- Η Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α. μετονομάζεται σε Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με αρμοδιότητα την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας για τη γενική εναέρια κυκλοφορία και αποτελεί τον «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας», κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κανονισμού 549/2004 ΕΚ, όπως ισχύει.
- Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας είναι οι ακόλουθες:
- α) Υπηρεσίες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (Air Traffic Services – ATS),
- β) Υπηρεσίες Επικοινωνίας, Πλοήγησης και Επιτήρησης (Communication, Navigation, Surveillance – CNS) και
- γ) Υπηρεσίες Αεροναυτικών Πληροφοριών (Aeronautical Information Services – AIS).
- Ο Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας υποχρεούται να λειτουργεί σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα διεθνή και κοινοτικά πρότυπα ασφαλείας, με σκοπό την ασφάλεια των πτήσεων και την ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 2 – Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας"
#1 Σχόλιο Από ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ Στις 6 Αύγουστος, 2010 @ 16:45
Άρθρο 23, παράγραφος 1,ζ.
Ο εξοπλισμός των φορέων αεροναυτιλίας παραχωρείται στους Φορείς των Αεροδρομίων. Μένει ο εξοπλισμός των Φορέων των Αεροδρομίων να παραχωριθεί στους Φορείς της Αεροναυτιλίας για να ολοκληρωθεί το Ν/Σ.
Μία επιχείρηση η οποία δεν έχει διοικητική, οικονομική και προ πάντων ιδιοκτησιακή ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ δεν μπορεί να λειτουργεί ΑΥΤΟΝΟΜΑ.
ΠΡΌΤΑΣΗ: Για την αποκατάσταση της ορθολογικής λειτουργίας του Φορέα και τη λειτουργία του σε καθεστώς ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ θα πρέπει να καταργηθεί η παράγραφος αυτή.
#2 Σχόλιο Από ΔΣ Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας Στις 9 Αύγουστος, 2010 @ 16:46
Η ενδεδειγμένη διατύπωση του Άρθρου προτείνουμε να είναι η εξής:
Άρθρο 2
Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας
1. Η Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α. αναδιοργανώνεται και μετονομάζεται σε Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με αρμοδιότητα την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας για τη γενική εναέρια κυκλοφορία και αποτελεί τον Ελληνικό «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας», Hellenic Air Navigation Service Provider HANSP κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κανονισμού 549/2004 ΕΚ, 550/2004 ΕΚ, 2096/2005 ΕΚ. και 1794/2006 ΕΚ όπως ισχύoυν.
2. Ο Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας αποτελείται από τους επιμέρους Παρόχους:
α) Πάροχος Υπηρεσιών Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (Air Traffic Services – ATS),
β)Πάροχος Υπηρεσιών Επικοινωνίας, Πλοήγησης και Επιτήρησης (Communication, Navigation, Surveillance – CNS) και
γ)Πάροχος Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών (Aeronautical Information Services – AIS).
3. Ο Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας υποχρεούται να οργανώνεται, διοικείται και να λειτουργεί σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα διεθνή, κοινοτική και εθνική νομοθεσία (κανονισμούς, οδηγίες, πρότυπα, κλπ), με σκοπό την ασφάλεια των πτήσεων και την ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Ειδικότερα για την οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία του Φορέα Παροχής Αεροναυτιλίας, εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στους Κανονισμούς 549/2004 ΕΚ, 550/2004 ΕΚ, 2096/2005 ΕΚ. και 1794/2006 ΕΚ.
#3 Σχόλιο Από OLYMPIC AIR Στις 10 Αύγουστος, 2010 @ 15:50
Γενικά σχόλια που αφορούν τη διάρθρωση του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.
(α) Διαχωρισμός των Διευθύνσεων
Με την προτεινόμενη αναδιάρθρωση δεν επιτυγχάνεται ή/και διασφαλίζεται πραγματικός λειτουργικός διαχωρισμός του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας έναντι της Κανονιστικής/Ρυθμιστικής λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφορικά με τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας. Ουσιαστικά πρόκειται για απλό διαχωρισμό των Διευθύνσεων και μετονομασία της υπάρχουσας Διεύθυνσης Εναερίου Κυκλοφορίας (ΥΠΑ/Δ4) και τμημάτων άλλων διευθύνσεων (προσωπικού, οικονομικού, υποδομών και τηλεπικοινωνιών) σε «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας» ή Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και σύσταση Διεύθυνσης Κανονιστικής Λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας υπαγόμενη στη Διεύθυνση Αερομεταφορών. Ο εν λόγω φορέας θα εξακολουθεί να αποτελεί τμήμα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, χωρίς καν να συμπεριλαμβάνονται διατάξεις για διακριτό κανονισμό λειτουργίας.
Η ανεξαρτητοποίηση του Φορέα αυτού, θα επέφερε σημαντικότατες βελτιώσεις στην προσφερόμενη χωρητικότητα του εναερίου χώρου στην Ελλάδα με πολλαπλά και πολύτιμα οφέλη όχι μόνο για τον κλάδο των αερομεταφορών αλλά για όλους τους συνδεδεμένους χώρους, όπως ο Τουρισμός και η Περιφερειακή Ανάπτυξη.
(β) Ανεξαρτησία Εποπτικού Ελέγχου – Πιστοποίηση Φορέα
Εφόσον η Εθνική Εποπτική Αρχή εξακολουθεί να αποτελεί αρχή υπαγόμενη και αυτή στο Διοικητή της ΥΠΑ (αρ. 25 Ν. 3446/2006 και ΠΔ 150/2007) δεν διασφαλίζεται η λειτουργική ανεξαρτησία της και η αμεροληψία της έναντι του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, τον οποίο οφείλει να εποπτεύει, να ελέγχει και να πιστοποιεί.
Το γεγονός ότι ο Εποπτικός Έλεγχος, η Κανονιστική/Ρυθμιστική Λειτουργία και ο Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας παραμένει στην Ελλάδα ένα και το αυτό θεσμικό όργανο, δηλαδή η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, θεωρούμε ότι δεν επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός εξελιγμένου συστήματος παροχής των εν λόγω υπηρεσιών στο υπό διαμόρφωση πανευρωπαϊκό σύστημα εναερίου κυκλοφορίας του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.
(γ) Διαφάνεια Λογαριασμών
Δεν συμπεριλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν στην επίτευξη της διαφάνειας λογαριασμών εισπραττόμενων τελών αεροναυτιλίας μέσω δημοσίευσης οικονομικών λογαριασμών όπως προβλέπεται από τον Κανονισμό (ΕΚ) 550/2004.