1. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ιδρύονται νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για κάθε αερολιμένα ή ομάδα αερολιμένων ή και για το σύνολο των αερολιμένων της χώρας με τη μορφή ανώνυμης εταιρίας, το σύνολο των μετοχών της οποίας ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, οι οποίες εποπτεύονται από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με την ανωτέρω απόφαση προσδιορίζεται ο συγκεκριμένος σκοπός, όπως η διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση ενός ή περισσοτέρων αεροδρομίων, την πραγματοποίηση του οποίου αναλαμβάνει η εταιρία και καθορίζεται κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Οι εταιρείες αυτές διέπονται από τις διατάξεις του ν. 2190/1920, όπως ισχύει, λειτουργούν για χάρη του δημόσιου συμφέροντος, είναι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, διέπονται από τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του κεφαλαίου Α’ του νόμου 3429/2005 «δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.)» (ΦΕΚ Α’ 314), όπως ισχύει. Στις εταιρείες παραχωρούνται εντός περιόδου τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της ιδρυτικής απόφασης της παρούσας παραγράφου, δικαιώματα μέσω Συμβάσεων Παραχώρησης, που υπογράφονται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της κάθε μίας εταιρείας, που αφορούν στη διοίκηση, διαχείριση, αναβάθμιση, επέκταση, εκσυγχρονισμό, λειτουργία και εκμετάλλευση ενός ή περισσοτέρων κρατικών αεροδρομίων. Στη σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
α. Η συμβατική περίοδος, η δυνατότητα παράτασης και τροποποίησής της.
β. Δικαιώματα και υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου.
γ. Κανόνες Ελληνικού Δημοσίου (Πρότυπα Ασφάλειας και Προστασίας, κατάσταση ανάγκης και άμυνα).
δ. Δικαιώματα και υποχρεώσεις της εταιρείας.
ε. Η διαδικασία ρύθμισης αερολιμενικών τελών, που εισπράττει η Υ.Π.Α. σύμφωνα με το άρθρο 16 του π.δ. 158/2002 (ΦΕΚ Α’ 137).
στ. Ο ρόλος και η εποπτεία της Υ.Π.Α. και σχέσεις Υ.Π.Α. και εταιρείας.
ζ. Εξοπλισμός Αεροναυτιλίας, υποχρεώσεις της Υ.Π.Α.
η. Κάθε άλλο λειτουργικό, οικονομικό, εμπορικό και επιχειρησιακό ζήτημα, που αφορά στην ασφαλή, εύρυθμη και προσοδοφόρα λειτουργία των αεροδρομίων.
θ. Τέλη Αεροδρομίου, τα οποία θα επιβάλει η εταιρεία.
ι. Ζητήματα Περιβαλλοντικής πολιτικής.
κ. Ζητήματα που αφορούν στην πρόσβαση των Αεροπορικών Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορία καθώς και κάθε άλλης αρμόδιας Ελληνικής Δημόσιας Υπηρεσίας και διεθνών Οργανώσεων, Ενώσεων και Αρχών.
λ. Ζητήματα που αφορούν παραβάσεις συμβατικών όρων, καταγγελίες, ένδικα μέσα, επίλυση διαφορών, δίκαιο.
Οι συμβάσεις παραχώρησης κυρώνονται με νόμο.
2. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορεί να παραχωρούνται, μέσω συμβάσεων παραχώρησης δικαιώματα που αφορούν στη διοίκηση, αναβάθμιση, επέκταση, εκσυγχρονισμό, λειτουργία και εκμετάλλευση ενός ή περισσοτέρων κρατικών αεροδρομίων, των οποίων η οργάνωση, λειτουργία και διοίκηση ανήκει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), σε ημεδαπά ή αλλοδαπά νομικά πρόσωπα. Για κάθε παραχώρηση απαιτείται η διενέργεια σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας. Σε όλα τα ανωτέρω αεροδρόμια οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας παρέχονται από την Υ.Π.Α., σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και τις ειδικότερες προβλέψεις της εκάστοτε σύμβασης παραχώρησης. Οι συμβάσεις παραχώρησης κυρώνονται με νόμο.
3. Κάθε ιδρυομένη εταιρεία, για την επίτευξη των σκοπών της και στο πλαίσιο των συμβάσεων παραχώρησης της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, μεταξύ άλλων:
α) καταρτίζει στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο. Το στρατηγικό σχέδιο περιλαμβάνει την περιγραφή των επιδιωκόμενων στόχων, όπως η ολική περιγραφή των αναγκαίων μέσων, τον προσδιορισμό του συνολικού κόστους και τον τρόπο χρηματοδότησης των επιμέρους δράσεων από δημόσιους ή και κοινοτικούς πόρους. Το επιχειρησιακό σχέδιο περιλαμβάνει τους επιμέρους στόχους, τις ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων, τον καθορισμό των αναγκών σε κεφάλαια, τις πηγές χρηματοδότησης, τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, τους οικονομικούς, ποιοτικούς και επιχειρησιακούς δείκτες και τις εσωτερικές διαδικασίες παρακολούθησης και ελέγχου.
β) μπορεί να συνεργάζεται με οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο,
γ) μπορεί να αναθέτει σε τρίτα πρόσωπα την κατάρτιση μελετών, την εκτέλεση έργων και την προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών και να ελέγχει την ορθή εκτέλεση αυτών,
δ) μπορεί να αντιπροσωπεύει οποιαδήποτε επιχείρηση ημεδαπή ή αλλοδαπή,
ε) μπορεί να συνομολογεί και να εκτελεί συμβάσεις δανείων ή αναλήψεων χρημάτων και να εξασφαλίζει οποιεσδήποτε υποχρεώσεις,
στ) μπορεί να προβαίνει σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια για την εκπλήρωση των εταιρικών σκοπών,
ζ) μπορεί να ιδρύει, μόνη ή μαζί με άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, άλλες ανώνυμες εταιρίες, με τους τύπους και τις προϋποθέσεις του ν. 2190/1920. Στις ιδρυόμενες κατά τον τρόπο αυτό εταιρίες δύναται να μεταβιβάζονται τα ενοχικά δικαιώματα επί κινητών και ακινήτων σχετιζομένων με την λειτουργία των αεροδρομίων και τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του Δημοσίου που απορρέουν από συμβάσεις που αφορούν στα κρατικά αεροδρόμια, όπως μεταξύ άλλων συμβάσεις φύλαξης, καθαρισμού, συντήρησης, τεχνικής διαχείρισης και εκμίσθωσης χώρων.
4. Ο έλεγχος της διαχείρισης των οικονομικών των εταιρειών της παρ. 1 ενεργείται από ορκωτούς ελεγκτές. Οι σχετικές εκθέσεις των ελεγκτών κοινοποιούνται αμελλητί στους Υπουργούς Οικονομικών, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να διενεργηθεί οποτεδήποτε έλεγχος και από φορείς ή υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.
5. Η στελέχωση των εταιρειών της παρ. 1 γίνεται με προσωπικό που προσλαμβάνεται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Μέχρι να ολοκληρωθεί η στελέχωση κάθε εταιρίας, επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων δημοσίων υπηρεσιών ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου. Η απόσπαση γίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, μετά από γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου της υπηρεσίας ή του φορέα από τον οποίο αποσπάται ο υπάλληλος. Μετά το πέρας περιόδου ενός (1) έτους από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της ιδρυτικής απόφασης της πρώτης παραγράφου του παρόντος άρθρου οι εταιρείες δεν μπορούν να στελεχώνονται με δημοσίους υπαλλήλους αποσπασμένους κατά τις προβλέψεις της παρούσας παραγράφου. Ο χρόνος διάρκειας της απόσπασης λογίζεται, για κάθε συνέπεια, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας του αποσπώμενου στη θέση που οργανικά κατέχει. Η μισθοδοσία των αποσπώμενων, τα πάσης φύσεως επιδόματα και εργοδοτικές εισφορές προς τα αντίστοιχα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλειας βαρύνουν τις υπηρεσίες και τους φορείς από τους οποίους αποσπάστηκαν. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 3528/2007 (ΦΕΚ Α’ 26), όπως ισχύει.
6. Στην περίπτωση που από την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου προκύψει ότι απασχολείται πλεονάζον αριθμός προσωπικού της Υ.Π.Α. σε κάθε αεροδρόμιο, ο Διοικητής της Υ.Π.Α. εκδίδει σχετική διαπιστωτική πράξη. Το ανωτέρω προσωπικό μπορεί να μεταφερθεί, με την ίδια σχέση εργασίας, σε φορείς ή υπηρεσίες του Δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, ύστερα από αίτησή του. Η μεταφορά γίνεται σε φορέα ή υπηρεσία αποκλειστικά σε νομό επιλογής του υπαλλήλου, εφόσον υπάρχει κενή θέση ή ανάγκη σε φορέα του νομού αυτού. Η μεταφορά των υπαλλήλων γίνεται με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού.
7. Σε κάθε αεροδρόμιο της παραγράφου 1 εγκαθίσταται Μονάδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), για τον αερολιμενικό έλεγχο του αεροδρομίου. Η οργάνωση, η στελέχωση και τα καθήκοντα κάθε Μονάδας καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το λειτουργικό κόστος αυτών των Μονάδων ανήκει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Κε Υπουργε
Κρινοντας γενικα το Σχεδιο Νομου για την Αναδιοργανωση της ΥΠΑ το κρινω επειεικως απαραδεκτο για τον απλουστατο λογο οτι, Αναδιοργανωση μιας Δημοσιας Υπηρεσιας οπως της ΥΠΑ, οταν αποφασιζετε μετα απο 25 χρονια, γινεται για ολη την Υπηρεσια και οχι μονο για μια Γενικη Διευθυνση .
Τι αναδιοργανωση ειναι αυτη που στο σχεδιο της οργανωτικης δομης της ΥΠΑ υπαρχουν τρεις Γενικες Διευθυνσεις
α)ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
β)ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
γ)ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΟΧΟΥ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ομως διαβαζοντας το Σχεδιο Νομου απο το αρθρο 1 εως και το 20 πουθενα δεν αναφερονται Διευθυνσεις και τμηματα στις δυο πρωτες Γενικες Διευθυνσεις εκτος της δημιουργιας της Διευθυνσης Κανονιστικης Λειτουργιας Υπηρεσιων Αεροναυτιλιας.Μηπως υπονοειται κατι που δεν το διαβαζουμε και δεν το καταλαβαινουμε?
Θελοντας παντως να συμβαλλω απο την πλευρα μου για την διορθωση μερους του παροντος ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ, διαφωνωντας στην πολιτικη σας των αεροδρομιων ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ,ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΙΣ ΕΞΗΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
α)ΑΡΘΡΟ 23 παρ.2
» Σε ολα τα ανωτερω αεροδρομια οι υπηρεσιες αεροναυτιλιας ,καθως και η ρυθμιστικη και εποπτικη αρχη για τον Αερολιμενικο Ελεγχο του αεροδρομιου , παρεχονται απο την ΥΠΑ, συμφωνα με τις διαταξεις της κειμενης νομοθεσιας του Αεροπορικου Δικαιου των Αερολιμενικων Διαταξεων και τις ειδικοτερες προβλεψεις της εκαστοτε συμβασης παραχωρησης.»
β)αρθρο 23 παρ.5
» Η στελεχωση των εταιρειων της παρ.1 γινεται ……….Στις εταιρειες αυτες επιτρεπεται η αποσπαση υπαλληλων της ΥΠΑ μεχρι συνταξιοδοτησεως τους κατ’εξαιρεση των προβλεπομενων για αποσπασεις υπαλληλων αλλων Δημοσιων Υπηρεσιων ή νομικων προσωπων δημοσιου δικαιου.Η μισθοδοσια των αποσπασμενων στις εταιρειες, Υπαλληλων της ΥΠΑ, τα πασης φυσεως επιδοματα και εργοδοτικες εισφορες βαρυνουν την ΥΠΑ, ως μονιμοι υπαλληλοι της ΥΠΑ .
γ)αρθρο 23 παρ.6
Το ενδεχομενο πλεοναζον προσωπικο της ΥΠΑ ,σε καθε αεροδρομιο παραμενει σε προσωποπαγη θεση στην νεα εταιρια ως αποσπασμενος υπαλληλος συμφωνα με την τροποποιημενη παραγραφο 5 του παροντος αρθρου (προηγουμενη τροποποιηση)
δ)ΑΡΘΡΟ 23 ΠΑΡ.7
ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΝΟΜΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ (παρ.1 και παρ.2) εγκαθισταται Μοναδα της Υπηρεσιας Πολιτικης Αεροποριας (ΥΠΑ), με την επωνυμια «ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΑΡΧΗ » Ως ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ , ΕΠΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ,για τον ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ .
Η οργανωση της μοναδας ειναι σε επιπεδο Διευθυνσης με δυο τμηματα :
ΤΜΗΜΑ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Η στελεχωση των τμηματων γινεται απο Αερολιμενικους Υπαλληλους ΠΕ1 και Διοικητικο προσωπικο Υποστηριξης. Τα καθηκοντα επανακαθοριζονται με αποφαση του Υπουργου Υποδομων , Μεταφορων και αφορουν ολο το φασμα του Διεθνους Κανονιστικου και Εποπτικου ελεγχου.Συμμετεχουν δε και σε θεματα που αφορουν τον τομεα της Αεροναυτιλιας συμφωνα με τον Ε.Κ οπως EMERGENCY – REMOVAL – S.M.S- SAFA-SAFETY .
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΦΑΡΜΑΚΗ. ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΩ ΕΠΙΣΗΣ ΟΣΟΥΣ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΩΣ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 23 ΚΑΘ΄ΟΣΟΝ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΣΕ ΤΟΥΡΚΟΥΣ, ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ, ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ -ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΩ ΤΟ ΛΙΓΟΣΤΟ ΠΟΥ ΕΙΠΩΘΗΚΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΠΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ Ο.Σ.Υ.Π.Α.- ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ «ΦΙΛΑ ΠΡΟΣΚΕΙΜΕΝΟΥΣ» ΝΑ ΔΙΟΙΚΟΥΝ, ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ, ΝΑ ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΥΝ, ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ (ΑΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ;)ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΚΑΙ «ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ».
ΜΗΠΩΣ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΗ ΗΜΕΔΑΠΟ Η ΑΛΛΟΔΑΠΟ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ; ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΑ 18 ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΣΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ; ΓΙΑΤΙ Η Α.Ε. ΑΝ ΤΟ ΔΕΙ ΣΤΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΠΡΟ ΔΙΛΗΜΑΤΟΣ Η ΑΚΡΙΒΑΙΝΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΠΑΘΟ π.χ. Η ΤΗΝ ΚΛΕΙΝΩ.
ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑ ΝΟΥ ΤΟ -ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ- ΑΣΥΜΦΟΡΑ KAI ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΗΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ HOCHTIEF ΓΙΑ TO «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» ΠΩΣ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΜΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΙΔΙΩΤΗ ΜΕ ΠΑΡΟΜΟΙΟΥΣ ΕΠΑΧΘΕΙΣ ΟΡΟΥΣ;
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΙΚΩΣ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 23 ΜΕ ΕΝΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ – ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ, ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ-. ΗΔΗ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ «ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΙΣΤΗ» ΝΑ ΚΑΡΠΩΘΕΙ ΗΔΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΟΥΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ-ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ Η ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗΣ ΑΥΤΩΝ.
ΕΞ΄ΑΛΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΣΙΦΑΝΕΣ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ Υ.Π.Α. ΕΦ’ ΟΣΟΝ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΩΝ ΕΝΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΛΗΝ ΟΣΩΝ ΕΝΝΟΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡ. 7.
Από
Ευγενία Λίβα (Α/ΠΕ1)
Ελένη Γιαννάκη (Α/ΠΕ1)
Γεώργιο Κασιμάτη (Α/ΠΕ1)
Κε Υπουργέ, κατανοούμε το ενδιαφέρον σας προκειμένου να αναβαθμιστούν τα αεροδρόμια της χώρας, που όντως χρειάζεται να γίνει, αλλά είναι τραγικό στον τυφώνα της ιδιοτικοποίησης που σαρώνει τα πάντα στην Ελλάδα να θέλετε να συμπαρασύρει και τα αεροδρόμια με τα εκ. ευρώ έσοδα ετησίως. Είναι πραγματικά επιτακτική ανάγκη να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, των εγκαταστάσεων και να βελτιωθεί η λειτουργία των αεροδρομίων αλλά με έσοδα που εισπράττει από αυτά η ΥΠΑ και τα αποδίδει στο Υπ. Οικονομικών. Αυτό θα κοστίσει πολύ λιγότερο στο κράτος αναλογικά με το ξεπούλημά τους και τον αφανισμό των εσόδων τους καταλήγοντας σε τσέπες ντόπιων ή αλλοδαπών νομικών προσώπων (ίσως Τούρκους, Σκοπιανούς, Βούλγαρους κλπ) και στερώντας από το Ελληνικό Δημόσιο τον πακτωλό των εσόδων της ΥΠΑ που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν προορίζοντο για τις ανάγκες των αεροδρομίων αλλά κάλυπταν τις «τρύπες» του κρατικού κορβανά. Δυστυχώς με αυτή την τακτική τόσα χρόνια αφήσατε τα αεροδρόμια να «βολοδέρνουν» και να προσπαθούν οι εργαζόμενοι με αξιοπρέπεια να ελαχιστοποιούν τα προβλήματα και να μην εκτίθεται η χώρα μας γιατί το αεροδρόμιο είναι η «πρώτη ματιά » του τουρίστα προς τη χώρα που επισκέπτεται.
Αλήθεια αν παραχωρήσετε τα αεροδρόμια στους ιδιώτες τα τέλη χρήσεως αερολιμένων και ο φόρος ΤΕΕΑ που θα φτάσουν? Ξέρουμε πολύ καλά ότι οι ιδιώτες ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος. Για δεύτερη συνεχή χρονιά έχετε αφαιρέσει τα τέλη χρήσεως αερολιμένων (ΤΧΑ) και οι αεροπορικές εταιρείες δεν χρεώνονται εκτός από τον ΔΑΑ (Ελ. Βενιζέλο)στον οποίο τα ΤΧΑ και ΤΕΕΑ είναι από τα πιο υψηλά στην Ευρώπη.
Μήπως έτσι πάψουν τα αεροδρόμιά μας να είναι ανταγωνιστικά και αποτρεπτικά για τους ξένους που τους έχουμε καλομάθει στην «δωρεάν προσγείωση»? Γνωρίζουμε όλοι μας πολύ καλά αυτό τι σημαίνει για μια αλυσίδα πραγμάτων που συνδέονται με τα αεροδρόμια και τον τουρισμό.
Στο άρθρο 23 παρ. 2 αναφέρετε οτι θα παραχωρηθούν σε ημεδαπά η και αλλοδαπά νομικά πρόσωπα. Έχετε συνειδητοποιήσει κε Υπουργέ τι σημαίνει αυτό ? Ένα αλλοδαπό νομικό πρόσωπο Τουρκικών, Σκοπιανών κλπ. συμφερόντων τι επιπτώσεις θα έχει αυτό για τα εθνικά μας θέματα?
Παρακαλούμε πολύ να μελετήσετε σοβαρά το ανεπίτρεπτο αυτό σχέδιο νόμου, συνεργαστείτε με τα σωματεία όλων των εργαζομένων και φροντίστε να δώσετε λύσεις που δεν θα στοιχίσουν στην Ελλάδα και στους Έλληνες μακροπρόθεσμα σώζοντας την υστεροφημία σας.
Τα όποια «χρησιμοποιούμενα πρότυπα ασφαλείας», ο «ελεγκτικός ρόλος της ΥΠΑ», και άλλες παρόμοιες αρμοδιότητες του κράτους που αφορούν στην άσκηση δημόσιας εξουσίας (και όχι στην παροχή υπηρεσιών), ή ακόμη «ζητήματα που αφορούν στην πρόσβαση των Αεροπορικών Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας (sic) καθώς και κάθε άλλης αρμόδιας Ελληνικής Δημόσιας Υπηρεσίας και διεθνών Οργανώσεων, Ενώσεων και Αρχών» δεν μπορεί να είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ των συμβαλλομένων «μερών».
Μάλλον είναι καιρός να ξαναγραφεί ο Κώδικας Αεροπορικού Δικαίου……
1) <>
Σε ένα αεροδρόμιο όπως της Ρόδου, με τα έργα που πλήρωσε ο Ελληνικός λαός και η ΕΕ, τα οποία μόλις σήμερα παραλαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο….σε τι ακριβώς θα κάνει αναβάθμιση, επέκταση, εκσυγχρονισμό κλπ. η εταιρεία που θα αναλάβει να επενδύσει…και καλά…
Η εταιρεία φυσικά θα είναι πρόθυμη να αναλάβει τα υπόλοιπα…δηλ. την διοίκηση (να γιατί δεν προβλέπονται Αερολιμενάρχες..), διαχείριση, λειτουργία και ΚΥΡΙΩΣ την εκμετάλλευση της ΚΡΑΤΙΚΗΣ περιουσίας.
2) <>
Με αυτό τον τρόπο είναι σίγουρο ότι θα υπάρχει η απόλυτη ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ καθώς το Δημόσιο δεν ασκεί τον παραμικρό έλεγχο στις διαδικασίες..
3) <>
Πρέπει να γνωρίζετε ότι τα Αεροδρόμια στα νησιά δεν κατασκευάστηκαν με τις θυσίες του Ελληνικού λαού μόνο για τις διακοπές του καλοκαιριού…. Δηλαδή και 100Ε να είναι το τέλος της Ρόδου που σίγουρα θα απαιτήσει η ΕΤΑΙΡΕΙΑ κάποιος που έρχεται για διακοπές θα πληρώσει ΙΣΩΣ.. για μια φορά.
Οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών, οι τοπικές κοινωνίες είναι αυτοί που θα πληρώνουν σε βάθος χρόνου και ΣΥΝΕΧΩΣ ότι αποφασίζει η κάθε ΕΤΑΙΡΕΙΑ!!! Αν αυτό αποκαλείται ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ τότε καλώς να ορίσουν οι ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ να μας αναπτύξουν!!
4) <>
Αν καταλαβαίνω καλά λέει ο συντάκτης ότι…. πριν κριθεί το προσωπικό των αεροδρομίων ως υπεράριθμο… αυτο θα βρίσκεται ΜΕ ΑΠΟΣΠΑΣΗ στο ίδιο αεροδρόμιο που μέχρι χθές ήταν τακτικό προσωπικό με μόνιμη σχέση εργασίας σε ΟΡΓΑΝΙΚΗ θέση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ!!!
Αν αυτή δεν είναι παγκόσμια πρώτη… τότε τι είναι??
Εκτος αν εννοεί ότι θα φύγει το προσωπικό του οποίου ΚΑΤΑΡΓΕΙ την οργανική θέση και θα έρθουν άλλοι Δημόσιοι Υπάλληλοι με απόσπαση στο Αεροδρόμιο!!…
Και δεν καταλαβαίνω επίσης γατί μπορεί κανείς να είναι αποσπασμένος ΜΟΝΟ για ενα έτος στο νέο φορέα…ΤΥΧΑΙΟ??? δεν νομίζω…!!!
5) <>
Καθώς οι σχέσεις μας με όλες τις χώρες που συνορεύουμε είναι ΑΡΙΣΤΕΣ δεν υπάρχει πρόβλημα να πάρουν και με ΝΟΜΟ τη διαχείριση των Αεροδρομίων της ΡΟΔΟΥ, ΧΙΟΥ, ΣΑΜΟΥ… κλπ.
Φυσικά σε μια ΑΕ εταιρεία πχ. Γερμανικών ή Γαλλικών συμφερόντων δεν θα ψάξει κανείς για τη σύνθεση του μετοχικού κεφαλαίου…
6)<>
Δηλαδή μετά τον Καλλικράτη και οτι άλλο γίνει για τη μείωση του Κράτους… Θα κάνουμε μια απλή αίτηση και θα μεταταγούμε…ΠΟΥ??
Δηλαδή αν δεν υπάρχουν Οργανικές θέσεις τότε δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη??? Η θα γίνει κάτι αλλά ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ??…ακόμη περιμένουν…
Η ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ξέρετε δεν έχει μόνο Δώδεκα νησιά… τα περισσότερα έχουν αεροδρόμιο (και για ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ…) και βρίσκονται εντός ΝΟΜΟΥ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ…
Ξέρετε δεν είναι όλη η Ελλάδα Αττική ή ΞΗΡΑ γενκώς…ώστε να μετακινείται κανείς άνετα και χωρίς κανένα πρόβλημα…
Ιδού η Ρόδος κύριοι…
Πάντοτε στη διάθεση σας,
Φαρμάκης Δημήτριος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΤΕ
Ηλεκτρονικός Μηχανικός ΤΕ
MSc Πανεπιστημίου Αιγαίου
Υπάλληλος Τμήματος Τεχνικής Συντήρησης
ΚΡΑΤΙΚΟΣ Αερολιμένας Ρόδου «Διαγόρας»
Σχετικά με το εν λόγω άρθρο, και συγκεκριμένα την παρ.7 αυτού, θα θέλαμε να παρατηρήσουμε τα εξής: Θα ήταν ενδειγμένη η παρουσία Μονάδας Αερολιμενικού Ελέγχου στελεχωμένης από υπαλλήλους του κλάδου ΠΕ1 Αερολιμενικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας τόσο στην περίπτωση της παραγράφου 1, όσο και στην περίπτωση της παραγράφου 2. Η παράλειψη ύπαρξης και λειτουργίας μίας τέτοιας μονάδας στην περίπτωση της παρ.2, δηλαδή στην περίπτωση παραχώρησης δικαιωμάτων εκμετάλλευσης ενός ή περισσότερων αεροδρομίων απευθείας με υπουργική απόφαση σε ημεδαπό ή αλλοδαπό νομικό πρόσωπο, δεν δικαιολογείται, καθώς τα καθήκοντα του κλάδου αυτού της ΥΠΑ αποσκοπούν στην εξασφάλιση της τήρησης της κείμενης νομοθεσίας σε θέματα safety, security και δικαιωμάτων επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσεων, με απώτερο στόχο την απρόσκοπτη αλλά ταυτόχρονα ασφαλή για το επιβατικό κοινό διεξαγωγή του αεροπορικού έργου.
Ο αερολιμενικός έλεγχος, όπως αυτός σκιαγραφείται από την κείμενη νομοθεσία (Κώδικας Αεροπορικού Δικαίου, ΕΠΑΠΑ, Αερολιμενικές Διατάξεις,Ευρωπαϊκός Κανονισμός για τα δικαιώματα επιβατών κλπ)επί της ουσίας αποτελεί την παρουσία του κράτους στα αεροδρόμια, αναφορικά με τα αντικείμενα που ο έλεγχος αυτός περιλαμβάνει, ασχέτως με το ιδιοκτησιακό καθεστώς κάθε αεροδρομίου. Ως τέτοιος στοιχειοθετεί την έννοια της κρατικής εποπτείας, η οποία όχι μόνο πρέπει να υφίσταται στα αεροδρόμια, τα οποία αποτελούν πύλες εισόδου και αυστηρά ελεγχόμενους χώρους διακίνησης επιβατών, αλλά και δεν μπορεί να εκχωρηθεί σε ιδιώτη, καθώς αποτελεί κλασική μορφή προληπτικής ή και κατασταλτικής διοίκησης. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε περίπτωση παραβατικών συμπεριφορών, όπως αυτές που περιλαμβάνονται στις αερολιμενικές διατάξεις, είναι χαρακτηριστικά της εποπτείας που ασκεί το κράτος στη συγκεκριμένη περίπτωση δια των αρμοδίων οργάνων του Αερολιμενικών Υπαλλήλων.
Βάσει των ανωτέρω, καταλήγουμε ότι το έργο των Αερολιμενικών Υπαλλήλων της ΥΠΑ είναι διττό. Αφενός επιχειρησιακό, όπως στα αμιγώς μέχρι στιγμής κρατικά αεροδρόμια, αφετέρου εποπτικό, όπως στον ΔΑΑ αλλά και στα υπόλοιπα κρατικά. Τυχόν εξαφάνιση του εποπτικού ρόλου των Αερολιμενικών από ένα ή περισσότερα αεροδρόμια θα είχε κατά τη γνώμη μας επαχθείς συνέπειες στην ασφαλή διακίνηση των επιβατών και στην ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων, ως εκ τούτου προτείνουμε σε κάθε περίπτωση να κατοχυρωθεί ήδη σε επίπεδο τυπικού Νόμου και όχι στο εξουσιοδοτούμενο προς έκδοση Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο – ως γνωστόν – έχει κατώτερη τυπική ισχύ έναντι του Νόμου.
Με τιμή,
Μαρία Καλογερία,
Ιωάννα Καστανιώτη,
Αμαλία Βαλιδάκη,
Κώστας Παντελόγλου
(υπάλληλοι κλάδου ΠΕ1
Αερολιμενικών)
Να προστεθεί η εξής παράγραφος:
8. Σε κάθε αεροδρόμιο της παραγράφου 1 εγκαθίσταται Μονάδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), για την χρέωση – είσπραξη, ελέγχου και κατάθεσης των Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων καθώς και των Προστίμων λόγω παράβασης Αερολιμενικών Διατάξεων. Η οργάνωση, η στελέχωση και τα καθήκοντα κάθε Μονάδας καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το λειτουργικό κόστος αυτών των Μονάδων ανήκει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Γιώργος Δαμβέργης
ΠΕ5 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Δ11/Β
Άρθρο 9,παράγραφος ζ.
Ο υπάρχων Πάροχος στα Ελληνικά Αεροδρόμια διαθέτει τεχνικές υπηρεσίες, με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικών και τις επιμέρους τεχνικές βαθμίδες του, ακόμη και στα περιφερειακά Αεροδρόμια, με μοναδική πανελλαδικά εμπειρία και τεχνογνωσία η οποία μπορεί να παρασχεθεί και στον καινούργιο Φορέα Αεροδρομίων.
ΠΡΟΤΑΣΗ:
1. Να παραμείνει η υπάρχουσα δομή των τεχνικών υπηρεσιών, κεντρικά και περιφερειακά, για τα εν λόγω Ειδικά Ηλεκτρονικά Μέσα, με αρμοδιότητες προσαρμοσμένες στις συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογικά απαιτήσεις, οι οποίες και να συμπεριλυφθούν στην εν λόγω παράγραφο καθώς και στις επιμέρους αντίστοιχες υπηρεσιακές βαθίδες, τις οποίες προβλέπει (και όπου ενδεχομένως δεν προβλέπει) το διαβουλευόμενο Ν/Σ.
2. Να παραλειφθεί η υπάρχουσα παράγραφος και να αντικατασταθεί με την εξής διατύπωση:
# Το Τμήμα μπορεί στα πλαίσια τεχνικοοικονομικών συμφωνιών του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και για την αντιμετώπιση προσωρινών ελλείψεων σε τεχνικό προσωπικό, να εισηγείται την ανάθεση , και μόνο της τεχνικής Υποστήριξης, σε άλλες υπηρεσίες, και εκτώς ΥΠΑ, για ορισμένο χρονικό διάστημα και για συγκεκριμένες κατηγορίες Ειδικών Μέσων, προδιαγράφοντας και πιστοποιώντας τον ανάδοχο Φορέα Τεχνικής Υποστήριξης. #
3. Να συμπεριληφθεί άρθρο ή παράγραφος σε άρθρο, με το οποίο θα καθορίζεται το είδος του έργου το οποίο θα παρέχεται από τις τεχνικές υπηρεσίες του Φορέα Αεροναυτιλίας στα εν λόγω Ηλεκτρονικά Συστήματα. Η μορφή αυτή μπορεί να είναι:
# Ανταποδοτική παροχή έργου τεχνικής υποστήριξης των Ειδικών Ηλεκτρονικών Μέσων των Αεροδρομίων.#
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
1. Η λύση αυτή δεν επιφέρει καμία δαπάνη για το Δημόσιο.
2. Εξοικονομούνται ποσά τα οποία θα διατίθεντο για νέες προσλήψεις.
3. Απαλλάσσει το Υπουργείο απο τη διαδικασία των μετατάξεων του άρθρου 23, παρ. 5.
4. Είναι λύση άμεσα αποδοτική γιατί εκμεταλλεύεται την μοναδική τεχνογνωσία και εμπειρία των υπηρετούντων τεχνικών.
5. Αποκτά έναν σύμβουλο ο οποίος με την τεχνογνωσία του προδιαγράφει, μελετά, πιστοποιεί και ελέγχει τις υπάρχουσες ανάγκες σε εξοπλισμό αλλά και γνωμοδοτεί για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του εκτώς Δημοσίου παρόχου έργου τεχνικής υποστήριξης των εν λόγω μέσων.
6. Καθιερώνεται νέος τρόπος λειτουργίας για το Δημόσιο εισάγοντας ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας των υπηρεσιών του.
7. Αποκομίζει έσοδα στην περίπτωση που ο Φορέας των Αεροδρομίων είναι Ιδιώτης.
8. Μπορεί η τεχνογνωσία αυτή να αποβεί πολλαπλώς οικονομικά ανταποδοτική στην περίπτωση που γίνει χρήση σε παρόμοιες εφαρμογές εκτώς Δημοσίου αλλά και εκτώς Ελλάδας.
Σύλλογος Πτυχιούχων Οικονομικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α.
Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 6950714232, 210 8984133 (Χ. Χορταριά),
210 9972154 (Α. Τζώρτζη)
1)
· Ενώ η αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ανωνύμων εταιρειών, εδώ φαίνεται ότι βρισκόμαστε προ τετελεσμένου, δηλ. θα ιδρυθούν ούτως ή άλλως ανώνυμες εταιρείες του Δημοσίου.
· Καταρχήν διαφωνούμε με την ιδέα των ανωνύμων εταιρειών και οποιασδήποτε παραχώρησης σε ιδιώτες καθώς η ανάπτυξη των περιφερειακών Αερολιμένων γίνεται και μπορεί να εξακολουθήσει να γίνεται άνετα από την Υ.Π.Α., κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα από τα έσοδα που έχει.
· Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα πρέπει οπωσδήποτε να προβλεφθεί ο ρόλος των υπαλλήλων που ήδη παρέχουν το έργο της διαχείρισης χρηματικού και υλικού, διαχείρισης δηλαδή χρημάτων και περιουσίας του Δημοσίου.
· Εκτός δηλαδή από τον αερολιμενικό έλεγχο θα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε πρόβλεψη στο σχέδιο νόμου και για τους άλλους υπαλλήλους κλάδων ΠΕ5 και ΤΕ7 οι οποίοι ήδη είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση χρηματικού και υλικού και προσφέρουν υπηρεσίες για την Αεροναυτιλία και οποιαδήποτε άλλη οικονομική δραστηριότητα στους Αερολιμένες, καθώς και για την είσπραξη του Τ.Ε.Ε.Α., που αποτελεί ανταποδοτικό τέλος και έσοδο του κράτους για την ανάπτυξη των Αεροδρομίων, και δεν μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτη.
· Θα πρέπει να προβλεφθεί η διαχείριση αυτού του προσωπικού της Υ.Π.Α. που θα παραμείνει όποια μορφή και αν αυτή λάβει.
· Ο ρόλος και η εποπτεία της Υ.Π.Α. σε σχέση με την εταιρεία θα πρέπει να περιγραφεί ρητά στο παρόν νομοσχέδιο.
· Ο εξοπλισμός αεροναυτιλίας και οι υποχρεώσεις της Υ.Π.Α. ως προς την Αεροναυτιλία καθορίζονται από την Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και όχι από την εταιρεία.
· Διαφαίνεται από τα ανωτέρω ότι δεν μπορεί να υπάρχει πλεονάζον προσωπικό οποιαδήποτε νομική μορφή και αν έχουν οι Αερολιμένες καθώς η Υ.Π.Α., ως κρατική οντότητα, δεν θα εξαφανιστεί από τα περιφερειακά Αεροδρόμια αλλά θα έχει, και πρέπει να έχει, ενεργό ρόλο στα κομμάτια που την αφορούν σε κάθε περίπτωση.
Γιάννης Λοβέρδος
Yπάλληλος ΥΠΑ
-Σύμφωνα με νομολογία του ΣΤΕ η Δημόσια γη αποτελεί εθνική κοινοκτησία και ειναι εκτός συναλλαγής, αναπαλλοτρίωτη και απαράγραπτη.
-Κατ’ουσία ειναι στοιχείο της κυριαρχίας του Κράτους επί της Επικρατείας του.
-θεωρώ οτι τα αεροδρόμια συνιστούν εθνική κοινοκτησία και στοιχείο Κυριαρχίας του Κράτους επί της Επικρατείας του.
-Επίσης σύμφωνα με την απόφαση 1238/82 της Ολομέλειας του Αρειου Πάγου αναφέρεται οτι:ο κοινός νομοθέτης οφείλει να απέχει από κάθε αναδιάρθρωση η οποία επιφέρει κατάργηση της Συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας, αλλά και απρόοπτη ανατροπή του οικονομικού και βιοτικού προγραμματισμού των Δημοσίων Υπαλλήλων οι οποίοι δημιούργησαν οικογένειες βασιζόμενοι σε ορισμένο εισόδημα και στις εγγυήσεις μονιμότητας της δημοσιοϋπαλληλικής σχέσης τους.
-Επιπρόσθετα η ΥΠΑ δεν επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό ούτε ένα Ευρώ ,ασκεί κοινωνική πολιτική με την λειτουργία 40 αεροδρομίων σε όλη την Ελληνική Επικράτεια με προσωπικό έμπειρο και χαμηλά αμειβόμενο για το έργο που προσφέρει.
Σαν Έλληνας Πολίτης ΑΠΑΙΤΩ:
-Να σταματήσουν άμεσα οι ιδιωτικοποιήσεις των Αεροδρομίων.
-Να αποσυρθεί άμεσα το άρθρο 23 που δίνει την δυνατότητα σε Ελληνικές και Ξένες Εταιρείες να διαχειρίζονται τον Εθνικό μας πλούτο, απεμπολώντας την Εθνική μας Κυριαρχία.
-Θεωρώ επίσης απαράδεκτη την παράγραφο άρθρο 23 παρ.6 όπου σε κάθε αεροδρόμιο που ιδιωτικοποιείται ο Διοικητής της ΥΠΑ ΕΚΔΙΔΕΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΉ ΠΡΑΞΗ για την μεταφορά Προσωπικού της ΥΠΑ σε άλλες υπηρεσίες.