1. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου καθορίζουν το πλαίσιο παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών εντός της Ελληνικής Επικράτειας, ενσωματώνοντας συγχρόνως τις Οδηγίες 2002/19/ΕΚ, 2002/20/ΕΚ, 2002/21/ΕΚ, 2002/22/ΕΚ και 2002/77/ΕΚ όπως τροποποιήθηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες 2009/136/ΕΚ και 2009/140/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
2. Στις διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εμπίπτουν τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα δίκτυα και οι μεμονωμένοι σταθμοί ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου και όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, καθώς και της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB). Οι αρμοδιότητες της Ε.Ε.Τ.Τ. που καθορίζονται στο άρθρο 12, περίπτωση κ’, του παρόντος νόμου εφαρμόζονται και για τα δίκτυα και τους μεμονωμένους σταθμούς ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου, τα δίκτυα και μεμονωμένους σταθμούς που χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, τους σταθμούς της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB), καθώς και για τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, εξαιρουμένων των δικτύων και εγκαταστάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Λιμενικού Σώματος και της Ε.Υ.Π. Για τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών η Ε.Ε.Τ.Τ. δεν έχει αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί από την Ε.Ε.Τ.Τ. ότι οι παρεμβολές προέρχονται από κρατικό δίκτυο, η Ε.Ε.Τ.Τ. ενημερώνει άμεσα το φορέα του κρατικού δικτύου για την άρση της παρεμβολής, καθώς και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Οι αρμοδιότητες της Ε.Ε.Τ.Τ. που καθορίζονται στο άρθρο 12, περίπτωση λβ’ εφαρμόζονται και για τα δίκτυα και τους μεμονωμένους σταθμούς ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου, τα δίκτυα και μεμονωμένους σταθμούς που χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, τους σταθμούς της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB) καθώς και για τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, εφόσον κατά περίπτωση απαιτείται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
3. Οι διατάξεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται:
α) Στο περιεχόμενο και τη σχετική με το περιεχόμενο του οπτικοακουστικού τομέα πολιτική.
β) Στην αναλογική τηλεόραση και ραδιοφωνία ελεύθερης λήψης, με την επιφύλαξη των διατάξεων περί εποπτείας και ελέγχου της χρήσης του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων και επιβολής των σχετικών κυρώσεων και του εδαφίου ιβ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 4. Στην εξαίρεση αυτή δεν περιλαμβάνεται η υποδομή ηλεκτρονικών επικοινωνιών που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού σήματος μέχρι το σημείο εκπομπής, καθώς και οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων για μεταφορά σήματος και παροχή πρόσθετων ευκολιών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 73.
Αρθρο 1 παρ 2.
Οι αρμοδιότητες της Ε.Ε.Τ.Τ. που καθορίζονται στο άρθρο 12, περίπτωση λβ’ εφαρμόζονται και για τα δίκτυα και τους μεμονωμένους σταθμούς ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου, τα δίκτυα και μεμονωμένους σταθμούς που χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, τους σταθμούς της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB) καθώς …..
Η παραπομπή στο αρθρο 12 περίπτωση λβ’ είναι λανθασμένη και μάλλον εννοεί την περίπτωση λα’, δηλαδή:
λβ) Εκδίδει Κανονισμό Λειτουργίας, ο οποίος ρυθμίζει τα θέματα εσωτερικής λειτουργίας της Ε.Ε.Τ.Τ..
λα) Χορηγεί τις άδειες κατασκευής κεραιών σταθμών στην ξηρά, συμπεριλαμβανομένων των ραδιοτηλεοπτικών, και ασκεί όλες τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στο άρθρο 1 του ν. 2801/2000, ….
Προτείνεται η διαγραφή της πρότασης που αφορά την εφαρμογή σε
δίκτυα και τους μεμονωμένους σταθμούς ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου, τα δίκτυα και μεμονωμένους σταθμούς που χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, τους σταθμούς της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB)…
καθ΄όσον αυτό αναιρείται από το άρθρο 1 παρ. 2:
2. Στις διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εμπίπτουν τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα δίκτυα και οι μεμονωμένοι σταθμοί ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου και όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, καθώς και της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB).
Ο ΟΤΕ θεωρεί απαραίτητη την ενσωμάτωση του «νέου τηλεπικοινωνιακού πακέτου» στην ελληνική νομοθεσία και στα πλαίσια αυτά συμφωνεί επί της αρχής με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Ωστόσο θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη οι ειδικές συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην ελληνική αγορά, ώστε με το νόμο που θα προκύψει να ενισχυθεί τόσο το συμφέρον του καταναλωτή, όσο και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και εντεύθεν της οικονομίας και της απασχόλησης. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε ότι ορισμένες διατάξεις του εξεταζόμενου νομοσχεδίου πρέπει να τροποποιηθούν, όπως αναλυτικά αναφέρουμε σε επόμενες παρατηρήσεις μας.
Διαφωνώ με τον κύριο Κασάπογλου
Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη της Ένωσης Ραδιοερασιτεχνών Κυκλάδων . Και ΠΡΟΤΕΙΝΩ αντί του άρθρου 30 παρ.8 ΝΑ κάνετε αντιγραφή – επικόλληση απο το άρθρο 8 ΦΕΚ 1105/Β όπου ΕΚΕΙ πολύ σωστά διευκρινίσατε ότι «αφορά εγκατεστημένες κεραίες στηνξηρά σταθμών ραδιοεπικοινωνιών των οποίων ΟΙ ΚΑΤΟΧΟΙ είναι ραδιοφωνικοί ή τηλεοπτικοί σταθμοί ή εταιρίες που προσφέρουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στο κοινό». ΚΑΤΙ τέτοιο ΟΦΕΙΛΕΤΕ να πράξετε και τώρα στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου κάνοντας αντίγραφη και επικόλληση της συγκεκριμένης παραγράφου ΕΞΑΙΡΩΝΤΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΤΙΣ ΚΕΡΑΙΕΣ ΤΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ , διαφυλάσσοντας και προασπίζοντας το Ραδιοερασιτεχνικό πνεύμα.
Γενική Διαπίστωση & Πρόταση:
Το υπό δημοσία διαβούλευση Σ/Ν περί «Οργάνωσης και λειτουργίας του τομέα ηλεκτρονικών επικοινωνιών», διακρίνεται από παντελή έλλειψη στόχων εθνικής πολιτικής ηλεκτρονικής επικοινωνίας• εμφανίζει έντονη αποσπασματικότητα, μονομέρια και πλήρη απουσία ρύθμισης σημαντικών κλάδων του τομέα, ιδίως, σε ό,τι αφορά στην λειτουργία του Διαδικτύου, στα κίνητρα ανάπτυξης νέων δικτύων, στην δεσποτεία της αγοράς των κινητών υπηρεσιών από το »καρτέλ» των 3 παρόχων, στην προστασία των χρηστών (καταναλωτών) όλων των υπηρεσιών ηλεκτρονικής επικοινωνίας και, ιδίως, από τους ποικιλώνυμους »εναλλακτικούς» τους συνωστιζομένους στα όρια του Δήμου Αθηναίων και μεγαοφειλέτες του ΟΤΕ, κ.ά.• γέμει τεχνικών και νομικών ανακριβειών και σφαλμάτων• διέπεται από αναχρονιστικές και αγοραίες εμποροκρατικές και αδηφάγους εισπρακτικές αντιλήψεις• υπερτονίζει και επεκτείνει τον ρόλο και την ανεξέλεγκτη δράση της υπερτροφικής και εξαιρετικώς πολυδάπανης ΕΕΤΤ, την οποία από απλό επόπτη της εφαρμογής των κανόνων του ανταγωνισμού στην οικεία αγορά έχει αναγάγει σε mini δικτάτορα του τομέα της τηλεπικοινωνίας• και, τέλος, διαιωνίζει την αντιδημοκρατική εξαρτησιακή/πελατειοκρατική σχέση Κράτους/ιδιοκτητών ιδιωτικών ραδιοτηλοπτικών μέσων, ενώ, επί πλέον, δημιουργεί μονοπωλιακές συνθήκες υπέρ της ΕΡΤ. Σημειωτέον, επίσης, ότι, περιστέλλει, απαραδέκτως, την μακρόχρονη και καρποφόρο θεσμική σύνδεση της Ελλάδος με τους διεθνείς (παγκόσμιους και περιφερειακούς) οργανισμούς του τομέα της τηλεπικοινωνίας ΔΕΤ και CEPT (Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Αρχών Ταχυδρομείων και Τηλεπικοινωνιών), περιορίζοντας τις διαστάσεις της διεθνούς συνεργασίας της μόνον στις σχετικές διεργασίες της Ε.Ε. Μία απλή και μόνον ανάγνωση των διατάξεων των άρθρων 20, 21 και 31 αρκεί για την βεβαίωση της αλήθειας των προηγουμένων παρατηρήσεων.
Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει να αποσυρθεί το ανωτέρω Σ/Ν ως έχει και να εκπονηθεί, από ομάδα εγκύρων και εμπείρων διεθνούς κύρους Ελλήνων τεχνικών, νομικών και οικονομικών ειδημόνων, ένα νέο συστηματικό νομοθέτημα, το οποίο, βασιζόμενo στα σημαντικότερα διεθνή ρυθμιστικά πρότυπα, όπως, κυρίως, αυτό της FCC των ΗΠΑ, να καλύπτει, κατά τρόπο καινοτόμο και αποτελεσματικό, το σύνολο των ρυθμιστικών αναγκών του τομέα της ηλεκτρονικής επικοινωνίας επ’ ωφελεία των εθνικών συμφερόντων, και, ταυτοχρόνως, να αποκλείει την κατάταξη της Ελλάδος στην κατηγορία των υπαναπτύκτων και γραφικών εξωτικών χωρών του Ειρηνικού παραδείσων της τηλεπικοινωνιακής κερδοσκοπίας. Σε ό,τι δε, τέλος, αφορά στην εκπρόθεσμη μετάταξη στο εθνικό δίκαιο των Οδηγιών της Ε.Ε. είνε δυνατόν να ζητηθεί από την Επιτροπή η παρέκταση της τεθείσας αρχικής προθεσμίας με την επίκληση της τρέχουσας κρίσης.
¨Όπως ΟΛΟΙ γνωρίζουν οι ραδιοερασιτέχνες ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΑ ΑΤΟΜΑ (όσον αφορά το χόμπι τους τουλάχιστον)
Επομένως δεν βλέπω το λόγο να εμπλέκονται στο ίδιο Καζάνι με τους κερδοσκοπικούς φορείς, είτε αυτοί είναι Τηλεοπτικοί, ραδιοφωνικοί, Τηλεφωνίας ή οποιοσδήποτε που χρησιμοποιεί κάθε λογής κεραία Για κερδοσκοπικούς σκοπούς και μόνον και που πολλές φορές ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ κατά πολύ την επιτρεπόμενη εκ του νόμου ισχύ και την επιτρεπόμενη εκ του νόμου απόσταση από κατοικημένη περιοχή! Τόσον οι συχνότητες όσον και η ισχύς μας ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΜΟΝΕΣ ΤΟΥΣ ΑΒΛΑΒΕΙΣ!!!!!
Τουναντίον Ο Σταθμός Ραδιοερασιτέχνη ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΑΙΟΣΥΣΤΉΜΑΤΆ ΤΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ Της ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΑΝΑ ΠΑΣΑΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΘΗ
Εν αντιθέσει κάποιων άλλων που σε περίπτωση σεισμού η καταιγίδας κωφεύουν και σιωπούν από ανικανότητα και έλλειψη ενέργειας.
1. Έστω και αν δεν αναφέρεται ρητά, οι διατάξεις του παρόντος σχεδίου νόμου έχουν ευρύτερο περιεχόμενο από το πλαίσιο παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών όπως καθορίζονται από τις Οδηγίες 2002/19/ΕΚ, 2002/20/ΕΚ, 2002/21/ΕΚ, 2002/22/ΕΚ και 2002/77/ΕΚ όπως τροποποιήθηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες 2009/136/ΕΚ και 2009/140/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου οι οποίες αναφέρονται αυστηρά στη ρύθμιση της τηλεπικοινωνιακής αγοράς. Όπως και στο ν.3431/2006 οι διατάξεις του σχεδίου νόμου δεν περιορίζονται στην ενσωμάτωση των οδηγιών της ΕΕ αλλά περιλαμβάνουν και πολλές εθνικές διατάξεις προκειμένου να καλυφθεί το κενό που υπήρχε λόγω έλλειψης γενικότερης νομοθεσίας.
2. Oι γενικές εξαιρέσεις που αναφέρονται στις παραγράφους 2 και 3 που αναφέρονται βασικά στα θέματα αδειοδότησης σταθμών και δικτύων τα οποία δεν προσφέρουν διαθέσιμες στο κοινό υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών (κλειστά δίκτυα) δεν πρέπει να εξαιρούνται από όλες τις διατάξεις του νόμου διότι τούτο οδηγεί σε παρερμηνείες ειδικά στα άρθρα όπου έχουν προστεθεί εθνικές διατάξεις (π.χ. Αρμοδιότητες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ, Διαχείριση του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων, Ειδικά Ραδιοδίκτυα, Ρυθμίσεις σχετικά με την εγκατάσταση κεραιών, Διαχείριση δορυφορικών τροχιών και συσχετισμένων συχνοτήτων, Τυποποίηση και πιστοποίηση εξοπλισμού και υπηρεσιών, ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις). Από την άλλη πλευρά, η εξαίρεση αυτή είναι αναγκαία λόγω της έλλειψης γενικότερης νομοθεσίας, ώστε να μην δημιουργηθούν ασυμβατότητες με τις διατάξεις περί ανταγωνισμού. Τέτοιες παρερμηνείες κατά το παρελθόν, οδήγησαν σε απόψεις, όπως π.χ. ότι με το ν. 3431/2006 το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν είχε πλέον αρμοδιότητα για τον καθορισμό προδιαγραφών δεκτών αναλογικής και ψηφιακής τηλεόρασης και ραδιοφωνίας λόγω της εξαίρεσης της παραγράφου 3 παρά το γεγονός ότι η αρμοδιότητα αυτή βασιζόταν σε πολλές άλλες διατάξεις προϋπάρχουσας νομοθεσίας που δεν είχαν ρητά καταργηθεί με το ν.3431/2006.
3. Για την καλύτερη κατανόηση του νόμου οι εξαιρέσεις πρέπει να γίνουν συγκεκριμένες και να συσχετίζονται με τις διατάξεις στις οποίες εφαρμόζονται. Αυτό μπορεί να γίνει είτε στο άρθρο 1 με διαφορετική όμως διατύπωση είτε καλύτερα, να ενσωματωθούν στο συγκεκριμένο άρθρο στο οποίο εφαρμόζονται. Με τον τρόπο αυτό θα απαλειφθούν και οι εξαιρέσεις των εξαιρέσεων που δημιουργούν σύγχιση.
Εφόσον σύμφωνα με το παρόν άρθρο 1 παράγραφος 2 η υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη εξαιρείται από το πεδίο του προτεινόμενου νόμου, πρέπει να αφαιρεθεί η παράγραφος 8 του αρθρου 30, η οποία, σε συνδυασμό με το κείμενο το Ν.2801, ευρίσκεται σε πλήρη δυσαρμονία με το παρόν άρθρο.
Η ΕΕΤΤ στο Άρθρο 30 παρ.8 για τις εγκαταστάσεις των κεραιών μας επιθυμεί να καθορίζει (να επιτρέπει η όχι) και να ρυθμίζει την κατασκευή κεραιών λήψεως ή εκπομπής ραδιοσημάτων και σε όσους απαλλάσσονται από το Ν.2801 Άρθρο 1 παρ.2Αʼ ως Εκ τούτου ζητάμε την εξαίρεση Ραδιοερασιτεχνικών κεραιών από το παρόν σχέδιο Νόμου.
Συμφωνω απολυτα με τις αποψεις του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ Ε.Ε.Ρ.
Eξαίρεση Ραδιοερασιτεχνικών κεραιών από το παρόν σχέδιο Νόμου.
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ως προς του ΑΝΙΔΕΟΥΣ
ΜΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΥ
Εφόσον δεν υπάρχει σκοπιμότητα στις ενέργειες παρακαλούμε όπως λάβεται γνώση της υπάρχουσας ισχύουσας νομοθεσίας και καλέστε τουσ εκπροσώπους των σωματειων μας ώστε να βγεί ένας σωστόπ νομοθετικό πλαίσιο για την επιβίωση την διάδοση και προφύλαξη απο ΑΝΙΔΕΟΥΣ εισηγητές του ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
1. Ν.2801 3-3-2000
2. Ν.3431 3-2-2006 (ΆΡΘΡΟ 1 Παρ.2)
3. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΣΥΡΜΑΤΟΥ
ΦΕΚ 1969Β/2011 άρθρα 17 και 18.
Όπως πολύ σωστά πράξατε στο ΦΕΚ 1105/Β άρθρο 8 όπου διευκρινίσατε ότι «αφορά εγκατεστημένες κεραίες στηνξηρά σταθμών ραδιοεπικοινωνιών των οποίων ΟΙ ΚΑΤΟΧΟΙ είναι ραδιοφωνικοί ή τηλεοπτικοί σταθμοί ή εταιρίες που προσφέρουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στο κοινό»
και να συμπληρώσουμε εμείς ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.
ΚΑΤΙ τέτοιο ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ να πράξεται και τώρα στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου κάνοντας αντίγραφη και επικόλληση της συγκεκριμένης παραγράφου.
ΜΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΥ
Εφόσον δεν υπάρχει σκοπιμότητα στις ενέργειες παρακαλούμε όπως λάβεται γνώση της υπάρχουσας ισχύουσας νομοθεσίας και καλέστε τουσ εκπροσώπους των σωματειων μας ώστε να βγεί ένας σωστόπ νομοθετικό πλαίσιο για την επιβίωση την διάδοση και προφύλαξη απο ΑΝΙΔΕΟΥΣ του ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
1. Ν.2801 3-3-2000
2. Ν.3431 3-2-2006 (ΆΡΘΡΟ 1 Παρ.2)
3. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΣΥΡΜΑΤΟΥ
ΦΕΚ 1969Β/2011 άρθρα 17 και 18.
Όπως πολύ σωστά πράξατε στο ΦΕΚ 1105/Β άρθρο 8 όπου διευκρινίσατε ότι «αφορά εγκατεστημένες κεραίες στηνξηρά σταθμών ραδιοεπικοινωνιών των οποίων ΟΙ ΚΑΤΟΧΟΙ είναι ραδιοφωνικοί ή τηλεοπτικοί σταθμοί ή εταιρίες που προσφέρουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στο κοινό»
και να συμπληρώσουμε εμείς ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.
ΚΑΤΙ τέτοιο ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ να πράξεται και τώρα στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου κάνοντας αντίγραφη και επικόλληση της συγκεκριμένης παραγράφου.
AD HOC το χόμπυ του Ραδιοερασιτέχνη είναι ερευνητικό και θα έπρεπε η πολιτεία να ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ,ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ αυτές τις πρωτοβουλίες και ενέργειες.Μ’αυτά τα » ήξεις-αφίξεις» με την νομοθεσία αποτρέπει τους ανθρώπους αυτούς να πειραματιστούν ,να ερευνήσουν και εν τέλει να αποδώσουν στη ραδιοερασιτεχνική κοινότητα, πιό προχωρημένα αποτελέσματα των πειραματισμών τους.Ας είναι η ΕΕΤΤ βοηθός και ελεγκτής αλλά,ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ,ΟΧΙ ΔΥΝΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΑΣ.
Πρόσφατα ο Κ.Υπουργος αντιλήφθηκε τα δίκαια αιτήματα του (συνόλου ελπίζω)ραδιοερασιτεχνικού κόσμου και αφαίρεσε το επίμαχο άρθρο απο το υπο ψήφιση νομοσχέδιο.
Τώρα το επαναφέρετε με τέτοιο τρόπο που,αν μή τί άλλο,είναι με τέτοιο τρόπο διατυπωμένο,ώστε να διαλάθει της δέουσας προσοχής,ίσως, των ενδιαφερομένων και να περάσει κάποιες απόψεις τελείως ασύμβατες με τα τεκταινόμενα και δέοντα αυτού του χόμπυ.
Οπωσδήποτε συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις που εκφράζονται απο την Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών,και τις απόψεις την Ένωσης Ραδιοερασιτεχνών Ημαθίας και επαυξάνω
Με τιμή
Ιωάννης Κοκοβίδης
SV2LLJ
Νάουσα Ημαθίας
Η ΕΕΤΤ στο Άρθρο 30 παρ.8 για τις εγκαταστάσεις των κεραιών μας επιθυμεί να καθορίζει (να επιτρέπει η όχι) και να ρυθμίζει την κατασκευή κεραιών λήψεως ή εκπομπής ραδιοσημάτων και σε όσους απαλλάσσονται από το Ν.2801 Άρθρο 1 παρ.2Α’ ως Εκ τούτου ζητάμε την εξαίρεση Ραδιοερασιτεχνικών κεραιών από το παρόν σχέδιο Νόμου.
Στο άρθρο 1 παράγραφος 2 αναφέρεται ρητά ότι ο νόμος αυτός ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ τους σταθμούς των ραδιοερασιτεχνών. Συγκεκριμένα αναφέρεται:
« Στις διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εμπίπτουν τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα δίκτυα και οι μεμονωμένοι σταθμοί ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου και όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, καθώς και της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB)……»
Στο άρθρο 30 παράγραφος 1 αναφέρεται ότι το άρθρο αυτό αφορά κατασκευές κεραιών, για τις οποίες ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ (δηλαδή δεν αφορά κατασκευές κεραιών, που με τον Ν. 2801/… εξαιρούνται από τη διαδικασία αδειοδότησης):
« Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται στις κατασκευές κεραιών για τις οποίες απαιτείται άδεια σύμφωνα με το στοιχείο Α΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α΄)»
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, στο άρθρο 30 η παράγραφος 8 έχει αντιγραφεί “copy / paste” από το κείμενο προς διαβούλευση του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου 4053/2012, χωρίς να περιληφθεί στο τελικό ψηφισθέν κείμενο, και η οποία «φάσκει και αντιφάσκει» με τα παραπάνω άρθρα αλλά και με τις σχετικές διατάξεις του Ν. 4053:
«Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ., καθορίζονται και ρυθμίζονται οι κατασκευές κεραιών και σταθμών εκπομπής και λήψης ραδιοσημάτων που εξαιρούνται από τη διαδικασία αδειοδότησης του άρθρου 30 του παρόντος νόμου ή/και του άρθρου 1 παρ. 2Α του Ν. 2801/2000. Οι ρυθμίσεις αφορούν την κατηγοριοποίηση των κεραιών και σταθμών, τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας, τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, τον έλεγχο αυτών από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τις κυρώσεις σε περίπτωση παραβάσεων, ως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»
Η παράγραφος αυτή, δηλαδή, ορίζει την Ε.Ε.Τ.Τ. ως αρμόδιο φορέα, ο οποίος με εισήγηση του, που θα συνυπογραφεί από τα υπουργεία ΥΥΜΔ και Περιβάλλοντος, θα καθορίζει και θα ρυθμίζει τις κατασκευές κεραιών που εξαιρούνται της αδειοδότησης από τον νόμο 2801/2000, δηλαδή των Ραδιοερασιτεχνών, των Ένοπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Λιμενικού Σώματος, των Υπουργείων, των Πρεσβειών και των Διπλωματικών Αποστολών .
Σε παρέμβασή μας προς τους κ.κ. Βουλευτές – Μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με τον – τότε – προς συζήτηση Ν. 4053 είχαμε αναφέρει τα εξής:
Σε ό,τι αφορά τους ραδιοερασιτέχνες η Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών παρατηρεί με ανησυχία, σε συνδυασμό και με πληροφορίες που έχει, το γεγονός ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι, ακόμα και στο καθ’ ύλη αρμόδιο Υπουργείο (ΥΥΜΔ), είναι μη γνώστες του θέματος των ραδιοερασιτεχνικών κεραιών σε όλες του τις διαστάσεις. Το γεγονός αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο να θεσμοθετηθούν κανόνες και διατάξεις που θα είναι μη ρεαλιστικοί, υπερβολικοί αλλά και ενδεχομένως κοστοβόροι για το σύνολο του Ραδιοερασιτεχνικού κόσμου, που όπως αναφέραμε, ήδη αριθμεί πάνω από 6000 αδειούχους.
Επιπλέον, η φιλοσοφία για ενιαία αντιμετώπιση του θέματος των κεραιών πάσης φύσεως είναι λανθασμένη, γιατί, όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, με τις διατάξεις αυτές εξομοιώνονται οι ραδιοερασιτεχνικοί σταθμοί με την ραδιοφωνία, τηλεόραση ή τις κινητές τηλεφωνίες, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική έρευνα και ο πειραματισμός, που είναι η φύση του ραδιοερασιτεχνισμού, η μη κερδοσκοπική μας ενασχόληση με το αντικείμενο αυτό αλλά και η σημαντική προσφορά μας στο κοινωνικό σύνολο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι ραδιοερασιτεχνικές κεραίες δεν είναι δυνατόν να κατηγοριοποιηθούν και να υπόκεινται σε προϋποθέσεις και προδιαγραφές εγκατάστασης, διότι έτσι αφαιρείται το στοιχείο της επιστημονικής έρευνας και του πειραματισμού!
Επί πλέον δεν είναι δυνατόν να υποστηρίζεις επικοινωνίες σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όταν απειλείται η ανθρώπινη ζωή και περιουσία και για «αισθητικούς» λόγους να μειώνεις δραστικά τις επικοινωνιακές σου δυνατότητες
Μπορεί οι ανησυχίες μας να είναι υπερβολικές, και το ευχόμαστε, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θέλουμε να βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Για τους λόγους αυτούς η παράγραφος αυτή που προστίθεται, πρέπει να περιοριστεί μόνο σε εκείνες τις κατασκευές κεραιών, στις οποίες είναι απολύτως απαραίτητη η εφαρμογή της και οι οποίες χρησιμοποιούνται για την παροχή εμπορικών υπηρεσιών, δηλαδή οι αναφερόμενες μόνο στα εδάφια στ) και ζ) του ν.2801/2000 και να εξαιρεθούν ρητά οι ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές κεραιών!
Ο Υπουργός ΥΜΔ κος Βορίδης πείσθηκε από τα επιχειρήματά μας και απέσυρε την επίμαχη παράγραφο κατά τη συζήτηση του Ν4053/2012 στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και ο νόμος ψηφίστηκε από την ολομέλεια χωρίς την παράγραφο αυτή.
Δεν κατανοούμε, άρα, την επανεισαγωγή του κειμένου αυτού σε νέο νόμο, αφού δεν έχει αλλάξει τίποτα από την ημέρα που ψηφίστηκε ο Ν 4053/2012.
Ως εκ τούτου ζητούμε τη ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ των ραδιοερασιτεχνικών κατασκευών κεραιών από την παράγραφο 8 του άρθρου 30 του παρόντος σχεδίου νόμου
H Ενωση Ραδιοερασιτενχνων Βορειου Αιγαιου είναι απολυτα συμφωνη με την αποψη της Ενωσης Ραδιοερασιτεχνων Ημαθιας και της Ενωσης Ελληνων Ραδιοερασιτεχνων.
Στο άρθρο 1 παράγραφος 2 αναφέρεται ρητά ότι ο νόμος αυτός ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ τους σταθμούς των ραδιοερασιτεχνών. Συγκεκριμένα αναφέρεται:
« Στις διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εμπίπτουν τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα δίκτυα και οι μεμονωμένοι σταθμοί ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου και όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, καθώς και της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB)……»
Στο άρθρο 30 παράγραφος 1 αναφέρεται ότι το άρθρο αυτό αφορά κατασκευές κεραιών, για τις οποίες ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ (δηλαδή δεν αφορά κατασκευές κεραιών, που με τον Ν. 2801/… εξαιρούνται από τη διαδικασία αδειοδότησης):
« Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται στις κατασκευές κεραιών για τις οποίες απαιτείται άδεια σύμφωνα με το στοιχείο Α΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α΄)»
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, στο άρθρο 30 η παράγραφος 8 έχει αντιγραφεί “copy / paste” από το κείμενο προς διαβούλευση του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου 4053/2012, χωρίς να περιληφθεί στο τελικό ψηφισθέν κείμενο, και η οποία «φάσκει και αντιφάσκει» με τα παραπάνω άρθρα αλλά και με τις σχετικές διατάξεις του Ν. 4053:
«Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ., καθορίζονται και ρυθμίζονται οι κατασκευές κεραιών και σταθμών εκπομπής και λήψης ραδιοσημάτων που εξαιρούνται από τη διαδικασία αδειοδότησης του άρθρου 30 του παρόντος νόμου ή/και του άρθρου 1 παρ. 2Α του Ν. 2801/2000. Οι ρυθμίσεις αφορούν την κατηγοριοποίηση των κεραιών και σταθμών, τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας, τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, τον έλεγχο αυτών από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τις κυρώσεις σε περίπτωση παραβάσεων, ως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»
Η παράγραφος αυτή, δηλαδή, ορίζει την Ε.Ε.Τ.Τ. ως αρμόδιο φορέα, ο οποίος με εισήγηση του, που θα συνυπογραφεί από τα υπουργεία ΥΥΜΔ και Περιβάλλοντος, θα καθορίζει και θα ρυθμίζει τις κατασκευές κεραιών που εξαιρούνται της αδειοδότησης από τον νόμο 2801/2000, δηλαδή των Ραδιοερασιτεχνών, των Ένοπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Λιμενικού Σώματος, των Υπουργείων, των Πρεσβειών και των Διπλωματικών Αποστολών .
Σε παρέμβασή μας προς τους κ.κ. Βουλευτές – Μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με τον – τότε – προς συζήτηση Ν. 4053 είχαμε αναφέρει τα εξής:
Σε ό,τι αφορά τους ραδιοερασιτέχνες η Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών παρατηρεί με ανησυχία, σε συνδυασμό και με πληροφορίες που έχει, το γεγονός ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι, ακόμα και στο καθ’ ύλη αρμόδιο Υπουργείο (ΥΥΜΔ), είναι μη γνώστες του θέματος των ραδιοερασιτεχνικών κεραιών σε όλες του τις διαστάσεις. Το γεγονός αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο να θεσμοθετηθούν κανόνες και διατάξεις που θα είναι μη ρεαλιστικοί, υπερβολικοί αλλά και ενδεχομένως κοστοβόροι για το σύνολο του Ραδιοερασιτεχνικού κόσμου, που όπως αναφέραμε, ήδη αριθμεί πάνω από 6000 αδειούχους.
Επιπλέον, η φιλοσοφία για ενιαία αντιμετώπιση του θέματος των κεραιών πάσης φύσεως είναι λανθασμένη, γιατί, όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, με τις διατάξεις αυτές εξομοιώνονται οι ραδιοερασιτεχνικοί σταθμοί με την ραδιοφωνία, τηλεόραση ή τις κινητές τηλεφωνίες, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική έρευνα και ο πειραματισμός, που είναι η φύση του ραδιοερασιτεχνισμού, η μη κερδοσκοπική μας ενασχόληση με το αντικείμενο αυτό αλλά και η σημαντική προσφορά μας στο κοινωνικό σύνολο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι ραδιοερασιτεχνικές κεραίες δεν είναι δυνατόν να κατηγοριοποιηθούν και να υπόκεινται σε προϋποθέσεις και προδιαγραφές εγκατάστασης, διότι έτσι αφαιρείται το στοιχείο της επιστημονικής έρευνας και του πειραματισμού!
Επί πλέον δεν είναι δυνατόν να υποστηρίζεις επικοινωνίες σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όταν απειλείται η ανθρώπινη ζωή και περιουσία και για «αισθητικούς» λόγους να μειώνεις δραστικά τις επικοινωνιακές σου δυνατότητες
Μπορεί οι ανησυχίες μας να είναι υπερβολικές, και το ευχόμαστε, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θέλουμε να βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Για τους λόγους αυτούς η παράγραφος αυτή που προστίθεται, πρέπει να περιοριστεί μόνο σε εκείνες τις κατασκευές κεραιών, στις οποίες είναι απολύτως απαραίτητη η εφαρμογή της και οι οποίες χρησιμοποιούνται για την παροχή εμπορικών υπηρεσιών, δηλαδή οι αναφερόμενες μόνο στα εδάφια στ) και ζ) του ν.2801/2000 και να εξαιρεθούν ρητά οι ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές κεραιών!
Ο Υπουργός ΥΜΔ κος Βορίδης πείσθηκε από τα επιχειρήματά μας και απέσυρε την επίμαχη παράγραφο κατά τη συζήτηση του Ν4053/2012 στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και ο νόμος ψηφίστηκε από την ολομέλεια χωρίς την παράγραφο αυτή.
Δεν κατανοώ, άρα, την επανεισαγωγή του κειμένου αυτού σε νέο νόμο, αφού δεν έχει αλλάξει τίποτα από την ημέρα που ψηφίστηκε ο Ν 4053/2012.
Ως εκ τούτου ζητώ τη ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ των ραδιοερασιτεχνικών κατασκευών κεραιών από την παράγραφο 8 του άρθρου 30 του παρόντος σχεδίου νόμου.
Κύριοι,
Στο άρθρο 1 παράγραφος 2 αναφέρεται ρητά ότι ο νόμος αυτός ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ τους σταθμούς των ραδιοερασιτεχνών. Συγκεκριμένα αναφέρεται:
« Στις διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εμπίπτουν τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα δίκτυα και οι μεμονωμένοι σταθμοί ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου και όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, καθώς και της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB)……»
Στο άρθρο 30 παράγραφος 1 αναφέρεται ότι το άρθρο αυτό αφορά κατασκευές κεραιών, για τις οποίες ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ (δηλαδή δεν αφορά κατασκευές κεραιών, που με τον Ν. 2801/… εξαιρούνται από τη διαδικασία αδειοδότησης):
« Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται στις κατασκευές κεραιών για τις οποίες απαιτείται άδεια σύμφωνα με το στοιχείο Α΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α΄)»
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, στο άρθρο 30 η παράγραφος 8 έχει αντιγραφεί “copy / paste” από το κείμενο προς διαβούλευση του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου 4053/2012, χωρίς να περιληφθεί στο τελικό ψηφισθέν κείμενο, και η οποία «φάσκει και αντιφάσκει» με τα παραπάνω άρθρα αλλά και με τις σχετικές διατάξεις του Ν. 4053:
«Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ., καθορίζονται και ρυθμίζονται οι κατασκευές κεραιών και σταθμών εκπομπής και λήψης ραδιοσημάτων που εξαιρούνται από τη διαδικασία αδειοδότησης του άρθρου 30 του παρόντος νόμου ή/και του άρθρου 1 παρ. 2Α του Ν. 2801/2000. Οι ρυθμίσεις αφορούν την κατηγοριοποίηση των κεραιών και σταθμών, τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας, τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, τον έλεγχο αυτών από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τις κυρώσεις σε περίπτωση παραβάσεων, ως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»
Η παράγραφος αυτή, δηλαδή, ορίζει την Ε.Ε.Τ.Τ. ως αρμόδιο φορέα, ο οποίος με εισήγηση του, που θα συνυπογραφεί από τα υπουργεία ΥΥΜΔ και Περιβάλλοντος, θα καθορίζει και θα ρυθμίζει τις κατασκευές κεραιών που εξαιρούνται της αδειοδότησης από τον νόμο 2801/2000, δηλαδή των Ραδιοερασιτεχνών, των Ένοπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Λιμενικού Σώματος, των Υπουργείων, των Πρεσβειών και των Διπλωματικών Αποστολών .
Σε παρέμβασή μας προς τους κ.κ. Βουλευτές – Μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με τον – τότε – προς συζήτηση Ν. 4053 είχαμε αναφέρει τα εξής:
Σε ό,τι αφορά τους ραδιοερασιτέχνες η Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών παρατηρεί με ανησυχία, σε συνδυασμό και με πληροφορίες που έχει, το γεγονός ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι, ακόμα και στο καθ’ ύλη αρμόδιο Υπουργείο (ΥΥΜΔ), είναι μη γνώστες του θέματος των ραδιοερασιτεχνικών κεραιών σε όλες του τις διαστάσεις. Το γεγονός αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο να θεσμοθετηθούν κανόνες και διατάξεις που θα είναι μη ρεαλιστικοί, υπερβολικοί αλλά και ενδεχομένως κοστοβόροι για το σύνολο του Ραδιοερασιτεχνικού κόσμου, που όπως αναφέραμε, ήδη αριθμεί πάνω από 6000 αδειούχους.
Επιπλέον, η φιλοσοφία για ενιαία αντιμετώπιση του θέματος των κεραιών πάσης φύσεως είναι λανθασμένη, γιατί, όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, με τις διατάξεις αυτές εξομοιώνονται οι ραδιοερασιτεχνικοί σταθμοί με την ραδιοφωνία, τηλεόραση ή τις κινητές τηλεφωνίες, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική έρευνα και ο πειραματισμός, που είναι η φύση του ραδιοερασιτεχνισμού, η μη κερδοσκοπική μας ενασχόληση με το αντικείμενο αυτό αλλά και η σημαντική προσφορά μας στο κοινωνικό σύνολο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι ραδιοερασιτεχνικές κεραίες δεν είναι δυνατόν να κατηγοριοποιηθούν και να υπόκεινται σε προϋποθέσεις και προδιαγραφές εγκατάστασης, διότι έτσι αφαιρείται το στοιχείο της επιστημονικής έρευνας και του πειραματισμού!
Επί πλέον δεν είναι δυνατόν να υποστηρίζεις επικοινωνίες σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όταν απειλείται η ανθρώπινη ζωή και περιουσία και για «αισθητικούς» λόγους να μειώνεις δραστικά τις επικοινωνιακές σου δυνατότητες
Μπορεί οι ανησυχίες μας να είναι υπερβολικές, και το ευχόμαστε, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θέλουμε να βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Για τους λόγους αυτούς η παράγραφος αυτή που προστίθεται, πρέπει να περιοριστεί μόνο σε εκείνες τις κατασκευές κεραιών, στις οποίες είναι απολύτως απαραίτητη η εφαρμογή της και οι οποίες χρησιμοποιούνται για την παροχή εμπορικών υπηρεσιών, δηλαδή οι αναφερόμενες μόνο στα εδάφια στ) και ζ) του ν.2801/2000 και να εξαιρεθούν ρητά οι ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές κεραιών!
Ο Υπουργός ΥΜΔ κος Βορίδης πείσθηκε από τα επιχειρήματά μας και απέσυρε την επίμαχη παράγραφο κατά τη συζήτηση του Ν4053/2012 στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και ο νόμος ψηφίστηκε από την ολομέλεια χωρίς την παράγραφο αυτή.
Δεν κατανοούμε, άρα, την επανεισαγωγή του κειμένου αυτού σε νέο νόμο, αφού δεν έχει αλλάξει τίποτα από την ημέρα που ψηφίστηκε ο Ν 4053/2012.
Ως εκ τούτου ζητούμε τη ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ των ραδιοερασιτεχνικών κατασκευών κεραιών από την παράγραφο 8 του άρθρου 30 του παρόντος σχεδίου νόμου.
Εκ μέρους της Ένωσης Ραδιοερασιτεχνών Ημαθίας,
Κώστας Παπαδόπουλος,SV2SW
Πρόεδρος
ΣΥΝΦΟΝΩ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε.Ρ.
– Παρακαλώ πολύ να τονιστεί με ξεκάθαρο τρόπο, λόγο και γραφή η εξαίρεση των ραδιοερασιτεχνών ή υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη, γιατί εγώ δεν μπορώ να καταλάβω που είναι ο πειραματισμός, η έρευνα, η αυτοεκπαίδευση κλπ… (δίπολα, κάθετες, YAGI, κλπ…).
– Επίσης τι γίνεται με τις συχνότητες πολιτών (CB) 11m-27MHz, μπορούν να στήνουν κεραίες βάσεως ? Γιατί όπως ίσχυε πριν, επιτρεπόταν μόνο σε αυτοκίνητα ή φορητά.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΙΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΕΙΣ ΣΑΣ.
Γιάννης Γιαννακόπουλος
dE SV1QEY
Στο άρθρο 1 παράγραφος 2 αναφέρεται ρητά ότι ο νόμος αυτός ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ τους σταθμούς των ραδιοερασιτεχνών. Συγκεκριμένα αναφέρεται:
« Στις διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εμπίπτουν τα κρατικά δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα δίκτυα και οι μεμονωμένοι σταθμοί ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου και όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για πειραματικούς ή ερευνητικούς σκοπούς και για επίδειξη, καθώς και της υπηρεσίας ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB)……»
Στο άρθρο 30 παράγραφος 1 αναφέρεται ότι το άρθρο αυτό αφορά κατασκευές κεραιών, για τις οποίες ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ (δηλαδή δεν αφορά κατασκευές κεραιών, που με τον Ν. 2801/… εξαιρούνται από τη διαδικασία αδειοδότησης):
« Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται στις κατασκευές κεραιών για τις οποίες απαιτείται άδεια σύμφωνα με το στοιχείο Α΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α΄)»
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, στο άρθρο 30 η παράγραφος 8 έχει αντιγραφεί “copy / paste” από το κείμενο προς διαβούλευση του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου 4053/2012, χωρίς να περιληφθεί στο τελικό ψηφισθέν κείμενο, και η οποία «φάσκει και αντιφάσκει» με τα παραπάνω άρθρα αλλά και με τις σχετικές διατάξεις του Ν. 4053:
«Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ., καθορίζονται και ρυθμίζονται οι κατασκευές κεραιών και σταθμών εκπομπής και λήψης ραδιοσημάτων που εξαιρούνται από τη διαδικασία αδειοδότησης του άρθρου 30 του παρόντος νόμου ή/και του άρθρου 1 παρ. 2Α του Ν. 2801/2000. Οι ρυθμίσεις αφορούν την κατηγοριοποίηση των κεραιών και σταθμών, τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές εγκατάστασης και λειτουργίας, τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, τον έλεγχο αυτών από τις αρμόδιες υπηρεσίες και τις κυρώσεις σε περίπτωση παραβάσεων, ως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»
Η παράγραφος αυτή, δηλαδή, ορίζει την Ε.Ε.Τ.Τ. ως αρμόδιο φορέα, ο οποίος με εισήγηση του, που θα συνυπογραφεί από τα υπουργεία ΥΥΜΔ και Περιβάλλοντος, θα καθορίζει και θα ρυθμίζει τις κατασκευές κεραιών που εξαιρούνται της αδειοδότησης από τον νόμο 2801/2000, δηλαδή των Ραδιοερασιτεχνών, των Ένοπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Λιμενικού Σώματος, των Υπουργείων, των Πρεσβειών και των Διπλωματικών Αποστολών .
Σε παρέμβασή μας προς τους κ.κ. Βουλευτές – Μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με τον – τότε – προς συζήτηση Ν. 4053 είχαμε αναφέρει τα εξής:
Σε ό,τι αφορά τους ραδιοερασιτέχνες η Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών παρατηρεί με ανησυχία, σε συνδυασμό και με πληροφορίες που έχει, το γεγονός ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι, ακόμα και στο καθ’ ύλη αρμόδιο Υπουργείο (ΥΥΜΔ), είναι μη γνώστες του θέματος των ραδιοερασιτεχνικών κεραιών σε όλες του τις διαστάσεις. Το γεγονός αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο να θεσμοθετηθούν κανόνες και διατάξεις που θα είναι μη ρεαλιστικοί, υπερβολικοί αλλά και ενδεχομένως κοστοβόροι για το σύνολο του Ραδιοερασιτεχνικού κόσμου, που όπως αναφέραμε, ήδη αριθμεί πάνω από 6000 αδειούχους.
Επιπλέον, η φιλοσοφία για ενιαία αντιμετώπιση του θέματος των κεραιών πάσης φύσεως είναι λανθασμένη, γιατί, όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, με τις διατάξεις αυτές εξομοιώνονται οι ραδιοερασιτεχνικοί σταθμοί με την ραδιοφωνία, τηλεόραση ή τις κινητές τηλεφωνίες, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική έρευνα και ο πειραματισμός, που είναι η φύση του ραδιοερασιτεχνισμού, η μη κερδοσκοπική μας ενασχόληση με το αντικείμενο αυτό αλλά και η σημαντική προσφορά μας στο κοινωνικό σύνολο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι ραδιοερασιτεχνικές κεραίες δεν είναι δυνατόν να κατηγοριοποιηθούν και να υπόκεινται σε προϋποθέσεις και προδιαγραφές εγκατάστασης, διότι έτσι αφαιρείται το στοιχείο της επιστημονικής έρευνας και του πειραματισμού!
Επί πλέον δεν είναι δυνατόν να υποστηρίζεις επικοινωνίες σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όταν απειλείται η ανθρώπινη ζωή και περιουσία και για «αισθητικούς» λόγους να μειώνεις δραστικά τις επικοινωνιακές σου δυνατότητες
Μπορεί οι ανησυχίες μας να είναι υπερβολικές, και το ευχόμαστε, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θέλουμε να βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Για τους λόγους αυτούς η παράγραφος αυτή που προστίθεται, πρέπει να περιοριστεί μόνο σε εκείνες τις κατασκευές κεραιών, στις οποίες είναι απολύτως απαραίτητη η εφαρμογή της και οι οποίες χρησιμοποιούνται για την παροχή εμπορικών υπηρεσιών, δηλαδή οι αναφερόμενες μόνο στα εδάφια στ) και ζ) του ν.2801/2000 και να εξαιρεθούν ρητά οι ραδιοερασιτεχνικές κατασκευές κεραιών!
Ο Υπουργός ΥΜΔ κος Βορίδης πείσθηκε από τα επιχειρήματά μας και απέσυρε την επίμαχη παράγραφο κατά τη συζήτηση του Ν4053/2012 στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και ο νόμος ψηφίστηκε από την ολομέλεια χωρίς την παράγραφο αυτή.
Δεν κατανοούμε, άρα, την επανεισαγωγή του κειμένου αυτού σε νέο νόμο, αφού δεν έχει αλλάξει τίποτα από την ημέρα που ψηφίστηκε ο Ν 4053/2012.
Ως εκ τούτου ζητούμε τη ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ των ραδιοερασιτεχνικών κατασκευών κεραιών από την παράγραφο 8 του άρθρου 30 του παρόντος σχεδίου νόμου.
1. με το παρόν κείμενο ακυρώνονται διατάξεις που ψηφίστηκαν με νόμο στις 7/3/2012 (4053)Με ποια αιτιολογία ακυρώνονται σε μόλις 1 εβδομάδα διατάξεις;
2. υπάρχουν παράγραφοι διατυπωμένοι ως είχαν στον 3431/06 που όμως δεν έχουν πάρει υπόψη τις ενδιάμεσες αποφάσεις που έχουν εκδοθεί όπως:
2.1 Για τις τυποποιημένες κεραίες κάνει αναφορά ότι θα εκδοθούν σχετικές αποφάσεις και δεν αναφέρει ότι έχουν εκδοθεί και παραμένουν σε ισχύ οι υφιστάμενες. δηλαδή καταργούνται οι σχετικές αποφάσεις του 2011;
2.2 αναφορικά με τις κεραίες σε κτίρια με ευαίσθητες χρήσεις από τον 3431/06 δίδονταν η διορία των 6 μηνών για την απομάκρυνσή τους. Παραμένει η ίδια διορία και σήμερα. Δηλαδή αποδεχόμαστε ότι δεν εφαρμόστηκε ο νόμος και τον επαναδιατυπώνουμε. ποιος όμως ο λόγος να εφαρμοστεί σήμερα εφόσον δεν διατυπώνει κάποια κλιμάκωση στις κυρώσεις της μη εφαρμογής του προηγούμενου νόμου;
Στην παράγραφο 2 αναφέρεται:
«Οι αρμοδιότητες της Ε.Ε.Τ.Τ. που καθορίζονται στο άρθρο 12, περίπτωση λβ’ εφαρμόζονται και για τα δίκτυα και τους μεμονωμένους σταθμούς ραδιοεπικοινωνιών της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη μέσω δορυφόρου, τα δίκτυα και μεμονωμένους σταθμούς που χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς…»
Προφανώς η αναφορά αφορά την παράγραβο λα και όχι την λβ του άρθρου 12 όπως αναγράφεται.