- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - http://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 18 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας

Η Διεύθυνση Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας αποτελείται από τα παρακάτω Τμήματα με τις ακόλουθες κατά τμήμα αρμοδιότητες:

α) Τμήμα Παρακολούθησης Επιδόσεων του Φορέα και Καθορισμού Τελών.

–     Παρακολούθηση της πορείας των επιδόσεων του παρόχου.

–     Συλλογή στοιχείων καθορισμού αεροπορικών τελών.

–     Σχεδιασμός και καθορισμός παντός είδους τελών που αφορούν την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

–     Παρακολούθηση προμηθειών και συμβάσεων αεροναυτιλίας.

–     Συλλογή απαιτήσεων για προμήθειες και υπηρεσίες αεροναυτιλίας.

–     Εισήγηση των απαιτήσεων για ένταξη στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών.

–     Παρακολούθηση της εκτέλεσης των συμβάσεων αεροναυτιλίας.

–     Κατάρτιση του προϋπολογισμού εσόδων-εξόδων του παρόχου.

–     Παρακολούθηση των εσόδων-εξόδων.

–     Παρακολούθηση της χρηματικής κατάστασης του παρόχου.

–     Κοστολόγηση υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

–     Κοστολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης.

–     Κατάρτιση και υποβολή του επιχειρηματικού σχεδίου.

–     Εισήγηση επί καθορισμού αεροπορικών τελών.

β) Τμήμα Ανάπτυξης Συστημάτων, Προγραμμάτων και Υποδομών.

–     Εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού, πενταετούς προγράμματος ανάπτυξης, ετήσιων προγραμμάτων ανάπτυξης, ετήσιας αναφοράς αναπτυξιακού προγράμματος.

–     Εκπόνηση και επικαιροποίηση του προγράμματος σύγκλισης και εναρμόνισης (LCIP) με βάση το κανονιστικό πλαίσιο του ΕΕΟ.

γ) Τμήμα Συνεργασιών και Διεθνών Σχέσεων.

–     Οργάνωση συναντήσεων με τους χρήστες, με στόχο τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.

–     Παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων και προοπτικών στον τομέα της Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Ανάπτυξη συνεργασιών με γειτονικές χώρες.

–     Επεξεργασία συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα ή πάροχο υποστήριξης των υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Δημόσιες σχέσεις.

δ) Τμήμα Εκπαίδευσης.

–     Κατάρτιση Εκπαιδευτικών προγραμμάτων για απόκτηση Πτυχίων, Ειδικοτήτων, Πιστοποιητικών και Αδειών για όλες τις κατηγορίες Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας σύμφωνα με τους ισχύοντες Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και την Εθνική νομοθεσία.

–     Κατάρτιση Εκπαιδευτικών προγραμμάτων για Ηλεκτρονικούς Μηχανικούς Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας για την απόκτηση εξειδικεύσεων και πιστοποιήσεων, σύμφωνα με τους ισχύοντες Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και την εθνική νομοθεσία.

–     Κατάρτιση Εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους Τηλεπικοινωνιακούς, για απόκτηση των απαιτούμενων αδειών άσκησης των αρμοδιοτήτων τους σύμφωνα με τους ισχύοντες  Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και την εθνική νομοθεσία.

ε) Τμήμα Διαχείρισης Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας (SQS).

–     Επεξεργασία σχεδίου προστασίας προσωπικού και εγκαταστάσεων που αφορούν το σύνολο των υπηρεσιών του Φορέα Παροχής  Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και έκδοση αντιστοίχων εγχειριδίων.

–     Εσωτερικός έλεγχος για την εφαρμογή των μέτρων προστασίας.

–     Εκπόνηση και ανάπτυξη σχεδίου ποιοτικού ελέγχου όλων των υπηρεσιών του Φορέα Παροχής  Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και έκδοση αντιστοίχων εγχειριδίων.

–     Εσωτερικός έλεγχος επιθεώρησης.

–     Μελέτη και παρακολούθηση του εργασιακού περιβάλλοντος και υποβολή προτάσεων για τη βελτίωση του.

–     Παρακολούθηση των επιπτώσεων αυτοματοποιημένων συστημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας στην αποδοτικότητα του έργου των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την άσκηση της Εναέριας Κυκλοφορίας και εισήγηση μέτρων προστασίας.

–     Χάραξη πολιτικής ασφάλειας της Αεροναυτιλίας.

–     Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης ασφάλειας της Αεροναυτιλίας.

στ) Τμήμα Διαχείρισης Χρηματικού και Υλικού.

–     Μέριμνα για τον χρηματικό εφοδιασμό του παρόχου και το χειρισμό παγίας προκαταβολής.

–     Εφοδιαστική υποστήριξη του παρόχου σε υλικό.

–     Διαχείριση, διάθεση και αποθήκευση  υλικού.

–     Τήρηση αντίστοιχων λογιστικών βιβλίων.

–     Εκτέλεση προγράμματος προμηθειών εντός των αρμοδιοτήτων.

ζ) Τμήμα προσωπικού.

–     Χειρισμός θεμάτων διοίκησης και παρακολούθησης της κατάστασης και των μεταβολών του προσωπικού.

–     Χειρισμός θεμάτων διοικητικού και πειθαρχικού ελέγχου.

–     Παροχή νομικής συνδρομής.

–     Χειρισμός οργανωτικών θεμάτων.

–     Τήρηση ημερολογίου.

–     Γραμματειακή εξυπηρέτηση των υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 18 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας"

#1 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υ.Π.Α. Στις 6 Αύγουστος, 2010 @ 13:01

Σύλλογος Πτυχιούχων Οικονομικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α.
Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 6950714232, 210 8984133 (Χ. Χορταριά),
210 9972154 (Α. Τζώρτζη)

Α) Μετονομασία του τμήματος σε Τμήμα Παρακολούθησης Στόχων και Καθορισμού τελών.
· Συλλογή στοιχείων, καθορισμός και εισήγηση επί των τελών αεροναυτιλίας στην αρμόδια καθ΄ ύλη Δ/νση Οικονομικού & Εφοδιασμού.
· Συλλογή στοιχείων για την κοστολόγηση υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
· Η παρακολούθηση της χρηματικής κατάστασης του Παρόχου δεν έχει λόγο ύπαρξης. Ο Πάροχος δεν διαθέτει δικό του ταμείο.
· Η κοστολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης πρέπει να φύγει, δεν έχει λόγο ύπαρξης σαν αντικείμενο.
· Συλλογή και παροχή στοιχείων για τον προϋπολογισμό του Παρόχου και αποστολή στην καθ΄ ύλη αρμόδια Δ/νση Οικονομικού & Εφοδιασμού.
· Παρακολούθηση των στόχων δράσης σύμφωνα με τον προϋπολογισμό και συνεργασία με την καθ΄ ύλη αρμόδια Δ/νση Οικονομικού & Εφοδιασμού.
· Συλλογή όλων των απαιτήσεων του Παρόχου για προμήθειες και υπηρεσίες, εισήγηση και αποστολή στην αρμόδια Διεύθυνση για ένταξη στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών. Η συλλογή όλων των απαιτήσεων σε προμήθειες του Παρόχου θα πρέπει να γίνεται ενιαία και να διαβιβάζονται στη Δ/νση Οικονομικού & Εφοδιασμού ( Δ11) που είναι η καθ΄ ύλη αρμόδια. Έτσι θα διατηρείται ο έλεγχος και θα αποφεύγεται η σπατάλη χρόνου και χρήματος.
· Συμμετοχή σε διεθνείς οργανισμούς για θέματα της αρμοδιότητάς του (π.χ enlarged committee).
· Η Παρακολούθηση των Επιδόσεων του Φορέα δεν μπορεί να γίνει από το συγκεκριμένο τμήμα.

Β)Στο εν λόγω τμήμα θα πρέπει να απασχολούνται και υπάλληλοι κλάδων ΠΕ5 και ΤΕ7 καθώς το business plan και το LCIP έχουν κομμάτια καθαρά οικονομικά. Στο τμήμα αυτό θα πρέπει να προστεθεί και το BLUE MED, το οποίο δεν αναφέρεται πουθενά, που και αυτό έχει κομμάτια καθαρά οικονομικά.

Δ) Το τμήμα αυτό θα πρέπει να είναι υπεύθυνο για τις εκπαιδεύσεις όλης της Γενικής Διεύθυνσης Παρόχου Αεροναυτιλίας και να μην υπάρχουν τμήματα αντίστοιχα σε κάθε διεύθυνση. Επίσης θα πρέπει να γίνει αναφορά και για την εκπαίδευση των κλάδων που ασχολούνται με τα οικονομικά θέματα καθώς και η διασύνδεση του τμήματος αυτού με τις Δ/νεις Διοικητικού (Δ9) και Εκπαίδευσης (Δ14).

Ε)Αφού προβλέπεται τμήμα για τη Διαχείριση Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας δεν έχουν λόγο ύπαρξης τα ξεχωριστά τμήματα με το ίδιο ακριβώς αντικείμενο που αναφέρονται σε κάθε άλλη διεύθυνση του παρόχου.

Ζ) Οι περιγραφές που γίνονται στα επί μέρους τμήματα ανθρώπινου δυναμικού θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο τμήμα αυτό. Η κατάσταση μεταβολών των υπαλλήλων θα εξακολουθεί να γίνεται συγκεντρωτικά από την Διεύθυνση Διοικητικού (Δ9), όπου συνδέεται άρρητα και με την μισθοδοσία.

#2 Σχόλιο Από ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΜΒΕΡΓΗΣ Στις 7 Αύγουστος, 2010 @ 20:56

Η όλη διατύπωση του άρθρου είναι απαράδεκτη, δεδομένου ότι συν τοις άλλοις υπεισέρχεται σαφώς σε αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικού & Εφοδιασμού. Συμφωνώ πλήρως με τις θέσεις του Συλλόγου Πτυχιούχων Οικονομικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α. και καλώ όλους τους συναδέλφους μου, Οικονομικούς και μη, να τις υποστηρίξουν.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Γιώργος Δαμβέργης
ΠΕ 5 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Δ11/Β

#3 Σχόλιο Από Σταύρος Παπαδόπουλος Στις 9 Αύγουστος, 2010 @ 14:02

Δεν είμαι σύμφωνος με την άποψη του Συλλόγου Πτυχιούχων Οικονομικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α. ότι δε χρειάζεται η παρακολούθηση της χρηματικής κατάστασης του Παρόχου. Είναι απαραίτητη και μάλιστη υπό μία Διεύθυνση όπου πρέπει να προΐσταται Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς είναι ο πιο άμεσα επηρεαζόμενος Κλάδος και αυτός που (θα) έχει πρώτος μια πλήρη εικόνα της κατάστασης που διαμορφώνεται στον εναέριο χώρο από τις όποιες αλλαγές στα τέλη. Δηλαδή, είναι οι Ελεγκτές που θα απορροφήσουν την όποια επιπλέον κίνηση προκύψει από αύξηση της κυκλοφορίας λόγω αναδιάρθρωσης των τελών αεροναυτιλίας και θα πρέπει να έχουν λόγο για τα συστήματα, τον εξοπλισμό, τις αναβαθμίσεις υλικού και τις επανεκπαιδεύσεις που χρειάζονται για να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.

Σταύρος Παπαδόπουλος
ΕΕΚ, ΠΕ2, Βαθμός Δ, ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ

#4 Σχόλιο Από ΕΦΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Στις 10 Αύγουστος, 2010 @ 00:20

Η Διεύθυνση ιγ του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας πρέπει να μετονομασθεί σε «Διεύθυνση Ανάπτυξης και Στρατηγικού Σχεδιασμού Αεροναυτιλίας». Η μετονομασία οφείλει και ουσία να αποτυπώνει το στρατηγικό ρόλο που αυτή θα διαδραματίσει ενόψει και των νέων απαιτήσεων που διαμορφώνει η συμμετοχή της χώρας μας στο πρόγραμμα BLUE MED, με εσωτερική διάρθρωση και αρμοδιότητες τέτοιες που να επιτρέψουν την πραγματική ανάπτυξη και βιωσιμότητα των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.
Αρμοδιότητα της Διεύθυνσης πρέπει να είναι εκτός του καθορισμού των τελών και η αξιοποίηση των πόρων, που προέρχονται από τα τέλη διελεύσεως, για την αναγκαία λειτουργική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας, μέσω σχετικών επενδύσεων σε στοιχεία όπως: εξοπλισμός, εκπαίδευση προσωπικού, προσλήψεις νέου προσωπικού, σχεδιασμός και εξασφάλιση χρηματοδότησης σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης της ποιότητας και της ασφάλειας.

Έφη Παπαδοπούλου
ΠΕ2/ΕΚ/Γ
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
Τμήμα Πύργου Ελέγχου / Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

#5 Σχόλιο Από Γραμματικός Κωνσταντίνος Στις 10 Αύγουστος, 2010 @ 08:46

(Αναφορικά με το σχόλιο του συναδέλφου κ. Παπαδόπουλου Σταύρου)
Οι εφοριακοί είναι ο πιο άμεσα επηρεαζόμενος Κλάδος και αυτός που (θα) έχει πρώτος μια πλήρη εικόνα της κατάστασης που διαμορφώνεται στην ελληνική οικονομία από τις όποιες αλλαγές στη φορολογία. Με αυτή τη λογική μόνο οι εφοριακοί πρέπει να έχουν λόγο στη διαμόρφωση της φορολογικής πολιτικής και στη διαχείριση των εσόδων του κράτους!!!

Γραμματικός Κωνσταντίνος
ΠΕ5 Οικονομικών
Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου

#6 Σχόλιο Από Σταύρος Παπαδόπουλος Στις 10 Αύγουστος, 2010 @ 12:13

Σεβαστές όλες οι απόψεις, αλλά ο χώρος αυτός δεν είναι ο κατάλληλος για προσωπικές αντιπαραθέσεις. Συμφωνώ με την άποψη της ΕΕΕΚΕ για δύο Γενικές Διευθύνσεις Εναέριας κυκλοφορίας (ATS/AIS) και Παρόχου Υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Επιτήρησης (CNS), όπως διατυπώνεται σε σχόλιο στο άρθρο 1 του ν/σ, σχόλιο μεταγενέστερο και φυσικά πληρέστερο του δικού μου.

#7 Σχόλιο Από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ Στις 10 Αύγουστος, 2010 @ 12:57

Η Διεύθυνση αυτή ουσιαστικά έχει την ευθύνη του Φορέα έναντι όλων των υποχρεώσεων προς την Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας, την «Κανονιστική ΥΠΑ», την Ευρωπαική Ένωση/SES,το FAB BLUEMED, το EUROCONTROL, τον CANSO κλπ. Οι αρμοδιότηές της στο υφιστάμενο κείμενο είναι υποανεπτυγμένες και περιοριστικές. Η κατανομή έργου μεταξύ Τμημάτων είναι ανομοιόμορφη. Οι κλαδικοί περιορισμοί ως προς τους προιστάμενους Τμημάτων είναι αδικαιολόγητη. Η ορολογία είναι ασύμφωνη με το λοιπό κείμενο (π.χ. Πάροχος, Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας).
Γενικά πρέπει να επανασχεδιασθεί.