1. Από της ενάρξεως ισχύος του παρόντος νόμου τροποποιούνται οι κάτωθι διατάξεις, ως εξής:
α) Το άρθρο 1 παρ. 5 του ν. 2801/2000, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
« Α) Η εγκατάσταση σταθμού εκπομπής ή/και λήψης ραδιοσήματος και κατασκευής κεραίας χωρίς άδεια ή έγκριση, εφόσον αυτή απαιτείται, η χρήση σταθμού εκπομπής ραδιοσήματος χωρίς άδεια ή η παραχώρηση ηλεκτρικού ρεύματος σε εγκαταστάσεις άλλου, ο οποίος κατέχει ή λειτουργεί σταθμό εκπομπής ή/και λήψης ραδιοσήματος με ή χωρίς άδεια, η παραχώρηση της κατασκευής σε άλλον για την εγκατάσταση κεραίας χωρίς άδεια, εφόσον απαιτείται, καθώς και η παρεμπόδιση ή παρενόχληση των αρμόδιων οργάνων να πραγματοποιήσουν έλεγχο των σταθμών εκπομπής ή/και λήψης ραδιοσήματος και των εγκαταστάσεων αυτών ή η παροχή με δόλο εσφαλμένων πληροφοριών για την άσκηση του ελέγχου, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι δύο (2) ετών και χρηματική ποινή από επτά χιλιάδες πεντακόσια (7.500) ευρώ έως τριανταοκτώ χιλιάδες (38.000) ευρώ. Σε περίπτωση καταδίκης διατάσσεται η αφαίρεση της άδειας και η δήμευση του εξοπλισμού του σταθμού και των συναφών εγκαταστάσεών του.
Β) Με φυλάκιση μέχρι δύο (2) έτη τιμωρείται όποιος προκαλεί επιβλαβείς παρενοχλήσεις (παρεμβολές), διαπιστωμένες από την αρμόδια Αρχή, σε άλλο νόμιμο χρήστη, όπως και όποιος εκπέμπει χωρίς άδεια σε ζώνες ραδιοσυχνοτήτων που δεν προβλέπεται για τη συγκεκριμένη υπηρεσία στον Εθνικό Κανονισμό Κατανομής Ζωνών Συχνοτήτων. Σε περίπτωση παράβασης των ανωτέρω, αφαιρείται η άδεια από το όργανο που την εξέδωσε. Επίσης κατάσχεται όλος ο εξοπλισμός του σταθμού και οι συναφείς εγκαταστάσεις.
Τα αδικήματα των περιπτώσεων (Α) και (Β) θεωρούνται αυτόφωρα, σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου 242 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Γ) Με Απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ., μετά από τεχνική έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας, στους κατόχους κατασκευών κεραιών στην ξηρά:
α) που δεν διαθέτουν άδεια ούτε πιστοποιητικό πληρότητας ή
β) που διαθέτουν άδεια ή πιστοποιητικό πληρότητας φακέλου τα οποία έχουν εκδοθεί επί τη βάσει ψευδών, ανακριβών ή παραποιημένων στοιχείων
επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ μέχρι και τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ. Θεωρείται επιβαρυντική περίπτωση ιδίως η ψευδής αναγραφή ή η παραποίηση στοιχείων ή η υποτροπή. Τα πρόστιμα αυτά αποτελούν έσοδα του Δημοσίου , συνυπολογίζονται στο ποσοστό εκ του αποθεματικού που καταβάλει η Ε.Ε.Τ.Τ. στο Δημόσιο, και εισπράττονται σύμφωνα με τον Κώδικα Εισπράξεων Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.).
Δ) Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, ύστερα από έκθεση των αρμόδιων οργάνων της Περιφέρειας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο υπέρ της οικείας Περιφέρειας ύψους μέχρι είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, στους κατόχους κατασκευών κεραιών που δεν φροντίζουν για την κατεδάφιση των κατασκευών μετά την, για οποιονδήποτε λόγο, διακοπή λειτουργίας των κεραιών ή δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους, που προκύπτουν από τις διατάξεις περί σήμανσης των κατασκευών κεραιών.
Ε) Μετά από κοινοποίηση των ως άνω αποφάσεων επιβολής ποινών στην αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, ή με πρωτοβουλία αυτής, διατάσσεται η κατεδάφιση παράνομων ή μη λειτουργουσών κατασκευών κεραιών σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 267/1998 (ΦΕΚ 195 Α΄).
ΣΤ) Η επιβολή των ως άνω διοικητικών προστίμων δεν υποκαθιστά τυχόν άλλες ποινές που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία. Τυχόν άσκηση των προβλεπόμενων διοικητικών ή ένδικων μέσων δεν αναστέλλει την είσπραξη του προστίμου. Εφόσον τα πρόστιμα εξοφλούνται εντός μηνός από την έκδοση της σχετικής υπουργικής ή νομαρχιακής απόφασης επιβολής τους, και μόνον τότε, μειώνονται αυτομάτως κατά τριάντα τοις εκατό (30%). Μετά την παρέλευση του μηνός η είσπραξη των προστίμων πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε..»
β) Στο άρθρο 186 «Αρμοδιότητες Περιφερειών», του ν. 3852/2010 (Α’ 87), τομέας Ε. Μεταφορών – Επικοινωνιών προστίθεται νέα παράγραφος 40, ως εξής:
«40. Ο έλεγχος της τήρησης των διατάξεων για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα σύμφωνα με τις Κ.Υ.Α. 50268/5137/2007 (Β’ 1853) και 15492/1178/05/2007 (Β’ 523) και ο καθορισμός των οργάνων τήρησης αυτών».
γ) Στο τέλος του εδαφίου δ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Β.Δ. 220/1971 (Α’ 63) προστίθεται η εξής φράση: «…… ή από τη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΠΟΑ) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), να του έχουν χορηγηθεί τα πιστοποιητικά παρακολούθησης των προγραμμάτων ‘Εισαγωγικής Εκπαίδευσης Τηλεπικοινωνιακών – Α’ κύκλου’ και ‘Προχωρημένης Εκπαίδευσης Τηλεπικοινωνιακών’ και να ανήκει στον κλάδο Τηλεπικοινωνιακών (ΠΕ3 ή ΤΕ3) της ΥΠΑ»
δ) H παράγραφος 1 του άρθρου 4 του Β.Δ. 220/1971 (Α’ 63) αντικαθίσταται ως εξής: «1. Η εξέταση των υποψηφίων για την απόκτηση Γενικού Πτυχίου Χειριστού Ασυρμάτου (Γενικού Πτυχίου Ραδιοτηλεγραφητού ή Γενικού Πτυχίου Ραδιοτηλεφωνητού) διενεργείται από πενταμελή Επιτροπή αποτελούμενη από δύο υπαλλήλους του Δημοσίου, δύο εκπροσώπους του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ) και ένα εμπειρογνώμονα. Όλα τα μέλη που μετέχουν στην Επιτροπή πρέπει να κατέχουν τίτλο σπουδών ΑΕΙ συναφή με το αντικείμενο της εξέτασης. Η λειτουργία της Επιτροπής παρακολουθείται και υποστηρίζεται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων.».
2. Από της ενάρξεως ισχύος του παρόντος καταρ¬γούνται:
α) ο ν. 3431/06 (ΦΕΚ 13 Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί και ίσχυε μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, με εξαίρεση την παράγραφο 2 του άρθρου 70 και των διατάξεων που αφορούν τον τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
β) οι παράγραφοι 11, 14, 15, 16 και 17 του άρθρου 29 του νόμου ………… (ΦΕΚ Α’……….).
γ) η υπ’ αριθμ. 44465/27.12.2001 (ΦΕΚ 7 Β’/2002) υπουρ¬γική απόφαση,
δ) το Π.Δ. 123/1998 (ΦΕΚ 103 Α’) σχετικά με την κατάρ¬γηση των περιορισμών στη χρήση καλωδιακών τηλεο¬πτικών δικτύων για την παροχή απελευθερωμένων υπη¬ρεσιών, σε προσαρμογή προς την Οδηγία 90/388/ΕΟΚ, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Οδηγία 95/51/ΕΚ,
ε) το Π.Δ. 124/1998 (ΦΕΚ 103 Α’) περί κινητών και προ¬σωπικών επικοινωνιών σε προσαρμογή προς την Οδηγία 90/388/ΕΟΚ, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Οδηγία 96/2/ΕΚ,
στ) το Π.Δ. 212/1997 (ΦΕΚ 166 Α’) περί εναρμονίσεως της Ελληνικής Νομοθεσίας προς την Οδηγία 94/46/ΕΚ,
ζ) τα Π.Δ. 165/1999 (ΦΕΚ 159 Α’), 181/1999 (ΦΕΚ 170 Α’) και 40/1996 (ΦΕΚ 27 Α’), όπως ισχύουν, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 68 του παρόντος, καθώς και το π.δ. 157/1999 (ΦΕΚ 153 Α’),
η) το Π.Δ. 388/2002 (ΦΕΚ 335 Α’),
θ) κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου, προεδρι¬κού διατάγματος, υπουργικής απόφασης ή απόφασης της Ε.Ε.Τ.Τ., που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος ή κατά το μέρος που ρυθμίζει κατά διάφορο τρόπο θέματα που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο,
ι) κάθε γενική ή ειδική διάταξη, γενικού ή ειδικού νόμου ή διατάγματος ή απόφασης, σχετική με τη δια¬δικασία έκδοσης άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας ειδικών ραδιοδικτύων, που είναι αντίθετη με τον παρό¬ντα νόμο. Ειδικότερα καταργούνται:
αα) Από το Ν.Δ. 1244/1972 (ΦΕΚ 181 Α’), όπως ισχύει, τα άρθρα 9 και 10.
ββ) Από το Π.Δ. 271/1976 (ΦΕΚ 102 Α’), όπως τροπο¬ποιήθηκε με το Π.Δ. 347/1986, το άρθρο 1 παρ. 9 εδ. θ’ και ιβ’ αυτού.
γγ) Η υπ’ αριθμ. 15917/1982 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 896 Β’).
δδ) Από το Π.Δ. 482/1987 (ΦΕΚ 220 Α’) τα άρθρα 1 παρ. 2, 2 παρ. 1 και 5.
εε) Από το Π.Δ. 587/1988 (ΦΕΚ 282 Α’) το άρθρο 5 παρ. 1, 5, 6, 7 και 8.
ια) Οι περιπτώσεις 27 της παραγράφου Α.Ι.Ι.γ και 22 της παραγράφου Β.Μ.β.ε του Δεύτερου Κεφαλαίου Α’ Παραρτήματος του Π.Δ. 43/2002 (ΦΕΚ 43 Α’).
ιβ) το άρθρο 16 και η περίπτωση β της παραγράφου 7 του άρθρου 14 του ν. 3592/2008 (ΦΕΚ 161 Α’).
ιγ) η παράγραφος 11 του τομέα Ζ Υγείας, του άρθρου 186 Αρμοδιότητες Περιφερειών του ν. 3852/2010 (Α’ 87).
ιδ) το εδάφιο «Από 20 Ιουλίου 2009 στα Μικτά Συνεργεία Ελέγχου και στις Νομαρχιακές Επιτροπές Ακροάσεων του άρθρου 15 της παρούσας περιλαμβάνεται τουλάχιστον ένα πρόσωπο ανά όργανο, που διαθέτει ‘‘Πιστοποιητικό Επόπτη Αγοράς’’ για Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα (ΗΜΣ)» της παραγράφου 3 του άρθρου 14 της Κ.Υ.Α. 50268/5137/2007 (Β’ 1853).
ιε) η παράγραφος 20 και 21 του τομέα Ε Μεταφορών-Επικοινωνιών, του άρθρου 186 Αρμοδιότητες Περιφερειών του ν. 3852/2010 (Α’ 87) τροποποιούνται ως ακολούθως:
«20. Η επιβολή διοικητικών κυρώσεων στους παραβάτες των κανονισμών λειτουργίας ερασιτεχνικών και ραδιοσταθμών CB.
21. Η χορήγηση αδειών κατασκευής, κατοχής, εγκατάστασης και λειτουργίας ερασιτεχνικών σταθμών ασυρμάτου, καθώς και η ανάκληση αδειών λειτουργίας αυτών.»
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 80: Τροποποιούμενες και καταργούμενες διατάξεις"
#1 Σχόλιο Από Δημήτρης Στις 12 Μάρτιος, 2012 @ 14:07
Η αναθεώρηση του Β.Δ. 220/71 είναι προς την σωστή κατεύθυνση, με μια σημαντική εξαίρεση, η οποία καλό θα ήταν να ληφθεί υπόψιν.
Το Γενικό Πτυχίο Ραδιοτηλεφωνητή αφορά άτομα που θα χειρίζονται ασυρμάτους με μεγάλη ισχύ και σε όλες τις μπάντες. Έτσι θεωρώ βασικό στην επιτροπή εξέτασης να συμμετέχει ένας υπάλληλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ως επειρογνώμωνας.
Καθώς οι υπάλληλοι της Πολιτικής αεροπορίας έχουν ως κύριο μέσο άσκησης των καθηκόντων τους τον ασύρματο για να συνομιλούν και να καθοδηγούν τα αεροπλάνα. Έτσι έχουν ιδιαίτερη κατάρτιση τόσο θεωρητική όσο και πρακτική σε θέματα ασυρμάτου καθιστώντας τους απαραίτητους σε μια διαδικασία εξετάσεων για την λήψη του συγκεκριμένου πτυχίου.
Επίσης, στα προσόντα των συμμετεχόντων στην επιτροπή γίνεται μια διακριτική μεταχείριση μεταξύ πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ καθώς αποκλείονται αναίτια οι απόφοιτοι ΤΕΙ. Στον τομέα αυτό έχει γίνει εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ των πτυχιούχων ΑΕΙ και ΤΕΙ. Συνεπώς εφόσον οι τίτλοι είναι συναφείς με το αντικείμενο θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται και απόφοιτοι ΤΕΙ.
#2 Σχόλιο Από Υ.Π.Α. Δ5 Στις 13 Μάρτιος, 2012 @ 14:22
Όσον αναφορά την παράγραφο (δ) προτείνουμε να διαμορφωθεί ως εξής:
δ) H παράγραφος 1 του άρθρου 4 του Β.Δ. 220/1971 (Α’ 63) αντικαθίσταται ως εξής: «1. Η εξέταση των υποψηφίων για την απόκτηση Γενικού Πτυχίου Χειριστού Ασυρμάτου (Γενικού Πτυχίου Ραδιοτηλεγραφητού ή Γενικού Πτυχίου Ραδιοτηλεφωνητού) διενεργείται από πενταμελή Επιτροπή αποτελούμενη από δύο υπαλλήλους του Δημοσίου, προερχόμενους από την Υ.Π.Α. και άλλες υπηρεσίες των εμπλεκομένων Υπουργείων Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων , Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Εθνικής Αμύνης, δύο εκπροσώπους του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ) και ένα εμπειρογνώμονα. Όλα τα μέλη που μετέχουν στην Επιτροπή πρέπει να κατέχουν τίτλο σπουδών ΑΕΙ ή ΤΕΙ συναφή με το αντικείμενο της εξέτασης. Η λειτουργία της Επιτροπής παρακολουθείται και υποστηρίζεται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων.».
Το σκεπτικό για τις προτεινόμενες τροποποιήσεις είναι ότι:
– ως προς τη σύνθεση της Επιτροπής Εξετάσεων, θεωρούμε ότι η συμμετοχή είναι σκόπιμο να περιορισθεί σε υπαλλήλους Υπουργείων που έχουν σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
-ως προς την προσοντολογία των μελών της Επιτροπής, θεωρούμε ότι όσοι κατέχουν τίτλο συναφών σπουδών ΤΕΙ (Ηλεκτρονικών, Ραδιοτηλεγραφητών Ε.Ν. κλπ) πρέπει να έχουν δυνατότητα συμμετοχής λόγω άμεσης σχέσης με αντικείμενα των εξετάσεων.
#3 Σχόλιο Από Αθανάσιος Βελλιωτης, Δράμα Στις 13 Μάρτιος, 2012 @ 22:51
Συμφωνώ με το σχόλιο της ΥΠΑ Δ5 με μία διαφορά . Εκεί που αναφέρεται «και ένας εμπειρογνώμων» πείτε μου ποιός άλλος ιδανικότερος του Αξιωματικού ασυρμάτου Α’ τάξεως ξηράς,αέρος η Θαλάσσης;
Προτείνω να μετατραπεί το κείμενο > και έναν εμπειρογνώμωνα κατέχοντα δίπλωμα αξ/κου ασυρμάτου Α’τάξεως ξηράς,αέρος η Θαλάσσης<
#4 Σχόλιο Από Παναγιώτης Χριστόπουλος / sv1acw Στις 14 Μάρτιος, 2012 @ 02:38
Γενικό Πτυχίο χειριστών ασυρμάτου:
Αφορά, το περιβάλλον, τις διαδικασίες και προϋποθέσεις εκμετάλλευσης και λειτουργίας οποιασδήποτε κατηγορίας επίγειου σταθμού ασυρμάτου για την εξυπηρέτηση αναγκών ραδιοεπικοινωνίας υπηρεσιών.
Πρόκειται για εξειδικευμένη περίπτωση πτυχίου που αφορά την πιστοποίηση ατόμων με αποδεδειγμένη κατάλληλη εκπαίδευση σε θέματα ραδιοεπικοινωνιών.
Συνεπώς, θα πρέπει να αποτελεί κριτήριο για τη συμμετοχή στην Επιτροπή των εξετάσεων, η κατοχή του εν λόγω Γενικού Πτυχίου χειριστών ασυρμάτου που συνοδεύεται με ανάλογη σχετική εμπειρία.
#5 Σχόλιο Από OTE A.E. Στις 16 Μάρτιος, 2012 @ 12:18
Δεδομένου ότι ο Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος αποτελεί πάροχο ηλεκτρονικών επικοινωνιών που υπάγεται στις διατάξεις του Ν. 3431, με τις οποίες ρυθμίζονται μεταξύ άλλων και όλα τα θέματα που άπτονται της παροχής πρόσβασης και χρήσης ευκολιών του δικτύου του, κρίνεται σκόπιμη η εξαίρεσή του από την παρ. 4 του άρθρου 32 του προσφάτως ψηφισθέντος Ν. 4053/2012. Για τον λόγο αυτό, πρέπει στην παρ. 1 του άρθρου 80 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου να περιληφθεί η σχετική τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 32 του Ν. 4053/2012, ήτοι να περιληφθεί το εξής εδάφιο:
«ε) η παράγραφος 4 του άρθρου 32 του Ν. 4053/2012 αντικαθίσταται ως εξής : Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορεί να ζητεί πληροφορίες από φορείς του δημοσίου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982 και τις μεταγενέστερες συμπληρώσεις του πριν την επαναοριοθέτησή του με το άρθρο 51 παρ. 1 του ν. 1892/1990 εξαιρουμένου του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος, οι οποίοι αναπτύσσουν πάσης φύσεως δίκτυα, για την καταγραφή σε βάση δεδομένων των εν λόγω δικτύων και μπορεί να επιβάλλει τη διέλευση από αυτά οπτικής ίνας, προς μελλοντική χρήση για ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας».
#6 Σχόλιο Από Χριστόπουλος Παναγιώτης / sv1acw Στις 16 Μάρτιος, 2012 @ 12:57
Β) Με φυλάκιση μέχρι δύο (2) έτη τιμωρείται όποιος προκαλεί επιβλαβείς παρενοχλήσεις (παρεμβολές), διαπιστωμένες από την αρμόδια Αρχή, σε άλλο νόμιμο χρήστη, όπως και όποιος εκπέμπει χωρίς άδεια σε ζώνες ραδιοσυχνοτήτων που δεν προβλέπεται για τη συγκεκριμένη υπηρεσία στον Εθνικό Κανονισμό Κατανομής Ζωνών Συχνοτήτων. Σε περίπτωση παράβασης των ανωτέρω, αφαιρείται η άδεια από το όργανο που την εξέδωσε. Επίσης κατάσχεται όλος ο εξοπλισμός του σταθμού και οι συναφείς εγκαταστάσεις.
Τα αδικήματα των περιπτώσεων (Α) και (Β) θεωρούνται αυτόφωρα, σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου 242 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Δηλαδή, ισχύουν μόνο τα παραπάνω στη περίπτωση νομίμων χρηστών του φάσματος που παρεμβάλλει ο ένας τον άλλο?
Δεν προβλέπεται διαδικασία ελέγχου και προτάσεις διόρθωσης?