- Η Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α. μετονομάζεται σε Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με αρμοδιότητα την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας για τη γενική εναέρια κυκλοφορία και αποτελεί τον «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας», κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κανονισμού 549/2004 ΕΚ, όπως ισχύει.
- Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας είναι οι ακόλουθες:
- α) Υπηρεσίες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (Air Traffic Services – ATS),
- β) Υπηρεσίες Επικοινωνίας, Πλοήγησης και Επιτήρησης (Communication, Navigation, Surveillance – CNS) και
- γ) Υπηρεσίες Αεροναυτικών Πληροφοριών (Aeronautical Information Services – AIS).
- Ο Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας υποχρεούται να λειτουργεί σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα διεθνή και κοινοτικά πρότυπα ασφαλείας, με σκοπό την ασφάλεια των πτήσεων και την ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας.
Άρθρο 2 – Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Διάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας – Αρμοδιότητες Προϊσταμένου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Διαχείρισης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Διευθέτησης Ροής Εναέριας Κυκλοφορίας και Διαχείρισης Εναέριου Χώρου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αερολιμένων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Κέντρων Ελέγχου Περιοχής Αθηνών- Μακεδονίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Κέντρου Ηλεκτρονικών Εφαρμογών και Μείζονος Συντήρησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών ΚΕΠ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών ΔΑΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών AIS
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Θέσεις Προϊσταμένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Σύσταση Διεύθυνση Κανονιστικής Λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας στη Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τέλη Διαδρομής και Τερματικής Περιοχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Οργανισμός Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αξιοποίηση και ανάπτυξη κρατικών αεροδρομίων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης στους ελληνικούς αερολιμένες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Κανονισμοί Επίγειας Εξυπηρέτησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Σύσταση Διεύθυνσης Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Ρυθμίσεις μεταφοράς προσωπικού του ν. 3717/2008
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Ρύθμιση θεμάτων ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας από έκνομες ενέργειες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Αντικατάσταση του άρθρου 5 του ν. 3534/2007
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Τροποποιούμενες – καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Τελικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Αυγούστου 2010, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Αυγούστου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 162 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Γενικά σχόλια που αφορούν τη διάρθρωση του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.
(α) Διαχωρισμός των Διευθύνσεων
Με την προτεινόμενη αναδιάρθρωση δεν επιτυγχάνεται ή/και διασφαλίζεται πραγματικός λειτουργικός διαχωρισμός του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας έναντι της Κανονιστικής/Ρυθμιστικής λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφορικά με τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας. Ουσιαστικά πρόκειται για απλό διαχωρισμό των Διευθύνσεων και μετονομασία της υπάρχουσας Διεύθυνσης Εναερίου Κυκλοφορίας (ΥΠΑ/Δ4) και τμημάτων άλλων διευθύνσεων (προσωπικού, οικονομικού, υποδομών και τηλεπικοινωνιών) σε «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας» ή Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και σύσταση Διεύθυνσης Κανονιστικής Λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας υπαγόμενη στη Διεύθυνση Αερομεταφορών. Ο εν λόγω φορέας θα εξακολουθεί να αποτελεί τμήμα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, χωρίς καν να συμπεριλαμβάνονται διατάξεις για διακριτό κανονισμό λειτουργίας.
Η ανεξαρτητοποίηση του Φορέα αυτού, θα επέφερε σημαντικότατες βελτιώσεις στην προσφερόμενη χωρητικότητα του εναερίου χώρου στην Ελλάδα με πολλαπλά και πολύτιμα οφέλη όχι μόνο για τον κλάδο των αερομεταφορών αλλά για όλους τους συνδεδεμένους χώρους, όπως ο Τουρισμός και η Περιφερειακή Ανάπτυξη.
(β) Ανεξαρτησία Εποπτικού Ελέγχου – Πιστοποίηση Φορέα
Εφόσον η Εθνική Εποπτική Αρχή εξακολουθεί να αποτελεί αρχή υπαγόμενη και αυτή στο Διοικητή της ΥΠΑ (αρ. 25 Ν. 3446/2006 και ΠΔ 150/2007) δεν διασφαλίζεται η λειτουργική ανεξαρτησία της και η αμεροληψία της έναντι του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, τον οποίο οφείλει να εποπτεύει, να ελέγχει και να πιστοποιεί.
Το γεγονός ότι ο Εποπτικός Έλεγχος, η Κανονιστική/Ρυθμιστική Λειτουργία και ο Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας παραμένει στην Ελλάδα ένα και το αυτό θεσμικό όργανο, δηλαδή η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, θεωρούμε ότι δεν επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός εξελιγμένου συστήματος παροχής των εν λόγω υπηρεσιών στο υπό διαμόρφωση πανευρωπαϊκό σύστημα εναερίου κυκλοφορίας του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.
(γ) Διαφάνεια Λογαριασμών
Δεν συμπεριλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν στην επίτευξη της διαφάνειας λογαριασμών εισπραττόμενων τελών αεροναυτιλίας μέσω δημοσίευσης οικονομικών λογαριασμών όπως προβλέπεται από τον Κανονισμό (ΕΚ) 550/2004.
Η ενδεδειγμένη διατύπωση του Άρθρου προτείνουμε να είναι η εξής:
Άρθρο 2
Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας
1. Η Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α. αναδιοργανώνεται και μετονομάζεται σε Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με αρμοδιότητα την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας για τη γενική εναέρια κυκλοφορία και αποτελεί τον Ελληνικό «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας», Hellenic Air Navigation Service Provider HANSP κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κανονισμού 549/2004 ΕΚ, 550/2004 ΕΚ, 2096/2005 ΕΚ. και 1794/2006 ΕΚ όπως ισχύoυν.
2. Ο Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας αποτελείται από τους επιμέρους Παρόχους:
α) Πάροχος Υπηρεσιών Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (Air Traffic Services – ATS),
β)Πάροχος Υπηρεσιών Επικοινωνίας, Πλοήγησης και Επιτήρησης (Communication, Navigation, Surveillance – CNS) και
γ)Πάροχος Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών (Aeronautical Information Services – AIS).
3. Ο Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας υποχρεούται να οργανώνεται, διοικείται και να λειτουργεί σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα διεθνή, κοινοτική και εθνική νομοθεσία (κανονισμούς, οδηγίες, πρότυπα, κλπ), με σκοπό την ασφάλεια των πτήσεων και την ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Ειδικότερα για την οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία του Φορέα Παροχής Αεροναυτιλίας, εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στους Κανονισμούς 549/2004 ΕΚ, 550/2004 ΕΚ, 2096/2005 ΕΚ. και 1794/2006 ΕΚ.
Άρθρο 23, παράγραφος 1,ζ.
Ο εξοπλισμός των φορέων αεροναυτιλίας παραχωρείται στους Φορείς των Αεροδρομίων. Μένει ο εξοπλισμός των Φορέων των Αεροδρομίων να παραχωριθεί στους Φορείς της Αεροναυτιλίας για να ολοκληρωθεί το Ν/Σ.
Μία επιχείρηση η οποία δεν έχει διοικητική, οικονομική και προ πάντων ιδιοκτησιακή ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ δεν μπορεί να λειτουργεί ΑΥΤΟΝΟΜΑ.
ΠΡΌΤΑΣΗ: Για την αποκατάσταση της ορθολογικής λειτουργίας του Φορέα και τη λειτουργία του σε καθεστώς ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ θα πρέπει να καταργηθεί η παράγραφος αυτή.