ηταν αναγκαιο σαν φιλτρο διαχωρισμου. Ομως σημερα που με την δυνατοτητα της τεχνολογιας μπορουν να φτιαχτουν δικαιες και αδιαβλητες εξετασεις δεν ειναι αναγκαια η παρουσια τους. Και στο κατω κατω της γραφης καποιος ραδιοερασιτεχνης μπορει να μην μαγευεται απο το CW αλλα απο τα εκατονταδες ψηφιακα modes γιατι ειναι λατρης της τεχνολογιας. Τι πρεπει να κανουμε δηλαδη να βαλουμε και 10 ψηφιακα Modes στις εξετασεις?
Για λόγους πρακτικούς (αναγραφής του τίτλου στα διπλώματα και στα έντυπα αδείας) δεν μπορεί η μια άδεια να αναφέρεται αριθμητικά σαν «κατηγορία 1» και δεύτερη περιφραστικά σαν «κατηγορία εισαγωγικού επιπέδου». Η τελευταία αποτελεί ουσιαστικά επεξήγηση του ονόματος. Κατηγορία Α- κατηγορία Β ή κατηγορία 1-κατηγορία 2 ή κάποια ανάλογη κωδικοποίηση είναι πιο σωστή προσέγγιση για τις ονομασίες κατά τη γνώμη μου.
Με την παράγραφο 1 του άρθρου 6 εφαρμόζονται πλέον ΚΑΙ στην Ελλάδα η σύσταση T/R 61-01 και η αναφορά ECC REPORT 89 της CEPT. Νομίζω ότι είμαστε η τελευταία Ευρωπαική χώρα που της εφαρμόζει. Με αυτή την εφαρμογή εναρμονίζεται πλήρως η χώρα και σταματά η κατάφωρη αδικία που υφίσταντο οι ημεδαποί ραδιοερασιτέχνες μέχρι σήμερα σε σχέση με τους Ευρωπαίους, Αμερικανούς αλλά και πάρα πολλούς συναδέλφους τους από τρίτες χώρες. Η αδικία αυτή βασιζόταν για μεν την κατηγορία 1 στις εξετάσεις μορς οι οποίες είχαν καταργηθεί σχεδόν παγκοσμίως. Για δε την κατηγορία 2 στην περιορισμένη πρόσβαση στις υψηλές συχνότητες και τον αποκλεισμό τους από τους 50MHz. Για την αδικία αυτή κατά τη γνώμη μου η ευθύνη δεν είναι αποκλειστική του Υπουργείου αλλά μέρος της ευθύνης φέρει και μικρή μερίδα ραδιοερασιτεχνών που επέμενε διακαώς στην διατήρηση ενός ιδεατού θα έλεγα φίλτρου εξετάσεων μορς. Του οποίου η εφαρμογή δεν απέδωσε και πολλά πράγματα. Με την ευκαιρία αυτή σας ενημερώνω αν και γνωρίζω ότι το γνωρίζετε πολύ καλά, ότι καμία ζημία ή ενόχληση δεν πρόκειται να δημιουργηθεί στις μορσικές επικοινωνίες με της παρούσες αλλαγές. Ούτε έχει παρατηρηθεί κάτι αντίστοιχο παγκόσμια. Διότι οι εκπομπές με σήματα μορς γίνονται σε αποκλειστικές για αυτά υποζώνες, των οποίων η αυστηρή τήρηση είναι θέμα ηθικής για τους ραδιοερασιτέχνες παγκοσμίως. Ούτε η κατάργηση των εξετάσεων μορς απαξιώνει τα σήματα μορς. Τουναντίον η μέχρι σήμερα συχνή χρήση τους αποδεικνύει το αντίθετο.
Οι φίλοι των σημάτων μορς θα συνεχίσουν να τα απολαμβάνουν όπως πάντα στις συγκεκριμένες συχνότητες. Θα τους παρακαλούσα να μην φοβούνται τις αλλαγές, τις βελτιώσεις και γενικά την εξέλιξη. Ο ραδιοερασιτεχνισμός είναι τεχνολογική ασχολία και ακολουθεί νομοτελειακά την τεχνολογική πρόοδο και εξέλιξη.
Σας συγχαίρω για αυτή σας την πρωτοβουλία και την υπερψηφίζω 100%
Με εκτίμηση.
Εκτιμώ ότι καλύτερα θα ήταν να υπάρχουν 3 κατηγορίες.
Κατηγορία 1 ως έχει.
Κατηγορία 2 οι σταθμοί SW χωρίς αλλαγή προθέματος έχοντας τα ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ με την κατ.1 με εξαίρεση τις υποζώνες που είναι αποκλειστικά για cw.
Κατηγορία 3 entry level ως έχει με μια εξαίρεση στους ραδιοακροατές(swl) οι οποίοι δεν νομίζω ότι χρειάζεται να περάσουν από το στάδιο των εξετάσεων.
Είναι κρίμα να απαξιωθεί ο κώδικας μορς,χάρη σε αυτόν υπάρχει το hobby μας.Ασχέτως αν έχει καταργηθεί από τις εξετάσεις στις περισσότερες χώρες,εξακολουθεί να κρατάει αρκετά μεγάλο μερίδιο στις ρ/ε επικοινωνίες.Δεν υπάρχει σαββατοκύριακο χωρίς έστω και ένα contest σε cw mode.
Βάση στατιστικής το 40-45% των ρ/ε επικοινωνιών γίνεται σε κώδικα μορς.
Ο λόγως ύπαρξης τρίτης κατηγορίας δεν είναι για να θεωρηθούμε εμείς οι SV ανώτεροι των υπολοίπων αλλά για να υπάρξει το ΚΙΝΗΤΡΟ να ασχοληθούν με τον κώδικα και οι υπόλοιποι συνάδελφοι.
Εαν αυτό δεν είναι εφικτό τότε ας παραμείνουν 2 οι κατηγορίες με το δικαίωμα χρήσης των υποζωνών cw σε αυτούς που θα έχουν πιστοποιήσει μέσω εξετάσεων ότι είναι χειριστές μορς και που θα μπορεί να αναγράφεται επάνω στην άδεια τους.
Ευχαριστώ.
Για την άδεια «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου» να υπάρξει περιορισμός σε βάθος το ανώτερο 5 ετών όπου θα υποχρεούται να εξετάζεται προκειμένου να αποκτά το πτυχίο της κατηγορίας 1 , σε διαφορετική περίπτωση να γίνεται ανάκληση της άδειας «κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου», με δικαίωμα να επανέλθει εκ νέου για εξέταση εώς και 03 φορές. Έπειτα απο αυτά θα του αφαιρείται ολοκληρωτικά η άδεια ραδιοερασιτέχνη.
Εδώ αρμόζει να καθορίζονται το ποιες συχνότητες θα χρησιμοποιούν οι δυο κατηγορίες κι όχι στο άρθρο 21… Επίσης πολύ αόριστα και μπερδευτικά τα όσα περιγράφονται. Χρειάζεται αναθεώρηση το άρθρο
Σας παραθέτουμε αποσπάσματα κειμένου της Επιτροπής Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της CEPT με σκοπό την αποτελεσματικότερη διεξαγωγή συμπερασμάτων και προτάσεων:
Η κατηγορία εισαγωγικού επιπέδου δημιουργήθηκε μέσα από των Κανονισμών ραδιοεπικοινωνιών της ITU (άρθρο 25) και καλύπτει την Ράδιοερασιτεχνική Υπηρεσία και την Ράδιοερασιτεχνική δορυφορική υπηρεσία και επιβεβαίωσε το ρόλο της στο πλαίσιο της WRC του 2003.
Οι CEPT συστάσεις, T / R 61-01 και Τ / R 61-02, καθιστούν δυνατή την αποδοχή της σύστασης CEPT σε διαχειριστές, μέλη της CEPT ή όχι, με σκοπό την διευκόλυνση της αδειοδότησης των Ραδιοερασιτεχνών που μετακινούνται μεταξύ των συμμετασχόντων χωρών, είτε για σύντομες ή μεγάλες διαμονές του φυσικού προσώπου.
Λόγω του χρόνου που απαιτείται για την επίτευξη του υψηλού τεχνικού επιπέδου της θεωρίας της κατηγορίας HAREC, προτάθηκε ότι ένα χαμηλότερο επίπεδο εξέτασης κατάλληλων για την κατηγορία «Entry Level», θα πρέπει να δημιουργηθεί. Πολλές αρμόδιες εθνικές διοικήσεις που επιθυμούν, μπορούν να δημιουργήσουν ή να καθιερώνουν τέτοιου είδους κατηγορία.
Στόχος είναι να εξασφαλιστεί ότι ο χειριστής δεν πρέπει να προκαλέσει προβλήματα σε άλλους χρήστες του ραδιοφάσματος.
Τα γενικά χαρακτηριστικά των προνομίων της κατηγορίας entry level είναι:
Περιορισμένη πρόσβαση στο ραδιοφάσμα με περιορισμένα επίπεδα ισχύος.
Ουσιαστικά μια εθνική άδεια με δικαιώματα που ταιριάζουν στο τοπικό περιβάλλον. Για τη χρήση του ερασιτεχνικού σταθμού έξω από την χώρα που εκχωρήθηκε το δικαίωμα, κρίνεται ι αναγκαίο να υποβάλουν αίτηση για άδεια, εφόσον οι διμερείς συμφωνίες μεταξύ των χωρών δεν προβλέπουν κάποια απλοποιημένη διαδικασία. Περιορισμοί μπορεί να υπάρξουν, σχετικά με αυτοσχέδιες κατασκευές πομπών.
Πρόθεση είναι, το χαμηλότερο επίπεδο και τα σχετικά προνόμια της λειτουργίας του, να ενθαρρύνουν την εξέλιξη σε κατηγορία HAREC.
Τα γενικά χαρακτηριστικά της διδακτέας ύλης εξέτασης, θα πρέπει να είναι ως εξής:
Πρακτική, βασικές τεχνικές επικοινωνίας και χρήση εξοπλισμού σε συνδυασμό με τους σχετικούς εθνικούς και διεθνείς κανόνες λειτουργίας.
Το επιχείρημα για την έναρξη Ραδιοερασιτεχνών Entry Level κατηγορία μπορεί να γίνει με τις ακόλουθες ομάδες-στόχους:
-Για τους νέους με τεχνικό ενδιαφέρον.
-Για υποψηφίους που δεν έχουν το εκπαιδευτικό υπόβαθρο ώστε να αντιμετωπίσουν τα υψηλότερα επίπεδα των ερωτήσεων, σε αρχική φάση.
-ενήλικες ή συνταξιούχοι που ενδιαφέρονται για τις ραδιοεπικοινωνίες.
Ο Ραδιοερασιτεχνισμός έχει έναν ρόλο βελτίωσης και επιβεβαίωσης μιας μακροπρόθεσμης ωφέλειας ενός ατόμου, στην επιστήμη και τη μηχανική.
Τα άτομα λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τις σπουδές που τους ενδιαφέρουν πολύ νωρίς στη ζωή τους. Το ενδιαφέρον των νέων, πρέπει να αποτελεί βασικό στόχο της κάθε νέας άδειας.
Για να είναι αποτελεσματική μια νέα κατηγορία Entry Level, θα πρέπει να αρέσει στους νέους ανθρώπους. Αυτό αντιπροσωπεύει το υπόλοιπο μεταξύ αυτών που έχουν αποκτήσει επαρκείς γνώσεις σχετικά με βασικά θέματα και τεχνικές προδιαγραφές της κατηγορίας αυτής.
Αυτές οι πτυχές έχουν σημαντική επίδραση στον τρόπο όπου η κατηγορία Entry Level έχει διαμορφωθεί.
Η Πρακτική Άσκηση πρέπει να επιτρέπει όλες τις ομάδες-στόχους να αποκτήσουν εμπειρία με πρακτική λειτουργίας Ράδιοδέκτη, πειράματα κεραίας, ασυνήθιστους τρόπους διάδοσης Ραδιοκυματων, ψηφιακούς τρόπους μετάδοσης σε συνδυασμό με τεχνικές πληροφορικής κ.α
Είναι επίσης επιθυμητό να είναι εφικτό να αποκτήσουν κάποια εμπειρία από την πρακτική κατασκευή των ηλεκτρονικών.
Την ίδια στιγμή, μόλις ο ενδιαφερόμενος αποκτήσει μια Entry Level άδεια, στη συνέχεια, αναμένεται ότι θα επιθυμεί να προχωρήσει σε υψηλότερη κατηγορία αδείας, που αντιστοιχεί σε CEPT επίπεδα εξέτασης που περιγράφεται από τη σύσταση Τ / R 61-02 ή ERC Report 32.
Βάσει των ανωτέρων παραγράφων, προτείνουμε οι ερωτήσεις της κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου, να είναι χρήζουν ιδιαίτερης ευκολίας, με έμφαση στο χειρισμό των συσκευών του σταθμού ασυρμάτου, των παρελκόμενων συσκευών και βασικών κανόνων χρήσης του εκχωρημένου Ραδιοφάσματος.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περιλαμβάνονται μαθηματικές πράξεις, γραφήματα, εξισώσεις και σχέδια ηλεκτρονικών που απευθύνονται σε υψηλότερο θεωρητικό και τεχνικό υπόβαθρο του εκάστοτε υποψήφιου της κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου.
Θα πρέπει τέλος, να υπάρχει δυνατότητα ιδιοκατασκευής απλών παθητικών ή ενεργών ηλεκτρονικών συσκευών, ίσως υπο την επίβλεψη φυσικού προσώπου που κατέχει άδεια Ραδιοερασιτέχνη κατηγορίας 1 ή Ραδιοηλεκτρολόγου Ά & ΄Β.
Επειδή δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρος ο τρόπος χρήσης των υποζωνών συχνοτήτων από τους Ραδιοερασιτέχνες της κατηγορίας εισαγωγικού επιπέδου, προτείνουμε την δυνατότητα ακρόασης όλων των εκχωρημένων υποζωνών συχνοτήτων της Υπηρεσίας Ραδιοερασιτέχνη, συμπεριλαμβανομένων των υποζωνών μετάδοσης ψηφιακών σημάτων και σημάτων Morse καθώς πρόκειται για εκπαιδευτική διευκόλυνση, σε περίπτωση επιθυμίας εκμάθησης επιπλέον modes που θα μεταδίδονται στο σύνολο του Ραδιοφάσματος.
Δεν θα πρέπει να γίνει μεμονωμένη εκχώρηση συχνοτήτων λήψης.
Σίγουρο είναι πως η ακρόαση επιπλέον τύπων εκπομπών, θα είναι κίνητρο αναβάθμισης της άδειας εισαγωγικού επιπέδου, σε Επιπέδου 1.
Όσο αφορά το δικαίωμα χρήσης – εκπομπής από την εν λόγω κατηγορία, συμφωνούμε με τον πίνακα της παρούσας διαβούλευσης, προσθέτοντας μόνο την υποζώνη των 1,2 GHz, όπου πιστεύουμε πως δεν διαφοροποιείτε σε μεγάλο βαθμό από την υποζώνη των 430 MHz και την συμπεριφορά διάδοσης των ραδιοκυμάτων στο χώρο.
Εφόσον και η «κατηγορία εισαγωγικού επιπέδου» είναι εναρμονισμένη με την Αναφορά της Επιτροπής Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της CEPT «ECC REPORT 89 – A radio amateur entry level examination and licence» όπως ισχύει, δεν θα πρέπει να υπάρχει ο περιορισμός χρήσης μόνο εντός της Ελληνικής Επικράτειας.
Θα πρέπει να γίνει αλλαγή και να αναφέρεται πως δύναται η χρήση της αδείας του εισαγωγικού επιπέδου, τουλάχιστον εντός των χωρών που έχουν Υιοθετήσει το ECC Report 89
Για μια ακόμη φορά δεν λαμβάνετε πρόνοια για τους Ραδιοακροατές SWL. Είναι ακατανόητο να αγνοείται για μια ακόμη φορά ο αρχαιότερος ραδιοερασιτεχνικός θεσμός. Σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, σε Ευρώπη και Αμερική τα στάδια της φυσιολογικής ραδιοερασιτεχνικής εξέλιξης είναι:
1. Ραδιοακροατής SWL
2. Αδειούχος ραδιοερασιτέχνης κάποιας χαμηλής βαθμίδας πχ SY entry level
3. Αδειούχος ραδιοερασιτέχνης σε επόμενη ή επόμενες ανώτερες βαθμίδες πχ SV.
Η χορήγηση άδειας κατοχής και λειτουργίας ραδιοδέκτη βραχέων κυμάτων δινόταν ακόμη και στην σκοτεινή περίοδο της επταετίας, δεν καταλαβαίνω γιατί η Δημοκρατία αρνείται να τακτοποιήσει νομοθετικά αυτή την ραδιοερασιτεχνική δραστηριότητα.
Ο υποψήφιος ραδιοερασιτέχνης έχοντας ένα ραδιοδέκτη και διακριτικό ραδιοακροατού μπορεί να ακροάται στις ραδιοερασιτεχνικές συχνότητες μαθαίνοντας και εμπεδώνοντας όλα όσα διδάσκεται στο εκπαιδευτικό τμήμα του συλλόγου στον οποίο ανήκει.
Ακόμη περισσότερο ωφελούνται οι υποψήφιοι ραδιοερασιτέχνες της επαρχίας που δεν παρακολουθούν μαθήματα σε συλλόγους λόγο αποστάσης, αλλά είναι αυτοδίδακτοι, με ένα δέκτη μπορούν να δουν στην πράξη ότι διαβάζουν στην θεωρία.
Σε όλο τον κόσμο οι ραδιοακροατές αντιμετωπίζονται με σεβασμό και συμμετέχουν στις δραστηριότητες της παγκόσμιας ραδιοερασιτεχνικής κοινότητας, ιδιαίτερα με τις αναφορές λήψεις που στέλνουν στους αδειούχους ραδιοερασιτέχνες τους βοηθούν να βελτιώσουν τους σταθμούς τους, επιβεβαιώνουν αμφισβητούμενα QSO. Ενώ περνώντας μέρος σε ειδικούς διαγωνισμούς ραδιοακροατών τονώνουν την παγκόσμια ραδιοερασιτεχνική δραστηριότητα και συγχρόνως έχουν μια ομαλή και βαθμιαία είσοδο στον ραδιοερασιτεχνικό χώρο.
Σήμερα είναι μια μοναδική ευκαιρία να θεσμοθετήσετε – νομιμοποιήσετε τους ραδιοακροατές στην χώρα μας, είναι κατανοητή από όλους μας η πολύ καλή προσπάθεια που κάνετε να βοηθήσετε και να εκσυγχρονίσετε τον Ραδιοερασιτεχνισμό στην χώρα μας σας ευχαριστούμε για αυτό, με ελάχιστη προσπάθεια μπορείτε να το κάνετε ολοκληρωμένα και να έχουμε ένα σύγχρονο ραδιοερασιτεχνικό πλαίσιο λειτουργίας όπως συμβαίνει σε όλες τις πολιτισμένες χώρες.