1. Οι γεωστατικές ή μη τροχιακές θέσεις δορυφόρων και οι συσχετισμένες με αυτές συχνότητες που έχουν απονεμηθεί ή εκχωρηθεί στη χώρα αποτελούν σπάνιους πόρους και δημόσιο αγαθό με σημαντική κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική αξία, η διαχείριση των οποίων συνιστά κυριαρχικό δικαίωμα του Κράτους.
2. Εκχώρηση δικαιωμάτων του Κράτους στις δορυφορικές τροχιές και τις συσχετισμένες με αυτές ραδιοσυχνότητες των διαστημικών σταθμών που έχουν αποδοθεί στη χώρα βάσει σχεδίου της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών, γίνεται μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας που καθορίζεται κατά περίπτωση με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στην ίδια Απόφαση καθορίζεται το είδος, οι όροι του διαγωνισμού και τα οφέλη υπέρ του ελληνικού δημοσίου, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Ο διαγωνισμός διενεργείται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων βάσει αντικειμενικών, διαφανών αμερόληπτων και αναλογικών κριτηρίων επιλογής. Σε περίπτωση που δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον ή ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εντός έξι (6) μηνών από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού δύναται να εκκινήσει διαδικασία διαπραγμάτευσης προκειμένου να εκχωρήσει απευθείας τα ως άνω δικαιώματα.
3. Οποιοδήποτε δικαίωμα στις δορυφορικές τροχιές και τις συσχετισμένες με αυτές ραδιοσυχνότητες το οποίο έχει εκχωρηθεί με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν μπορεί να μεταβιβαστεί χωρίς την προηγούμενη έγκριση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Τα ως άνω ισχύουν και σε περίπτωση αλλαγής στον έλεγχο της εταιρείας στην οποία έχει εκχωρηθεί το οποιοδήποτε σχετικό δικαίωμα.
4. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τροποποιείται οποιοδήποτε εκχωρημένο δικαίωμα στις δορυφορικές τροχιές και τις συσχετισμένες με αυτές ραδιοσυχνότητες, προκειμένου να είναι συμβατό με μεταγενέστερα σχέδια διεθνούς συντονισμού.
5. Μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και έγγραφη συμφωνία του (σύμβαση) με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι δυνατή η ανακοίνωση και η υποστήριξη στη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών του φακέλου του δορυφορικού συστήματος το οποίο ο ενδιαφερόμενος προτίθεται να λειτουργήσει σε τροχιακές θέσεις και συσχετισμένες ζώνες συχνοτήτων για τις οποίες δεν έχει εκπονηθεί σχέδιο από την Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών. Στην ανωτέρω συμφωνία καθορίζεται το ύψος των τελών τα οποία αποδίδονται στην Ε.Ε.Τ.Τ., οι υποχρεώσεις των μερών καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Η ως άνω συμφωνία τροποποιείται προκειμένου να είναι συμβατή με σχέδια διεθνούς συντονισμού μεταγενέστερα της συμφωνίας.
6. Η παροχή δορυφορικών υπηρεσιών επιτρέπεται μέσω δορυφορικού συστήματος το οποίο είναι καταχωρημένο στο Κύριο Μητρώο Πληροφοριών Συχνοτήτων (Master Information Frequency Register) της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU).
Η τοποθέτηση δορυφόρου σε δορυφορική τροχιά είναι δυνατή μόνο μετά από τήρηση των προϋποθέσεων που αναφέρονται λεπτομερώς στο Διεθνή Κανονισμό Ραδιοεπικοινωνιών μεταξύ των οποίων είναι η προτεραιότητα, η ολοκλήρωση του διεθνούς συντονισμού, η υποβολή όλων των απαραίτητων στοιχείων για τη διεκπεραίωση της αίτησης και η πρόβλεψη τοποθέτησης εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος του διαστημικού σταθμού. Κατ’ εξαίρεση, σε ορισμένες ζώνες ραδιοσυχνοτήτων στις οποίες υπήρχε υψηλή ζήτηση, η Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών έχει εκπονήσει σχέδια απονομής, όπου προβλέπονται συγκεκριμένες τροχιακές θέσεις όπου μπορεί να υλοποιηθεί η τοποθέτηση διαστημικού σταθμού χωρίς να τηρηθεί η αρχή της προτεραιότητας. Οι τροχιακές αυτές θέσεις όμως σε ορισμένα σχέδια απονομής είναι ονομαστικές και είναι δυνατόν να μεταβάλλονται στα όρια ενός τόξου, όπου υπάρχουν και άλλες ονομαστικές θέσεις. Αιτήσεις για τις οποίες δεν τηρείται η διεθνής διαδικασία δεν έχουν καμία τύχη επιτυχούς εγγραφής στο «Κύριο Μητρώο Πληροφοριών Συχνοτήτων» είτε ανήκουν στην πρώτη είτε στη δεύτερη περίπτωση. Για τη διαδικασία που θα εφαρμοσθεί στην περίπτωση της ύπαρξης σχεδίου απονομής δεν είναι λογικό να ζητούνται τέλη, τα οποία μάλιστα προβλέπεται να αποδίδονται στην ΕΕΤΤ, διότι μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία συντονισμού με όλες τις επηρεαζόμενες χώρες ο ενδιαφερόμενος δεν έχει κανένα διεθνές δικαίωμα για την υλοποίηση της επένδυσης του.
Για την ενεργοποίηση του Άρθρου πρέπει να προβλεφθεί συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο οποίο να κυρώνονται οι Τελικές Πράξεις των Παγκοσμίων ή Περιοχικών Διασκέψεων της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών, προκειμένου να ενεργοποιούνται σε εθνικό επίπεδο οι διαδικασίες της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών και ιδιαίτερα αυτές του διεθνούς συντονισμού ως και τα σχέδια απονομής.
Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 31 του Σ/Ν να προστεθεί παράγραφος 3, ως εξής:
«3. Στην διαδικασία διαγωνισμού της προηγουμένης παραγράφου 2 δεν υπόκειται η χορήγηση άδειας χρήσης συμπληρωματικών ζωνών ραδιοσυχνοτήτων σε ήδη αδειοδοτημένο φορέα λειτουργίας και εκμετάλλευσης δορυφορικού δικτύου σε συγκεκριμένη τροχιακή θέση επί της τροχιάς των γεωστατικών δορυφόρων και σε σύστοιχη ζώνη ραδιοσυχνοτήτων, βάσει του Κανονισμού Ραδιοεπικοινωνίας της Διεθνούς Ενωσης Τηλεπικοινωνίας, όπως ισχύει εκάστοτε, εφόσον οι εν λόγω ραδιοσυχνότητες πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την τεχνολογική, λειτουργική και εμπορική αναβάθμιση και επέκταση του δορυφορικού συστήματος και σε άλλες περιοχές του ραδιοφάσματος και γεωγραφικές περιοχές κάλυψης. Στην περίπτωση αυτή ο αδειοδοτημένος φορέας επιβαρύνεται μόνο με τη δαπάνη, την οποία θα κληθεί να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο στην Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνίας ως τέλη καταχώρισης της σχετικής ανακοίνωσης στο οικείο μητρώο του οργανισμού. Επίσης, δεν απαιτείται διενέργεια διαγωνισμού για την ανανέωση ή παράταση ισχύος Σύμβασης Αδειοδότησης και Άδειας Λειτουργίας φορέα δορυφορικού δικτύου.».