1. Η Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας διαρθρώνεται ως ακολούθως:
α. Διεύθυνση Διαχείρισης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.
β. Διεύθυνση Διευθέτησης Ροής Εναέριας Κυκλοφορίας και Διαχείρισης Εναέριου Χώρου.
γ. Διεύθυνση Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας.
δ. Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος».
ε. Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αερολιμένων.
στ. Διεύθυνση Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας.
ζ. Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας.
η. Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).
θ. Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων.
ι. Διεύθυνση Κέντρου Ηλεκτρονικών Εφαρμογών και Μείζονος Συντήρησης.
ια. Διεύθυνση Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιών.
ιβ. Διεύθυνση Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών (ΚΕΠ).
ιγ. Διεύθυνση Τηλεπικοινωνιών Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).
ιδ. Διεύθυνση Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών AIS.
ιε. Διεύθυνση Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας.
2. Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, πέραν των προβλεπομένων στη παρ. 2 του άρθρου 78 του ν. 1892/90 (ΦΕΚ Α΄101), έχει ως αρμοδιότητες και:
Την εκπροσώπηση του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας έναντι της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας, την εκπροσώπηση αυτού σε θέματα διεθνών συνεργασιών και σχέσεων, την παρακολούθηση των επιδόσεων και στόχων των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, τη μέριμνα για την έγκαιρη διαμόρφωση, εισήγηση προς έγκριση και αποστολή των ετήσιων τελών Αεροναυτιλίας, τη μέριμνα για την εκπόνηση και αποστολή του Ετήσιου Απολογισμού και του Πενταετούς Προγράμματος Επιχειρησιακής Ανάπτυξης. Είναι ακόμη αρμόδιος για την εφαρμογή της Πολιτικής Ασφάλειας Αεροναυτιλίας, όπως αυτή καθορίζεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
«Όταν αυτός ο Γενικός Διευθυντής καλέσει σε σύσκεψη όλους αυτούς τους Διευθυντές στο γραφείο του, θα έχει αρκετές καρέκλες να κάτσουν όλοι ή θα κάνουν «γαλαρία»?»
Αν είναι Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής δεν θα έχει καρέκλες. Θα τους έχει όλους όρθιους και στο ένα πόδι.
Απαραίτητη κρίνεται η σύσταση της παρακάτω Διεύθυνσης που θα συμβάλλει στην ενίσχυση της Ασφάλειας Πτήσεων:
Διεύθυνση Διαχείρισης της Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας (SQS).
Στον Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας συστήνεται Διεύθυνση διαχείρισης Ασφάλειας και Ποιότητας, για την ανάπτυξη, λειτουργία και συνεχή βελτίωσή τους, καθώς και την προώθηση κουλτούρας ασφάλειας σε όλο το φάσμα της παροχής τέτοιων υπηρεσιών. Η Διεύθυνση διαρθρώνεται στα ακόλουθα τμήματα :
α) Τμήμα κανονισμών, προτύπων, διαδικασιών και στόχων βελτίωσης ασφάλειας
• καθορίζει σαφή πολιτική ασφάλειας για την παροχή του συνόλου των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, προσδιορίζοντας και τις ευθύνες ενός εκάστου σε όλη τη δομή του Φορέα Αεροναυτιλίας
• εξασφαλίζει ότι το προσωπικό που ασχολείται με τη διαχείριση θεμάτων ασφαλείας είναι επαρκώς εκπαιδευμένο για να αναλάβει τέτοια καθήκοντα (safety training)
• εκπονεί σχέδιο διαχείρισης της ασφάλειας (SMS)και εκδίδει εγχειρίδιο ασφάλειας (SMM)στο οποίο αποτυπώνονται οι απαιτήσεις ασφαλείας, οι διαδικασίες, τα μέσα και οι στόχοι για την αποτελεσματική εφαρμογή της πολιτικής ασφάλειας του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας
• καταρτίζει πρόγραμμα ποιοτικού ελέγχου όλων των υπηρεσιών αεροναυτιλίας μέσω διαδικασίας εξακρίβωσης της πραγματοποίησης όλων των επιχειρησιακών λειτουργιών σύμφωνα με τις απαιτήσεις του παρόχου υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας (quality management)εκδίδει εγχειρίδια σχετικά με τη διαχείριση της ασφάλειας για κάθε υπηρεσία, προς χρήση και καθοδήγηση του επιχειρησιακού προσωπικού και τηρεί αυτά διαρκώς και πλήρως ενημερωμένα (documentation).
β) Τμήμα αναφορών/ διερευνήσεων θεμάτων ασφαλείας, διαχείρισης εντοπισμού, αξιολόγησης και μετριασμού των κινδύνων και προστασίας δεδομένων ασφαλείας
• διαχειρίζεται τις υποχρεωτικές και εθελοντικές αναφορές συμβάντων εναέριας κυκλοφορίας καθώς και τις αναφορές που σχετίζονται με συστήματα υποστήριξης και υποδομών αεροναυτιλίας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Safety culture , λαμβάνοντας όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την προστασία των ευαίσθητων πληροφοριών ασφάλειας και των προσωπικών δεδομένων των αναφερόντων.
• διενεργεί διερευνήσεις συμβάντων που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
• παρακολουθεί επιχειρησιακά δεδομένα, όπως τις επιπτώσεις των αυτοματοποιημένων συστημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας στο επιχειρησιακό έργο και τις επιδόσεις των ΕΕΚ, με στόχο τον εντοπισμό και την αξιολόγηση πιθανών κινδύνων και προτείνει μέτρα για την ελαχιστοποίησή τους.
• διενεργεί εμπιστευτικές συνεντεύξεις στο προσωπικό ή χρησιμοποιεί ερωτηματολόγια και πίνακες ελέγχου για συλλογή στοιχείων σχετικά με τα επίπεδα ασφάλειας
• τηρεί βάση δεδομένων ασφαλείας
• εκδίδει συστάσεις ασφαλείας και τις κοινοποιεί στους φορείς παροχής υπηρεσιών μέσω επίσημης διαδικασίας
• λαμβάνει τα αναγκαία προληπτικά ή/και διορθωτικά μέτρα με στόχο τη βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας .
γ) Τμήμα επιθεωρήσεων / ελέγχων και παρακολούθησης δεικτών επιδόσεων ασφαλείας,
• ελέγχει την επάρκεια στελέχωσης όλων των μονάδων, την ικανότητα και το επίπεδο εκπαίδευσης του προσωπικού που διαχειρίζεται εξοπλισμό και τεχνικά μέσα για την επίτευξη των απαιτουμένων επιδόσεων του παρόχου εναέριας κυκλοφορίας.
• ελέγχει τη συμμόρφωση προς τις εγκεκριμένες επιχειρησιακές διαδικασίες, οδηγίες και απαιτήσεις, σε συνεργασία με το τμήμα διερευνήσεων συμβάντων και αναφορών σε θέματα ασφάλειας
• παρακολουθεί τις επιδόσεις ασφάλειας σε σχέση με την πολιτική και τους στόχους που έχουν θεσπισθεί και με βάση τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων και ελέγχων που έχουν διενεργηθεί.
• αναθεωρεί το σχέδιο διαχείρισης της ασφάλειας όταν τούτο απαιτείται.
δ)Τμήμα Προστασίας προσωπικού, εγκαταστάσεων (security) και Διαχείρισης Περιβάλλοντος.
• Επεξεργάζεται σχέδιο προστασίας του προσωπικού και των εγκαταστάσεων που αφορούν στο σύνολο των υπηρεσιών του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και εκδίδει ανάλογες οδηγίες.
• Διενεργεί ελέγχους για την πιστή εφαρμογή των μέτρων προστασίας
• Εκπονεί μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την δραστηριότητα της Εναέριας Κυκλοφορίας και εισηγείται μέτρα βελτίωσης των διαδικασιών με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, με τη βοήθεια ή τη συνεργασία και άλλων φορέων που έχουν εμπειρία σε θέματα περιβαλλοντικής διαχείρισης.
Όταν αυτός ο Γενικός Διευθυντής καλέσει σε σύσκεψη όλους αυτούς τους Διευθυντές στο γραφείο του, θα έχει αρκετές καρέκλες να κάτσουν όλοι ή θα κάνουν «γαλαρία»?
Έστι οραματίζεστε τη νέα «αναδιαρθρωμένη», «ευέλικτη» και «ευρουπαϊκή» ΥΠΑ?
Τα έξοδα για τις καρέκλες τις υπολογίσατε? Θα φτάσουν τα τέλη υπέρπτησης που αναφέρονται στο νομοσχέδιο?
Ευχαριστώ
Η Διεύθυνση ιγ της Γενικής Διεύθυνσης Παρόχου Αεροναυτιλίας θα πρέπει να μετονομασθεί σε ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ. Αυτή η ονομασία αντανακλά τη σπουδαιότητα και το έργο της Διεύθυνσης ενόψει των καταιγιστικών αλλαγών που θα επέλθουν τα επόμενα χρόνια και θα απαιτήσουν στρατηγικό σχεδιασμό για να μην απομονωθεί η Χώρα μας από τις εξελίξεις στον τομέα των Αερομεταφορών. Εννοείται ότι ο τίτλος οφείλει και ουσία να αποτυπώνει το ρόλο της Διεύθυνσης και η εσωτερική της διάρθρωση να καλύπτει τον αντικειμενικό σκοπό.
Αντι της :
Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Προτείνω τη χρήση της ονομασίας :
Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Πύργου Ελέγχου Αθηνών
Η ονομασία : Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ)
είναι ονομασία ιδιωτικής εταιρείας και δεν θα πρέπει
να χρησιμοποιείται σε οποιοδήποτε άρθρο
Η ενδεδειγμένη διάρθρωση αυτής της Γενικής Διεύθυνσης και η διατύπωση του Άρθρου πρέπει να είναι ως εξής:
Άρθρο 3
Διάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας – Αρμοδιότητες Προϊσταμένου
1. Η Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας διαρθρώνεται σε Διευθύνσεις ως ακολούθως:
α. Διεύθυνση Διαχείρισης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.
β. Διεύθυνση Διευθέτησης Ροής Εναέριας Κυκλοφορίας και Διαχείρισης Εναέριου Χώρου.
γ. Διεύθυνση Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας.
δ. Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος».
ε. Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Τερματικής Περιοχής Αθηνών.
στ Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αερολιμένων.
ζ. Διεύθυνση Υποστήριξης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας.
η. Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας, Τερματικής Περιοχής Αθηνών και ΔΑΑ.
θ. Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων.
ι . Διεύθυνση Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιών.
ια. Διεύθυνση Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών (ΚΕΠ-ΤΜΑ-ΔΑΑ).
ιβ. Διεύθυνση Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών AIS.
ιγ. Διεύθυνση Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας.
ιδ. Διεύθυνση Διαχείρισης της Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας
2.Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, πέραν των προβλεπομένων στη παρ. 2 του άρθρου 78 του ν. 1892/90 (ΦΕΚ Α΄101), έχει ως αρμοδιότητες και:
Την εκπροσώπηση του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας έναντι της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας, την εκπροσώπηση αυτού σε θέματα διεθνών συνεργασιών και σχέσεων, την παρακολούθηση των επιδόσεων και στόχων των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, τη μέριμνα για την έγκαιρη διαμόρφωση, εισήγηση προς έγκριση και αποστολή των ετήσιων τελών Αεροναυτιλίας, τη μέριμνα για την εκπόνηση και αποστολή του Ετήσιου Απολογισμού και του Πενταετούς Προγράμματος Επιχειρησιακής Ανάπτυξης. Είναι ακόμη αρμόδιος για την εφαρμογή της Πολιτικής Ασφάλειας Αεροναυτιλίας, όπως αυτή καθορίζεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
Τα διαχειριζόμενα συστήματα αεροναυτιλίας είναι μόνον ΗΛΑΚΤΡΟΝΙΚΑ. Για να είναι λοιπόν ακριβής η χρησιμοποιούμενη ονοματολογία και να προσδιορίζει με τρόπο σαφή το είδος των χρησιμοποιουμένων συστημάτων και συσκευών, αλλά και για να προσδιορίζεται το προσωπικό το οποίο απασχολείται για την υποστήριξή των θα πρέπει μπροστά στις λέξεις Αεροναυτιλιακά Συστήματα να παρατίθεται η λέξη ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.